3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:44

Laura82 schreef:
Anthea schreef:
Alles wat ik extra verbrand eet ik niet bij. Het is trouwens ook bewezen dat activity trackers totaal niet kloppen wbt verbrande kcal, geloof dat de fitbits zo'n 20-30% te hoog zitten.


Mag ik vragen waar je die bewijzen vandaan hebt? Ben daar tijdje terug ook naar op zoek geweest, maar dat soort cijfers nooit gevonden. En hoewel ik niet bij eet wat ik verbruik volgens mn fitbit, en het verbruik ook niet blind geloof, heb ik toch het idee dat het heel redelijk klopt.



https://www.theguardian.com/technology/ ... arch-shows
http://www.mdpi.com/2075-4426/7/2/3

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:49

Thnx, ik ga ff lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:44

Er zijn meerdere onderzoeken geloof ik als je googled op iets als "Fitbit inaccurate".

Ik heb zelf een Fitbit Blaze dus ik vind niet dat ze waardeloos zijn ofzo, geeft mij iig altijd net even die extra zet om te gaan wandelen haha. Verder is het ook gewoon een mooie horloge :D

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:53

Ik wil er nog steeds aanschaffen, maar denk dat ik me er teveel aan gehouden dan. :Y)

Vandaag weer 0,4 kilo kwijt in 5 dagen. Best tevreden, hoe t nu gaat. Geleidelijk aan, morgen lekkere ''cheat'' treat day :D Even eten haha ben een echte stress eter en vrij lang ingehouden dus nu even dagje niet aan denken :))

Kimmie25501

Berichten: 7581
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:54

Goed hoor Jaimy! Even lekker genieten!

Wat ik echt merk is dat in als het lekker weer is, echt mijn extra kcal uit allerlei lekkere drankjes haal. Maar nu het weer kouder wordt, ik weer veel meer tussendoor ga eten. Ik weet niet wat erger is :')
Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met speculoos en gestampte muisjes en een kop thee.
L: een plakje gelders gekookte worst, drie boterhammen met kaas en komkommer, pindakaas en stroopvet en een beker melk.
T: een banaan.
T: een blokje kaas.
T: een stukje zelfgemaakte andijvietaart.
T: een paar happen appelflappenvulling dat over was (dus appel, kaneel, suiker en rozijnen).
A: spaghetti bolognese.
T: een hapje gebakken ei (had nog wat ei over :') )
T: sws een zelfgemaakt appelflapje en een kop thee.
T: nog best kans op appelflapvulling of een koekje oid.
B: 10 minuten fietsen, paard poetsen, longeren en 60 minuten groepsles, 15 minuten oefeningen.
Ik ben trouwens echt kracht verloren! Bah bah :(

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:02

Fitbit kan ik niet echt over meepraten, niet echt verstand van.

Jaimy goedbezig! :D lekker, treatday.

Kimmie, herkenbaar :') in de zomer al die cocktails, en nu met de regen binnen zitten en een chipje etc. Oh en warme chocolademelk.. ook heek gevaarlijk.

Vandaag een beetje mislukt. Mn familie is op het eiland om me op te zoeken, dus vandaag gezellig met hun gegeten.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:57

Alcohol is sowieso wel een grote valkuil voor mij hoor. Ik kan een hele dag super strak uitplannen en zelfs wat ruimte over houden, maar als ik dan 'even wat ga drinken' gaat het toch altijd fout. Zo'n verdomd biertje heeft toch altijd 10000000x meer kcal dan je je voorstelt. Heb het dus echt tot een minimum beperkt maar ik hou toch die avondjes..

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:00

Alcohol... yup! In mijn geval wijntjes, en ik kan t ook niet bij eentje houden meestal.

Finnens, zie al paar keer voorbij komen "op het eiland", welk eiland is dat?

Ik ben net in ons hotel ontwaakt, tot zo laat heb ik al heel lang niet uitgeslapen :D ben er helemaal gaar van :') gisteren lekker door de stad geslenterd, filmpje gepakt (zonder pauze, scheelde weer in de poocorn :') ) en uit eten gegaan bij de mexicaan (met cocktails :P ). Yum! Zo lekker ontbijten en dan gaan we nog even wandelen en de stad in denk ik.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:03

Heerlijke dag Laura <3 Geniet er lekker van!

Ik ga vandaag de spullen van de pony's alvast verhuizen... Morgen gaan hun naar nieuw stalletje. Stonden op erf van mijn (ex) vriend zijn familie... >;)
Dus vandaag veel slepen, en lekker eten. Vanaf morgen waar wat strakker :D

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:03

Oh en over alcohol.. Daar heb k helemaal niks mee :oo
Soms een wijntje oké, maar vaak na 2 loop ik al achterste voren _O-

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:19

Over de onjuistheid van activity trackers en extra eten bij sporten: als ik 1000 kcal verbrand met sporten, bovenop de rest van mijn verbruik, zie ik niet in waarom ik dat niet zou bij tellen/eten. Mijn lichaam kan die kcal toch niet halen uit de lucht?

