Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:28

Ik heb net mijn krachtronde gedaan en ben bij het inloopspreekuur geweest van de fysio. Ik heb donderdag een afspraak waarbij hij verder gaat kijken en eventueel de boel los gaat maken.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:59

Wat een leuk welkom! :D
Ik heb zelf op zolder een klein krachthonk met drukbank, stangen, gewichten, dumbells, bokszak en zo'n katrolding :') Waar ik een paar keer per week los probeer te gaan :D En daarnaast doe ik 2 keer in de week krav maga trainingen volgen..

Afgelopen zaterdag de mudmasters, 12km gelopen.. En ik merk dat ik echt weer ff wat harder moet werken om echt fit te worden :')

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:20

Bij de bootcamp doen wij van alles, in squat houding een helling op, over muren heen klimmen, monkeybars, er zit een heel parcours in de bossen waarin wij trainen.

Gisteren weer de burn les gehad, waren dit keer met 12 man, dus ook 12 oefeningen, dat was best pittig. :=

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:53

En weer aan het aankleden om te gaan sporten :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:26

Ik mag ook weer zo.
Laatste week van dit schema.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:24

Ging wel lekker vandaag.
Ik vind alleen mijn verhouding een beetje vreemd.
Ik heb meer moeite met squatten dan bv bench.
Moest 6x squatten en vond dat zwaarder als 4x hetzelfde gewicht bench.
Misschien moet ik maar op m'n handen gaan squatten. :')

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 19:45

SV, vind je het wel verstandig om al die runs te lopen nu je zo'n last hebt van je heup?
Hopelijk houdt de fysio je donderdag nog een beetje heel.

Renske, wat doe je zoal tijdens bootcamp? Is het elke keer hetzelfde of zit er ook afwisseling in?

Frost, leuk dat Xcore zo goed is bevallen. :) Ik liet het een oud-collega vorige week zien en die stond me gewoon vierkant uit te lachen. Ze vond het er belachelijk uitzien en het leek haar wel grappig om het te filmen en op mijn bruiloft af te spelen. Waarop ik alleen heb gezegd dat zij vast volle zalen trekt als ze zumba doet en dat de gasten het op mijn bruiloft alleen maar over mijn strakke lijntje in mijn witte jurk zullen hebben dankzij die belachelijke Xcore-lessen. ~~}>

Leuk je hier te zien, Adamootje. :wave:

gribaldi, dan is je vakantie zeker welverdiend. :j
Veel plezier alvast op de bruiloft van je broer.

Klinkt als een heerlijke vakantie, Remember. Even lekker niet aan het sporten denken. ;)

Utopia, hoe groot is die zolder van jou?! :=
Tof dat je daaraan hebt meegedaan.

Needje, doe je oefeningen wel goed dan?

Ik heb het gisteravond niet gered om naar de sportschool te gaan ivm. oudergesprekken dus ik heb lekker thuis het één en ander gedaan. Een half uurtje Jillian Michaels shred en daarna nog een paar minuutjes Xcore met een dumbbell en toen was mijn laptop leeg. :')

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:11

Nee slim is het niet, de fysio zei al: normaal zou ik adviseren om wat rustiger aan te doen, maar dat is nu geen optie :'). Ik moet nog even doorgaan en hopen dat de fysio wat kan ondersteunen.
Na mijn spartan race doe ik wat rustiger aan.

Gisteren een paar apparaten wat zwaarder gedaan. Nou dat voel ik wel vandaag. Morgenochtend hardlooen en misschien morgenavond nog wat krachttraining voor mijn bovenlijf.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:15

Wij hebben zeker afwisseling in de bootcamp. :j
Zitten natuurlijk wel oefeningen in die regelmatig terug keren.
Maar het is erg leuk, en ook lekker om buiten te sporten. :j

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:35

Doe ze goed Jolien, maar m'n benen zijn gewoon echt heel slap.

Wat een flauwe opmerking van die oud-collega zeg.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:44

Bedankt voor het warme welkom ladies!

Superfixen, rustig aan hé! :D

Renske, wel fijn dat er afwisseling in de oefeningen zit. Is ook goed om de spieren te laten "schrikken". Lijkt mij vrij pittig, zo'n bootcamp.

Needje, hoe ziet je huidige schema eruit en naar welk doel werk je nu? Wij kennen elkaar trouwens nog van het krachttraining topic. :D

Utopia, hoe was Mudmasters? Lijkt mij geweldig om daar aan mee te doen.

