Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:48

Hebben jij thuis last van statische electriciteit? Je weet wel, vonkjes bij een fleece en dergelijke. Wordt het kind rustig als het gewassen wordt onder stromend water?

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:05

Hier lagen ze allemaal ook vlot op hun eigen kamer. Pff niks te weerd naast je eigen bed, vond ik . Wbt inslapen geen problemen gehad, liet ze gewoon huilen en.vielen dan gewoon in slaap, ene keer langer als de andere keer.
Ze hebben het overleefd trouwens!! Ze zijn nu 6,9,10jaar goed gezond en normale kinderen ;)

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
Een ander ligt niet wakker te kijken of voelt jou frustratie.
Hoevaak vonden ze mij te hard of weet ik het..
Doet het niet gauw goed voor een ander. Mijn nichtje laat ze in haar bed slapen! Tja die.willen niet veel anders meer vandaag de dag, maar als zei dat oke vind, wie ben.ik er wat van te zeggen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:34

Wat goed TS! Op een gegevenmoment zul je merken dat dat punt van moe worden op ongeveer dezelfde tijd komt.

Zo slaapt mijn dochtertje rond 9 uur 's ochtends alweer voor haar ochtend slaapje (tot 11 uur ongeveer) en dan rond 2 uur weer anderhalf a twee uur.
Nou is mijn dochtertje altijd een hele makkelijke slaper geweest, die leg je in bed, ze gaat liggen en slapen.
Zoontje wilde enkel bij mij slapen,dochtertje wilde dat echt niet. Was even omschakelen voor mij, vond het ineens zo leeg en gek om tijd voor mezelf te hebben :')


Wat je nog zou kunnen doen is een week/twee weken een logboek bijhouden met uren qua slapen, eten (en wat hij gegeten heeft) spelen en bijvoorbeeld of jullie nog wat anders zijn gaan doen.
Is er dan "iets" dan valt het met een logboek sneller op.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:55

CP5 schreef:
Jammer dat het een beetje ontopic begint te lopen het gaat nu alleen nog maar over het verdedigen van je eigen ideeën en daarvoor heb ik geen topic geopend..

Ik heb mijn zoontje goed in de gaten gehouden gisteren en bij de eerste signalen van vermoeidheid naar bed gedaan. Hij heeft 2 uur geslapen daarna! En vervolgens even wakker geworden en daarna weer lekker geslapen. Vannacht heeft hij bij ons gelegen en ook niet verkeerd geslapen. Wellicht dat hij de laatste tijd over zijn vermoeidheid was waardoor slapen voor hem zo'n probleem werd?? Hij kan nu inmiddels ook kruipen misschien dat dat ook mee speelt



*\o/*

Als ze oververmoeid zijn zorgen bepaalde stofjes in de hersenen ervoor dat ze nog moeilijker in slaap komen en als ze dan slapen dan slapen ze minder diep. Dat kan dus heel goed :j

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:11

Sorry, heb niet alles gelezen...Maar in de hersenen van kleintjes gebeurt veel. De hersenen zijn vol in ontwikkeling en groei. Daardoor kunnen ze onrustig slapen. Sommige kindjes hebben echt moeite met de overgang van het in slaapvallen. Natuurlijk kun je ze bij je houden tot ze in slaap vallen, maar dat is een keuze. Kindjes (de wat oudere baby's) raken wel gewend aan een bepaald ritme/gewoonte. Dus het liefst elke dag herkenbaar en hetzelfde. Dus als je een verandering wil dan kost dat tijd en gewenning.

Wat wij in het ziekenhuis ouders leerden met kindjes die niet wilden slapen was het volgende: voor het slapen gaan een vast ritueel. Even knuffelen, boekje lezen, liedje zingen etc...dan in bed leggen en welterusten zeggen. Als het kind jengelde, niet op reageren...als het kindje harder ging huilen...even troosten, maar verder niet teveel contact maken. Dan weer weggaan. En dat zo volhouden tot ze echt slapen. Ze leren dan dat hun bedje een veilige plek is (als je ze er weg haalt niet) en dat je er wel voor ze bent als ze je nodig hebben. Bij het ene kindje duurde het langer dan bij de ander, maar het werkte vaak heel goed. Als een kindje weer een "sprong" maakt in zijn ontwikkeling zie je wel vaak dat ze een (korte) periode s'nachts wat onrustiger zijn....

Bij je in bed leggen heb ik zelf ook een poosje gedaan hoor...het is vooral ook voor jezelf als je tien keer per nacht eruit moet is dat niet te doen....vooral niet als je de volgende dag weer moet werken :D

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:58

Wat fijn dat het beter ging afgelopen nacht! Als je geen mazzelbaby hebt dan blijft het toch heel erg zoeken wat werkt. Wat voor de ene baby dè oplossing is, is voor de andere juist het slechtste dat je kan doen omdat ze op die manier al helemáál nooit zullen gaan slapen :=

En als je dan eindelijk hebt gevonden wat min of meer werkt....dan veranderen alle regels weer en kan je weer opnieuw uit gaan vogelen wat op dat moment in de ontwikkeling de beste aanpak is. En dan die sprongen en tanden nog tussendoor die alles weer op zijn kop zetten... Erg vermoeiend allemaal :(:)

Hopelijk heb je geluk en gaat het steeds beter :j

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 11:55

Ik wil toch even een update geven!
Gisteren heb ik voor alle zekerheid even met het consultatie afgesproken en met haar overlegd.
Gisterenavond heb ik hem niet meer in mijn armen in slaap gemaakt maar in zijn eigen bedje. Ik ben niet weggelopen omdat ik dat wel een grote stap voor hem vind maar getroosd in bed. Hij sliep de eerste keer binnen 3 minuten en werd na een half uur weer wakker waarna het daarna wat langer duurde voor hij sliep. Hij heeft daarna wel 5 uur achter elkaar geslapen zonder wakker te worden! Tussendoor nog wel een keer gedronken en precies hetzelfde weer in slaap gemaakt. Waarna hij van 8 uur tot 8 uur heeft geslapen *\o/* *\o/* *\o/*

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:02

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:04

JOEPIE!!!!

Wat een opluchting!

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 14:07

Ja, vond ik ook! Het was wel heel erg stil zo in een keer normaal word hij ieder half uur wakker tot smorgens maar echt een hele opluchting dat het ook anders kan. We zijn er nog lang niet maar ik ben al blij dat ik een manier heb gevonden waardoor hij gaat slapen zonder dat hij helemaal over te toeren raakt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:22

Wat fijn dat je een manier hebt gevonden die voor jullie allebei werkt!

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:53

CP5 schreef:
Ja, vond ik ook! Het was wel heel erg stil zo in een keer normaal word hij ieder half uur wakker tot smorgens maar echt een hele opluchting dat het ook anders kan. We zijn er nog lang niet maar ik ben al blij dat ik een manier heb gevonden waardoor hij gaat slapen zonder dat hij helemaal over te toeren raakt.


Dat wordt vanzelf beter :j als je hier consequent in blijft dan helpt dat zeker!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:24

Wat ongelofelijk fijn!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:34

Wat fijn ts!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:34

Heel fijn Ts!! Super! Voor iedereen weer rust in de tent!

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:47

dushi88 schreef:
Bigone, ik ben het helemaal met je eens.. ik vind 5 uur bezig op een dag om een kind in slaap te krijgen iedere dag echt absurd.
Als t eens een keer voorkomt prima maar niet iedere dag.
Ik denk dat het belangrijkste voor nu is dat je eerst alle neuzen in dezelfde richting gaat krijgen of in ieder geval zo dat niemand anders dan de fam, behalve jij of je man je kind uit bed haalt.
Geloof dat ik ontploft was als een ander had gedaan zoals er bij jou gebeurde..

Mijn zoontje heeft toen hij rond dezelfde leeftijd was hetzelfde gehad, mijn man was doordeweeks de hele week weg dus stond er alleem voor, ik heb een strak ritme ingevoerd met betreft slapen.

Niet teveel rondtutten en moeilijk doen. Neerleggen, knuffel erbij. Deur dicht. Bij huilen eerst naar binnen aai over zn bol, neerleggen en weer weg. Opnieuw huilen 30 sec later na binnen, weer neerleggen aai over de bol en weer weg. Zo breidt je het iedere keer nadat je weg bent gegaan uit met een minuut of 1,5 min (beetje wat je gevoel zelf aan geeft ook hoelang tijd max er tussen zit). Bij mijn zoontje duurde het de eerste avond 3 kwartier voordat ie sliep, dag erna half uur, na 3 dagen 15 min en daarna sliep die binnen 5 minuutjes of lag gewoon lekker in zichzelf te keuvelen en viel alsnog in slaap.

Ja een kind oneindig laten huilen is niet goed, maar een moeder die zo oververmoeid is is ook niet goed.

Je zult toch ergens op een gegeven moment de cirkel moeten doorbreken, en voor degene die er geen moeite mee hebben en een andere oplossing hebben gevonden wat bij hun en hun kindje past ook prima. Maar sommige doen net of ts een slechte moeder is omdat ze graag wil dat haar kindje gewoon rustig in slaap valt..


Even een edit: ik denk ook niet dat een baby van 9 maand (bewust) een spelletje kan spelen of zn zin wil doordrammen. Wel denk ik dat een kindje in een negatieve cirkel kan komen.



Dat laatste denk ik ook.
Ik vermoed dat dat urenlange bezig zijn met het kind om het in slaap te krijgen het kindje juist veel te lang wakker houdt.

Grootste probleem van TS lijkt me inderdaad dat haar familie commentaar heeft. Je hoort als moeder normaal gesproken wel het verschil tussen krijsen om hulp/vanwege honger/pijn en een zeurdeuntje wat heel even duurt, om de belevenissen van de dag te verwerken, om daarna snel in slaap te vallen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:45

CP5 schreef:
Ik wil toch even een update geven!
Gisteren heb ik voor alle zekerheid even met het consultatie afgesproken en met haar overlegd.
Gisterenavond heb ik hem niet meer in mijn armen in slaap gemaakt maar in zijn eigen bedje. Ik ben niet weggelopen omdat ik dat wel een grote stap voor hem vind maar getroosd in bed. Hij sliep de eerste keer binnen 3 minuten en werd na een half uur weer wakker waarna het daarna wat langer duurde voor hij sliep. Hij heeft daarna wel 5 uur achter elkaar geslapen zonder wakker te worden! Tussendoor nog wel een keer gedronken en precies hetzelfde weer in slaap gemaakt. Waarna hij van 8 uur tot 8 uur heeft geslapen *\o/* *\o/* *\o/*

Prima oplossing toch! Wat fijn dat het werkt :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:29

wat een fijn bericht! gelukkig *\o/*

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:37

Zo als dat werkt (en het blijft werken), zonder uit bed pakken troosten, dan ben je spekkoper en is het ergste echt wel achter de rug *\o/*

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 14:13

Nog een kleine update voor de volgers, ik heb het alle dagen volgehouden om hem in zijn eigen bed in slaap te maken zonder hem eruit te halen en ook op vaste tijden naar bed te doen.
Het gehuil is er bijna niet meer, het lijkt wel alsof hij zijn bed nu vertrouwd of zo.
Achteraf denk ik dat hij er zelf ook wel echt aan toe was, want eerder werd hij elk half uur wakker ook in de avond en snachts, nu heeft hij gisteren 5 uur achter elkaar geslapen!

Een uur geleden heb ik hem weer naar bed gebracht en omdat ik nog iets moest pakken op een andere plek de babyfoon bij me gehouden, maar het werd zo stil dat ik toch even ben gaan kijken, bleek nou! Was hij zelf in slaap gevallen zonder te huilen! Hij had zijn speentje zelf in zijn mond gedaan en zijn beer naar hem toe getrokken. Inmiddels slaapt hij al een uur, ben echt heel erg trots op hem! *\o/* *\o/*

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:15

Super! Klinkt nu als een baby volgens het boekje :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:19

Wat ontzettend fijn! Hoe reageert je man en de familie hierop?

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 14:37

Familie vond het gek genoeg prima allemaal, mijn man vond het wat moeilijker, maar nu het resultaat heeft hoor ik hem er niet meer over. Beide nu super trots dat hij zo goed slaapt!!

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Baby wilt zijn eigen zin doordraven met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:17

Wat supergaaf om te lezen...en wat knap van je!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:45

Hoe gaat het in slaap vallen nu? :)