En als je je fitbit gebruikt samen met je gezond verstand, is het volgens mij wel vrij accuraat: je kan wat meer proberen leren luisteren naar je lichaam: zit ik nu echt vol, of nog niet? Dat blijft wel moeilijk natuurlijk, maar de fitbit geeft wel een goede leidraad.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:07

Ik doe het zelf niet omdat het sporten het grootste deel van mijn negatieve energiebalans is. Als ik dat bij ga eten, val ik logischerwijs dus niet af. Wel prima geschikt om mee op gewicht te blijven trouwens.
Wel neem ik iets extra op dagen dat ik echt heel actief ben en veel sport, maar dat is dan een extra tussendoortje van 100 a 150 kcal.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:32

Emmaa, herkenbaar :') ik drink opzich niet zo vaak, maar als ik drink dan let ik er ook niet op hoeveel. En er zitten zoveel kcal in, echt om je dood van te schrikken.

Laura, ik woon en werk voor een aantal maanden op Terschelling.. Ga november weer naar huis gelukkig want mis mn vriend (wonen samen), paarden en normale ritme wel een beetje. Klinkt als een leuke dag voor jou!


Vandaag dan maar:
O: yoghurt met muesli
T: stukje speculaas
L: 4 vk boterham met kaas
T: mandarijn
A: andijvie stamppot met zelfgemaakte geitenkaas schnitzel
T: stukje chocola en appel

B: 4uur paardrijden
15.000 stappen

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:50

Alcohol drinken ben ik eigenlijk vrijwel helemaal vanaf gestapt. Zelfs op feestjes drink ik water. Ik vind het tegenwoordig zo zonde om al die calorieën op te drinken en vaak krijg ik nog last van mn buik ook :')

Maar zelfs zonder alcohol niet heel super gezond weekend gehad, gisteravond twee feestjes op een avond. Pannenkoeken gegeten, maar dat wist ik van te voren dus overdag gecompenseerd.

Gisteren:
O: 200 gram skyr bosfruit
T: Roerei van 2 eieren
T: Chocoladekoekje en een eierkoek
A: 5 pannenkoeken :o twee naturel zonder iets er op, twee met kaas en eentje met blauwe bessen en mascarpone, hmmm :9
T: Paar toastjes met gerookte zalm en en paar stukjes gedroogde worst.

B: Wel de hond uitgelaten en ongeveer 45 met mijn paard gewandeld :)

Vandaag:

O: Wit broodje met kruidenkaas en gerookte zalm en een broodje van de Turkse bakker hier gevuld met geitenkaas en spinazie
T: Twee kommen kip/groentesoep
A: Gebakken zalm met macaroni en verse spinazie
T: Flink stuk appelkruimel taart :9

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:41

Eigenlijk is het idd heel zonde om al die kcal te drinken, maar het is zo lekker O:) :') nouja, t zijn wel de enige kcal die ik drink, drink verder noout (nou ja zelden) frisdrank of sapjes ofzo.

Mn dag was vandaag zoiets :+
O: kaiserbroodje gerookte zalm, klein beetje yoghurt met muesli, scrambled eggs en bacon, eierkoek :P :')
L: Couscoussalade met feta en gegrilde groenten
T: 3 schuimpjes
A: mosterdsoep, stokbrood met paturain
T: nougat, klein zakje chips en 3 glazen witte wijn

Goed, dat was mn weekendje uitleven :+ Nu maar weer in het gareel. Paar lekkere theetjes gehaald, dus weer genoeg te drinken. Morgen nog ff gezonde boodschappen, en dan maar goed ertegenaan...

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:57

Annikoe, ik vind dat dat echt best meevalt!

Lekker hoor Laura <3

Finnens, pittig, zo'n paar maanden van huis weg!

