Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:29

Ik vind het weinig jolien, maar jij bent ook bezig met afvallen of niet?
Je kunt het ook een keer invoeren in een calorieënteller.
Zeker niet te weinig eten als je intensief sport.
Ik kon de chips niet laten staan vanavond, maar dat mag wel na 55 min hardlopen, 45 min kracht en nog 50 min wandelen. Is voor het eerst in een week of 6 dat ik dat weer eet. De zak gaat dan ook leeg als mijn vriend ervan mee eet.
Morgen rustdag, vrijdag krachttraining, zaterdag misschien ook en zondag hardlopen met mijn hardloopmaatje in het bos.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:59

Jolien: niet eens zo heel groot hoor haha, gewoon logisch indelen :')

Adamootje: Mudmasters was echt weer heel erg leuk!! Lekker smerig worden en jezelf uitdagen :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 06:39

Valt nog mee hoe je er uit ziet!

Dorien66

Berichten: 1657
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:29

Vind ik ook! Zeker als ik het vergelijk met de foto's die ik eerder deze week zag (Graafschaprun)

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:31

Valt me ook mee qua hoeveelheid modder op je :D

Jolien87

Berichten: 17488
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 09:52

Needje schreef:
Valt me ook mee qua hoeveelheid modder op je :D


Ik vind de hoeveelheid juist een beetje tegenvallen. }:)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:44

Jolien87 schreef:
Needje schreef:
Valt me ook mee qua hoeveelheid modder op je :D


Ik vind de hoeveelheid juist een beetje tegenvallen. }:)



Haha vind ik nou ook :P :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:51

Goed bezig Dorien om toch te gaan! Er zijn sites waar je dat op uit kunt rekenen.

Ik krijg van het weekend ook een nieuw schema, net als Needje om elke maand een andere. Ben benieuwd!

Jolien, haha ja soms denk ik even enkel kracht maar dan doe ik er toch nog cardio voor en achteraan. Gisteren enkel kracht en dan red ik het wel binnen 3 kwartier.
Vanavond ga ik toch ook maar eventjes, iets met verslaafd ondanks dat ik moe ben en vanavond nog op pad moet voor de bruiloft :')

Zo heel veel krijg je niet binnen qua eten als ik dat zo bekijk. En vergeet niet dat je lichaam genoeg binnen moet krijgen om je te kunnen laten presteren. Je hebt een BMR daar moet je sowieso naar eten en als je sport heb je gewoon extra voeding nodig (eiwitten).

Naast kcal houden jullie ook je macro's bij?

Renske waar zit dat bultje? Dat heb ik even gemist..

xXutopiaXx, leuke foto's! Fijn dat het goed bevallen is :)

Dorien66

Berichten: 1657
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:06

gribaldi schreef:
Goed bezig Dorien om toch te gaan! Er zijn sites waar je dat op uit kunt rekenen.

Maar die gaan dan uit van gemiddelde mensen, bouw, stofwisseling en spijsvertering, neem ik aan. Het luistert toch wel wat nauwer allemaal? Zo'n site weet niet of ik breed gebouwd ben (botten bedoel ik), of smal etc etc.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:33

http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

Deze site vind ik erg fijn, die kijkt naar je gewicht, lengte, leeftijd etc.

Als je via MPF invult die geeft altijd te laag aan daar zou ik sowieso niet naar kijken, tenzij je je lichaam naar de knoppen wilt helpen..

Wat SV al aangaf, sporten = voldoende eten

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:35

Maandag milon cirkel check
Dinsdag milon cirkel + kracht check
Woensdag pure kracht anderhalf uur check
Vrijdagavond milon cirkel + kracht en ik hoop een half uur extra cardio.

Goed bezig allemaal!

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:43

Dorien66 schreef:
gribaldi schreef:
Goed bezig Dorien om toch te gaan! Er zijn sites waar je dat op uit kunt rekenen.

Maar die gaan dan uit van gemiddelde mensen, bouw, stofwisseling en spijsvertering, neem ik aan. Het luistert toch wel wat nauwer allemaal? Zo'n site weet niet of ik breed gebouwd ben (botten bedoel ik), of smal etc etc.

Je BMR is redelijk accuraat meestal, "een langzame/snelle stofwisseling" is een beetje een fabeltje namelijk. Mensen van het hetzelfde geslacht, leeftijd, lengte en gewicht verbranden min of meer hetzelfde in absolute rust.

Dorien66

Berichten: 1657
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:44

Tnx gribaldi en Eulogy, ik zal me er eens wat beter in verdiepen.

Adamootje

Berichten: 6210
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:07

Utopia, leuke foto's! Ik snap wel waarom je mudmasters leuk vind. Lijkt me ook gewoon heel gaaf om mee te doen. :D

Jolien, fijn dat het sporten lekker ging gisteren.

Dorien, super dat je toch gegaan bent.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo'n honger heeft de hele dag door. :D

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:08

Zo, ik ben net bij de fysio geweest. Die heeft de boel even flink losgemaakt. Au! Ik had verhoogde spierspanning net boven mijn linkerbil. Nu is het losser, maar nogal beurs. Heb maandag weer een afspraak. Hij adviseerde ook meer oefeningen met eigen lichaamsgewicht in de sportschool, dat gaat hij nog laten zien.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:16

Waarom meer met lichaamsgewicht?

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:20

Omdat je dan beter controle/beheersing hebt over je spieren. Hij noemde bijvoorbeeld box jumps.

