3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:00

Een beetje jammere reden, ik vind het zonde als mensen goedbedoelde tips niet gebruiken, maar begrijpelijk. Bedankt voor de uitleg :)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 16:02

Yentaah schreef:
Een beetje jammere reden, ik vind het zonde als mensen goedbedoelde tips niet gebruiken, maar begrijpelijk. Bedankt voor de uitleg :)


Ja vind het ook zonde hoor. Maar beter dat ze weggaan dan dat er constant ruzie is over van die belachelijke dingen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:19

Ik ben maar een meelezer, maar ik vind dat hier altijd zo panisch word gedaan over 1200 kcal.. 1200 kcal per dag is best normaal voor een kleine vrouw die niet veel sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:20

Anthea schreef:
Ik ben maar een meelezer, maar ik vind dat hier altijd zo panisch word gedaan over 1200 kcal.. 1200 kcal per dag is best normaal voor een kleine vrouw die niet veel sport.

Maar dat ligt er dus heel erg aan. 1200 als BMR is echt heel erg laag, dan moet je echt klein en slank zijn. Ik zie vooral veel voorbij komen dat mensen een BMR van rond de 1800-2000 hebben en maar 1200 kcal op een dag eten omdat ze altijd te horen hebben gekregen dat dat de bedoeling is, terwijl het gewoon echt schadelijk is voor je lichaam.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:22

Mensen maken zich zorgen, dat is enkel goed bedoeld. En volgens mij wordt er om een dag laag in kcal niet zo moeilijk gedaan maar structureel is het gewoon niet goed.

Tenzij je je lichaam naar de knoppen wilt helpen, prima :)

Ik eet wel kip vanavond, heel de week trouwens :') Kijk echt uit naar mijn avondeten. Dus sorry kippetjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:24

Ja, je hebt gelijk. Het ligt er aan. Daarom vind ik het jammer dat er in de OP staat dat je nooit het kcal doel van MFP moet aan houden. Ik ben zelf maar 155cm en 49 kg, 1200 kcal is voor mij echt voldoende.
Ben je 175cm en weeg je 75 kg dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:27

Anthea schreef:
Ja, je hebt gelijk. Het ligt er aan. Daarom vind ik het jammer dat er in de OP staat dat je nooit het kcal doel van MFP moet aan houden. Ik ben zelf maar 155cm en 49 kg, 1200 kcal is voor mij echt voldoende.
Ben je 175cm en weeg je 75 kg dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Dan is het zeker voldoende, want dan is je BMR 1200 :)) Maar over het algemeen zullen mensen die willen afvallen niet op zo'n laag startpunt zitten, ik denk dat dat de rede is dat het in de OP staat. Mijn BMR is 1900 en ook ik dacht dat het normaal was voor mij om op 1200 te gaan zitten omdat ik weinig bewoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:34

Ik denk ook dat mensen vaak te 'agressief' beginnen met afvallen waardoor ze het helaas snel weer opgeven.
Te weinig kcal en vooral geen lekkere dingen meer. Ik woog eerst 77 kg en nu dus 49 kg, maar ik eet nog steeds koekjes want een leven zonder koek is not worth living _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:36

Anthea schreef:
Ik denk ook dat mensen vaak te 'agressief' beginnen met afvallen waardoor ze het helaas snel weer opgeven.
Te weinig kcal en vooral geen lekkere dingen meer. Ik woog eerst 77 kg en nu dus 49 kg, maar ik eet nog steeds koekjes want een leven zonder koek is not worth living _O- _O-

Ja precies, of weer aankomen op het moment dat ze ook maar iets meer gaan eten. Ik eet gewoon rond de 2000 kcal per dag en daar zit ook wel eens een broodje kroket tussen. Het gaat echt niet zo rap bij mij maar het gaat er echt wel vanaf en ik kan tenminste nog een beetje genieten van m'n kaasplankje en m'n wijntje zonder dat ik de volgende dag moet vasten om het op te vangen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:37

Ik eet of veel te veel, of veel te weinig. Gisteren 1000 te weinig en vandaag denk ik 500 te veel hooguit. :P Is ook niet goed maar ik hou gewoon te veel van chips. -O-

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:42

Marlinde, bij mij ook heel herkenbaar dat! Maar voor mijn idee hoef ik maar heel even iets meer te eten en meteen vliegen de kilo's er weer aan. Gister een enorme cheatdag gehad omdat ik ziek thuis zat. Ben nog steeds ziek helaas. Vanochtend meteen +0,5 kg waarvan ik net zo blij was dat die eraf was. -O- Zondag was ik bijna een kg lichter dan nu...