Hihi hier ook een zaterdag die niet heel netjes was... Wel binnen kcal doel gebleven, maar een derde er van bestond uit lekkers van bij de bakker en zelfgebakken chocolate chip cookies :') Als mijn kleine broer en zusje langs komen associeer ik gezelligheid echt altijd met lekkers... Bij de papa mogen ze nooit een keer iets lekkers, en bij de mama ontbreekt het wegens privé problemen vaak aan gezelligheid, dus dan probeer ik er hier maar om de twee weken feest van te maken. Alleen feest ik dus iets te veel zelf mee :Y) :D

Gisteren wel netjes aan mijn 1700 kcal gehouden tijdens het dagje bank hangen. Vandaag veel sporten, dus dat wordt zo iets:

O: 80 g chocoladebolletje, chocopops met magere melk
T: 2 lattes, chocolate chip cookie, banaan
L: 2 speltbroodjes met kaas
T: Latte, 200 g magere kwark met ananas en sinaasappel
T: 200 g kwark met "
B: Boodschappen doen, anderhalf uur intensief ballet
A: Schep witte rijst, schep quinoa, curry van kruiden, passata, kokosmelk, butternut, paprika, broccoli, rauwe spinazie en 100 g quorn
T: Whey shake

edit: Frummels, ik ben een stille meelezer in het kledij topic, wat ben jij al afgevallen zeg! Scherp snoetje zo! :wow:

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:24

Ik drink bijna nooit, dus dat scheelt wel een hoop. :D Heel af en toe bij uit eten een rood wijntje, maar that's it.

Ik heb gisteren voor het eerst in een hele lange tijd weer getraind op de sportschool. Heel rustig aan en licht wat krachttraining gedaan: rug en triceps. Volgens mij ging het goed. Heb nu wel spierpijn maar niet enorm, en niet meer of minder last van mijn rugblessure dan normaal dus daar ben ik erg blij mee! :) Rustig weer opbouwen, morgen ga ik weer.

Maandag is bij mij meestal weegdag, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Denk door de spierpijn en het vocht, maar ben volgens de weegschaal ruim 1,5 kg aangekomen :oo Stond vorige week nog netjes op 79,6 en vanmorgen 81,3 -O- Beetje jammer dit.

Lijstje vandaag:

O: magere kwark met fruit en handje nootjes
T: smoothie van banaan en verse jus, rijstwafel met smeerkaas: slankie komijn
L: zilvervliesrijst met tomaatjes, spitskool en gerookte peper makreel. 1 gekookt ei
T: 2 rijstwafels met smeerkaas (slankie komijn) en pittige humus
T: stukjes mango
A: groentenschotel uit de oven (wortel, ui, paprika, courgette en aubergine) met een vega schnitzel van geitenkaas, nootjes en nog iets.
T: eiwitshake

Beweging: uurtje paardrijden.

AcrylicMess

Berichten: 322
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:03

Hoi, mag ik mij hier ook melden? Jullie zijn allen goed bezig zeg, ik hoop dat ik uit dit topic wat motivatie en inspiratie kan halen!

Mijn naam is Ruth, 170cm en mijn gewicht ligt zo rond de 73kg op het moment (kledingmaat 38). Ik ben een tijd nog zon 10/12 kilo zwaarder geweest maar dat is en blijft er nu al een tijd af en ik heb nu een vrij stabiel gewicht. Er mag van mij alleen nog wel zo'n 8 kilo af of in ieder geval wil ik een wat ''strakker'' lijf. De motivatie en tijd ontbreekt mij op het moment helaas echt heel erg. Mijn dagen zijn erg vol (oa 40 urige werkweek met onregelmatige uren) en ik vind vaak geen tijd om te koken of dergelijke, waardoor (slecht) eten halen en bestellen erg voor de hand ligt. Dit is niet goed voor mijn portemonnee maar ook niet voor mijn lijf natuurlijk. Maar er moet nu echt weer een knop om om ook die laatste kilo's te verliezen dus hoop ik aan dit topic een beetje steun te hebben.

Plan is nu om in ieder geval 's ochtends te beginnen met een shake of yoghurt en een stuk fruit, ik ben een ontzettend slechte ontbijter maar dit resulteert vervolgens dat ik 's middags over eet of ongezond ga eten. Verder wil ik op zondag (vaste vrijde dag) 3/4 maaltijden bereiden die ik zowel op mijn werk kan opwarmen als thuis kan eten.

Hoe doen degene met een druk schema het met (avond)eten daar ben ik wel erg benieuwd naar?

Kimmie25501

Berichten: 7581
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:41

Welkom!
Je hebt al goede plannen gemaakt hoor!
Ik zelf woon nog thuis, dus gelukkig wordt er nog voor mij gekookt haha

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:43

Na een week met verjaardagen en twee keer uit eten vanaf vandaag weer in het gareel.

O: kwark
L: groentesoep met drie volkoren crackers met kaas
T: kwark en een banaan
A: groentesoep, quiche met kip, spinazie, tomaatjes en kaas.
T: weet ik nog niet. Misschien een klein stukje Tony's.

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:45

Welkom Ruth!

Hier ook een 40 urige werkweek, 2 paarden, deeltijd master studie en alle normale sociale "verplichtingen". :D Gelukkig kookt mijn vriend heel vaak, hij werkt namelijk vanuit huis dus dat is een stuk makkelijker. Als hij geen tijd heeft of iets, dan weet hij dat vaak van tevoren en maken we op zondag wat maaltijden voor de rest van de week. Dat lukt natuurlijk niet altijd, dus ook wij zijn dan wat makkelijker met halen/bestellen, maar over het algemeen lukt het goed :)

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 12:46

Welkom!

Ik heb ook een slecht weekend gehad haha. Vrijdag adnight, dus snel tussendoor bij de mac gegeten, zaterdag frietjes en zondag sushi. Vandaag maar even balansen met een mager wokje haha.
Volgende week wordt niet veel beter, dan heb ik housewarming lol XD

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:47

Ik vind dit makkelijk avondeten:
- ovenpasta klaarmaken voor volgende dag
- bloemkoolbodem pizza
- roerbakgroente met saus en (nep)vlees in wraps
- stamppot (invriezen)
- lasagne (invriezen)

Mijn weekend was dieettechnisch een topper! Lekker alles er weer uitgegooid zaterdag en zondag alsnog weinig eetlust. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:58

Ik ga het weer eens over een andere boeg gooien. Ben in principe al best wat kwijt nu maar merk dat ik moeite heb met me netjes aan mijn planning houden. Omdat ik op mijn BMR probeerde te eten liep ik er heel erg tegenaan dat ik overdag genoeg at maar niet genoeg ruimte overhield voor 's avonds waardoor ik ongelofelijk ging snaaien. En dan niet een gezonde snack, maar makkelijk een hele hoop zooi.

Ik eet nu dus niet meer op mijn BMR maar op een rustdag rond de 2000 kcal (scheelt maar 100 kcal dus valt reuze mee, maar het geeft me veel rust) en ik probeer wat meer ruimte voor 's avonds over te laten. 2000 voelt op een of andere manier veel makkelijker vol te houden, terwijl ik met 1900 vaak dus echt honger kreeg.

De laatste tijd ben ik vooral heel erg veel bezig geweest met het houden van mijn lichaam ondanks mijn gewicht en ik merk dat dat ook veel rust schept. Ik heb altijd al een wisselend gewicht geweest en hoewel ik altijd wel door heb gehad dat er ook voor mijn gezondheid echt wel wat vanaf mocht kon ik geen heldere eindstreep zien en daardoor zocht ik altijd naar redenen om mezelf toch niet mooi te vinden. Dat gaat de laatste tijd beter, ik vind mezelf niet meer afschuwelijk als ik in de spiegel kijk en ik voel me weer sexy, iets wat heel lang weg is geweest. Nu kan ik tenminste met een gezonde insteek en een andere vorm van motivatie verder met afvallen.

Mijn lijstje voor vandaag is dus een beetje in 'nieuwe' stijl. Ik ben nog aan het zoeken naar de juiste verhoudingen in macro's, vandaar dat het nu nog even een rommeltje is.

O: 6 soepdumplings (moest op) en 2 koppen Nespresso (283)
L: Een kleine portie spaghetti carbonara van gister (637) -> de kcal zijn deels gebaseerd op werkelijkheid maar een aantal dingen heb ik moeten gokken omdat het van de Italiaan komt en dus niet zelfgemaakt is.
T: Een smart protein shake van B&F en een pakje cheese dippers (190)
A: Boerenkool met spekjes en worst (591)
T: Twee pakjes cheese dippers (200)

Totaal zit ik nu op 1900, wat in principe prima is maar dus wel met 100 kcal over voor een klein handje chips oid als ik honger krijg. Verder ben ik echt mega ongesteld en enorme PMS dus het zijn erg veel vetten en koolhydraten. Wellicht vang ik dat nog op door een kleiner stuk rookworst te nemen en dan vanavond nog een smart protein shake, maar dat weet ik nog niet zeker.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:04

Welkom ruth!
Hier ook vaak tijdgebrek met koken. Vaak laat thuis met hongerige kinderen die ook weer op tijd naar bed moeten. Ik heb een aantal snelle recepten, waarbij het eten binnen 15 a 20 minuutjes op tafel staat. Halen duurt vaak net zo lang, al is het wel heel verleidelijk hoor. Ik zorg dat ik de week goed plan en alle ingredienten in huis heb, dan is de stap al kleiner. Paar gerechten die zo klaar zijn:
* Pasta (heb standaard paar porties zelfgemaakte tomatensaus in de vriezer, maar met bijv spinazie en boursin is ook snel)
* (maaltijd)soep met brood
* gewokte kip/ garnalen/ runderreepjes, groenten met rijst of mie
En inderdaad op die zondag vooraf koken werkt ook goed!

Emma, goed bezig hoor! Zelfbeeld is zo belangrijk! You can do it *\o/*