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:25

Supervixen, zoek eens op calisthenics. Dat is een krachtsport gebaseerd op lichaamsgewicht oefeningen. Van heel makkelijk tot intens moeilijk. Ik vind het veel fijner en uitdagender dan met gewichten smijten :)
*kruipt weer onder meelezerssteen*

Dorien66

Berichten: 1657
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:57

GMB/animal movement, ook op lichaamsgewicht. Ik vind het geweldig leuk om te doen, veeeeel uitdagender dan apparaten. En vreselijk vermoeiend, ik ben echt total loss na een les.
https://gmb.io
http://www.idoportal.com

Jolien87

Berichten: 17488
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 08:03

Needje, volgens mij krijg ik dat echt niet weg op één dag. := Hoe komt het dat je zoveel verbrandt?

Renske, dat zou wel heel mooi zijn geweest voor je maar de vraag is inderdaad of dat realistisch is. Ik hoop hoe dan ook voor je dat de arts iets voor je kan betekenen.

SV, ik ben inderdaad fanatiek bezig met afvallen maar ik vind het lastig om de balans te vinden. Ik heb het lijstje dat ik noemde toch maar even ingevoerd op MFP en kwam op 1660 Kcal uit. En naar mijn gevoel vind ik dat dan eigenlijk al teveel.
Nu zag ik dat er iedere woensdagavond inloopspreekuur is van een diëtist dus ik denk dat ik de vraag eens aan hem ga stellen. Ik wil namelijk mijn spieren voeden maar wil ook vooral niet teveel eten.
Ik heb ook al zitten denken aan een Fitbit om zo duidelijk te krijgen hoeveel ik nu werkelijk verbrand zodat ik beter kan afpassen wat ik binnen moet krijgen. Maar die dingen zijn zo duur. -O-
Als de chips maar heeft gesmaakt. :D

Utopia, ik vind je er goed uitzien hoor. Maar zoals ik al eerder zei: ik vind het moddergehalte wel een beetje tegenvallen hoor. ;)

gribaldi, eiwitten let ik inderdaad goed op, zeker op dagen dat ik sport. Ik ontbijt iedere ochtend met een eiwitshake -aangevuld met verse groenten en fruit- en bij de lunch eet ik vaak gekookt ei.

Jeanine, dat klinkt als een heerlijk fanatieke week. :D Je bent goed bezig hoor!

SV, merk je al positief verschil van het loswerken door de fysio?

Ik ben gisteravond onderuit gegaan in een restaurant en nu heb ik stijve billen. :') Het was echt vreselijk genant maar ook zo hilarisch. Ik had hakken aan en dacht net dat het me de hele dag al goed af was gegaan. Had ik dat maar niet gedacht want toen ik de trap af was gekomen gleed ik en plein public onderuit. Voor ik het wist zat ik op de grond, volgens de serveerster ging het heel smooth. Ik moest er echt enorm om lachen en behalve mij ego was er verder niks kapot. Maar ik voel nu toch wel wat spiertjes zeuren die zijn geschrokken. _O-
Enfin, ik hoop dus dat het vanavond een beetje gaat met de krachttraining.
Morgenochtend wil ik pilates doen en zondagochtend Xcore. Dat is de laatste keer release 50, woensdag worden de nieuwe releases gepresenteerd. Dan ga ik eens BURN proberen, dat lijkt op Xcore en is met twee kleine buizen. Daarna nog een half uurtje aan de nieuwe release van Xcore meedoen dus dat wordt een pittig uurtje. ~~}>

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:09

Jolien volgende week komt er een garmin fitbit in de aanbieding bij de anwb en een tomtom sparky (sporthorloge)

Ik heb nu zo'n alie ding. Stappen houd die prima bij. Maar elke activiteit moet ik de app aanzetten met wat ik aan het doen ben, super irritant.

Nu naar het werk en vanavond sporten!

Jolien87

Berichten: 17488
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 08:12

x_Jeanine_x schreef:
Jolien volgende week komt er een garmin fitbit in de aanbieding bij de anwb en een tomtom sparky (sporthorloge)

Ik heb nu zo'n alie ding. Stappen houd die prima bij. Maar elke activiteit moet ik de app aanzetten met wat ik aan het doen ben, super irritant.

Nu naar het werk en vanavond sporten!


Ooh! :wow: Heb je daar iets van een linkje van ofzo? Ik gooi de Kampioen altijd linea recta in de papierbak maar misschien moet ik toch eens naar de aanbiedingen gaan kijken. :=

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:16

Jolien87 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Jolien volgende week komt er een garmin fitbit in de aanbieding bij de anwb en een tomtom sparky (sporthorloge)

Ik heb nu zo'n alie ding. Stappen houd die prima bij. Maar elke activiteit moet ik de app aanzetten met wat ik aan het doen ben, super irritant.

Nu naar het werk en vanavond sporten!


Ooh! :wow: Heb je daar iets van een linkje van ofzo? Ik gooi de Kampioen altijd linea recta in de papierbak maar misschien moet ik toch eens naar de aanbiedingen gaan kijken. :=


Staat niet in de kampioen maar komt vanaf maandagochtend in de folder en op de website. Kan vanavond beide links ff posten, maar is dan nog geen aanbiedingsprijs

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:54

Okeeee ik kom onder mijn steen uit! Sinds de vakantie echt heel weinig sportiefs uitgevoerd... Ja, de rondes met de hondjes, maar sportschool niet écht :oo Foei!

Vanochtend mezelf weer bij elkaar geraapt en weer mijn lekkere ontbijt gemaakt! Dus dan begin je de dag meteen anders :D Nu even doorpakken! Jack ook zijn motivatie weer terug. Dus hop hop gas erop!

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:57

Omg Jolien, had ik kunnen zijn op hakken. Haha
Daarom draag ik ze ook maar niet.