3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:07

Je kunt het Emma! *\o/* Vind dat je ook een mooi realistisch doel hebt vwb kcal inname per dag. :j

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:29

Frummels, goed bezig met het sporten! :D balen dat je volgens de weegschaal niet afgevallen ben, maar je weet waarschijnlijk al waarom. Vocht is er zo weer af! Net lijstje vandaag.

Ruth, welkom! Wat goed dat je al zoveel afgevallen ben. Veel werken is lastig, maar waar een wil is is een weg. Heb zelf een 60 tot 70 (in de zomer) urige werkweek. Ook savonds soms. Wat ik doe is dat ik meteen een grote portie van iets kook, en het dan in de vriezer gooi. Vooral met stamppot of pasta doe ik dat. Dan kan ik het de volgende keer gewoon opwarmen en klaar. Sommige gerechten zijn ook gewoon simpel, bijvoorveeld wraps met gerookte zalm en avocado, genoeg kcal voor een prima maaltijd maar binnen 5 minuten klaar. Of aardappelsalade, van te voren een keer aardapps koken en dan op het moment dat je wil eten heb je dat ook zo klaar.

Esplendido, lekker lijstje!

Emma, als 2000 kcal makkelijker voor je is is dat helema goed toch. En ook sowieso is het een net doel. Met 1900 ga je snaaien en kom je alsnog wel op 2000, dus denk dat je een goeie keus maakt. Denk dat je wel moet opletten dat je vullende dingen eet en niet die 100 opvult met chips, tenzij je je kan beheersen :') ik kan dat echt niet whaha. Denk dat je hongergevoel niet minder wordt, maar je snaaigevoel misschien wel.


Vandaag:
O: 250gr yoghurt met muesli en beetje cruesli
T: mandarijn, handje nootjes
L: 4 boterham met kaas
T: reepje oreo choco en appel
A: andijvie stamppot
T???

Beweging:
3uur paardrijden
18.000 stappen

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:31

Voor mij is het echt een kwestie van mijn hoofd ook een beetje tevreden houden. Ik ben best een emotieeter en als ik mezelf op een strak schema zet word ik behoorlijk fanatiek. Ontbijt overslaan, lunch overslaan, maar dan 's avonds vreten alsof mijn leven er vanaf hangt en dan kom ik makkelijk op 3000-4000 kcal terecht terwijl ik overdag amper iets at. Op deze manier heb ik wat meer ruimte om grotere maaltijden te eten overdag en hou ik wat meer ruimte over om wat te snacken. 100 kcal aan chips en dan stoppen lukt me wel, zo lang ik overdag genoeg eet.

Ik begin elke keer veel te fanatiek en streng en daardoor stop ik elke keer na een week weer. Dan eet ik twee weken super slecht, let ik weer een week op en begint het spelletje weer opnieuw. Door iets meer te eten en mezelf ook toe te laten iets 'ongezondere' dingen te eten zonder dat ik gelijk aan mijn taks zit hoop ik dat ik het wat makkelijker vol kan houden.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:52

Ik heb een beetje struggles met hoeveel ik moet eten etc. Voor school moest ik mijn BMR uitrekenen (toeval? neen :') ) en daar kwam ongeveer 1500 kcal op uit. Samen met mijn PAL kwam ik op 2200 per dag om op gewicht te blijven. Maar waar moet ik ongeveer gaan zitten om langzaam, maar verantwoord af te vallen? Sommige dagen beweeg ik heel veel (heuvelachtig landschap, dus fietsen en wandelen is intensief) en andere dagen is mijn enige beweging van bureau naar de keuken en terug :')
Verder heb ik ook geen idee hoeveel ik nou echt binnenkrijg, de (buitenlandse) producten zijn natuurlijk niet te vinden in MFP en handmatig invoeren houd ik één dagdeel vol en dan ben ik er alweer klaar mee.

