[Info] Tattoo's 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:39

Iemand ervaring bij Jodie Donna in Den Bosch?

Selina

Berichten: 14346
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:41

DezeNaam schreef:
Vrijdag is het eindelijk zover... Ik mag mijn eerste tattoo gaan zetten bij Mpatshi.

De drie maanden vlogen sneller om dan ik had gedacht. En ik had nog iets anders om over na te denken maar... Tot een conclusie komen is niet mijn sterkste kant. :')
Ik heb namelijk wel wat onzekerheden. De tattoo komt op mijn onderbeen. Geen probleem dusver. Wat het probleem is is dat ik me erg 'bewust' ben van mijn bovenbenen zeg maar. Het is niet per se onzekerheid; maar ik voel me wel erg 'exposed'. Ik heb namelijk best wel veel littekens en ik ben bang dat ze daar mogelijk van kan 'schrikken'. Ik weet dat ze me niet zal beoordelen, maar het blijft wel iets moeilijk.

Ik vroeg me dus af of ik simpelweg een lossere broek aan kon trekken (jogging) en ik de pijpen gewoon omhoog kan rollen tot boven mijn knie? Of zou dit mogelijk te fel gaan spannen uiteindelijk?
Iemand anders stelde voor dat ik mijn short mee kon nemen (is iets langer, komt tot net boven mijn knie) en dat ik me daar dan om kan kleden. Ik weet enkel niet of daar de mogelijkheid voor is...

De laatste optie is dat ik me er gewoon over zet, maar ik vind het best wel eng. :+
(Waar ik ook nog aan dacht was om mijn tattoo artiest eventueel op voorhand te 'waarschuwen' maar dat vind ik er misschien nogal wat overgaan. Ik ben me hier in ieder geval heel erg druk om aan het maken. :') )

@Annet_Dottie dat is leuk zeg!

@Fem, erg mooie tattoos. :j


Als jij je prettig voelt bij een lossere broek die je oprolt is dat toch prima? Bij m’n tattoo’s op m’n enkels had ik ook gewoon een broek aan maar dan een losse en de pijp omhoog gedaan. Krijg zelf ook een tattoo op m’n onderbeen in februari en doe dan ook gewoon iets van een joggingbroek aan.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:48

DezeNaam, ik begrijp dat je onzeker bent, maar je hoeft je echt nergens zorgen om te maken. Artists krijgen ontzettend veel mensen die van alle soorten littekens willen bedekken, van automutilatie tot operaties tot ongevallen, en ze zien in hun vak zoveel verschillende soorten littekens en lichamen. Een professional zal daar nooit iets van zeggen en ik garandeer je dat ze je niet veroordelen en alleen maar blij zijn om je bovenbeen nog mooier te maken :)

Je artist waarschuwen vind ik geen gek idee, hoor! Je kan op het moment zelf misschien zeggen dat je best onzeker bent over je been omdat je littekens hebt. Is niets om je voor te schamen, en zo kan de artist je wat comfortabeler maken en gerust stellen. Het is voor hen altijd goed om te weten hoe je je voelt en bv of je zenuwachtig of onzeker bent.

Ik heb zelf best veel tattoos op mijn bovenbeen en vond het ook niet zo fijn om in ondergoed te lopen :+ Dus ik had altijd een rok of jurk aan met daaronder een strak kort shortje (bv een hardloop- of fietsshort of een soort van shapewear). Dan kon ik mijn jurk gewoon omhoog rollen en hoefde er niets uit. Succes!!

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:08

DezeNaam, ik heb voor mijn kuiten en scheen gewoon een losse broek aangetrokken en die opgerold. Kan prima.

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:31

Supervixen schreef:
Met google maps is toch alles wel te vinden :P


Dat is zeker waar, maar ik moet toegeven dat ik soms nog wel eens wat problemen heb met google maps. :') (Al kan dat ook aan mijn niet bestaande richtingsgevoel liggen).
Met autorijden doet maps het prima, maar als ik maps op fiets of voetganger zet heb ik wel eens dat ik toch wel door hele maffe straatjes word gestuurd.

@Oryani, ik hoor wel vaker dat scheenbeen een pijnlijke plek is inderdaad. Dat wordt van ribben ook gezegd dus ik ben benieuwd. In ieder geval fijn dat het geen pijn deed!

@Fem, mooie tattoos!

@Annet_Dottie, leuk er meteen zoiets tofs uit kwam.

@DezeNaam, ik zou inderdaad dan gewoon lekker een losse broek aan doen die je op kan rollen. Doen waar je jezelf het fijnst bij voelt. Je artiest op de hoogte brengen lijkt me geen kwaad kunnen, dan kan er rekening mee gehouden worden.

