3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:39

Het probleem met getallen, zeker als ze onnauwkeurig zijn, is dat ze een behoorlijke invloed op je mindset hebben. Als het heel goed gaat is het heel motiverend, maar hoe vaak hebben we in het topic al gezien dat iemand compleet gedemotiveerd en gedesillusioneerd is omdat het vetpercentage gestegen is terwijl ze zo hun best doen. Dat vind ik zo zonde!

Ikzelf heb het nu met het getalletje op de weegschaal, opeens was het, ongemerkt, een obsessie geworden. Dus hup, weegschaal in de kast.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:44

Jaa dat is zeker waar. Wat dat betreft is (volgens mij) centimeters opmeten het beste. Obessief worden van de weegschaal is niet goed, maar als je daar niet al te gevoelig voor bent is (elke dag) wegen geen probleem. :)

Ik weeg zelf graag elke dag, als het mogelijk is, zodat je een zo goed mogelijk beeld krijgt van wat je gemiddeld weegt per week. Juist omdat er soms wel een kilo verschil kan zitten tussen twee dagen, en als je dan net op die "zware" dag weegt, kan het lijken alsof je niks vooruit bent gegaan, terwijl het gemiddelde van die 7 dagen juist wel weer beter is uitgevallen.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:58

Klopt, ik word er ook snel obsessief van. Ik was na een week in Griekenland begin deze week heel verbaasd, want in de spiegel zag ik amper verschil en kon ik niet echt zien dat ik misschien was aangekomen (op wat vocht na, ik kon wel zien dat ik daardoor iets fluffier was maar dat is te verwachten). Uit nieuwsgierigheid heb ik me toch gewogen en ik was 2 kilo aangekomen :+ Nogmaals, hoogstwaarschijnlijk grotendeels vocht en inmiddels maak ik me daar echt niet druk meer om, maar voorheen zou dit echt demotiverend hebben gewerkt voor mij.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:54

Ik heb echt heel lang het kunnen relativeren en los kunnen laten, en oppeens merkte ik dat dat niet meer lukte. Is er echt ingeslopen. Denk omdat eerst bijna alles wel te verklaren was (bijv zwaarder voor menstruatie of na zware workout, maar grore lijn daalde), maar nu weken op een plateau gezeten zonder duidelijke reden. Nu opeens wel weer wat kwijt dus t gebeurt heus wel, maar niet sneller als ik me er blind op staar.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:41

Ik merk wel dat ik de weegschaal nodig heb als motivatie en houvast.. Toch blijft het helaas moeilijk gaan :P

Lijstje van vandaag:
O: twee crackers met kaas en een banaan
T: Zoete aardappelbrownie
L: halve paprika, 80 gr druiven en een croissantje met jam
T: Zelfgemaakt sap in de sapcentrifuge met wortel, andijvie en nog iets maar dat ben ik vergeten haha
A: Spinazietaart met beetje appelmoes en als toetje aardbeienkwark met zelfgemaakte frambozensap

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:42

Ik praat graag mee. Heb 7 weken geleden een gbp gehad. Daardoor kleine hoeveelheden, maar ik moet daardoor juist letten op gezonde keuzes!

O: 1,5 cracker met kaas en gekookt ei
T: 30 gram ongezouten amandelen, 1/2 banaan
L: 2 crackers met kaas, gekookt ei en sandwichspread
T: 300 ml optimel drink
A: 75 gram kip, opscheplepel groenten
T: bakje yoghurt

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:32

Wat is een gbp Romeo? Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat je een beetje weinig eet. Heb je geen honger tussendoor?

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:38

Kimmie25501 schreef:
Wat is een gbp Romeo? Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat je een beetje weinig eet. Heb je geen honger tussendoor?

Gastric bypass, maagverkleining.

Ik heb geen flauw idee wat je mag en kan eten na zo'n operatie, dus ik kan ook niks zeggen over je lijstjes Romeo, maar welkom! :wave:

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:24

Oh aha. Ik dacht al zoiets, maar ik dacht eigenlijk dat Gastric bypass iets met je hart te maken had :')

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:37

Hihi dat is een andere bypass :')

Hier verder ook geen ervaring met gbp, maar dacht altijd dat de hoeveelheden nog keiner waren dan wat jij hier neerzet romeo. Tenminste, van iemand die ik via via kende hoorde ik dat ze maar 100 ml per keer kon drinken na haar gbp. Maar zal misschien ook per persoon verschillen? Mag je wel alweer alles hebben?

