Vriend blijft afvallen door stress..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:03

Sporten werkt goed tegen stress en heeft buiten dat ook alleen maar voordelen.
Als hij daar blijft werken kun je het verder ook niet aanpakken maar enkele uurtjes pw sporten zal wellicht héél wat helpen.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 14:14

Poiuytrewq schreef:
Sporten werkt goed tegen stress en heeft buiten dat ook alleen maar voordelen.
Als hij daar blijft werken kun je het verder ook niet aanpakken maar enkele uurtjes pw sporten zal wellicht héél wat helpen.

Helaas is dit niet echt een optie.. vrijwel geen vrije tijd en wanneer hij klaar is heeft hij ook echt geen puf meer om nog meer lichamelijk bezig te zijn...

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:21

Ilja_1997 schreef:
Minoes schreef:
Misschien kun je hem snachts vetmesten door stiekem sonde voeding te geven met groentesoep :j


Hier ga ik even niet serieus op in als je dat niet erg vindt :')


Sorry kon het niet laten :7

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Vriend blijft afvallen door stress..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:47

Is het wel het juiste werk voor hem, als hij er zo door veranderd in negatieve zin?

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 17:19

antje_vip schreef:
Is het wel het juiste werk voor hem, als hij er zo door veranderd in negatieve zin?

Tja.. Het is/was zijn droom van kleins af aan. Hij zou graag het bedrijf helemaal voor zichzelf willen aangezien hij met name frustraties heeft over de manier waarop het bedrijf werkt en de hoge eisen van zijn baas. Maar ja, zoek maar eens een soortgelijke baan, met woning.. En zelf een bedrijf runnen zit er momenteel nog even niet in..

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:34

Precies wat Saarie aangeeft TS. Alleen had ik een collega die dus alvleesklierkanker bleek te hebben. Hij viel in anderhalf jaar zoveel af dat het nog bijna een skelet was en ook hij gooide het op stress en oververmoeid zijn. Iedereen in zijn omgeving zei hem dat hij toch eens langs de huisarts moest en toen dat proces eenmaal in gang was gezet en hioj acuut werd doorverwezen bleek helaas de ernstige oorzaak.

Ik wil je zeker niet ongerust maken, maar echt geen overbodige luxe om te laten checken.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:37

Misschien rare gedachten. Kan het geen lindworm zijn in combi met stress

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:37

Oke dat er voor gewaarschuwd wordt, maar zullen we de man van TS niet direct diagnosticeren met kanker en andere ernstige ziektes? :) Niet iedereen die moe is gaat er direct aan dood.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:52

@ Antje: Ik geloof ook niet dat iemand hier diagnosticeert, echter geven we wel aan dat er (helaas) toch vaak wat anders aan de hand is. Heb in eerdere reactie niet eens een ziekte genoemd.
Dus puur bedoeld als tip en juist niet zelf de diagnose te stellen dat dit puur door de stress komt.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:07

Mirranda schreef:
@ Antje: Ik geloof ook niet dat iemand hier diagnosticeert, echter geven we wel aan dat er (helaas) toch vaak wat anders aan de hand is. Heb in eerdere reactie niet eens een ziekte genoemd.
Dus puur bedoeld als tip en juist niet zelf de diagnose te stellen dat dit puur door de stress komt.


Dan val ik toch weer over dat woordje "vaak" :) Hoe vaak komt dat voor dan? Maar het zou natuurlijk kunnen

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:14

Ik geloof dat het daar niet om gaat Antje, hoe vaak vaak is.
Als ik of mijn partner zo extreem zou afvallen (ook in stress situatie) dan zou dat voor mij een alarm zijn om zeker even bloedbeeld te laten onderzoeken.

Dat TS daar haar ogen niet voor sluit.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vriend blijft afvallen door stress..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:35

Mwah, met dit plaatje zou het niet mijn eerste verwachting zijn

- eerder afgevallen bij stressvolle situaties
- intensieve lange dagen met fysiek zwaar werk
- en net via pb een eetpatroon gezien wat vrij matig is, zowel in energie als in samenstelling.

Ja, er kan meer aan de hand zijn, maar het afvallen opzich kan ook afwijkingen in het bloed veroorzaken dus ik zou eerst proberen het eetpatroon op de rit te krijgen. Lukt dat niet, dan alsnog naar de huisarts.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:43

marleen_usar schreef:
Ik heb je een pb gestuurd.


Waarom stuur jij mensen toch altijd een pb? als je zo goed advies kan geven kan dat toch ook openbaar op internet? ik zou er niet van gediend zijn van een pb met waarschijnlijk vaag advies wat niet open op bokt gegeven kan worden. Goede therapeuten krijgen vanzelf werk die hoeven zich niet op te dringen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:52

genja schreef:
marleen_usar schreef:
Ik heb je een pb gestuurd.


Waarom stuur jij mensen toch altijd een pb? als je zo goed advies kan geven kan dat toch ook openbaar op internet? ik zou er niet van gediend zijn van een pb met waarschijnlijk vaag advies wat niet open op bokt gegeven kan worden. Goede therapeuten krijgen vanzelf werk die hoeven zich niet op te dringen toch?