Supervixen

Berichten: 12938
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 07:30

DezeNaam, je kunt ook een lange of iets kortere rok aandoen.
Maar een lossere broek is toch ook prima. Die mensen zien de hele dag allerlei lijven, die staan niet te kijken van wat littekens meer of minder. Je kunt altijd aangeven dat je je wat minder op je gemak voelt.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:27

Yasmine schreef:
DezeNaam, ik begrijp dat je onzeker bent, maar je hoeft je echt nergens zorgen om te maken. Artists krijgen ontzettend veel mensen die van alle soorten littekens willen bedekken, van automutilatie tot operaties tot ongevallen, en ze zien in hun vak zoveel verschillende soorten littekens en lichamen. Een professional zal daar nooit iets van zeggen en ik garandeer je dat ze je niet veroordelen en alleen maar blij zijn om je bovenbeen nog mooier te maken :)

Mooi gezegd en ben ik het helemaal mee eens!

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:11

Daar sluit Ik me helemaal bij aan.

Ik mag vanmiddag een paar uur zitten om bij te laten werken. Altijd gezellig met deze artiest en tijdens het zetten van deze daartoe zoveel uren samen doorgebracht dat welke gezellige middag zal worden.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:26

Supervixen, ik heb geen rok of kleedje, die draag ik niet. :p Maar het was wel een handige tip geweest!

Bedankt voor de tips allemaal! En inderdaad, mooi geschreven Yasmine. Stelt me al iets meer op mijn gemak. :j
(Al weet ik diep vanbinnen ook dat tattoo artiesten wel wat dingen zien. Mpatshi heeft zelf wel al eens foto's gepost van tattoos die over littekens gepost zijn. Ze is erg voor mental health, anti body shaming etc,... Maar toch heb ik ergens nog die 'bevestiging' nodig.)

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:55

Nou, gisteren dus met mijn zusje naar de tattooshop geweest.
Dit is het geworden:
Afbeelding


En met die van mijn zusje ernaast:
Afbeelding

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:02

Fem schreef:
Nou, gisteren dus met mijn zusje naar de tattooshop geweest.
Dit is het geworden:
[ [url=m/HFYXs4.jpg]Afbeelding[/url] ]


En met die van mijn zusje ernaast:
[ [url=m/nYt46I.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mooi!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:04

Wauw mooi!

Mondy

Berichten: 11885
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:16

Heel mooi van beide <3
Poes van stukje terug echt geweldig trouwens !

moonsparkle
Berichten: 21785
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:34

Heeft iemand ervaring met een eigen ontwerp uploaden bij faketattoo?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:10

Netjes Fem!

Vandaag dus ook langs geweest. Ze was erg vriendelijk (understatement). Eerste uur uitgebreid de tijd genomen om alles te bespreken, te zien hoe het past, met tekst of zonder tekst, welke kleur,... Daarna het stencil goed zetten. Ook tijdens het zetten van de tattoo hebben we eigenlijk erg fijne gesprekken gehad.
In het totaal ben ik er zeker zes uur binnen geweest.

Kreeg wel last van stuiptrekkingen.:+ Erg ongemakkelijk. Toen ik terug recht mocht zitten (lag eerst op mijn buik) zag ik dat de spieren van mijn bovenbeen echt continu aan het 'bewegen' waren. :') (Tattoo staat op mijn onderbeen)

Ik moest om eerlijk te zijn wel even wennen aan de tekening van mijn idee. Mijn eerste gedacht was 'oh nee...' toen ik de schets zag maar uiteindelijk ben ik er nog wel blij mee. Moet even zien of ik eventueel nog een foto kan plaatsen.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:15

Hm dat klinkt niet heel enthousiast?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:25

Tanya ik ben er wel blij mee hoor. _O- Maar ik had sowieso wel verwacht dat ik zou moeten wennen aan de tekening. Ik heb dit idee al erg lang in mijn hoofd, ik vind het 'raar' om het dan plots op papier te zien. :p

Wat ook grappig was is dat ze het meisje een kikkerhoedje/kap gegeven had en iemand me onlangs op precies dezelfde manier beschreef. (Meme van een kat met een kikkermuts op.) Dus ik kon er zeker wel een connectie mee vinden.

Selina

Berichten: 14346
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:57

Nu ben ik wel heel benieuwd :))

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:39

Fijn dat het goed gegaan is, DezeNaam! :) Die stuiptrekkingen heeft mijn man ook en die neemt op aanraden van zijn artist magnesiumpilletjes de week voor zijn afspraak. Schijnt erg goed te helpen!

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:48

Ik heb gister ook 2 plakplaatjes gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Bij amaris tattou apprentice bij le nou tattou

nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:10

En daar is ie dan!!!
Weet alleen niet hoe hem er anders op te zetten...
Afbeelding
Viel me alles mee!

Supervixen

Berichten: 12938
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:27

Schattig!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:42

nafkedemi schreef:
En daar is ie dan!!!
Weet alleen niet hoe hem er anders op te zetten...
[ [url=m/5VeqQR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Viel me alles mee!


Afbeelding

Siers83

Berichten: 7386
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:45

Ahw schattig. Waar staat ie?

nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:45

Thanks!!
Geplaatst op m,n onderarm