3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:45

Goede middag, afvallers. Ik meld mij.
Ben nu in mijn derde week bij de sportschool van een 10-week fit challange.
Mijn Challange is rond de tien kilo afvallen. Ambitieus, ik weet het, maar ik zie wel hoe ver ik kom. Tot nu toe ben ik 1,4 kilo in gewicht kwijt. 2.8% vet kwijt en 1,4 kilo spiermassa rijker. Het gaat de goede kant op.
Ik heb een dieet/voedings lijst meegekregen en sport drie keer in de week op de sportschool. Eens in de twee weken een personal training. Andere keren een op mijn sitatitie geschreven programma. Zwaar, maar te doen. Alleen die personal training he.... man man man, dat is zwaar. Maar ach, als het resultaat heeft. Dus ik ga vrolijk door. En als deze 10 weken erop zitten ga ik ook gewoon door. Het is een gezond dieet, met voldoende koolhydraten en vetten. En sporten is ook prima dus motivaite genoeg om dit lang vol te houden.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:58

Welkom!

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:54

Welkom rien10, klinkt pittig al dat trainen!

Mijn lijstje voorvandaag:

O: halve bak skyr bosfruit (200 gr)
T: stuk frambozen kwarktaart
L: 4 wasa zuurdesem rogge crackers met kruidenkaas en kipsate salade (apart van elkaar uiteraard :') )
T: nakd cacao crunch reep
A: Iglo roerbak sensatie noedels met groenten en een biefstukje
T: misschien nog een stukje kwarktaart, ik mocht m van mijn werk mee naar huis nemen :9

Ik keek naar mijn macros in mfp en toen stonden mijn vetten ineens op 376, wooow hoe dan :wow:
Blijkt dat die iglo roerbak er verkeerd in staat, met 300 gram vet per portie :))

Als ik het tweede stukje taart erbij neem zit ik rond de 1800 kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:06

Goede lijstjes weer! Geniet van je weekend Yonker. :D

Ik heb de afgelopen dagen de app lifesum geprobeerd, vond het heel fijn dat daar werd verteld welke hoeveelheid kcal je kon gebruiken voor je ontbijt/lunch/tussendoortjes etc. maar mis toch ook wel heel wat functies dus weer terug naar MFP. :)

Vandaag ook een wat minder net lijstje helaas.
O: Banaan, plakje bananenbrood met jam, kracker met jong belegen kaas
T: 3 dunne sneetjes stokbrood met een klein beetje kruidenboter
L: 3 speltboterhammen met coburger ham
T: Zoete aardappelbrownie en een plakje krentenbrood
A: Noedels met kip, mango, paprika, courgette en zoetzure saus met als toetje (ja hier ging het mis...) kwark met zelfgemaakte frambozensaus (dus die is wel redelijk gezond) en wat slagroom
B: 40 minuten fietsen en een gymles

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:32

Het is ook leuk hoor, Annikoe

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:06

Welkom Rien10!

Ik heb wel zo een slechte dag gehad, had al wel gepland dat ik een broodje zou gaan eten in m'n pauze maar toen kwamen er nog allemaal traktaties. Waar ik geen nee tegen kon zeggen.....

O: Banaan
T: volkorenboterham met appelstroop
T: 2 mini tompoesjes, 1 soesje, klein stukje oreo cheesecake taart met witte chocolade en karamel (volgens mij heb ik nog nooit zoveel calorieën op in 1 stukje haha)
L: Bruin broodje ham kaas met mayo en rauwkost
T: mandarijn en nog 2 soesjes
A: zelfgemaakte tomaten soep en 4 pannenkoeken

Genoeg suikers binnen gehad iniedergeval :+ :+

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:11

Vandaag een hele leuke maar pittige training gehad bij de pt.

O: 400 gram magere kwark
L : flinke kom verse tomatensoep met twee crackers
T: klein stukje chocolade
A: rosbief, beetje aardappelpuree, roerbakgroenten

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:26

Esplendido schreef:
Vandaag een hele leuke maar pittige training gehad bij de pt.

O: 400 gram magere kwark
L : flinke kom verse tomatensoep met twee crackers
T: klein stukje chocolade
A: rosbief, beetje aardappelpuree, roerbakgroenten


Dit lijkt mij erg weinig!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:27

Kimmie, je lijstjes zijn wel minder geworden of niet? Zeker je avondeten is best wel zuinig. Heb je nog nagedacht over het koken of aardappels vervangen door andere dingen?

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:58

Welkom Rien! Ik zou me niet teveel vasthouden aan die percentages vet en spiermassa. Klinkt heel leuk maar die weegschalen zijn niet bijzonder nauwkeurig. Volgens mijn trainer kon ik de gewichtsmeting vertrouwen en moest ik de rest van de data met een flinke zak zout nemen. Spierweefsel aanmaken is verdomd lastig als je caloriebeperkt eet.
Hoe dan ook, heel veel succes met je challenge!