Mijn lijstje van vandaag:
O: koffie (melk en suiker) en thee
L: afbakbrood met pesto, kaas en 2 strips bacon :o
T: 2 blokjes melkchocolade
A: risotto met kipfilet, courgette, paprika en champignons

Zegmaar nu snap ik ook wel dat mijn lunch vet is, en dat risotto ook niet een mega gezonde keuze is. Maar deze dag was (in mijn ogen) dus redelijk vet, dus ik mag er minder van eten. Daarom heb ik het zo gepland dat er geen ontbijt nodig was.
Lastig uit te leggen, maar kan je onder je BMR eten, maar alsnog aankomen in gewicht? Als je je kcal uit alleen maar vetten haalt bijv? Ik vind het allemaal maar lastig ;(

Lijstje voor morgen:
O: 2 eieren, koffie (melk/suiker)
L: hopelijk zelfgebakken broodje met margerine
A: left-over risotto van gisteren

Kimmie25501

Berichten: 7591
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:15

Ik vind eigenlijk dat je best wel weinig eet Aight, ik zou het hier niet op volhouden tenminste!

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met Gelders gekookte worst en nutella en een beker melk.
T: stukjes ananas en water.
L: zes snoeptomaatjes, drie boterhammen met Gelders gekookte worst, nutella en stroop en water.
T: een pluot (oid) en een banaan en water.
T: een cracker met zelfgemaakte sandwichspread en een stukje zelfgemaakte andijvietaart.
A: witlofstampot met draadjesvlees.
T: denk kop thee.
B: 70 minuten fietsen, 15 minuten yoga workout, paard poetsen.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:26

Kimmie25501 schreef:
Ik vind eigenlijk dat je best wel weinig eet Aight, ik zou het hier niet op volhouden tenminste!

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met Gelders gekookte worst en nutella en een beker melk.
T: stukjes ananas en water.
L: zes snoeptomaatjes, drie boterhammen met Gelders gekookte worst, nutella en stroop en water.
T: een pluot (oid) en een banaan en water.
T: een cracker met zelfgemaakte sandwichspread en een stukje zelfgemaakte andijvietaart.
A: witlofstampot met draadjesvlees.
T: denk kop thee.
B: 70 minuten fietsen, 15 minuten yoga workout, paard poetsen.


Het zijn best flinke maaltijden haha, en vandaag was zo'n dag dat ik pas om 11.00 opsta en nihil beweging heb. Echter bevatte mijn avondeten 150 gram kipfilet, 225 gram courgette, 75 gram paprika, 120 gram champignons (ongekookt gewicht alles), daarbovenop nog 100 gram ongekookte rijst is toch een aardige stevige maaltijd haha

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:31

Het hangt er idd ook vanaf hoeveel je per maaltijd eet. Het zou voor mij wat te eenzijdig zijn, maar dat is persoonlijk, en maakt voor afvallen niet zoveel uit.

In principe zou je af moeten vallen als je structureel onder je bmr eet, maar aan te raden is het niet. Volgens mij zouden daarin je macto's niet uit moeten maken, maar daar weet ik het fijne niet van.

Net gesport, wilde niet erg lukken. Had geen energie ofzo. Nou ja, toch weer wat beweging gehad. Mn (vreemde) dagje verder:
O: 2 vitalu crackers met kaas
L: waldkornbol met pindakaas
T: 5 spekjes
A: spruiten, steak du boeuf en aardappelkroketjes
T: mini cornetto

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:03

Ik vind ook dat je wel erg weinig eet Aight. Ondanks je avond eten een wat ruimere portie is, eet je overdag bijna niets. :oo 2 eitjes als ontbijt en 1 broodje met margarine als lunch + avondeten.. Dan kom je toch nooit tussen de 1500 en de 2200 kcal uit? 2 eieren (gekookt) is 170 kcal en een pistoletje of soortgelijk broodje is ongeveer 300 kcal. Dan zit je nog maar rond de 500, dus dan zou je avondeten meer dan 1100 moeten zijn, dat lijkt me wat veel. :D
Ik bedoel het overigens niet onaardig hoor, maak me meer een beetje zorgen!

@Laura: ach, je bent geweest toch? :) super goed!