Ik ben gisteren heerlijk uit eten geweest, echt genoten <3 wel veeeel te veel wijn op :+
En vanochtend lekker uitgebreid/laat ontbeten.... heerlijk relaxed zonder de kinderen, die waren nog bij oma :D
O (laat): 2 pistoletjes, 1 met ossenworst, 1 met komijnekaas en een croissantje met boter
L: overgeslagen, zat nog vol :+
T: breaker high protein, plakje ontbijtkoek
A: bonenschotel (sperziebonen, tartaar, ui, knoflook en tomatenblokjes) met zilvervliesrijst
T: klein zakje chips
B: rustig aan een stuk gewandeld, eindelijk gaat mn rug wat beter. Morgen weer proberen te sporten :D

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:23

Heerlijk lijstje Laura!

Mijn lijstje van vandaag:
O: een bruin broodje met gelders gekookte worst en nutella en een wit broodje met pindakaas en hagelslag en een kop thee.
L: twee boterhammen met roompaté en gelders gekookte worst, twee crackers met speculoos en nutella en een beker melk.
T: water.
A: milanese risotto met een salade en vier broodjes met boter.
T: kop thee met een zelfgemaakte cremeux au chocolat :9
B: 10 minuten fietsen, 15 minuten oefeningen, paard poetsen.

Ik heb mezelf trouwens even streng toegesproken dat ik wat strenger moet gaan zijn. Mezelf meer houden aan wat ik vantevoren bedacht had. Net zoals dat ik naar de sportschool wil gaan. Geen idee hoe dat in te passen met school en paard, maar dat bedenk ik nog wel. Ik moet gewoon even stoppen met excuses verzinnen. (ook al was de muesli op toen ik die wilde kopen in de Ah, maar ik had vandaag best langs de jumbo kunnen gaan) ik ben zo slecht met die excuses steeds -O-

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:33

Heb je er verder ook nog begeleiding voor Romeo? :)

Netjes Laura en Kim!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 100 gr sky met een banaan
B: Uurtje cardio in de sportschool
L: Omelet van 2 eieren met paprika, ham, tomaat, pijnboompitten, bosui en 3 plakjes geitenkaas op een speltboterham
T: 100 gr mango en 45 gr druiven
A: Groentenschotel met een beetje ricotta en een half filetlapje met als toetje magere yoghurt, verse frambozen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:45

Laura82 schreef:
Hihi dat is een andere bypass :')

Hier verder ook geen ervaring met gbp, maar dacht altijd dat de hoeveelheden nog keiner waren dan wat jij hier neerzet romeo. Tenminste, van iemand die ik via via kende hoorde ik dat ze maar 100 ml per keer kon drinken na haar gbp. Maar zal misschien ook per persoon verschillen? Mag je wel alweer alles hebben?

Ik ben gisteren heerlijk uit eten geweest, echt genoten <3 wel veeeel te veel wijn op :+
En vanochtend lekker uitgebreid/laat ontbeten.... heerlijk relaxed zonder de kinderen, die waren nog bij oma :D
O (laat): 2 pistoletjes, 1 met ossenworst, 1 met komijnekaas en een croissantje met boter
L: overgeslagen, zat nog vol :+
T: breaker high protein, plakje ontbijtkoek
A: bonenschotel (sperziebonen, tartaar, ui, knoflook en tomatenblokjes) met zilvervliesrijst
T: klein zakje chips
B: rustig aan een stuk gewandeld, eindelijk gaat mn rug wat beter. Morgen weer proberen te sporten :D


Ik ben onder begeleiding van de diëtiste in het ziekenhuis. Ons eetpatroon is natuurlijk wat anders dan mensen zonder een gbp, maar in de basis moeten we gezonde keuzes maken en 6x per dag eten.

Ik kan alles eten en porties zijn normaal voor iemand die bijna 8 weken na de operatie is. Ik doe wel een uur over een glas melk hoor. Dus kan niet snel eten en drinken. Maar ik vind het fijn om mee te lezen hier.

Ga weer lekker beginnen met sporten om de rest eraf te krigen. Ben nu 17kg kwijt.
Mijn lijstjes zijn geen goed voorbeeld voor anderen, dus aub ga niet zo weinig eten als ik doe! Op slechte dagen red ik 500 kcal niet eens. Ik sta ook onder controle van de chirurg en huisarts met regelmatig bloedonderzoek.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:22

Is de operatie zelf meegevallen?
En neem je bijv ook supplementen om evt tekorten aan te vullen?

