Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:35

SV kun je niet beter een stapje terug doen voordat je je lichaam naar de knoppen helpt? :o

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:43

Dat vraag ik me ook af SV... Sporten is leuk, maar er is wel een grens.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:48

Ik sluit me bij bovenstaanden aan. Beter even een stap terug, je zult niet de eerste zijn die zich blijvend naar de kl ote helpt.
Hier weer vaag meer last van schouder na een rustige niet overbelastende vakantie. Nu braaf weekbrufen bruis als ontstekingsremmer nemen s avonds en rustig aan doen, wordt het niet beter volgende week even melden bij de huisarts dan maar, desnoods weer naar de orthopeed om te zien of er een nieuw probleem is ontstaan in het gewricht.

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:11

Ik ga nu ook een stapje terug doen. Voorlopig even twee keer per week hardlopen ipv drie keer en sowieso geen afstanden boven de 10km lopen. En op een rustig tempo. Gewoon om de conditie te onderhouden. Even kijken hoe dat gaat. Anders nog een stapje terug. Krachttraining meer focussen op het bovenlijf, dat moet geen probleem zijn zei de fysio.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:20

Geod bezig dames!

En inderdaad SV! Verstandig!

Ik heb gisteren de 4mijl van groningen gelopen, 43.34, niet heel tevreden over de tijd, maar opzich niet heel verkeerd. Nu wel last van mn rechtervoet, hoe dat komt weet ik niet. Lopen en staan doen zeer aan de zijkant. Kijk het even aan en anders naar de arts

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:48

Heb je wel goede loopschoenen?

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:57

Ja heb fijne loopschoenen aangemeteb, heb dit ook nog nooit gehad, zelfs niet op 10km of meer. Dus dat is het niet, en ga sws voor 1 december nieuwe kopen, ze gaan bij mij max een jaar mee. Zit ook op een vreemde plek, drukken doet geen pijn, maar staan en vooral lopen wel, ook maar op 1 klein plekje.

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:04

Hoop voor je dat het geen hielspoor achtig iets is.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:08

Supervixen schreef:
Hoop voor je dat het geen hielspoor achtig iets is.

Nee dat denk ik niet, het zit echt aan de buitenkant op mn voet, dus niet onder, maar het is net of er 2 dingen op elkaar drukken of er iets klem zit ofzo

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:14

Irkoontje hoe veter je je schoenen? Balen dat je last hebt!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:36

Unique6 schreef:
Irkoontje hoe veter je je schoenen? Balen dat je last hebt!

Gewoon zoals het hoort :,) ik denk dat je dat laatste gaatje bedoelt? Die kan ik niet vast hebben, dat loopt vreselijk. Heb ook niks geen blaren ofzo, het is echt een gekke plek, maar wel thanks voor het meedenken allemaal!

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:06

Irkoontje schreef:
Unique6 schreef:
Irkoontje hoe veter je je schoenen? Balen dat je last hebt!

Gewoon zoals het hoort :,) ik denk dat je dat laatste gaatje bedoelt? Die kan ik niet vast hebben, dat loopt vreselijk. Heb ook niks geen blaren ofzo, het is echt een gekke plek, maar wel thanks voor het meedenken allemaal!

Ik bedoel van strak naar los en inderdaad een lusje maken om het laatste gaatje. Hopelijk is het gewoon een vreemd pijntje dat weer weggaat! Sterkte

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:07

Hoi mag ik me melden? Ik ga sinds gister naar de sportschool :o

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:39

Welkom :)

Spierpijn van vanochtend. Beloofd niet veel goeds voor morgen :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:17

Welkom! Ah spierpijn is lekker jeanine :,)

Ik ben ook ff wezen fitnessen, motivatie niet heel hoog door een saaie dag, stroom was uitgevallen op het werk door een kapotte kabel, dus konden niks qua werk. Voet gaat wel beter gelukkig

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 08:01

Ha ladies, daar ben ik weer. :wave:
Ik ga proberen op iedereen te reageren, ik heb nogal wat mee te lezen. :=

Adamootje, we eten hier thuis één keer in de week een cheatmeal. Dit is dan bijvoorbeeld patat, pizza of uit eten. Ik merk dat dit het ook makkelijker maakt om de andere dagen van de week wel netjes te eten.

Poiuytrewq, kapotte auto's zijn stom. Dan merk je ook ineens hoe afhankelijk je daar eigenlijk van bent.

x_Jeanine_x, heel veel succes en sterkte vanmiddag. Ingegroeide teennagels zijn zó pijnlijk! Hopelijk heb je er voortaan geen last meer van.

gribaldi, een jaar geleden ben ik getest op mijn schildklier en diabetes maar beide uitslagen waren negatief dus daar valt niets aan te wijten.

karuna, ik had de gezichten van jullie medereizigers wel willen zien, dat klinkt hilarisch. :') Klinkt ook niet echt als een gezellige groep maar gelukkig heb je genoten van je vakantie.
Wat een gedoe toch met je schouders, ik hoop voor je dat de brufen helpt en dat je ver uit de buurt van de artsen kunt blijven.

SV, goed dat je even naar je lijf luistert. Wel balen maar hopelijk heb je hier over een tijdje profijt van.

