In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:31

De hoepel moet tot je navel komen als je hem op de grond zet, die van de action doet dat bij mij ook :D

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:38

zat ik er vandaag net aan te denken om thuis wat te gaan sporten. Weet alleen niet de juiste kanalen te vinden..zo te lezen kan ik op youtube veel vinden?

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:04

Hoi, ik val ook even binnen.
Ik sport sinds 10 dagen thuis met een 30 day (beginners) hiit workout met Millionaire Hoy. Via YouTube dus wellicht ook een tip voor jou dito?

Ik ben tot nu toe erg enthousiast en sta iedere dag weer een half uurtje te sporten :j

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 07:33

dito schreef:
zat ik er vandaag net aan te denken om thuis wat te gaan sporten. Weet alleen niet de juiste kanalen te vinden..zo te lezen kan ik op youtube veel vinden?

Doe ander Gilad oefeningen! Je kan er vast wel een paar op YouTjub vinden.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 07:41

Ik hou ook nog steeds vol!
Ik loop elke dag sowieso 5km hard,of ik skeeler er meer. Tijdens het lopen doe ik ook oefeningen met mijn buikspieren aanspannen.
Ik merk dat ik een smallere taille krijg en een plattere buik!
Aan mijn benen heb ik nog niks gemerkt, misschien daar ook maar oefeningen voor bedenken.
Ook bevalt het kh beperkt eten me supergoed!
Ik weeg nu steeds rond de 57 á 58 kg. (En verder dan dat mag het ook niet zakken, het gaat alleen om de vorm.)

Zet hem op allemaal, goed smeren en drinken vandaag! :)

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:56

Mag ik me vast melden? Ik hoop deze week te bevallen van onze derde zoon :') en anders duurt het misschien nog een paar weken langer haha, maar momenteel kan ik dus echt helemaal niks. Heb ook bekkeninstabiliteit dus zodra ik bevallen ben, wil ik heel rustig weer gaan opbouwen. De eerste 6 weken wil ik weer wat conditie opbouwen door te wandelen en daarna wil ik mijn buikspieren weer gaan trainen.
Ik heb een sporthoepel dus die ga ik eerst gebruiken. Paardlief staat noodgedwongen dus ook al heel lang stil, dus die ga ik weer oppakken (zal ook best wel wat doen, grondwerk en longeren om te beginnen). Verder wil ik graag een balansbord aanschaffen, iemand hier daar ervaring mee?
Aangezien ik borstvoeding ga geven, wil ik de focus niet op gewichtsverlies leggen, dus ik zal vooral gaan wegen om te zorgen dat ik niet te snel af val. Denk dat ik nu vast mijn buikomtrek opmeet, dan heb ik straks zeker een flink resultaat :)) (just kidding)

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:30

Ik gister 'stoer' geweest. Tv kreeg ik niet aan de praat dus de hometrainer overgeslagen, wel een aantal oefeningen gedaan. En nu zo'n spierpijn in m'n billen dat zelfs op de wc zitten absoluut niet prettig is xD. Nu vanavond, wilde eigenlijk de oefeningen herhalen, maar weet niet of ik dat zie zitten. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie gewoon hard voor jezelf door?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:44

Goldwynn schreef:
Ik gister 'stoer' geweest. Tv kreeg ik niet aan de praat dus de hometrainer overgeslagen, wel een aantal oefeningen gedaan. En nu zo'n spierpijn in m'n billen dat zelfs op de wc zitten absoluut niet prettig is xD. Nu vanavond, wilde eigenlijk de oefeningen herhalen, maar weet niet of ik dat zie zitten. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie gewoon hard voor jezelf door?


wauw dan ben je wel heel goed bezig geweest! welke oefeningen heb je gedaan?

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:13

dito schreef:
Goldwynn schreef:
Ik gister 'stoer' geweest. Tv kreeg ik niet aan de praat dus de hometrainer overgeslagen, wel een aantal oefeningen gedaan. En nu zo'n spierpijn in m'n billen dat zelfs op de wc zitten absoluut niet prettig is xD. Nu vanavond, wilde eigenlijk de oefeningen herhalen, maar weet niet of ik dat zie zitten. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie gewoon hard voor jezelf door?


wauw dan ben je wel heel goed bezig geweest! welke oefeningen heb je gedaan?