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 23:58

Zo heel erg caloriebeperkt eet ik niet. Wel gewoon gezond. En ik voel me fit dat vind ik fijn.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:20

Je moet als vrouw echt al een flinke poos trainen om één kilo spiermassa te winnen. En spiermassa win je toch vooral door daarnaast te bulken, NL eten met kcal overschot. Maar je klinkt ontzettend gedreven en positief, dus resultaat zal je hoe dan ook blijven hebben met die instelling!

Oei Esplendido, dat klinkt weinig hoor.

En ik lees over cheesecake :~

Dag drie van de 'metabolic reset fase', en dag twee is al gefaald; 3100 kcal verbrand die ik dan ook met gezonde voeding en de juiste macro's moest opeten, dat is niet gelukt. Helaas is het de proteïne die te laag is. Vandaag maar even inhalen, ik wil het echt goed doen, zodat ik asap kan cutten :o Maar wel lekker getraind, 2,5 u ballet na twee weken pauze.

Prettig weekend allemaal!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:39

Wipher, ik heb het idd over gehad. Deze week heb ik overigens zelfs twee keer zelf gekookt en hebben we de hele week geen gekookte aardappelen op *\o/* Maar wss kwam dat ook omdat mijn zusje er niet was. Dus maar even kijken hoe het verdergaat. Ik moet trouwens wel zeggen dat mijn eetlust de laatste tijd sowieso een beetje minder is, geen idee hoe dat komt overigens.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:53

black_kelpie schreef:
Welkom Rien! Ik zou me niet teveel vasthouden aan die percentages vet en spiermassa. Klinkt heel leuk maar die weegschalen zijn niet bijzonder nauwkeurig. Volgens mijn trainer kon ik de gewichtsmeting vertrouwen en moest ik de rest van de data met een flinke zak zout nemen. Spierweefsel aanmaken is verdomd lastig als je caloriebeperkt eet.
Hoe dan ook, heel veel succes met je challenge!

Ik wordt gemeten en gewogen op de sportschool. Met een weegschaal waarmee door de voeten en handen gemeten wordt. Dan worden er centimeters op benen, buik, biceps gemeten. Daarna vet huidplooien op buik, rug en armen. Heel confronterend allemaal. Ha ha. En omdat alle metingen drie maal gedaan worden denk ik dat het best nauwkeurig is.
Ja er moet veel getraind worden om er spiermassa bij te krijgen. Ik ben ook best tevreden hoe het nu gaat.
Mijn calorieën zijn nu 1700 pet dag. Eens in de week een uitschieter. Vind ik niet zo heel weinig. Ik zie hier "dag menu's" voorbijkomen waar ik van schrik. Dan eet ik echt mega veel.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:42

rien10 schreef:
Ik wordt gemeten en gewogen op de sportschool. Met een weegschaal waarmee door de voeten en handen gemeten wordt. Dan worden er centimeters op benen, buik, biceps gemeten. Daarna vet huidplooien op buik, rug en armen. Heel confronterend allemaal. Ha ha. En omdat alle metingen drie maal gedaan worden denk ik dat het best nauwkeurig is.
Ja er moet veel getraind worden om er spiermassa bij te krijgen. Ik ben ook best tevreden hoe het nu gaat.
Mijn calorieën zijn nu 1700 pet dag. Eens in de week een uitschieter. Vind ik niet zo heel weinig. Ik zie hier "dag menu's" voorbijkomen waar ik van schrik. Dan eet ik echt mega veel.


Echt, die weegschalen zijn niet nauwkeurig, geloof me. En 1700 is wel degelijk behoorlijk caloriebeperkt, of je moet heel klein zijn :D Dat hij een verschil van 1,4 in spiermassa aangeeft komt wellicht door een verschil in verhoudingen in je lichaam, maar op 1700 kcal en flink trainen mag je blij zijn als je geen spiermassa verliest, laat staan bijkomt. Onder de ideale omstandigheden wat betreft genetische aanleg, (veel en de juiste) voeding en training kan een vrouw maximaal 5 kilo in spieren aankomen. Per jaar.
Huidplooimeting is wel accuraat overigens. Gezond eten en je goed voelen, daar gaat het om, en dan is het inderdaad goed vol te houden. Lekker bezig :j

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:47

"Geloof me". Nou geloof ik nooit "zomaar" iets maar sta altijd wel open voor informatie. Dus is mijn vraag hoe kom jij aan die informatie?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 09:51

rien10 schreef:
"Geloof me". Nou geloof ik nooit "zomaar" iets maar sta altijd wel open voor informatie. Dus is mijn vraag hoe kom jij aan die informatie?


Wetenschap. Wat is de beste manier om spiermassa en vet te meten? Het te sorteren en op een weegschaal te zetten. Maar helaas zijn wij tere bloempjes dus is dat niet mogelijk, dus ga je indirecte meetmethoden gebruiken. Die zijn per definitie minder betrouwbaar (ook de huidplooimeting, al is dat voor zover ik weet wel de betrouwbaarste, maar pin me er niet op vast). Ik weet de details zo niet, maar volgens mij had secrible in het vorige topic er een hele duidelijke uitleg over gegeven, als je meer informatie wil kan je haar post misschien eens opzoeken ^^

Over de kcal: de meeste mensen verbranden (meer dan) 1800 op een normale dag. 1700 incl sporten is dan kcal beperkt. Je lichaam heeft dus eigenlijk te weinig energie om te gebruiken, dus gaat het de opgeslagen energie aanboren: vetten. Waar wil het dan de energie vandaan halen om flink spieren te kweken? Er is al een energietekort, dus dat gaat zeer lastig.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 23-09-17 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:52

Ok. Dan ga ik ff spitten.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:24

Helemaal eens met black_kelpie en imandra, maar ik wil er wel even aan toevoegen dat je vaak wel spiermassa kunt opbouwen in een calorietekort als je voor het eerst in je leven zware krachttraining doet. Newbie gains :D Hoewel zelfs dan 1,4 kilo wel heel erg veel is, dus daar zou ik me niet teveel op focussen.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:27

Ook mee eens. Maar uiteindelijk maken die getalletjes ook niet zo veel uit, het gaat erom dat je je goed voelt en afvalt. En fit wordt...

Hier nog steeds tam, rug gaat wel iets beter maar het houdt nog niet over. Vanmiddag is er een hardloopwedstrijd hier door de wijk waar mn man aan meedoet, daar ga ik met de kinderen even kijken. En vanavond lekker uit eten :9

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:53

Laura82 schreef:
Ook mee eens. Maar uiteindelijk maken die getalletjes ook niet zo veel uit, het gaat erom dat je je goed voelt en afvalt. En fit wordt...

Nou dat dus. Ik snap dat sportscholen dergelijke weegschalen gebruiken als motivatie, maar de informatie klopt gewoon niet. Laat de getalletjes voor wat ze zijn als het lekker gaat en je je goed voelt. Dat is veel belangrijker.

Veel plezier vandaag Laura!

Voor mij vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan (verrassend he)
T; druiven
L; afbakbroodje met zalm en Philadelphia
T; havermoutreep
A; geen idee, we pakken onderweg ergens wat te eten

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:17

Tja als je echt meerdere kilo's kwijt moet ben ik wel van mening dat getalletjes belangrijk zijn, dan bedoel ik boven de 10 kg :)
Ik heb besloten volgende week pas weer een nieuwe weegschaal te kopen. Kan ik er lekker even niet mee bezig zijn :=

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:25

Ik moest er zeker 25 kwijt en de teller staat nu op -17, maar ik vind de getalletjes dus echt niet interessant. Die op de weegschaal tot op zekere hoogte wel (maar zeggen ook niet alles) maar als ik prima afval en zie dat ik in omvang afneem, genoeg sport en goed eet, vind ik het echt niet interessant of ik een paar ons (want meer gebeurt gewoon niet) in spieren ben aangekomen/afgevallen.
Ik vind het wel leuk dat mn vetpercentage 1x per 2 maanden wordt gemeten, maar ook daar verbind ik geen conclusies aan, alleen leuk om te zien dat dat in grote lijn zakt.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:32

Laura82 schreef:
Ik moest er zeker 25 kwijt en de teller staat nu op -17, maar ik vind de getalletjes dus echt niet interessant. Die op de weegschaal tot op zekere hoogte wel (maar zeggen ook niet alles) maar als ik prima afval en zie dat ik in omvang afneem, genoeg sport en goed eet, vind ik het echt niet interessant of ik een paar ons (want meer gebeurt gewoon niet) in spieren ben aangekomen/afgevallen.

En met deze instelling ben ik dus 50 kilo kwijtgeraakt. Ik vind dit persoonlijk een gezonde manier (tussen je oren) om ermee bezig te zijn, juist als je veel kilo's wil afvallen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:36

Same, nu vind ik wegen wel interessant hoor, zeker in het begin. Beetje aanvoelen wat wel en niet werkt en progressie zien is uiteraard alleen maar leuk.

Maar uiteindelijk gaat het erom hoe je je voelt en hoe het plaatje eruit ziet. Als jij tevreden bent met een paar kilo meer (of minder) dan je oorspronkelijke doel, waarom niet!

Nu weer terug meelezen. Momenteel niet helemaal in de juiste situatie om goed met afvallen bezig te kunnen. Maar hopelijk kan ik binnenkort actief mee praten! :)