Dorien, veel beterschap. :(:)

Irkoontje, ik doe het je niet na hoor. En je hebt het toch maar mooi gedaan. :)
Misschien was je voet een beetje overbelast?

Welkom SindyKaya! :wave: Leuk dat je erbij komt.
Hoe is je eerst dag in de sportschool bevallen?

Na mijn teleurstelling van verleden week heb ik dit weekend even wat minder op mijn eten gelet. Vrijdagavond ben ik met oude vrienden sushi wezen eten en ben ik in Zwolle blijven slapen, zaterdag had ik ineens kibbeling dus ik dacht 'krijg het schijt, ik ga in bad kibbeling eten'. :') En zondag ben ik met mijn zus naar de Woonbeurs in de RAI geweest waar ik een broodje roomkaas met moeite opkreeg. :=
Door al deze uitstapjes is de sportschool er de afgelopen week dus bij ingeslopen. Ik heb me er maar even bij neergelegd.
En wat bleek gisteravond? Ik zit onder de magische grens van 90 kg! *\o/* Ik woog 89.9 kg welteverstaan, maar toch. :o Er is dus toch nog 2.1 kg afgegaan.
Er was 1,5 cm van mijn navelomvang af dus al met al toch nog wel wat kwijtgeraakt.
Hopelijk kan de diëtist me vanavond wat meer tips geven en kan de Fitbit met binnenkort ook wat wijzer maken over het aantal calorieën dat ik verbrand.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:08

Zieje wel dat het vanzelf goed komt.

Maar je hoop uit de buurt van artsen te blijven -O- die gaat het niet worden. Gister bijna niks gedaan schouder en nu aanhechting doen me zo zeer, snap er geen biet van. Rustige vakantie maar meer last. Deze week braaf brufen slikken omdat die ook omtstekingsremmend is. Geen verbetering is volgende week huisarts bellen en denk ik retourtje orthopeed aanvragen. Tot die tijd na overleg heel rustig met babygewichtjes beetje wat doen. Paar herhalingen bijna leeg of zo. Vreemd genoeg doet dan schouder minder zeer maar in rust zoals nu. %)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:06

Soms kan alles even loslaten Jolien je goed doen zoals je ziet :) We hebben soms zo'n vast beeld/patroon dat je lichaam toch op een plateau beland. Gefeliciteerd! *\o/*

Wat vervelend Nicole! Pas maar op..

Ik mag vanavond weer upper body doen, ben benieuwd hoeveel spierpijn ik dit keer krijg :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:49

Thanks allemaal! Vanmiddag zo geen zin en hoop dat het beter word :D

Vanochtend nog health check gedaan, kon wel janken om de weegschaal. Spiermassa iets omhoog, vet naar beneden, gewicht omhoog :s
Toen bloedruk... erg laag, waardoor de eigenaar van de sportschool vroeg, hoe voel jij je, mega top... 107 om 58.
Handkrachtmeting op zich mega top! Zat bovengemiddelde van mijn leeftijd :D
Buikspierentest.... planken... maar 45 seconden. Normaal zou je rond de minuut moeten zitten.
Leningheidstest mega drama! Heb iemand nog nooit zo verbaast zien kijken, vraag: Uhmm ben je leniger geweest :+ Uhmm neee toen begon die kei hard te lachen, ja ik ook :D
Fietstest gewoon goed :)

maar net ff langs de huisarts geweest afspraak gemaakt voor morgen middag of ik toch niet iets met schildklier/diabetes weet ik veel wat heb :)

Lekker hoor Jolien even een weekje niks moet alles mag :D Zeker als er dan nog iets af is! Slenteren schijnt een wondermiddel te zijn ;)

karuna en gribaldi succes :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:12

Sterkte straks Jeanine! Komt goed :)

Gewicht zegt niet zoveel he als je strakker bent geworden ;)
En ach het is een moment opname, misschien heb je je dag niet :P

Gewoon doorgaan :D

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:20

Planken 45 seconden?! Ik hou het maat 30 seconden vol! Dan ben ik denk ik een hopeloos geval :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:28

Hihi heb vorige week kei en kei hard mn buikspieren getraind :D

Klopt wel dat gewicht niet veel zegt :o Maar mijn familie komt schildklier klachten wel voor en ook bloeddruk troubles :o

Mijn dag heb ik zeker niet :D Maargoed dat was pas na de weegschaal en al een paar dagen lichte stress :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:04

Na laten kijken kan nooot kwaad maar gewicht zegt weinig.

Weer thuis ook langs huisarts geweest met schouder meteen, na 3 terugbellen ivm overleg. Mogelijk pijnstilling flink omhoog en licht blijven bewegen. Lijkt idd oude probleem dat weer aan het herstellen is. Staat bekend om erg pijnlijk. Eerder gehad en toen drie maanden heel veel pijn gehad, %) -O-

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:20

Balen Karuna

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:38

Balen ja maar als dat het idd is weet ik dat na de erg pijnlijke periode de boel een heel stuk beter is. Om de een of andere rare reden geven schouders juist bij genezing meer pijn. Dit dus. Dan is kwestie van volduwen met pijnstilling en blijven bewegen.

https://www.fysiotransparant.nl/page/23 ... n-schouder