Mijn arm slaapt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Mijn arm slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 10:09

Lekker droge titel maar kan het even niet beter omschrijven :+

Sinds een paar weken heb ik het gevoel dat, als ik mijn rechterarm in een bepaalde houding houd voor enkele minuten, deze gaat slapen. Niet zo erg als wanneer ik er 's nachts op gelegen heb maar hij voelt wel verdoofd.
Dit is vooral als mijn elleboog een hoek maakt van 90° of minder. Denk dan aan:
typen op de laptop, werken op bureau, ook als ik een drankje ofzo vasthoud. Er hoeft dan niet per se kracht op te staan, het is ook als ik hem gewoon zo op mijn schoot heb liggen.

Ik voel dan een drukplek ontstaan links aan mijn schouderblad.
Nou heb ik er nooit echt aandacht aan besteed, ik dacht dat ik ergens wel gewoon vast zou zitten, maar
sinds 2 dagen merk ik het echt veel meer op.

Het lijkt me niet dramatisch dus om nou meteen naar de huisarts te vliegen in deze feestperiode vond ik wat overdreven. Vooral omdat die me wellicht rust gaat voorschrijven en dat gaat niet want ik moet werken :+ Als deze gekte is gaan liggen en het weer wat rustiger wordt ga ik wel even langs.

Iemand hier ervaring mee? Ik heb verder geen pijn in nek, rug, schouders, alleen dus aan mijn schouderblad als mijn arm geplooid is.

Excuses als dit een domme vraag is maar kon er zo snel even niks over vinden :D

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Mijn arm slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:14

Je kent de term carpaaltunnelsyndroom vast wel, dat is kort gezegd ruimtetekort voor de zenuwen die door je pols lopen. Zoiets kan ook in je elleboog voorkomen; cubitaaltunnelsyndroom. Omdat je noemt dat de houding van de elleboog van invloed is, zou dat goed kunnen passen. Als je niet naar de ha wilt, zou ik er even mee naar de fysio. Als die er wat mee kan, dan ben je direct geholpen, als die er niks mee kan stuurt ie je terug naar de huisarts met extra info

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Mijn arm slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 10:18

Fysio had ik helemaal niet aan gedacht maar dat klopt wel, ik ken iemand die fysio is.
Straks eens vragen, waarom heb ik hier niet aan gedacht...

Dankjewel :D

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:20

Granoek schreef:
Fysio had ik helemaal niet aan gedacht maar dat klopt wel, ik ken iemand die fysio is.
Straks eens vragen, waarom heb ik hier niet aan gedacht...

Dankjewel :D


:') graag gedaan