Lijstje voor vandaag:

O: eiwitshake body&fit met halfvolle melk 500 ml
T: banaan
L: 4 maisboterhammen met kaas en een kopje soep (weet nog niet welke er wordt geserveerd vandaag)
T: 2 rijstwafels met smeerkaas komijn
A: uit eten voor de verjaardag van het broertje van mijn vriend, dus nog geen idee!

B: 40 min fietsen (naar restaurant en terug)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:43

Ik sluit me bij de rest aan Aight :j Staar je niet blind op de mythe dat je nauwelijks mag eten om af te vallen, op lange termijn werkt dat helemaal averechts :(:)

Het is ook dat wat ik zo moeilijk vind aan diëten: gewoon gedisciplineerd net voldoende eten, en niet maaltijden gaan skippen; dat is zo veel makkelijker.

Geniet er van vanavond Frummels!

Voel je je niet lekker Laura? Een beetje dextrose voor het sporten kan nog net dat extra zetje geven als je aan het cutten bent.

Emma, volledig herkenbaar! Als ik op onderhoud eet, zit ik van nature op 2000-2200 kcal (ook al verbrand ik meer, dan moet ik echt gaan bij eten), en als ik dieet verzin ik plots lijstjes van 2400+ :') Heeft gewoon met mindset te maken, als die extra 100 kcal voor jou zo'n verschil maken, doen hoor!

Hier slecht geslapen en stijf van de les van gisteren, bluh... Straks toch braaf aan het sporten.

Nog even uittellen, maar het wordt zoiets:

O: Chocopops met magere melk, twee lattes
L: 100 g brood, tomatensoep (doos), 100 g cottage cheese
T: Latte, suikerbolletje van de AH
T: 400 g magere kwark, 1 sinaasappel, 200 g ananas, 1 banaan
B: Half uur spinnen, 30 min. KT, wandelen met de hond, 40 min. te voet boodschapjes doen
A: Pasta met venkel, citroenzest, 200 g quorn
T: ?

Kan gezonder vandaag, maar meh :+

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:00

Weet niet, ben alweer een tijdje idioot moe. Vitamine D vandaag maar weer eens laten prikken, was vorig jaar erg laag en toen voelde ik me ook zo... Hoop bijna dat dat het is, daar kan ik wat aan doen. Maar die dextrose zal ik eens proberen!

Vanochtend kwam ik in de knoei qua tijd, dus geen lunch mee. Zo maar eens kijken wat ze in het bedrijfsrestaurant hebben...

Balen van je slechte nacht Bhriseis!

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:02

Lastig he, steeds moe zijn. Ik heb er ook last van en wil B12 laten injecteren, alleen is de HA daar niet happig op. Gelukkig werk ik van thuis uit de komende jaren, maar geen idee hoe ik het zou moeten doen met én uit werken én sporten. En je hebt er dan nog kindjes bij ook, phoeh!

Hopelijk weet je gauw wat het is, en kan je het laten behandelen :(:)

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:05

Laura: balen zeg. Ik hoop dat het de Vitamine D is, aangezien dat relatief makkelijk op te lossen is. Succes! :(:)

Bhriseis: Jij ook al steeds moe. Ik heb daar helaas ook last van en huisarts is ook niet happig op B12. De huisarts gooit het op te volle dagen en geeft aan dat ik rustiger aan moet doen, maar dat is gewoon niet mogelijk tenzij ik de paarden weg doe. Zoveel doe ik nou ook weer niet, ik werk fulltime en ga een keer of 5-7 per week naar stal waar ik dan wel de hele avond bezig ben. Daar probeer ik nog 3 keer per week bij te sporten maar dat lukt niet altijd. Ik zou niet weten wat ik moet schrappen in mijn dag. Al zou werk schrappen wel prettig zijn natuurlijk :')

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:21

Dat klinken best pittige dagen Frummels! Langs de andere kant, wie weet laden de paarden jouw batterijen wel net op. Wat meer rust is vast wenselijk, maar gewoon na je baan in de zetel neerploffen is toch ook niet bevorderlijk voor je energiepijl?

