Zwanger en er alleen voor komen te staan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 11:57

Hallo.

Ik ben vooral op zoek naar mensen die in een soort zelfde situatie zitten of hebben gezeten om wat ervaringen mee te delen.

Ik ben nu 17.5 week zwanger en na heel veel gesprekken met mijn vriend en psycholoog is er uit gekomen dat mijn vriend verre van kinderwens heeft en dus niet de zorg voor dit kindje op zich wil nemen.
Ik ben terwijl ik de pil slikte zwanger geraakt dus het was voor ons beide verre van een geplande keuze. Vandaar dat ik achter het besluit van mijn vriend kan gaan staan en besloten heb dit alleen te gaan doen.

Er komt ontzettend veel op me af en zie soms door de bomen het bos even niet meer, dus ben een beetje op zoek naar soortgelijke ervaringen.

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:00

Geen ervaring mee, maar ik wil je wel even een virtuele knuffel geven :(:) Veel sterkte de komende tijd en vergeet niet om, ondanks de situatie, van je zwangerschap te genieten.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:02

Dat je vriend geen kinderwens heeft kan ik begrijpen. Dat hij je echter in steek laat heb ik geen goed woord voor over.

Ik kan je alleen maar veel sterkte en succes wensen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:03

PB Liselot eens, zij heeft min of meer hetzelfde meegemaakt.

Sterkte de komende tijd, er gaat veel op je af komen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:07

Ik denk dat je als eerste de praktische zaken kan gaan regelen, zoals wil je vriend jullie kindje wel erkennen.
Heb je woonruimte?
Je kan bij de gemeente is navragen of je voor subsidie's in aanmerking komt.
Soms kan je vanuit de gemeente een budgetcoach krijgen die je ondersteunt hierbij.
Is je ziekenfonds toereidend genoeg?
Bekijk in je netwerk wie je kunnen ondersteunen in bijv de eerste weken, heb je vrienden en familie die achter je staan, die je bij de bevalling wil hebbe, die mee willen naar controles, die snachts je een keer willen ontzien als je moe bent na de bevalling.
Spullen kan je zo kopen, via marktplaats of nieuw, lekker een dagje shoppen in een grote babyzaak

En geniet van je zwangerschap want ondanks alles wat op je afkomt is het wel zo mooi als er een kindje in je buik groeit. Gefeliciteerd

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:10

Gillbo schreef:
Ik denk dat je als eerste de praktische zaken kan gaan regelen, zoals wil je vriend jullie kindje wel erkennen.
Heb je woonruimte?
Je kan bij de gemeente is navragen of je voor subsidie's in aanmerking komt.
Soms kan je vanuit de gemeente een budgetcoach krijgen die je ondersteunt hierbij.
Is je ziekenfonds toereidend genoeg?
Bekijk in je netwerk wie je kunnen ondersteunen in bijv de eerste weken, heb je vrienden en familie die achter je staan, die je bij de bevalling wil hebbe, die mee willen naar controles, die snachts je een keer willen ontzien als je moe bent na de bevalling.
Spullen kan je zo kopen, via marktplaats of nieuw, lekker een dagje shoppen in een grote babyzaak

En geniet van je zwangerschap want ondanks alles wat op je afkomt is het wel zo mooi als er een kindje in je buik groeit. Gefeliciteerd

Inderdaad,probeer de praktische zaken te regelen en ga dan genieten van je kindje.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:13

Ik begrijp dus dat je relatie hierdoor over is? Waar ga je wonen? Heb je familie in de buurt? Heb je werk of heb je een uitkering?

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 13:01

Dank voor jullie reacties al.
We woonde nog niet samen, waren überhaupt pas sinds maart samen, dus heb zelf gewoon een goede en fijne plek om te wonen.
Was nu bezig om een lijstje te maken met alles wat moet gebeuren, zodat ik af kan strepen zeg maar.
Kraamzorg+pakket zijn geregeld. Grootste gedeelte van de spullen ook wel.

Werk 21u in de kinderopvang, wat geen vetpot is maar wel mee rond te komen is.

Was bezig met de toeslagen maar ik krijg iedere keer een andere uitkomst bij de proefberekeningen. Snap daar verder niet zo veel van. Vraagt dus nog wat aandacht.

Heb verder wel een groot sociaal netwerk maar wel met allemaal mensen zonder kinderen die gewoon 40u werken.
Mn ouders en fam wonen op een uurtje afstand.

Mijn grootste zorg voor nu is het regelen van de kinderopvang, maar dat zijn er zo veel!!

De relatie is hierdoor noodgedwongen over. Hij wil desondanks wel graag het kindje erkennen.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:03

En weet hij dat als hij het kind erkent hij daarmee onderhoudsplichtig wordt en dus mee moet gaan betalen? Is nogal wat als je niet op het kind zit te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:07


__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:08

robert45 schreef:
Dat je vriend geen kinderwens heeft kan ik begrijpen. Dat hij je echter in steek laat heb ik geen goed woord voor over.

Ik kan je alleen maar veel sterkte en succes wensen.


Uit de berichten van de ts maak ik niet op dat hij haar in de steek laat, maar dat hij die kinderwens simpelweg niet deelt en daar uitgebreid, met psycholoog erbij, over gepraat is.

Heel veel succes ts. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en hoop dat je een gezond lief kindje mag krijgen. :)

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 13:15

Hij laat me idd niet in de steek, althans zo voelt het niet. We hebben het hier heel goed over gehad en er is vanuit mij geen enkel verwijt naar hem toe.

Dat hij onderhoudstplichtig is als hij erkent weet hij en dat is ook niet het ding voor hem.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:20

Je werkt zelf in de kinderopvang, is er met je werkgever niks te regelen?
Kan je kindje daar niet naar toe en misschien kunnen zij je ook helpen met je toeslagen aanvraag.
Mischien is een gastouder al dan aan huis een optie die meer bij je past.

Ik vind het erg bijzonder en mooi om te zien hoe bewust jullie allebei kiezen en je verantwoordelijkheid nemen

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:21

Goh, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Allereerst vind ik je heel dapper dat je het alleen gaat doen.
En verder vind ik het bewonderenswaardig hoe jullie het oplossen. Gewoon volwassen en communiceren. Chapeau voor jullie beide!
Ik hoop dat je snel je dingen geregeld kan krijgen en dan kan genieten van je zwangerschap.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:46

Allereerst gefeliciteerd!

Erkenning is inderdaad stap 1 en dat zou ik ook zsm doen, dan is dat maar klaar.

Ik ga er van uit dat je al een verloskundige geregeld hebt?

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:41

Wat een rotsituatie maar wat stoer dat je er zelf voor gaat. Mocht je dingen nodig hebben. Mijn dochtertje is nu 5 maanden en wij zijn al wat dingen aan het opruimen. Heb een badje met onderstel staan, een tummytub, voedingskussen, beddengoed voor een wiegje (wel echt met roze, weet niet of je al weet wat het wordt of het misschien niet wil weten)
Maar goed mocht je iets nodig hebben, als ik het heb staan vinden we wel een manier om het bij je te krijgen.
Ook nog een boxkleed en mobile voor erboven, staan nu op mp, maar mocht er niemand voor komen heb ik dat ook nog voor je.

Alleen als je wil hoor. Maar ik weet hoe duur het allemaal is en hoe fijn hulp kan zijn.

Anoniem

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:12

wauw rockwitch <3 wat super lief van jou zeg.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:17

Weet niet wat je wil weten maar mijn ex is tijdens mijn zwangerschap vertrokken. Hierdoor heb ik het dus ook alleen moeten rooien en dat doe ik nog steeds. (kleine wordt 2)
Opvang is nu nog lang niet aan de orde, ga eerst de écht belangrijke dingen regelen.
Op tijd zorgen dat het kamertje klaar is, wie sleept je de laatste weken van de zwangerschap door? Wie kun je dag en nacht bellen als het zover is? Wie is er bij je als je net bevallen bent? Ik heb zelf achteraf gezien gelukkig nog een week in het ziekenhuis gelegen, maar had niet geweten hoe ik het zou moeten doen als ik alleen thuis was. Kraamzorg is leuk maar die zijn niet 24 uur per dag bij je, en in de nacht wil je echt je bed niet uit als je ingeknipt bent etc.

Zorg dus eerst dat je voorbereidingen geregeld zijn én je bevalplan.
De rest wijst zichzelf tzt.

Voor de rest zul je van uit je omgeving horen dat het kindje toch wel groot wordt, maar besef dat het best heavy is alleen.

Mocht je vragen hebben mag je me altijd pb sturen :)

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:21

Jeetje wat een stoer wijf ben jij! Respect met hoofdletters! Ik kan je niet helpen met info. Voor mij is het allemaal alseer een tijdje geleden. Maar je wereld staat wel op zijn kop. Gelukkig heb je nog een aantal maanden om eraan te wennen en alles te regelen. Het zal allemaal niet makkelijk zijn, maar je kindje maakt sat 1000 x goed! Heel veel succes!

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:24

En bespreek goed wat hij wel nog graag zou willen mbt het kindje. Wat hij wil en kan betekenen. Zeker met oog op later (voor de kleine)

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:33

en hoe ziet hij zijn rol voor zich?
Hij wil jullie kindje erkennen, en dan?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:46

Poeh, lekker ben je... :(:)

Maar er is nu maar 1 weg: vooruit!
Je staat er zo te horen op een hele gezonde manier in en dat is het allerbelangrijkste +:)+

Ik zou inderdaad nu vooral focussen op zoveel mogelijk regelen, zodat je z.s.m. rust in je hoofd krijgt en je het gevoel hebt dat je de situatie de baas bent. Je weet toch nooit hoe het 2e deel van de zwangerschap (en de tijd daarna....) zal verlopen en wat je dan nog kan regelen dus flink aanpakken en recht trekken die boel :j

Zou inderdaad eens gaan praten met werkgever of je kindje daar in opvang zou kunnen?

Sowieso niet de impact van zwangerschap, bevalling en zorg voor een kindje onderschatten want met partner in huis kan het nog super zwaar zijn... zelfs dan kan het nog van levensbelang aanvoelen dat je een reddingslijn hebt, iemand die een keer een nachtje of een paar uur overdag de zorg van je overneemt zodat je even bij kan (proberen te) slapen en dat soort dingen.

Let ook op dat je een goede mix vind tussen rechten en plichten van de vader. Je wilt niet de situatie dat vader vanalles eist maar weinig biedt en alleen maar onrust veroorzaakt.... alsnog betrokken zijn is mooi maar als je het zelf moet doen, dan wellicht ook graag zonder allerlei gedoe dat het alleen maar moeilijker maakt.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:50

Mondy schreef:
En bespreek goed wat hij wel nog graag zou willen mbt het kindje. Wat hij wil en kan betekenen. Zeker met oog op later (voor de kleine)

Ik zou dit dan weer even laten rusten. Als je niks verwacht kan het ook nooit tegen vallen.
Als hij meer wil zal hij dat zelf wel kenbaar maken toch, en ik ga er vanuit dat dit bij de psycholoog ook wel besproken is toch

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:50

Respect voor je keuze en het begrip naar je vriend. Ik zou er zelf minder begrip voor hebben als mij zoiets zou overkomen denk ik. :o

Succes met je zwangerschap en het regelen van alles!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:54

Hoe het allemaal precies zit met erkennen enz, geen idee. Is het niet zo dat wanneer hij erkent hij ook automatisch rechten heeft met betrekking tot opvoeding en bij hem zijn om de week bvb? wanneer hij niet erkend dan heb jij , volgens mij de volledige zeggenschap over je kind. Het zal niet de eerste vader zijn die geen enkel belang heeft bij het kind maar als een blad aan de boom omdraait wanneer het geboren is en dan van alles eist. Misschien in jullie geval alleen maar mooi maar wil je dat?? Of wil je zelf beslissingen nemen zonder je te moeten verantwoorden. Alles wat je zoekt voor de kleine is bij de kringloop of op mp te kopen. Zo'n kleintje ziet echt niet wanneer de kleertjes 2de hands zijn, komt pas bij een jaar of tien :D twaalf. Verder alleen maar respect voor je en met betrekking tot toeslagen, kijk eens of de afdeling personeelszaken op je werk je hier verder in kan helpen.