Mn lijf doet t weer, dus vanavond maar weer eens lekker sporten :D en veel lopen, zit al op 5500 stappen en moet nog 3x op en neer naar school :')
Mn lijstje:
O: kokoskwark met paar schuddebuikjes
T: gegrilde paprika en courgette (moest op en ik had trek in wat warms :+ )
L: 2 spiegeleieren op 1 volkoren boterham
T: aardbeien
A: braadworst, rode kool en gekookte aardappelen
T: misschien nog wat kwark

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:34

Zucht, wanneer ik het weekend bij mijn vriend ben lukt het nooit om gezond te eten.. Zaterdagavond frietjes, ochtend erop witte pistoletjes, tussendoor kibbeling en 's avonds pasta...
Resultaat: vanochtend gelijk 0,8 kilo zwaarder tov vrijdagochtend. Ik heb dit echt elke keer, ik snap niet hoe dat ik altijd zó snel kan aankomen. -O-
En (hij woont nog bij zijn moeder thuis) ik probeer wel vaak aan te geven dat ik gezond wil eten, maar ze hebben dan bijvoorbeeld yoghurt met een smaakje of van die cruesli's vol suiker.
En ik vind het ook zo raar om dan bijvoorbeeld zelf een salade mee te nemen. :+

Maar goed, we pakken het weer op vandaag. Mijn auto is in de garage, dus ik moet alles op de fiets/te voet/OV doen.

O: 200 gram skyr bosfruit
T: Vifit bosvruchten
L: 4 wasa zuurdesem/rogge crackers, twee met kipkerrie salade en 2 met kruidenkaas en kipfilet
T: Pink Lady appel
A: Weet ik nog niet

B: half uur gewandeld, 20 minuten fietsen en 30 min krachttraining.

Zonder avondeten zit ik op 1000 kcal, dus ik heb nog 700 over voor het avondeten.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:37

Maar die kilo die er bij zit is heus geen vet :(:) Eerder vocht omdat je plots fel van je gewone eetpatroon afwijkt. Die plas je er zo weer uit! Ofwel lekker er van genieten (en het incalculeren), ofwel toch een gezond ontbijt of lunch voor jezelf voorzien, en enkel 's avonds 'zondigen'.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:43

Ik heb echt een Bleh weekend gehad qua eten :+ gelukkig in mijn weegschaal kapot gevallen _O-
Vandaag weer netjes :D

O: skyr met framboos blauwe bessen en granola
T: wortel en tomaat
L: 2 boterhammen 1 met vega iets en 1 met sandwichspread en nog cracker met sandwichspread
T: appel
A: zelfgemaakte groentensoep met groentenwrap
T: fruitreep denk ik

Laura fijn dat je je weer beter voelt!!

Annikoe, toch zelf wat maken dan bij je vriend. Lijkt me idd best lastig :(:)

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:45

Annikoe ik ga er even vanuit dat je dus rond de 1700 kcal wil eten gemiddeld genomen. Dan kom je over 7 dagen op 11.900 kcal totaal.

Als je bijvoorbeeld dit aanhoud kom je gemiddeld gezien gewoon op je doel. Natuurlijk is dit slechts een voorbeeld dus je kunt het ook heel anders doen. Maar ik eet als volgt, mijn vriend eet namelijk ook veel calorierijker en komt totaal niet aan.

Optie 1
Ma tm vr 1380kcal
Za en zo 2500 kcal

Optie 2
Ma tm vr 1500 kcal
Za en zo 2200 kcal

Of wisselen per dag. Je kunt best een keer een dag rond de 1200 kcal zitten als je dat maar weer inhaalt.

En natuurlijk kun je ook aanbieden om te koken, scoor je alleen maar punten mee :).

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:47

Hi lieve meiden. Ik meld me even af.. Vriendin is overleden.. Al wisten we dat 't kwam...

Ik meld me snel weer!

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:05

Heel veel sterkte jaimy :(:)

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:06

Gecondoleerd Y;(

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:11

Ohh wat verschrikkelijk meid! Dikke knuf :(:)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:33

Dankjulliewel lieve meiden. Ik lees zeker mee, kom snel weer melden hoop ik, even tot rust en afscheid nemen

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:10

Sterkte gewenst.

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:16

Sterkte Jaimy!!

Ik heb niet echt goed gegeten van het weekend, frietjes, snacks, alcohol gisteren een hele middag op terras en lekker gesnackt maar moet ook kunnen vind ik !! Vandaag ging ik in de pauze naar de winkel en had echt zin om wat lekkers te kopen heb het maar gehouden bij filet american & rijstwafels dus nog best wel netjes..

Vandaag:
O: Banaan
T: Boterham met appelstroop
L: 1 boterham met kipfilet, 1 boterham met filet american, 1 boterham met pindakaas, 2 rijstwafels met filetamerican, halve komkommer
T: Halve paprika, mandarijn, appel, rijstwafel
A: Pasta met pesto, champignons, ui en kip
T: 2 digestive koekjes

B: +- 6000 stappen gelopen & 30 minuten buitenrit