Zwanger en er alleen voor komen te staan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:28

je weet ibderdaad niet wst de toekomst gaat brengen. en ik verwacht stiekem ook dat hij wel zal bijdraaien. maar dat is allemaal onze interpretatie. wie qeet is het boj TS haar vriend niet zo en dan heb je weer valse hoop.

dus ook vanuit hier alleen maar respect

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:25

Toch wel bijzonder hoe sommige mensen reageren, vertrekt iemand zonder iets te zeggen is het niet goed want ja dat had hij toch anders kunnen doen. Deze jongeman pakt het keurig aan, prof hulp erbij om het goed aan te pakken, en dan nog zeggen mensen dat hij het niet goed doet.
Eerlijk gezegd heb ik alleen maar respect ervoor hoe beide het doen, want als hij wel zou blijven en het kindje gaat opvoeden samen met ts terwijl hij het helemaal niet wil komt ook alleen maar ellende van. Zo'n kindje zal dat later echt wel merken dat hij door iemand eigenlijk niet gewenst is.

Mocht toch blijken dat er wat veranderd als het kindje eenmaal geboren is zullen ze dat ook vast wel goed samen aanpakken om dat in goede banen te begleiden.

Wel vind ik verstandig het een en ander vooraf op papier te laten zetten hoe en wat. Mocht er toch onenigheid ontstaan, waardoor dan ook.

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:07

MarleenM

Dat merken ze niet alleen later, maar gewoon direct. Kinderen kunnen daar een knauw van krijgen.

Social media kan je nooit iedereen tevreden mee stellen. De ene vindt dit en de ander vindt dat. Wat je zegt alle 3 de opties zijn nu ineens slecht. Ik hoop dat de TS nog een heerlijke zwangerschap heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:10

Ik vind het sowieso niet aan ons om die knul te veroordelen. Het is helemaal niet relevant voor TS lijkt me. Als ik in haar schoenen zou staan, zou het me totaal niet boeien wat bokkers over hem denken. Lekker belangrijk....

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:17

Ja klopt zeker. Ik denk dat de TS hem prima kent en ze heeft er vrede mee zo te zien. Dus wie zijn wij om te roepen.

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 09:26

Terugkomend op het bovenstaande ik hecht idd weinig waarde aan wat anderen er van vinden. Belangrijkste is dat wij tweeën een goede weloverwogen keuze hebben gemaakt en het is goed zo. Natuurlijk had je het allemaal liever anders gezien, maar de situatie is zoals hij is en daar proberen we het allerbeste van te maken.

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:39

Idd trek je niks aan van anderen die er over oordelen.
Geniet van je zwangerschap en uiteindelijk komt allesgoed :)

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:36

Ik snap sowieso niet waarom mensen altijd zo ongelooflijk graag willen (ver)oordelen.

Anyway, hoe gaat de zwangerschap ts? Geniet je wel een beetje van alles? Buiten alle verantwoordelijkheden die op je afkomen, moet je natuurlijk niet vergeten te genieten. Een kindje is en blijft een wonder.

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 10:45

Het genieten gaat steeds een beetje meer komen

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:57

Gefeliciteerd ! Ik las je eerdere topic al dat je graag zwanger wou worden ook al zonder relatie. ( Via een donor toendertijd ) Wat grappig dat je nu toch zwanger bent van je vriend/ex.

Wist je ex dat je dolgraag zwanger wou worden ook al zou je vrijgezel blijven?

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 11:48

Annettu_ schreef:
Gefeliciteerd ! Ik las je eerdere topic al dat je graag zwanger wou worden ook al zonder relatie. ( Via een donor toendertijd ) Wat grappig dat je nu toch zwanger bent van je vriend/ex.

Wist je ex dat je dolgraag zwanger wou worden ook al zou je vrijgezel blijven?


Klopt ik heb idd met die gedachten gespeeld en heb daar het een en ander over uitgezocht, maar toen ook besloten er nog even mee te wachten en weer aan de pil gegaan.

Heb het er met hem wel over gehad, ook over kinderen met hem in de toekomst, maar ook dat het nu voor ons samen de tijd nog niet was. We hadden nog zoveel samen uit te zoeken voordat er zoiets moois als een kindje zou mogen zijn. Hij heeft altijd gedacht wel open te staan voor kinderen, maar toen ik eenmaal zwanger bleek, kwam daar toch iets anders naar boven bij hem.

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:19

Schrik, wanhoop en spanning.

Toevallig heb ik deze week contavt gehad met mijn dochter haar vader en gaan we kijken hoe en wat. Het gaat na een tijdje toch knagen. De situatie heeft alleen veel invloed op de reactie.

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 13:27

GabberGill schreef:
Schrik, wanhoop en spanning.