Remember, heb je een fijne vakantie gehad?

@ gribaldi, jij een hele fijne vakantie gewenst! Waar gaat de reis naartoe?

Ik ben vandaag weer gaan sporten met een nieuw schema. Knap pittig, dus daar moet ik even aan wennen. Wel fijn gesport en daarna had ik gigantisch veel honger. Merken jullie ook dat jullie veel hongeriger zijn door krachttraining?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:59

Jolien wat flauw zeg van je collega! Haha precies hak ze de pan in ~~}>

Dankjewel! Vanavond nog even knallen in de sportschool en denk dat ik morgen oversla. Moet in de avond naar de locatie toe en anders wordt het zo haasten. Ben ook gewoon helemaal kapot.
Gisteravond stond ik om 20:30 in de sportschool en ging er 22:00 uur weg. Nog dingen regelen daarna en weer laat :')

Vanavond sporten en dan 2 dagen rust ga ik zaterdagochtend wel weer :)

@ Renske, ik zag gisteren in verschillende dorpen ook allerlei mensen aan een bootcamp mee doen. Ziet er best wel leuk uit.

@ Adamootje, moet nog 8 weken werken hoor -O- En ben zo toe aan vakantie := _O- Maar ik vlieg naar NZ <3

Ik heb ook altijd trek na krachttraining dus zorg dat ik dan nog een bakje kwark ingepland heb staan die ik na afloop kan eten.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:28

Adamootje, ik krijg elke 4 weken een nieuw schema maar de basis zijn de grote lifts. Squat, bench, DL en hipthrusters en chin ups.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een doel heb. Zou graag een grotere ass willen. Maar ook sterker worden.
Vind het gewoon fijn om met een schema te werken omdat ik dan weet wat ik moet doen. haha
En Bret Contreras volg ik al jaren. Dus vind het leuk om zijn schema te volgen.

Ik heb de hele dag hongerrrrrrrr :D

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:31

Pffff, zit moed te verzamelen... We zijn gisteren teruggekomen van vakantie en ik wil zo naar de sportschool... Of toch maar niet... Toch maar wel... :+

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:32

Needje schreef:
Ik heb de hele dag hongerrrrrrrr :D

Ik ook!!! :roll: :x |o 8)7

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:46

Bootcamp is ook wel deels teambuilding, ik vind het erg leuk, soms idd wel pittig en dan doe ik nog de light versie. :')

Dinsdag mag ik naar het ziekenhuis voor mijn pols/ganglion.
Ben benieuwd wat de chirurg gaat zeggen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:21

Dorien66 schreef:
Pffff, zit moed te verzamelen... We zijn gisteren teruggekomen van vakantie en ik wil zo naar de sportschool... Of toch maar niet... Toch maar wel... :+


SCHOP!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:22

Spannend Renske

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:56

Dorien66 schreef:
Needje schreef:
Ik heb de hele dag hongerrrrrrrr :D

Ik ook!!! :roll: :x |o 8)7


Ik ook.. Zelfs al heb ik de dag ervoor krachttraining gedaan :7 |o :roll:

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:22

Genoeg kcal eten.. ik val al af als ik op 2100 kcal per dag eet. Dat krijg je als je voor een halve marathon traint en er ook nog kracht bij doet :') .
Het moeilijke is om gezond te blijven eten en niet los te gaan met snaaien.

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:21

Needje schreef:
Dorien66 schreef:
Pffff, zit moed te verzamelen... We zijn gisteren teruggekomen van vakantie en ik wil zo naar de sportschool... Of toch maar niet... Toch maar wel... :+


SCHOP!

Dank :D
Ben (natuurlijk) toch gegaan. Lekker een uur krachttraining gedaan. Ik had vanmiddag al een stuk gefietst voor de boodschappen. Nu wel een beetje blubberbenen :j

Mijn pt is de les van vanavond aan het voorbereiden:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 27-09-17 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:22

Supervixen schreef:
Genoeg kcal eten.. ik val al af als ik op 2100 kcal per dag eet. Dat krijg je als je voor een halve marathon traint en er ook nog kracht bij doet :') .
Het moeilijke is om gezond te blijven eten en niet los te gaan met snaaien.

Ik heb geen idee hoeveel kcal ik mag/moet hebben. Maar je hebt hartstikke gelijk, het is lastig niet te snaaien O:)

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 20:31

SV, nog maar even de tanden op elkaar houden dan. En hopen dat de fysio er snel iets aan kan doen.

gribaldi, ben jij ook altijd langer in de sportschool dan je vooraf van plan bent? :=

Dorien, goed van je dat je toch bent gegaan! :)F

Renske, veel succes alvast! Wat hoop je dat de chirurg zegt? Of met andere woorden: wat is het meest gunstige scenario voor jou?

Nog even over het eten:
Na krachttraining heb ik vaak wel honger maar na cardio helemáál niet. Misschien heeft het iets met mijn adrenaline te maken ofzo. Maar nu ook weer, we zijn net thuis van het sporten maar ik heb geen trek.
Ik merk dat ik nog steeds bang ben om teveel te eten, ik wil vooral niet het sporten teniet doen door me vervolgens vol te proppen. Mijn lijstje van vandaag is als volgt:
ontbijt: smart protein shake met daardoorheen 5 el havermout, 2 el mix van lijnzaad, chiazaad en hennepzaad, 1 banaan, handjevol wortels en 1 (gekookte) rode biet.
lunch: 2 plakjes speltbrood met een laagje pindakaas en 2 gekookte eitjes
tussendoor: 2 pindarepen
tijdens het sporten: appel diksap

en voor nu heb ik dus een bak caesar salade in de koelkast staan maar ik heb echt geen honger. Ik krijg het heus naar binnen maar het is alsof iets in mij zegt dat ik juist zo lekker gesport heb en dat het tegenstrijdig is om dan nu te gaan eten. Mijn verstand weet dat het juist goed is om weer bij te tanken dus de gedachte en het gevoel dat ik geen honger heb beangstigt me ergens wel een beetje. Ik zit er niet op te wachten om mezelf in het ergste geval een eetstoornis aan te meten.
Enfin, ik krijg het ongetwijfeld naar binnen geschoven en vriendlief zorgt er ook wel voor dat, dat gebeurt.
Maar mijn vraag aan jullie dus: wat vinden jullie van het lijstje? Is het daadwerkelijk teveel of prima, of misschien juist te weinig?

Anyway, het sporten ging lekker vanavond. Ik was een beetje bang dat we hetzelfde fiasco als een paar weken geleden zouden krijgen omdat ze op de woensdag inmiddels weer met een andere release waren begonnen maar dit viel reuze mee. Ik had me vooraf al redelijk zitten opvreten tot ik me bedacht dat ik natuurlijk ook weer prima achteraan kon staan. Ware het niet dat ik dus midden achteraan was gaan staan en er uiteindelijk links- en rechtsvoor van mij een groep stond en ik dus alsnog lijnrecht tegenover de instructeur stond. :') Maar het ging echt wel lekker, er zit wel erg veel springwerk in deze release en daar ben ik wel een beetje voorzichtig mee maar met de alternatieven heb ik me ook prima kunnen uitleven.
En wat ik persoonlijk erg tof vind als Queenfan: Crazy little thing called love zit erin. Die zit redelijk op het eind dus toen ik dacht dat ik echt niet meer kon bleek dat ik uiteindelijk zelfs nog energie genoeg had om mee te zingen. :=
Morgen een rustdagje en vrijdag weer kracht.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:50

Klinkt niet als teveel iig.

Ik moet moeite doen om genoeg binnen te krijgen.
Ik ontbijt met Joylent shake. 509 kcal
Lunch op het werk 4 boterhammen met hummus 360 kcal
avondeten was nu Kip siam met extra kip en paprika. Volgens pak 560 kcal, maar denk dus nu iets meer.
Verder heb ik dan nog als tussendoortjes
200 ml Kefir 88 kcal
250 gr. komkommer met knoflooksaus 108 kcal
12 muntdropjes :D 128 kcal
200 gr. rode druiven 152 kcal
En als ik straks thuis kom nog een eiwitshake 100 kcal.
Dan zit ik op 2136 (iets meer).
En dat heb ik ook echt nodig. :o
Heb nu vanaf 9 uur vanmorgen 1899 kcal verbrand.
Daar komt dus ook nog wat bij (en de nacht verbruik je natuurlijk ook).
En omdat ik graag wat spier aankom wil ik dus liever niet te weinig eten.
(Al zou ik willen dat die buik wel wegging, maar dat kan dus niet)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:23

Ik weet nog niet waar ik op hoop.
het mooiste zou zijn als het weg werd gehaald en het ook eens weg zou blijven, maar dat is ijdele hoop vrees ik...

Hier vanavond weer een base les gehad, was veel gericht op evenwicht was erg leuk. :j