Vandaag is wel "redelijk"
O: Boterham met hagelslag en een 200 gr toetje
L: 2 boterhammen met ham
T: Croissantje met jam en een koekje
A: Hutspot
B: 40 min fietsen

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:47

Deetjeeuh schreef:
Marlinde, bij mij ook heel herkenbaar dat! Maar voor mijn idee hoef ik maar heel even iets meer te eten en meteen vliegen de kilo's er weer aan. Gister een enorme cheatdag gehad omdat ik ziek thuis zat. Ben nog steeds ziek helaas. Vanochtend meteen +0,5 kg waarvan ik net zo blij was dat die eraf was. -O- Zondag was ik bijna een kg lichter dan nu...

Vandaag is wel "redelijk"
O: Boterham met hagelslag en een 200 gr toetje
L: 2 boterhammen met ham
T: Croissantje met jam en een koekje
A: Hutspot
B: 40 min fietsen


Vooral vocht wss :))
Is er vast ook weer zo af! Hopelijk voel je je snel beter :(:)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 16:56

Anthea schreef:
Ja, je hebt gelijk. Het ligt er aan. Daarom vind ik het jammer dat er in de OP staat dat je nooit het kcal doel van MFP moet aan houden. Ik ben zelf maar 155cm en 49 kg, 1200 kcal is voor mij echt voldoende.
Ben je 175cm en weeg je 75 kg dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.


Je trekt de OP een beetje uit zijn verband denk ik. Er staat ook duidelijk in dat je je BMR moet uitrekenen, en vanuit daar een kcal doel moet stellen. De ervaring leert dat MFP over het algemeen veel te laag zit met kcal ;). Ik bedoelde ook niet dat MFP altijd fout zit, en altijd slecht is, maar dat je goed moet berekenen wat jouw lichaam nodig heeft en vanuit daar moet werken. En je moet je voorstellen dat de meeste mensen die hier mee komen praten overgewicht hebben. Een BMR van 1200 is daarbij heel onrealistisch, snap je?

Volgens mijn had MFP zijn berekening ook weer aangepast toch? Dat de kcal inmiddels wat hoger liggen?

@Marlinde: maar dan eet je dus ook niet structureel te weinig, en ik denk dat dat hetgeen is waar wij ons het meest aan storen :P

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:29

Agh ik moet volgens MFP moet ik 1490 kcal eten, das echt heel weinig :=
Ik houd rond de 1800 aan :j

Ik heb wel overgewicht en vind dit topic wel fijner dan t ander topic, mede door de goede kennis en fijne tips!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:30

Ik heb een tijdje in het andere topic meegelezen, maar daar werden (toen iig) lijstjes niet gewaardeerd en als er een keer kritiek gegeven werd op een veel te mager lijstje was het meteen drama... daar was ik snel klaar mee...

Er zit hier heel veel kennis en ik kan de directe aanpak en feedback erg waarderen. Iets minder geschikt voor tere zieltjes, dat wel :+

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:44

Ik hou ook wel van lekker direct :’)

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:14

Hee jongens :D mag ik me hier (weer) komen melden? Ben tot zo'n 3 maanden geleden vrij actief geweest in dit topic, en (met behulp van dit topic) 8 kg afgevallen. Opzich heb/had?? (Geen weegschaal hier) ik een net gewicht. Ik was van 73kg naar 65kg gegaan en wil graag op 65 blijven. Ben 175 ong.

Maar merk dat ik weer helemaal fout ga qua eten. Dus hopelijk is dit weer even een goeie motivatie. Ik doe standaard 1 keer per week boodschappen, vaker kan ik niet ivm werk (op het eiland, tegen de tijd dat ik vrij ben is winkel dicht). Dus.. vrijdag geen snoep kopen en gezonde dingen, en nu eet ik alle snoep op, laatste grote cheatday.

Zo ziet een 'normale' dag er ongeveer uit, voor het idee.
O: 250gr yoghurt met klein beetje chococruesli en handje haver en tarwevlokken
T: appel, nootjes
L: 4 boterhammen met kaas en/of volkoren crackers met geitenkaas
A: wisselend
T: chips, ijs, koekjes, savonds gaat het mis. Heb savonds heel veel trek.

Beweging:
Ong. 4 tot 6 uur paardrijden
Ong. 10.000 tot 15.000 stappen

Merk dat het best lastig is om geen weegschaal te hebben. Dat is wel een stok achter de deur.

Ga even bijlezen en meekletsen vanaf nu!

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:51

Het andere topic is mij niet bekend, maar dit topic voelt door de kleinschaligheid vertrouwd, we zijn open en eerlijk tegen elkaar en leven met elkaar mee en luisteren naar elkaar.

Ik zie dan ook geen enkele meerwaarde van samenvoegen van topics, wat Imandra ook al aangaf, tips zijn vakkundig onderbouwd, we roepen niet zomaar wat..