Uuh, eens zien of ik het makkelijk kan uitleggen:
10x squat
10x rechts stretch
10x links stretch
10x squat
10x donkey kick
10x squat
10x rechts stretch
10x links stretch
10x squat
10x donkey kick
10x squat
10x rechts stretch
10x links stretch
10x squat
10x donkey kick
10x squat

Oh, en 2x 10 sit ups XD

Laat ik t erop houden dat t best flink zeer doet haha. En ja, ik ben een mietje, en nee, ik heb vóór gister nooit zo fanatiek dit soort oefeningen gedaan.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:39

Hoi! Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb al een paar maanden in mijn hoofd dat ik meer thuis wil gaan sporten, maar het kwam er steeds niet van. Vorige week ben ik weer begonnen met het trainen met de hipnthigh. Kent iemand hier dat? Ik ben het geloof ik nog niet tegen gekomen in het topic, maar heb er een beetje vluchtig doorheen gelezen.
Hierbij een linkje voor meer info: http://billenbenentrainen.com/#home
Het is vooral bedoeld voor je billen en benen.
Ik doe het niet om af te vallen (wel voor wat stevigere benen en billen), maar vooral om mijn beenspieren te trainen voor het paardrijden. Sinds ik twee keer een klasse 2 heb gereden in de Endurance, merk ik dat het wel nodig is om ook je benen goed te trainen.

Ik doe elke dag een workout van 15 minuten via youtube. Daarnaast doe ik ook nog 15 minuten andere workouts om ook mijn buik en armspieren te trainen.

Naast de workouts wandel ik ook veel elke dag. Mijn dagelijkse doel is min. 5km, meer is altijd mooi meegenomen! :D
Een keer in de week doe ik aan aquaspinning. Ook erg intensief en goed voor de beenspieren.

Verder ben ik nog in twijfel of ik weer ga beginnen met hardlopen. Ik heb het een paar jaar geleden gedaan en kon tot 5 km hardlopen/wandelen tussendoor. Ik heb alleen een belabberde ademhaling, waardoor ik mezelf zo erg in de weg zit..

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:41

Als iemand de 5km running coach wil hebben, kan ik de lessen wel mailen. Ik heb net 3km gedaan. Nog zes lesjes te gaan.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:13

ingedebruijn schreef:
Als iemand de 5km running coach wil hebben, kan ik de lessen wel mailen. Ik heb net 3km gedaan. Nog zes lesjes te gaan.


Bedoel je hiermee hoe je de kilometers op kan bouwen? :D In dat geval heb ik wel interesse namelijk :)

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:06

xxwienekexx schreef:
ingedebruijn schreef:
Als iemand de 5km running coach wil hebben, kan ik de lessen wel mailen. Ik heb net 3km gedaan. Nog zes lesjes te gaan.


Bedoel je hiermee hoe je de kilometers op kan bouwen? :D In dat geval heb ik wel interesse namelijk :)

Ik ook wel! Ik doe nu alles maar op m'n eigen gevoel :o

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:10

Ik meld me (weer) hier :j Na 4 weken eruit vandaag eindelijk mn benen weer getraind! Heerlijk. Rugproblemen nog niet over maar we proberen t gewoon. Goed bezig een aantal hier las ik al! Hoepelen doe ik ook, fijne manier om een beetje te bewegen! :j

Goldwynn goed bezig! :)) Je spieren hebben rust nodig om te herstellen. Ik zou vandaag rust houden en evt morgen ook nog als het nog zo pijnlijk is. Ik train 1x in de week mn benen en soms heb ik 3dagen spierpijn dat ik niet eens kan squatten. Luisteren naar je lichaam is de beste tip. Morgen kan je bv wel je armen trainen!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:54

Ja klopt. Je bouwt dan in 18 lessen conditie op zodat je van 0 naar 5km gaat. Heel fijn :) pb maar je mailadres. Dan stuur ik ze even door.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:25

MerleSimone schreef:
Ik meld me (weer) hier :j Na 4 weken eruit vandaag eindelijk mn benen weer getraind! Heerlijk. Rugproblemen nog niet over maar we proberen t gewoon. Goed bezig een aantal hier las ik al! Hoepelen doe ik ook, fijne manier om een beetje te bewegen! :j

Goldwynn goed bezig! :)) Je spieren hebben rust nodig om te herstellen. Ik zou vandaag rust houden en evt morgen ook nog als het nog zo pijnlijk is. Ik train 1x in de week mn benen en soms heb ik 3dagen spierpijn dat ik niet eens kan squatten. Luisteren naar je lichaam is de beste tip. Morgen kan je bv wel je armen trainen!



