Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 11:14

Over die fitbit he. Geeft die ook aan hoeveel Kcal je hebt verbrand of kun je alleen je hartslag zien? En kun je bijvoorbeeld ook je gewicht en lengte invoeren zodat de metingen nog nauwkeuriger worden?

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:01

Ik heb de Charge 2 en die meet dat wel ja :j Bij mij lijkt het redelijk te kloppen maar 100% accuraat schijnt het niet te zijn. Het is wel heel nuttig om een trend te zien, dus dat je de enige dag bijvoorbeeld fors meer verbrand dan de andere :j Daar let ik wel op.

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 16:39

Eulogy schreef:
Ik heb de Charge 2 en die meet dat wel ja :j Bij mij lijkt het redelijk te kloppen maar 100% accuraat schijnt het niet te zijn. Het is wel heel nuttig om een trend te zien, dus dat je de enige dag bijvoorbeeld fors meer verbrand dan de andere :j Daar let ik wel op.


En ben je er verder ook tevreden over? Heeft het voor jou echt een meerwaarde?

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:10

Jolien87 schreef:
Eulogy schreef:
Ik heb de Charge 2 en die meet dat wel ja :j Bij mij lijkt het redelijk te kloppen maar 100% accuraat schijnt het niet te zijn. Het is wel heel nuttig om een trend te zien, dus dat je de enige dag bijvoorbeeld fors meer verbrand dan de andere :j Daar let ik wel op.


En ben je er verder ook tevreden over? Heeft het voor jou echt een meerwaarde?
Ja, ik ben er heel tevreden mee :j Sowieso beweeg ik meer, omdat ik het zo confronterend vind om te zien als mijn stappen/actieve minuten/calorieën veel lager zijn dan normaal, bijvoorbeeld. Verder vind ik het nuttig om te zien hoe ik slaap, hoe intens mijn trainingen zijn en wat m'n hartslag is bij inspanning. Ik ben er echt heel blij mee, draag hem 24/7 :j

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 17:45

Aah nu wil ik er ook direct één. :')
Over 3 weken ben ik jarig dus ik denk dat ik weet waar ik mijn verjaardagscentjes aan ga besteden.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:01

loez schreef:
Okeeee ik kom onder mijn steen uit! Sinds de vakantie echt heel weinig sportiefs uitgevoerd... Ja, de rondes met de hondjes, maar sportschool niet écht :oo Foei!

Vanochtend mezelf weer bij elkaar geraapt en weer mijn lekkere ontbijt gemaakt! Dus dan begin je de dag meteen anders :D Nu even doorpakken! Jack ook zijn motivatie weer terug. Dus hop hop gas erop!

Oooh Loes! Als ik dat had geweten... ~~}>

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:07

Ik ben ook weer terug, wel beetje meegelezen, maar niks gepost.

Gisteren weer gesport, ik heb een haat/liefde verhouding met walking lunges, wat doen die zeer de volgende dag :,)

Vanaf maandag beginnen op een nieuwe werkplek, zelfde werk, maar nu 'echt'. Daar sporten ze ook veel, en naast paardrijden en fitnessen, en ook weer lange afstanden oppakken, moet ik toch echt wel flink fitter worden.

Duitsland was de 2e week erg leuk, alleen qua eten niet echt gezond.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:51


loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:54

Renske_W schreef:
loez schreef:
Okeeee ik kom onder mijn steen uit! Sinds de vakantie echt heel weinig sportiefs uitgevoerd... Ja, de rondes met de hondjes, maar sportschool niet écht :oo Foei!

Vanochtend mezelf weer bij elkaar geraapt en weer mijn lekkere ontbijt gemaakt! Dus dan begin je de dag meteen anders :D Nu even doorpakken! Jack ook zijn motivatie weer terug. Dus hop hop gas erop!

Oooh Loes! Als ik dat had geweten... ~~}>



Ik heb de afgelopen weken elke avond wel iets gehad! Blegh! Kan ik niet tegen haha

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 11:54

Vanmorgen pilates gedaan, die hakte er wel lekker in. Alleen op een gegeven moment kregen collega en ik de slappe lach, dat helpt niet echt. :') Daarna nog even samen beat belly gedaan dus de buikspieren hebben we even stof om over na te denken.
Ik hoop dat ik morgen niet te stijf ben voor Xcore, ik wil graag nog één keer knallen op deze release voor we woensdag de nieuwe krijgen.
Helaas kan ik maandagavond niet want dan heb ik een ouderavond dus ik probeer dinsdag een dagje extra te gaan.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:10

Irkoontje schreef:
Ik ben ook weer terug, wel beetje meegelezen, maar niks gepost.

Gisteren weer gesport, ik heb een haat/liefde verhouding met walking lunges, wat doen die zeer de volgende dag :,)

Vanaf maandag beginnen op een nieuwe werkplek, zelfde werk, maar nu 'echt'. Daar sporten ze ook veel, en naast paardrijden en fitnessen, en ook weer lange afstanden oppakken, moet ik toch echt wel flink fitter worden.

Duitsland was de 2e week erg leuk, alleen qua eten niet echt gezond.
Walking lunges doen niet alleen de volgende dag pijn :')

Goed bezig Jolien!