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:17

Ik heb gisteren iets meer dan 20000 stappen gezet :oo samen met het sporten klein beetje compensatie voor de reep chocolade die gesneuveld is :o

Plan voor vandaag:
O: optimel yoghurt met granola van eat natural (yum die is lekker zeg!)
T: banaan
L: waldkornbol met filet americain en ei, kom soep
T: 2 mandarijnen, 3 wortels
A: volkorenpasta met spinazie, kip en boursin
T: kwark
B: sporten

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:38

Ik wil denk ik ook graag een sporthorloge die stappen telt :j ik loop volgens mij veel te weinig en ik denk dat een Fitbit of iets wel een stok achter de deur is en motivatie om wat meer te gaan lopen/bewegen. Sporten is nog wat moeilijk voor mij ivm mijn rug.

Dit topic vind ik overigens ook prettig door de kleinschaligheid. Het voelt heel vertrouwd en ik schaam me niet tegenover jullie om toe te geven dat ik een keer compleet crap heb gegeten. Dat vind ik heel belangrijk, dat we eerlijk kunnen zijn. De tips vind ik ook altijd fijn en ik heb het idee dat we hier samen toch wel wat kennis bij elkaar hebben en elkaar daar goed mee kunnen helpen. :)

Lijstje voor vandaag:

O: Up&Go shake chocola
T: croissantje (het rook zo lekker :') ) en koffie
L: soep en een broodje kaas, tomaat, komkommer en gekookt ei. flesje verse jus
T: twee maiswafels met pittige hunus en een schaaltje verse mango
A: ik heb zin in iets nieuws en anders dan ik normaal eet. Iemand nog een idee voor een lekkere vegetarische maaltijd met een korte bereidingstijd? :) Liefst iets uit de oven. (dat het wat langer in de oven moet vind ik niet erg, maar heb geen zin om een uur lang allerlei groenten te snijden en voor te bakken etc.)

B: vanavond een klein uurtje paardrijden (oefenen voor de verkleed kür op muziek :D )

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:49

Mijn fitbit helpt me absoluut om meer stappen te zetten :j Vooral als ik zittend werk doe, herinnert het me eraan om soms even een rondje te lopen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:53

Dat is het vooral inderdaad. Ik zit 40 uur per week op kantoor, en dan zit ik vaak ook echt alleen maar :+ Een collega van mij heeft sinds kort de Fitbit Charge 2 en is daar heel tevreden over. Ze loopt ook een stuk meer nu op kantoor zegt ze :j

Volgende maand mag ik mezelf er eentje cadeau doen vind ik :)

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:27

Laura82 schreef:
Ik heb gisteren iets meer dan 20000 stappen gezet :oo samen met het sporten klein beetje compensatie voor de reep chocolade die gesneuveld is :o


Wauw, dat is echt veel! Dat haal ik nooit :') Ik heb een stappenteller op mijn telefoon en ik weet niet precies hoe nauwkeurig die is, maar volgens dat ding heb ik gisteren maar 1500 stappen gezet :')
Ik zit nu de hele dag op mijn werk, soms in mijn pauze loop ik een rondje van een kwartiertje en 's avonds een keer de hond uitlaten, maar that's it. Oeps.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Volkoren cracker met zelfgemaakte ei-zalm salade en een rijstwafel (beetje laat en weinig tijd)
T: Nakd cacao crunch reep
L: Twee groentewraps met falafel en rauwkost en knoflooksaus en misschien nog een rijstwafel :+
T: Appel
A: Ik ga met mijn moeder naar de stad, waarschijnlijk daar wat eten.

Zonder avondeten zit ik rond 800 kcal, maar ik denk niet dat het avondeten gezond wordt, dus dat is dan niet erg.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:15

Frummels: niet in de oven maar zo klaar: pasta met venkel!
Pasta koken
2 venkels over de mandoline raspen (= sneller dan snijden)
Venkel stoven in de wok met een beetje bouillon poeder, kruiden? zout, peper, dragon
Afblussen met wat kookvocht vd pasta en 200 ML 7%room
Kneepje citroen erbij + de rasp van 1 citroen
Pasta erdoor roeren

Eventueel kan er ook nog een zak rucola door gegooid worden.
Edit: ik gooi er ook steeds quorn brokjes met kippenkruiden bij eens de room pruttelt, maar dat is optioneel.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:16

Jaimy, ik hoop ook vocht inderdaad! Maar we zullen zien, het zijn niet de beste weken zo helaas haha.

Frummels, gevulde paprika! :D Paprika opensnijden, gehakt bakken met daarin wat paprika en groenten naar keuze. Mengsel in de paprika, kaas erover, in een ovenschaal en even in de oven.