Oh dat is goed om te horen. Ik voelde me al schuldig en slecht omdat ik gister niets heb gedaan uiteindelijk. Doet nu nog wel zeer, maar kan in ieder geval normaal gaan zitten en op staan zonder m'n gezicht te vertrekken -> ben ook wel erg kleinzerig hoor XD

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:40

Ik moet inderdaad ook nog m'n workouts doen, fiets, fiets, fiets, helemaal vergeten!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:46

even stipje

ik heb gewoon geen geld voor sportschool. En daarbij ook al had ik het wel, dan was het zonde van me geld. Want ik ken mezelf dan mis ik de motivatie om te gaan. En ik heb niemand om samen te trainen

dus wil ik het ook thuis gaan doen. Maar weet niet zo goed hoe

paardrijden 3/4x per week

en probeer 2x per week hard te lopen. Nog net mee begonnen. dus nog niet veel conditie enz haha

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:52

plutolover schreef:
even stipje

ik heb gewoon geen geld voor sportschool. En daarbij ook al had ik het wel, dan was het zonde van me geld. Want ik ken mezelf dan mis ik de motivatie om te gaan. En ik heb niemand om samen te trainen

dus wil ik het ook thuis gaan doen. Maar weet niet zo goed hoe

paardrijden 3/4x per week

en probeer 2x per week hard te lopen. Nog net mee begonnen. dus nog niet veel conditie enz haha


Sportschool is nergens voor nodig, het is ook ontzettend saai.
Tevens (omdat je bij de apparaten in de sportschool steeds dezelfde bewegingen maakt) kan het ook nog eens heel slecht zijn voor de gewrichten.
Thuis of in de natuur sporten is veel leuker en gezonder.

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:02

Goldwynn ik ken het :Y) soms inderdaad zo'n spierpijn dat je niet fatsoenlijk naar de wc kan _O- Hoe is t vandaag?

Niet: ben t niet helemaal met je eens. Soms kunnen apparaten juist helpen om blessures te voorkomen doordat je in die houding 'gedwongen' wordt. Zeker als je net begint met fitness (of zelfs serieus krachttraining) kan beginnen in de sportschool handig zijn ivm begeleiding.
Neemt niet weg dat ik nu ook se sportschool behoorlijk sponsor en er zelf weinig kom :') Vind thuis inderdaad makkelijker en net zo leuk!

Plutolover: goed dat je wil beginnen zeg! Wat betreft thuis sporten zijn er ontzettend veel workouts online te vinden, denk aan Jillian Michaels, Kayla Itsines of Les Mills.

Zoek iets uit wat bij jou past en let's go :D

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:22

Sportschool werkt voor mij ook écht niet. Vind er geen bal aan, zonde tijd en dan moet je ook nog eens naar een bepaalde locatie toe. Nee, is niet voor mij weg gelegd. De enige reden dat ik het thuis volhoud is dat ik Netflix kan kijken haha. Overwoog om inderdaad ook af en toe te gaan skeeleren, maar daar mis ik motivatie voor. Misschien helpt een ‘maatje’ daarbij, maar alleen is dat ook zo alleen.


@Merle: Ja beter! Voel het nog wel, maar alweer stukken beter dan gister. Weet nu wel dat ik het beter rustig kan opbouwen ipv in een keer 70 squats te doen en tussendoor andere oefeningen in sets van 10. Vanavond even kijken hoe het voelt, en anders doe ik alleen buikspieren (en hometrainer mits vaders de tv gefixt heeft)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:37

Ik loop nu die lessen van de 5km 2 keer per week en daarnaast volg ik onderstaand schema.
Begint nu mooi resultaat van te komen *\o/*
Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:42


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:57

Oke ik voel me dom maar wat zijn crunhes en bicycles

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:17

plutolover schreef:
Oke ik voel me dom maar wat zijn crunhes en bicycles


als je kijkt onder het schema staat een plaatje die illustreert wat je moet doen zeg maar.
Bicycle is fietsen met benen en crunches zijn gewoon de buikspieroefeningen