Ik ben dit inderdaad ook nu al twee keer tegen gekomen vandaag, zelfs een keer "ik kan jullie helpen, stuur maar een pb", met daarna ren berichtje dat ze zelf een pb had gestuurd.

Ik vind het een beetje vreemd om te beweren dat je iemand kan helpen zonder dat je weet wat er aan de hand is en diegene geeneens ontmoet hebt. Maar als dit om alternatieve geneeswijzen gaat, zal dat waarschijnlijk wel weer niet nodig zijn.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:10

genja schreef:
marleen_usar schreef:
Ik heb je een pb gestuurd.


Waarom stuur jij mensen toch altijd een pb? als je zo goed advies kan geven kan dat toch ook openbaar op internet? ik zou er niet van gediend zijn van een pb met waarschijnlijk vaag advies wat niet open op bokt gegeven kan worden. Goede therapeuten krijgen vanzelf werk die hoeven zich niet op te dringen toch?


Omdat ze die mensen geweldige druppels kan verkopen :7 die overigens overal voor werken. Blijkbaar word je er ook dik van dus zou ermee oppassen :)

Anyway, ik zou hem toch ook langs de HA sturen. Als hij gewoon goed eet is het raar dat hij veel afvalt. Het hoeft niet gelijk wat ernstigs te zijn, maar mijn schildklier was bv op hol geslagen waardoor ik afviel, me altijd gestresst voelde en ook depressief werd.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:58

[/quote]

Omdat ze die mensen geweldige druppels kan verkopen :7 die overigens overal voor werken. Blijkbaar word je er ook dik van dus zou ermee oppassen :)

Anyway, ik zou hem toch ook langs de HA sturen. Als hij gewoon goed eet is het raar dat hij veel afvalt. Het hoeft niet gelijk wat ernstigs te zijn, maar mijn schildklier was bv op hol geslagen waardoor ik afviel, me altijd gestresst voelde en ook depressief werd.[/quote]

Hoop dat Ts verstandig genoeg is om hier niet op in te gaan maar daar ga ik wel van uit. Blijkbaar heeft ze niet genoeg klanten en moet ze het van een paarden forum hebben .

Wat vriend zelf van het afvallen? Ziet hij het ook als een probleem of heeft hij er verder geen klachten van?
Als hij er ook klachten van ervaart is de 1e stap om naar de huisarts te gaan en een algemeen lichamelijk onderzoek en bloed prikken voor algemeen beeld . Eerst dat maar eens uitsluiten en dan weer verder kijken .

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 10:46

@genja hij ervaart zelf geen klachten en heeft niet eens door dat hij opnieuw afgevallen is. Voor buitenstaanders is dit makkelijk(er ) te zien. Ik ken hem eigenlijk ook niet eens anders dan dat hij behoorlijk dun is.

Ik denk helaas niet dat ik hem langs de HA gestuurd krijg. Hij zegt zelf ook dat hij gewoon 24/7 aan het malen is en stress heeft. Bovendien moeten die +-60u zwaar fysiek werk ook niet onderschat worden.. Lastig allemaal, zeker omdat hij het probleem er niet van inziet.

Ik heb hem inmiddels wel zover gekregen dat hij twee boterhammen meer gaat eten tussen de middag. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:58

genja schreef:
marleen_usar schreef:
Ik heb je een pb gestuurd.


Waarom stuur jij mensen toch altijd een pb? als je zo goed advies kan geven kan dat toch ook openbaar op internet? ik zou er niet van gediend zijn van een pb met waarschijnlijk vaag advies wat niet open op bokt gegeven kan worden. Goede therapeuten krijgen vanzelf werk die hoeven zich niet op te dringen toch?


Marleen kan vanaf een foto zien wat iemand voor Bach bloesems nodig heeft. :j

TS: Lastig dat hij niet inziet dat het niet goed met hem gaat. Ik denk ook dat het stress is, maar zolang hij dat zelf niet inziet, zal hij het ook niet willen aanpakken.
En je zei zelf dat het wel mee valt met hoe het jou beinvloed, maar het feit dat je dit topic opent, geeft toch wel zorgen genoeg neem ik aan? ;) Het is gewoon niet leuk om een partner slecht voor zichzelf te zien zorgen, en jij kunt er niks aan doen. Dat vreet bij jou ook energie.

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:09

Van stress kun je goed afvallen, gezien de situatie die je schetst, zou het me niet verbazen dat het daar mee te maken heeft. Maar laten checken bij de HA is natuurlijk wel raadzaam.
Verder, hij moet zelf aan de slag willen met die stress, op welke manier dan ook.
Lijkt me een lastige situatie.!

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Vriend blijft afvallen door stress..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:42

@joolien dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Door de stress zal hij zich niet anders gedragen tegenover mij, maar ik ben er wel heel gevoelig voor om "leeggetrokken" te worden als ik merk dat het niet goed gaat met iemand in m'n naaste omgeving.

@_mar3 inderdaad een lastige situatie, vanavond ben ik bij m'n schoonouders, dus ga misschien toch maar eens met hun erover praten. Misschien dat we dan samen een keer serieus erover kunnen praten.