Het is in ons geval geen reactie van schrik, wanhoop en spanning. Maar het besef dat er gewoon geen enkele kinderwens is.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:29

Ik vind je heel sterk overkomen!
Ben blij te lezen dat het genieten beetje bij beetje komt en hoop nog vaak updates van je te mogen lezen.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:43

Ik vind het heel knap hoe je dit allemaal zo helder en duidelijk weet te krijgen. Eerste stappen van het besef is moeilijk en je had het graag anders gezien. Maar ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap zal hebben en er nu toch positief in kan staan. Mede dat jullie beide goed duidelijk hebben wat jullie willen is de eerste stap, en daar kunnen andere gokkers niet over oordelen.

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:44

zonnetje1903 schreef:
GabberGill schreef:
Schrik, wanhoop en spanning.


Het is in ons geval geen reactie van schrik, wanhoop en spanning. Maar het besef dat er gewoon geen enkele kinderwens is.

Oke ja dan is het helemaal tof van hem

Hutcherson

Berichten: 7371
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:02

Siesjuh schreef:
Eigenlijk is daar wel een oplossing voor...óf je ding in je broek houden óf er iets aan laten doen zodat het niet meer kan. Je hielen lichten op het moment dat het te laat is, is wel heel makkelijk natuurlijk.
Maar wat ik uit ts haar verhaal begrijp is dat het helemaal nog niet duidelijk is wat voor deel hij uit gaat maken van het kindje of niet. Hij wil in ieder geval zijn verantwoordelijkheden tot zover nemen. Ik hoop voor ts dat ze er samen goed uit komen :)


Dat vind ik vrij kort door de bocht. Dus als je (nog) geen kinderen wilt, mag je eigenlijk geen seks hebben want mocht het dan fout gaan, dan ben je verplicht om ervoor te zorgen omdat je verantwoordelijk bent. Volgens mij is seks gewoon iets wat bij het leven en je relatie hoort. Een kind krijgen is een hele grote verantwoordelijkheid en ik vind dat je als vrouw zoiets een jongen niet mag opleggen. Dat zou een vrouw wel heel machtig maken. ik vind dat je dat niet kunt maken. oOk de vrouw heeft hierin verantwoordelijkheid. Er is iets mis gegaan omdat jij ook je benen niet bij elkaar kon houden en de lust/romantiek nam de overhand. prima. Daar is een zwangerschap uitgekomen terwijl je wist dat je vent er niks mee wilt. Jij kiest ervoor om het kind te houden. Das je goed recht, maar dwing de man dan niet om te blijven. BOvendien vraag ik me af wat je eraan hebt om een man bij je te houden voor jullie kind. Het is niet zo dat ie dan ineens heel veel van je gaat houden.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:11

RoyceMack schreef:
Siesjuh schreef:
Eigenlijk is daar wel een oplossing voor...óf je ding in je broek houden óf er iets aan laten doen zodat het niet meer kan. Je hielen lichten op het moment dat het te laat is, is wel heel makkelijk natuurlijk.
Maar wat ik uit ts haar verhaal begrijp is dat het helemaal nog niet duidelijk is wat voor deel hij uit gaat maken van het kindje of niet. Hij wil in ieder geval zijn verantwoordelijkheden tot zover nemen. Ik hoop voor ts dat ze er samen goed uit komen :)


Dat vind ik vrij kort door de bocht. Dus als je (nog) geen kinderen wilt, mag je eigenlijk geen seks hebben want mocht het dan fout gaan, dan ben je verplicht om ervoor te zorgen omdat je verantwoordelijk bent. Volgens mij is seks gewoon iets wat bij het leven en je relatie hoort. Een kind krijgen is een hele grote verantwoordelijkheid en ik vind dat je als vrouw zoiets een jongen niet mag opleggen. Dat zou een vrouw wel heel machtig maken. ik vind dat je dat niet kunt maken. oOk de vrouw heeft hierin verantwoordelijkheid. Er is iets mis gegaan omdat jij ook je benen niet bij elkaar kon houden en de lust/romantiek nam de overhand. prima. Daar is een zwangerschap uitgekomen terwijl je wist dat je vent er niks mee wilt. Jij kiest ervoor om het kind te houden. Das je goed recht, maar dwing de man dan niet om te blijven. BOvendien vraag ik me af wat je eraan hebt om een man bij je te houden voor jullie kind. Het is niet zo dat ie dan ineens heel veel van je gaat houden.


Prima als je geen kinderwens hebt, alleen als het dan wel een keer raak is (op wat voor manier dan ook) vind ik wel dat je je verantwoordelijkheid moet nemen. Wel de lusten maar niet de lasten komt het dan op mij over. Je weet gewoon dat er wat kan gebeuren als je seks hebt met elkaar.
Als je zo zeker bent van het niet willen hebben van kinderen kan je daar wat aan laten doen lijkt mij. Deze reactie is puur op de diegene uit de post hierboven en niet als aanval naar TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:21

meggiemeg schreef:
RoyceMack schreef:


Dat vind ik vrij kort door de bocht. Dus als je (nog) geen kinderen wilt, mag je eigenlijk geen seks hebben want mocht het dan fout gaan, dan ben je verplicht om ervoor te zorgen omdat je verantwoordelijk bent. Volgens mij is seks gewoon iets wat bij het leven en je relatie hoort. Een kind krijgen is een hele grote verantwoordelijkheid en ik vind dat je als vrouw zoiets een jongen niet mag opleggen. Dat zou een vrouw wel heel machtig maken. ik vind dat je dat niet kunt maken. oOk de vrouw heeft hierin verantwoordelijkheid. Er is iets mis gegaan omdat jij ook je benen niet bij elkaar kon houden en de lust/romantiek nam de overhand. prima. Daar is een zwangerschap uitgekomen terwijl je wist dat je vent er niks mee wilt. Jij kiest ervoor om het kind te houden. Das je goed recht, maar dwing de man dan niet om te blijven. BOvendien vraag ik me af wat je eraan hebt om een man bij je te houden voor jullie kind. Het is niet zo dat ie dan ineens heel veel van je gaat houden.


Prima als je geen kinderwens hebt, alleen als het dan wel een keer raak is (op wat voor manier dan ook) vind ik wel dat je je verantwoordelijkheid moet nemen. Wel de lusten maar niet de lasten komt het dan op mij over. Je weet gewoon dat er wat kan gebeuren als je seks hebt met elkaar.
Als je zo zeker bent van het niet willen hebben van kinderen kan je daar wat aan laten doen lijkt mij. Deze reactie is puur op de diegene uit de post hierboven en niet als aanval naar TS


Begin dan samen lekker een topic over seks en je verantwoordelijkheden ofzo. TS heeft al aangegeven dat het haar niet boeit hoe Bokkers erover denken.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:12

Daarnaast vind ik het hoogst ongepast om zo'n discussie hier aan te zwengelen. Open je eigen topic om daarover te spuien. Heeft TS toch niet om gevraagd?

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:17

daarbij zegt meggiemeg wel de lusten niet te lasten. Hele verkeerde in dit verhaal.

Hij neemt wel dergelijk lasten. Hij erkend het kind, Hiermee heeft hij stap 1 al genomen. Hij springt bij, Hiermee toont hij aan dat ze er niet alleen voor staat en dat hij ook gewoon voor het kind zorgt. Misschien is hij niet 24/7 papa, maar het kindje komt de ts wilt het houden en ik weet zeker dat het een hele lieve moeder wordt. Hoe ik dat weet? alleen de rust en kalmte al waarmee ze hier haar probleem neerlegt ondanks alle negatieve bloedzuigers.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:13

GabberGill schreef:
daarbij zegt meggiemeg wel de lusten niet te lasten. Hele verkeerde in dit verhaal.

Hij neemt wel dergelijk lasten. Hij erkend het kind, Hiermee heeft hij stap 1 al genomen. Hij springt bij, Hiermee toont hij aan dat ze er niet alleen voor staat en dat hij ook gewoon voor het kind zorgt. Misschien is hij niet 24/7 papa, maar het kindje komt de ts wilt het houden en ik weet zeker dat het een hele lieve moeder wordt. Hoe ik dat weet? alleen de rust en kalmte al waarmee ze hier haar probleem neerlegt ondanks alle negatieve bloedzuigers.


Plus dat ik ook zeg dat ik reageer op de bovenstaande quote en TS NIET daarmee bedoel of aanval. Dit omdat hun situatie een grote uitzondering is tot nu toe op de regel.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:50

Chiave schreef:
Daarnaast vind ik het hoogst ongepast om zo'n discussie hier aan te zwengelen. Open je eigen topic om daarover te spuien. Heeft TS toch niet om gevraagd?


Dit dus.

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 20:11

Snap best dat dit naar voren komt als soort van discussie punt
Alleen zijn niet alle situaties zo gemakkelijk over 1 kam te scheren. Ik voel me iig nergens bekritiseerd of aangevallen, omdat het bij ons verre van zo zwart/wit is

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:55

Maar het ging ook helemaal niet om het bekritiseren van ts of de vader van haar kind (ik gebruik deze benaming even, omdat ik niet weet hoe het tussen jullie zit) en wat ik opmaak uit meggiemeg haar reactie, zij ook niet. Ik reageerde op iemand anders die iets zei waar ik het niet mee eens was. Daarnaast staat in mijn zelfde post dat ik opmaak uit ts haar posts dat de vader wel zijn verantwoordelijkheden lijkt te nemen. Dan heeft mijn reactie toch niets negatiefs of onrespectvols naar ts of de vader? Juist het tegenovergestelde.
Ik vind het dan ook jammer dat het direct zo negatief wordt uitgelegd en de woorden verdraait worden naar dingen die ik absoluut niet op die manier bedoeld heb.