Maar precies; hier hetzelfde; ik weet ook echt niet wat nog te schrappen. Poetsen laat ik al (tegen betaling) door mijn moeder doen, sociale uitjes hebben wij heel weinig doordat vrienden verder op wonen. En nu gaat mijn moeder nog vaak naar de paarden, maar binnenkort is zij ook weer voltijds aan het werk, en komt dat er ook nog bij. Ik heb nu al sinds mijn 21 een vrij lage B12, en toch blijven ze leuteren over orale supplementen, die dus geen reet helpen :roll:

De HA schuift mijn vermoeidheid op 'de hoge mentale druk van het doctoreren'. Maar die druk wordt niet lager als ik steeds zo moe ben door tekorten hoor :\

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:25

Het is best pittig, maar de paarden laden mij inderdaad helemaal op :j Tuurlijk heb ik ook wel dagen dat ik er echt geen kracht meer voor heb, dan geef ik ze wat te eten en een aai over de bol en ben ik weer weg. Maar ik word gewoon niet heel blij en energiek van elke dag op de bank liggen. (minimaal 1 keer per week wel hoor :D maar niet dagelijks).

Pff dat gezeur over suplementen. Als het niet werkt voor jou, dan werkt het niet. Gewoon die spuit B12 er in :))
hoge mentale druk kan inderdaad super vermoeiend zijn, maar ik kan me heel goed voorsellen dat het niet minder wordt als je constant zo moe bent door tekorten..

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:36

Waarom zijn ze niet happig op B12 spuiten? Ik zou er toch op aandringen hoor..

Ik krijg ze al jaren en een stapje terug doen werkt helaas echt niet. Nu moet ik zeggen dat als ik rust pak ik ook compleet zal instorten dus gewoon doorgaan is de beste optie :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:40

Nou precies Frummels. Wat frisse lucht dagelijks zal je eerder goed doen dan kwaad!

Gribaldi, omdat er een anti-B12-verbond tussen huisartsen geldt, denk ik :roll:

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:42

Ik moet juist B12 prikken maar ben als de dooooood voor naalden :=

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:45

Dat is ook het lastige, het is een soort vicieuze cirkel, en je weet nooit wat waar nou precies de oorzaak van is. Bij mij speelt er ook heel veel, en de vervangende huisarts die ik vorig jaar trof, zei ga maar naar de kruidvat en haal vit D tabletjes. Nu was ik voor iets anders bij mn eigen huisarts, hij keek in mn bloedwaarden en vroeg zich af of dat geen verband had met mijn klachten. Hij vond ook dat ik een goed supplement had moeten krijgen (schijnt een drankje te bestaan) gezien de erg lage waarden. Dus vandaar nu opnieuw onderzoek, zodat hij gericht kan werken. B12 was toen wel helemaal prima, dus die nu niet geprikt

(Werk)druk verlagen is ook echt gewoon heel lastig, hier ook. Ik werk dan maar 3 dagen, en breng genoeg avonden op de bank door, maar heb het toch evengoed erg druk met van alles. Meer op de bank rust ik overigens ook niet perse meer van uit, juist niet eigenlijk. Wel heb ik inmiddels hulp in de huishouding, zij komt 1x in de 2 weken 3 uurtjes poetsen. Dat scheelt me echt enorm veel energie. Ook hebben we sinds kort een oppas, zodat ik eens uit kan met mijn man zonder de oma's direct meer te belasten. Dat soort dingen draagt bij mij meer bij aan mn energie dan feitelijk uitrusten.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:48

Je bent thuis toch ook gewoon altijd bezig; wij wonen ruim genoeg voor twee, maar het huis is niet zo heel praktisch ingericht waardoor de benedenverdieping te klein is. Daar dan een kat en een hond bij en je mag echt dagelijks allerlei rotzooi opruimen, naast gewoon boodschappen doen, koken, was draaien, drogen, opvouwen, etc. Als je daar dan nog kinderen bij hebt, ben je toch altijd eerst bezig vooraleer je eens écht kan uitrusten op de bank lijkt me...

