Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Dochter (6j) slaapt niet meer

 
Profiel   

Pastis schreef
En om even terug te komen op het praten. Ik heb dit echt wel al vaker gedaan. We bespreken elke dag tijdens het avondeten de fijne en minder leuke momenten van de dag. Uit dat praten zijn er wel aandachtspunten naar voren gekomen zoals oa bewust aandachtig zijn wanneer ik luister of dingen samen doe met haar. Dus dat basis praten lukt best goed. Het uiten van haar ongerustheid lukt haar wel. Ze kan duidelijk aangeven waar ze zo bang voor is, maar is enkel niet "vatbaar" voor mijn logische/emotionele uitleg daarrond.
Nu echter hout vasthouden. Ik heb ze rond 19u in bad gestopt (met ontzéttend veel schuim en een gezichtsmasker van mij), en ze heeft zo ongelofelijk liggen giechelen en prutsen. Daarna gezellig het boek "de drie dappere paardjes" gelezen. Tien minuutjes geknuffeld in bed en voor ik het goed en wel besefte lag ze te snurken.
Misschien doet die Q'time haar ook wel deugd en moet ik inderdaad nog bewust(er) tijd investeren.

Volgens mij hebben jullie een fijne avond gehad samen, ik denk dat deze aanpak heel goed helpt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 21:31 



 
Profiel   

Wauw poeh..

Vind het altijd toch wel naar om te lezen dat ouders er maar van uit gaan dat het kind zich aanpast.

Ik was 4 toen ik in een vechtscheiding terecht kwam. Maar zeggen heb ik een jaar lang mijn mond niet open gedaan.
Elke nacht had ik nachtmerries dat ik weg werd gehaald bij mijn moeder of alle mogelijke vormen van dien.

Godzijdank had mijn moeder toen niet iemand anders, dat had ik totaal niet kunnen hendelen. (Anders dan in deze situatie) was ik als de dood voor mannen en ik vertrouw ze nog steeds heel vaak niet... as we sprak 18 jaar verder.

De angst om mijn moeder te verliezen werd dermate groot dat ik haar nooit uit het oog wilde verliezen. Vakanties waren in het beginsel een hel. Want wat nou als mijn moeder iets zou over komen?

Ik mocht gelukkig altijd bij mij moeder in bed slapen. Dit hielp echt heel erg. Vooral tijdens de nachtmerries, dan was ze er meteen en lag ik niet alleen in bed.

Daarnaast was ik me echt heel heel heel bewust van de dood. Uiteindelijk is mijn moeder toen met me gaan zitten en heeft ze geregeld dat als haar iets overkwam, mijn nicht de voogdij over mij zou krijgen. Ook dat scheelde een hoop.

Tsja verder... Ik ben meegesleurd naar menig psycholoog en psychiater. Maar praten deed ik niet. Ik begreep ze prima maar ik vertrouwde ze niet.

Last but not least. Ik haalde ontzettend veel steun uit onze kat en hond. Hebben jullie dieren? Misschien is het fijn om iets aaibaars aan te schaffen. Het is bewezen dat het aaien van dieren een rustgevende en ontsressende werking hebben.

Veel succes met die meid. Blij dat vanavond goed ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 21:54 



 
Profiel   

Hoi iedereen,

Voor diegene die graag een update willen.

Ik ben sinds de grote vakantie begonnen is lekker thuis geweest. Ik heb ontzettend veel leuke en gezellige dingen gedaan met Lot, en de rest van het gezin. Ze heeft ondertussen zelf al zo'n 7x met een psychologe gepraat waaruit er voor mij en m'n vriend wat werkpunten zijn gekomen. Daar zijn we hard aan het werken, en sinds een tiental dagen gaat ze zonder probleem om 8u30 slapen en slaapt netjes uit tot 7u. :D
We hebben er ook een hond bij, die er op moeilijke momentjes is voor haar en waar ze veel plezier en onvoorwaardelijke vriendschap van krijgt. Het is fijn voor haar dat ze buiten mama om, nog iemand heeft die ontzettend blij is als ze thuiskomt. :j
Ik hoop dus dat ze verder kan openbloeien door haar gesprekjes met de psychologe (die ze trouwens zelf eerder ziet als een juf), en dat ik samen met haar verder kan groeien in mijn rol als mama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 14:48 



 
Profiel   

Wat fijn dat het nu een stuk beter gaat! Ik had als kind enorme verlatingsangst (waar het vandaan komt?) en bij mij is het in de loop der jaren wel over gegaan gelukkig. Op en gegeven moment kreeg ik een simpel prepaid telefoontje en dit heeft bij mij voor een stukje rust gezorgd. Ik kon papa en mama altijd bereiken als er wat was...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 14:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen