hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:33

Wij gingen vandaag zwemmen met de kinderen (gewoon vrij zwemmen ) en ik herinnerde me jouw topic. Dus ik had daar even gevraagd voor je wat ons zwembad gemiddeld denkt van de tijd voor C. Zij zeggen dat gemiddelde (bij hun) ligt tussen 14 en 18 weken, bij 1 keer in de week les totaal (tot afzwemmen).

Ze keek me wel beetje raar aan die mevrouw bij de balie dat ik het vroeg, met een baby op de arm _O- dacht denk ik dat ik babe haar zwemmen carrière al aan het plannen was :+

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:48

Ik heb C echt een maand na B gehaald toentertijd, over mijn B heb ik toen wel lang gedaan omdat er geen plek was in 'het grote bad'. Het feit dat ze vaste blokken hanteren doet me inderdaad al vermoeden dat ze niet naar individuen kijken.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 21:07

IJsco_Love schreef:
Wij gingen vandaag zwemmen met de kinderen (gewoon vrij zwemmen ) en ik herinnerde me jouw topic. Dus ik had daar even gevraagd voor je wat ons zwembad gemiddeld denkt van de tijd voor C. Zij zeggen dat gemiddelde (bij hun) ligt tussen 14 en 18 weken, bij 1 keer in de week les totaal (tot afzwemmen).

Ze keek me wel beetje raar aan die mevrouw bij de balie dat ik het vroeg, met een baby op de arm _O- dacht denk ik dat ik babe haar zwemmen carrière al aan het plannen was :+


Lief, dankjewel! Kan me voorstellen dat ze raar keek met zo'n hummeltje op je arm :+
Maar hé, beter te vroeg dan te laat plannen toch? ;)

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:43

dieseltje schreef:
IJsco_Love schreef:
Wij gingen vandaag zwemmen met de kinderen (gewoon vrij zwemmen ) en ik herinnerde me jouw topic. Dus ik had daar even gevraagd voor je wat ons zwembad gemiddeld denkt van de tijd voor C. Zij zeggen dat gemiddelde (bij hun) ligt tussen 14 en 18 weken, bij 1 keer in de week les totaal (tot afzwemmen).

Ze keek me wel beetje raar aan die mevrouw bij de balie dat ik het vroeg, met een baby op de arm _O- dacht denk ik dat ik babe haar zwemmen carrière al aan het plannen was :+


Lief, dankjewel! Kan me voorstellen dat ze raar keek met zo'n hummeltje op je arm :+
Maar hé, beter te vroeg dan te laat plannen toch? ;)


Ja joh, al dat geluier en gelanterfanter in de box moet nu maar eens over zijn hoor! Zo komt ze nooit op het WK zwemmen :Y)

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:06

Ik heb Volgensmij 4 of 6 weken (2x per week les) over mijn c gedaan
B ook een maand ofzo, a veel langer omdat ik eerst bij een slechte zwemschool zat

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:06

Onze dochter had haar C na 7 of 8 lessen van 45min per les.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:28

Mijn zoon vond het zwemmen ook niet leuk, vooral doordat ze met hele grote groepen waren en van een heel uur maar 10 minuten actief waren en verder zaten te wachten tot de anderen klaar waren. Werd er zelf ook gefrustreerd van...

Wij zijn toen overgestapt naar priveles in groepen van max 3 kinderen. Dat was wel erg duur, maar gaf veel meer voldoening. Hij was een vol half uur aan het zwemmen en bouwde ook sneller kracht en spieren op. Belangrijker voor mij hij vond het ook weer leuk, niet geheel onbelangrijk als je het toch anderhalf tot twee jaar moet doen...

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:34

Waarom perse C erbij ?
Mijn dochter heeft A en B
En was er klaar mee

Zoon alleen A
En zwemschool zei al dat dat lastig zou worden vanwege zijn concentratie
Nou hij heeft het gehaald. Best makkelijk toen hij mocht afzwemmen
Hij wilde niet voor B
Heb t zo gelaten

Hij gaat nu in België naar school per 1 sept
Daar is wel
Schoolzwemmen en dat ga ik m laten doen .

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:59

Zinzi_jewel schreef:
Waarom perse C erbij ?
Mijn dochter heeft A en B
En was er klaar mee

Zoon alleen A
En zwemschool zei al dat dat lastig zou worden vanwege zijn concentratie
Nou hij heeft het gehaald. Best makkelijk toen hij mocht afzwemmen
Hij wilde niet voor B
Heb t zo gelaten

Hij gaat nu in België naar school per 1 sept
Daar is wel
Schoolzwemmen en dat ga ik m laten doen .


Wij zien ABC als een totaalpakket. Ik weet dat stoppen na A of na B tot de opties behoord maar aangezien wij ook in natuurwater zwemmen (en sowieso regelmatig zwemmen in allerhande zwembaden) en in een waterrijk gebied leven (vlak bij de Maas, sloten, vijvers etc) willen wij dat hij ABC gewoon afrond.
Bij mijn dochter heb ik gezien dat er tussen B en C toch echt wel verschil zit en dat ze een stuk meer conditie opbouwen en speciale verrichtingen leren, dat wil ik voor mijn zoon ook.

Wij hebben de kinderen ook nooit de keuze gegeven, we hebben gezegd dat het een totaalpakketje is. Het zou misschien anders zijn als ze moeite hadden met zwemmen of dat het slecht zou gaan, maar bij onze kinderen is dat niet het geval. Soms 'moeten' ze nou eenmaal iets afronden, ook dat hoort bij het leven en leren ze van.

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:33

Klopt
Sommige dingen moeten nu eenmaal .

Normaal is het een trimester naar een volgend diploma
Als ze A en B gewoon vrij makkelijk hebben gehaald

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:27

dieseltje schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Waarom perse C erbij ?
Mijn dochter heeft A en B
En was er klaar mee

Zoon alleen A
En zwemschool zei al dat dat lastig zou worden vanwege zijn concentratie
Nou hij heeft het gehaald. Best makkelijk toen hij mocht afzwemmen
Hij wilde niet voor B
Heb t zo gelaten

Hij gaat nu in België naar school per 1 sept
Daar is wel
Schoolzwemmen en dat ga ik m laten doen .


Wij zien ABC als een totaalpakket. Ik weet dat stoppen na A of na B tot de opties behoord maar aangezien wij ook in natuurwater zwemmen (en sowieso regelmatig zwemmen in allerhande zwembaden) en in een waterrijk gebied leven (vlak bij de Maas, sloten, vijvers etc) willen wij dat hij ABC gewoon afrond.
Bij mijn dochter heb ik gezien dat er tussen B en C toch echt wel verschil zit en dat ze een stuk meer conditie opbouwen en speciale verrichtingen leren, dat wil ik voor mijn zoon ook.

Wij hebben de kinderen ook nooit de keuze gegeven, we hebben gezegd dat het een totaalpakketje is. Het zou misschien anders zijn als ze moeite hadden met zwemmen of dat het slecht zou gaan, maar bij onze kinderen is dat niet het geval. Soms 'moeten' ze nou eenmaal iets afronden, ook dat hoort bij het leven en leren ze van.


:j +:)+ _/-\o_

Zeker als het ze makkelijk afgaat.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:31

A en B alleen vind ik trouwens ook absoluut te weinig. Dat is slechts de basis die ieder kind zou moeten hebben.

Klinkt imo ook wat lang hoe zij het je aanbieden. Dat wordt dan een veel duurder grapje. Beetje zonde wanneer het niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:34

Vroeger was er geen eens ABC geloof ik. Ik heb zelf ook alleen A en B, kan wel de basis van rug en borstcrawl. Maar omdat ik dat niet goed beheerste mocht ik (met schoolzwemmen) niet voor het diploma na B afzwemmen. Dat was toen het basiszwemdiploma geloof ik. Daarna kon je door voor zwemvaardigheid 1,2,3 en 4. De volgende stap daarna was vaak wedstrijdzwemmne.

Toch zou ik wel willen dat mijn dochter zo ver mogelijk komt met diploma's. Ik zwem nu nog steeds graag baantjes, maar borst en rugcrawl zijn er gewoon niet goed genoeg voor bij mij, terwijl ik die juist zou willen zwemmen om mijn nek en schouders te ontzien.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:07

Wat is vroeger? :P mijn broer is 30, ik 28 en we hebben beide 4 zwemdiploma's.

Wat als dit het enige programma is wat ze aanbieden ts? Blijf je dan wel bij dezelfde school denk je?
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 20-08-17 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:08

Ik weet niet eens meer wanneer _O- maar na A en b had je alleen nog gevordede diplomas, die hadden geen letters meer :)) denk dat jij die ook hebt dan? Want ik ben 29 :P en pas in 1998 kwam het ABC

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:27

Onze zoon is dag voor de zomervakantie geslaagd voor zijn A diploma. En heeft afgelopen week spoedcursus B gedaan(1lesuur-1speekwartier met pauzemomentje-en dan nog 1lesuur per dag)zodat hij niet in nieuwe schooljaar ook nog tig keer naar zwembad moet voor zn B. Nu waren we er in 1week van af. Maar tijdens de spoedweek deed hij het zo goed dat hij halverwege de week mocht meetrainen met C en heeft zo zijn B en C in 1 week gehaald. Kan ook prima.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:49

Jans schreef:
Ik weet niet eens meer wanneer _O- maar na A en b had je alleen nog gevordede diplomas, die hadden geen letters meer :)) denk dat jij die ook hebt dan? Want ik ben 29 :P en pas in 1998 kwam het ABC

Dit dus. Toen ik ging zwemmen voor diploma's kwam na B niets meer. Maar heb wel de eisen die tegenwoordig op het C diploma staan moeten afzwemmen. Inderdaad ook voor 1998 mijn diploma's gehaald (ik voel me nu oud :') )

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:22

dieseltje schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Waarom perse C erbij ?
Mijn dochter heeft A en B
En was er klaar mee

Zoon alleen A
En zwemschool zei al dat dat lastig zou worden vanwege zijn concentratie
Nou hij heeft het gehaald. Best makkelijk toen hij mocht afzwemmen
Hij wilde niet voor B
Heb t zo gelaten

Hij gaat nu in België naar school per 1 sept
Daar is wel
Schoolzwemmen en dat ga ik m laten doen .


Wij zien ABC als een totaalpakket. Ik weet dat stoppen na A of na B tot de opties behoord maar aangezien wij ook in natuurwater zwemmen (en sowieso regelmatig zwemmen in allerhande zwembaden) en in een waterrijk gebied leven (vlak bij de Maas, sloten, vijvers etc) willen wij dat hij ABC gewoon afrond.
Bij mijn dochter heb ik gezien dat er tussen B en C toch echt wel verschil zit en dat ze een stuk meer conditie opbouwen en speciale verrichtingen leren, dat wil ik voor mijn zoon ook.

Wij hebben de kinderen ook nooit de keuze gegeven, we hebben gezegd dat het een totaalpakketje is. Het zou misschien anders zijn als ze moeite hadden met zwemmen of dat het slecht zou gaan, maar bij onze kinderen is dat niet het geval. Soms 'moeten' ze nou eenmaal iets afronden, ook dat hoort bij het leven en leren ze van.


Hoeveel extra conditie ze opbouwen in die paar weken moet je je afvragen. Daarnaast is het alleen zinvol als je het daarna blijft onderhouden. Geldt ook voor vaardigheden die ze in zo'n korte tijd leren.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:44

Jans schreef:
Ik weet niet eens meer wanneer _O- maar na A en b had je alleen nog gevordede diplomas, die hadden geen letters meer :)) denk dat jij die ook hebt dan? Want ik ben 29 :P en pas in 1998 kwam het ABC



Aantal jaren voor '98 was er hier al C en verder. Lijkt mij sterkt dat dat verschilt per regio.

edit volgens google niet. Raar want ken meerdere met C die voor 98 afzwommen.

Suzanne F.

Berichten: 49274
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:51

Toen ik jong was, halverwege jaren 80, was er al ook al C. Dat heette toen reddingszwemmen dacht ik. A en B waren gangbaarder toen. Met A hoefde je niet eens onder water. Met B moest je een stuk onder water zwemmen. Niet eens door een gat.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:53

Toch even opgezocht. Staat Dolfijn brons op. Geen C dus. Maar wel mijn A en B.

Zat tussen de laatste twee diploma's anderhalve maand schoolzwemmen.

Charaz

Berichten: 24316
Geregistreerd: 12-04-02

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:10

Ik heb A, B en mijn 3e diploma heet basis, vergelijkbaar met was nu C is (ik ben ook 29)

Anoniem

Re: hoe lang doet kind over C-diploma zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:15

Bij ons was het ook basis ja :j maar daar was ik niet goed genoeg voor :+

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:06

Jans schreef:
Ik weet niet eens meer wanneer _O- maar na A en b had je alleen nog gevordede diplomas, die hadden geen letters meer :)) denk dat jij die ook hebt dan? Want ik ben 29 :P en pas in 1998 kwam het ABC


A, B , Basis
Zwemvaardigheid 1 en 2
En dan reddend zwemmen nog

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:09

dieseltje schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Waarom perse C erbij ?
Mijn dochter heeft A en B
En was er klaar mee

Zoon alleen A
En zwemschool zei al dat dat lastig zou worden vanwege zijn concentratie
Nou hij heeft het gehaald. Best makkelijk toen hij mocht afzwemmen
Hij wilde niet voor B
Heb t zo gelaten

Hij gaat nu in België naar school per 1 sept
Daar is wel
Schoolzwemmen en dat ga ik m laten doen .


Wij zien ABC als een totaalpakket. Ik weet dat stoppen na A of na B tot de opties behoord maar aangezien wij ook in natuurwater zwemmen (en sowieso regelmatig zwemmen in allerhande zwembaden) en in een waterrijk gebied leven (vlak bij de Maas, sloten, vijvers etc) willen wij dat hij ABC gewoon afrond.
Bij mijn dochter heb ik gezien dat er tussen B en C toch echt wel verschil zit en dat ze een stuk meer conditie opbouwen en speciale verrichtingen leren, dat wil ik voor mijn zoon ook.

Wij hebben de kinderen ook nooit de keuze gegeven, we hebben gezegd dat het een totaalpakketje is. Het zou misschien anders zijn als ze moeite hadden met zwemmen of dat het slecht zou gaan, maar bij onze kinderen is dat niet het geval. Soms 'moeten' ze nou eenmaal iets afronden, ook dat hoort bij het leven en leren ze van.


Hoeveel extra conditie ze opbouwen in die paar weken moet je je afvragen. Daarnaast is het alleen zinvol als je het daarna blijft onderhouden. Geldt ook voor vaardigheden die ze in zo'n korte tijd leren.[/quote]

Precies dit

Zo graag ik als kind zwom
Zo een hekel heb ik er nu aan
En heb A,B , Basis
En zwemvaardigheid 1

Maar zou zo verzuipen nu hoor