Ik ben deze week tot nu toe elke dag geweest :+ Maandag 3 kwartier spin, dinsdag schouders en cardio op de loopband, woensdag benen en cardio op de loopband, donderdag halfuur spin, gister rug en cardio op de loopband.
Straks om 12.20 nog een halfuurtje spin en misschien ga ik later nog terug om nog een keertje benen te trainen, maar dat weet ik nog niet zeker. Wil spin fasted doen maar begin nu toch wel een klein beetje honger te krijgen :=
M'n vriend doet morgen de halve marathon in Cardiff dus dan heb ik sowieso geen tijd om iets te doen, we moeten om 7 uur 's ochtends thuis weg.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:16

Eulogy, dat is waar, nu nog steeds :,) goed bezig! En succes alvast voor je vriend!

Lekker bezig jolien!

Ik heb vandaag mn training afgezegd, ben vreselijk verkouden en heb hoofdpijn. Maandag wel lekker sporten, en op nieuwe werkplek beginnen, dus vanaf dan veel meer sporten

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:40

Klinkt pijnlijk Jolien! Gelukkig heb je er niet al te veel aan over gehouden :P

Hier een druk weekend achter de rug, vrijdag was de bruiloft van mijn broer, zaterdag feestje, zondag cardio dmv anderhalf uur lopen en anderhalf uur op de mtb. Elke dag ruim 3000 kcal verbrand en mega veel stappen! :))

Nieuwe maand dus nieuwe schema's. Vanavond weer lekker kracht :j

Lekker bezig Yanou! :))

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:03

Oke, ik dacht fitter te gaan worden, hoor je vandaag, volgend jaar ben je heel veel weg, veel naar het buitenland ook, dus weinig tijd om te sporten

Klinkt wel als een leuk weekend gribaldi!

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:09

Ik heb een half uurtje kracht gedaan en daarna naar de fysio. Die heeft me weer aardig onder handen genomen, de boel gerekt (hamstring) en de pijnlijke spier gemasseerd. Was weer even op de tanden bijten.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:23

Ik heb net mn paard gereden, die aardig fris was, zo omkleden en nog ff de sportschool in. Deze weeo helaas geen tijd om op mn werk te sporten, evenals volgende week

Hoe gaat het nu verder met je hamstring SV?

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:09

Ik heb er verder geen last van tijdens het sporten. Alleen erna, als ik een tijdje heb stilgezeten. Dan doet mijn heup zeer. De fysio zei dat dit de minst erge vorm van overbelasting is, gelukkig.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:32

Gisteren rondje curves gedaan. Om 8 uur uurje krachttraining in de sportschool. Daarna lekker chillen in de sauna.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:13

Irkoontje, krijg je daar geen beweging genoeg in het buitenland dan? :)

Ja weekend was erg gezellig!

Gisteren had ik benen, nieuw schema lekker zwaar maar heerlijk kunnen trainen.

Oh heerlijk Jeanine sauna! Perfect weer er voor ook.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:28

Gribali, waarschijnlijk niet, als ik zo mn directe collega's hoor. Maar als we er wel zijn, hebben we maandag woensdag en vrijdag sport, dinsdag en donderdag ochtendsport, die vanmorgen ook aardog pittig was volgens de meestwn

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:50

Klinkt wel goed, hopelijk heb je gewoon sport :)

Ik had leg day maandag kan nog steeds slecht zitten, opstaan en traplopen :')

Vanavond upper body :)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:08

Herkenbaar gribaldi! Ik ook. Aankomende 2 weken geen sport op woensdag en vrijdag, heb het druk. Wel spierpijn van krikkrakken gistermorgen (ochtendsport)

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:41

ik heb vanavond weer combat na een halfjaar.
roeiseizoen is weer voorbij dus weer even heel veel spierpijn denk ik :+

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:56

liespower94 schreef:
ik heb vanavond weer combat na een halfjaar.
roeiseizoen is weer voorbij dus weer even heel veel spierpijn denk ik :+

Dat weet ik wel bijna zeker!

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 21:35

Welkom terug in ons kikkerlandje, Irkoontje. Wel balen dat je zoveel weg gaat zijn, dan kun je hier toch ook niets opbouwen of aanhouden qua verenigingen?
Ben je inmiddels alweer een beetje opgeknapt?

Eulogy, heerlijk om iedere dag te gaan! Ik kon de afgelopen 2 dagen niet en dat voelde heel verkeerd voor mij. Hoe heeft je vriend het gedaan op de halve marathon?

gribaldi, ik heb de eerste dagen een stijve bil gehad maar dat was gelukkig ook het enige.
Je bent dus lekker bezig geweest. :) Hoe was de bruiloft?

SV, ondanks dat het de minst erge vorm is, blijft het natuurlijk wel vervelend voor jou. Merk je al wel vooruitgang nu je behandeld wordt?

Ik heb vanavond meegedaan aan de sneak preview. Half uur BURN en aansluitend half uur Xcore. Na de BURN had ik al wel een beetje spijt van dit voornemen, ik was dan ook he-le-maal kapot na dat uur maar ik ben toch blij dat ik heb doorgezet. BURN was best leuk om eens te doen maar er zit veel meer choreografie in, dus ik heb zo'n beetje alle hoeken van de zaal gezien. Ik begin aan de rechterkant een beetje halverwege de zaal en eindigde middenachter. :')
Vrijdag heb ik een etentje met vrienden dus dan kan ik niet, daar kan ik dan echt van balen. Dus ik hoop morgen nog even te kunnen. 's Ochtends ga ik met collega's naar Groningen om te staken :)F dus ik verwacht eigenlijk dat we ook wel weer redelijk op tijd terug zijn.