Jaimy, ik ben ook geen held, maar tijdens mijn Pfeiffer was ik bloed prikken ook echt zo snel gewend geworden. Hoe vaker je het laat doen, hoe beter dat het gaat!

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:52

Wij hadden inderdaad ook een poetshulp en dat was zo fijn! Echt een verademing. Hij was enorm nauwkeurig en deed zijn werk echt geweldig. Helaas kan hij ivm familie omstandigheden niet meer komen poetsen :( Nu op zoek naar een ander maar dat is best lastig..

Werkdruk heb ik gelukkig niet, want het is over het algemeen het hele jaar door echt ontzettend rustig bij ons op kantoor. Al moet ik zeggen dat dat soms ook wel wat energie kost hoor, van die lange rustige dagen. Ik ben in elk geval altijd blij als het eens een keer wat drukker is op kantoor. :)

Ben het wel helemaal met je eens Laura, voor mij geld dus ook dat ik meer energie krijg van bepaalde activiteiten of rust in mijn hoofd dan van feitelijk op de bank liggen. :j

jaimy: ik ben ook doodsbang voor naalden :)) behalve als het om een tattoo gaat, dan heb ik er opeens geen last meer van haha.

Bhriseis: wij hebben hetzelfde. Ons huis is ruim genoeg voor 2 personen, maar heel onhandig ingedeeld waardoor met name het achterhuis vaak krap aan voelt. En dan nog de dagelijkse zooi erbij.. zucht.

Wij gaan onze hele inboedel volgende maand vernieuwen en de woonkamer wordt opnieuw geverfd. Ik ben een enorme neuroot als het om mijn huis gaat en wil altijd alles netjes en strak hebben. Vriendje is een rommelkont eerste klas, maar wordt nu toch ook wel onrustig van onze bij elkaar geraapte inrichting en "niet af" huis. Heb er echt super veel zin in en weet zeker dat dit ons wat meer rust in het hoofd gaat geven :)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:52

Ja ik prik 6x p jaar standaard voor alles, voor controle. Maar echt.. :n

En 't gekke... Ik zit wel onder de tattoos lekker krom ook _O-

Ik ben ook druk.. Werk 65u p week, eigen bedrijf dus je neemt 't thuis ook mee.. 2 veulens, geen opfok. Elke dag zelf ook trainen... Maar als ik niks doe word ik juist heel erg moe..

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:52

Dat is het inderdaad... En áls je dan al eens gaat zitten, gaat je hoofd ook nog gewoon door. Oh nog even dit regelen, of ik moet daar nog even aan denken. En vaak lig ik uiteindelijk dan toch ook te laat in bed, omdat ik het dan zo lekker vind om nog even te zitten en een serie te kijken, dat ik geen zin heb om naar boven te gaan.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:52

Hahaha frummels wat toevallig typ net praktisch et zelfde :')

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:53

jaimy10 schreef:
Hahaha frummels wat toevallig typ net praktisch et zelfde :')


Ik zag het :))

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:10

Bhriseis schreef:
Nou precies Frummels. Wat frisse lucht dagelijks zal je eerder goed doen dan kwaad!

Gribaldi, omdat er een anti-B12-verbond tussen huisartsen geldt, denk ik :roll:



Ben blij met mijn huisarts dan, die zei meteen B12 spuiten. Ik was er even mee gestopt omdat ik een afspraak vergeten was en dacht oh gaat wel aardig nu. Toen ging ik weer langs omdat de vermoeidheid bleef en hij zei: je had ook niet moeten stoppen met spuiten! Dus nu om de 6 weken (alweer een jaar) en weinig verbetering maar ze kunnen niks vinden, alles is goed. Laat om de zoveel tijd alles controleren maar ellendig is het wel..

Heb een hele bubs pillen geslikt om te kijken of ik iets anders miste maar merkte niks geen verbetering.

En wat Jaimy zegt met niks doen word ik nog vermoeiender.. :')
Gelukkig kan ik slecht stil zitten!