Zwanger en er alleen voor komen te staan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:33

zonnetje1903 schreef:
Ik ben alles behalve bang dat hij ineens 180 graden draait en voor problemen gaat zorgen. Daarvoor ken ik m te goed en hebben we veel te veel goede en open gesprekken gehad.
Het is goed om dingen misschien zwart op wit vast te leggen, maar ergens geeft dat ook het gevoel van wantrouwen naar de ander.


Met alle respect Zonnetje, maar je bent pas sinds maart dit jaar samen, dat is op z'n best 6 maanden.. Ik snap echt dat je er niet vanuit gaat, natuurlijk wil je er niet aan denken dat de verhoudingen tussen jullie kunnen veranderen, maar precies om het voorbeeld wat Liselot geeft zou ik het op z'n minst bespreekbaar maken met hem. Ik kan me voorstellen dat het juist voor hem ook prettig is om dingen op papier te hebben mbt wat er van hem verwacht wordt en wat niet.

tengeltje11
Berichten: 7151
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:34

allesinds niet doemdenken over horror bevallingen waarbij je een week je bed niet uit kan ed.

hier al 2x bevallen en 2x bevallen en een kwartiertje later stond ik zalig onder de douche,liep ik rond met de kleine,.... en was telkens lichtjes gescheurd.

ik denk dat de meeste mensen zich wel op het gemak kunnen verplaatsen en goed voor hun kindje kunnen zorgen na een bevalling.dat is uiteindelijk ook de natuur.

slechts een minderheid heeft desdane last of pijn dat ze enkele dagen in bed moeten blijven.

en tuurlijk kan je daar rekening mee houden,maar om nu te zeggen dat je zeker dingen moet regelen rond mensen die een hele week 24/7 rond je zijn,vind ik enorm overdreven.
als het zich voordoet,dan valt er heus nog wel wat te regelen(bij medische complexen blijf je sowieso vaak dag in het zh om daar te herstellen,dus dan heb je automatisch 24/7 hulp in de buurt)

kraamhulp is vooral handig om wat huishoudelijke taken over te nemen.
want een kleine,weinig slaap 's nachts,.... dan ontbreekt je vaak plots de tijd en zin om nog een heel huis te onderhouden ook.

qua regelen kan ik je niet helpen,ben belg,hier zijn de dingen net wat anders.

wil je vriend iets of wat betrokken worden bij de geboorte?of totaal niet?
(want ook al dingen gehoord van mannen die niets met de kleine te maken wilden hebben,maar toch wel betrokken wilden worden bij de bevalling,en als ze dan hun beebje zien,komen ook bij hen vadergevoelens naar boven en stonden ze plots weer met 2 in het opvoedingsverhaal,dus ook dat kan)

bedenk je ook hoe je wil bevallen.
thuis,zh,.... en ga op zoek naar de juiste hulp hiervoor.

heel veel succes,maar met zo'n ingesteldheid ben ik er zeker van dat alles op zijn pootjes terecht komt!

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 10:39

Dat we pas 6 maanden samen zijn wil niet zeggen dat ik m niet al heel veel langer ken. Gaat een hele geschiedenis samen aan vooraf wat verder niet relevant is, maar waardoor ik wel voor m door het vuur durf te gaan.
Dingen zijn besproken alleen voelen/voelde we beide niet de noodzaak alles schriftelijk vast te leggen. Misschien naïef begrijp ik uit jullie ervaringen. Vandaar dat ik het nog eens de revue zal.laten passeren

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 10:40

tengeltje11 schreef:
allesinds niet doemdenken over horror bevallingen waarbij je een week je bed niet uit kan ed.

hier al 2x bevallen en 2x bevallen en een kwartiertje later stond ik zalig onder de douche,liep ik rond met de kleine,.... en was telkens lichtjes gescheurd.

ik denk dat de meeste mensen zich wel op het gemak kunnen verplaatsen en goed voor hun kindje kunnen zorgen na een bevalling.dat is uiteindelijk ook de natuur.

slechts een minderheid heeft desdane last of pijn dat ze enkele dagen in bed moeten blijven.

en tuurlijk kan je daar rekening mee houden,maar om nu te zeggen dat je zeker dingen moet regelen rond mensen die een hele week 24/7 rond je zijn,vind ik enorm overdreven.
als het zich voordoet,dan valt er heus nog wel wat te regelen(bij medische complexen blijf je sowieso vaak dag in het zh om daar te herstellen,dus dan heb je automatisch 24/7 hulp in de buurt)

kraamhulp is vooral handig om wat huishoudelijke taken over te nemen.
want een kleine,weinig slaap 's nachts,.... dan ontbreekt je vaak plots de tijd en zin om nog een heel huis te onderhouden ook.

qua regelen kan ik je niet helpen,ben belg,hier zijn de dingen net wat anders.

wil je vriend iets of wat betrokken worden bij de geboorte?of totaal niet?
(want ook al dingen gehoord van mannen die niets met de kleine te maken wilden hebben,maar toch wel betrokken wilden worden bij de bevalling,en als ze dan hun beebje zien,komen ook bij hen vadergevoelens naar boven en stonden ze plots weer met 2 in het opvoedingsverhaal,dus ook dat kan)

bedenk je ook hoe je wil bevallen.
thuis,zh,.... en ga op zoek naar de juiste hulp hiervoor.

heel veel succes,maar met zo'n ingesteldheid ben ik er zeker van dat alles op zijn pootjes terecht komt!


Hoe ik wil bevallen is dus iets wat ik nog niet de revue had laten passeren en het ook een beetje zou vergeten daar over na te denken.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:48

zonnetje1903 schreef:
tengeltje11 schreef:
allesinds niet doemdenken over horror bevallingen waarbij je een week je bed niet uit kan ed.

hier al 2x bevallen en 2x bevallen en een kwartiertje later stond ik zalig onder de douche,liep ik rond met de kleine,.... en was telkens lichtjes gescheurd.

ik denk dat de meeste mensen zich wel op het gemak kunnen verplaatsen en goed voor hun kindje kunnen zorgen na een bevalling.dat is uiteindelijk ook de natuur.

slechts een minderheid heeft desdane last of pijn dat ze enkele dagen in bed moeten blijven.

en tuurlijk kan je daar rekening mee houden,maar om nu te zeggen dat je zeker dingen moet regelen rond mensen die een hele week 24/7 rond je zijn,vind ik enorm overdreven.
als het zich voordoet,dan valt er heus nog wel wat te regelen(bij medische complexen blijf je sowieso vaak dag in het zh om daar te herstellen,dus dan heb je automatisch 24/7 hulp in de buurt)

kraamhulp is vooral handig om wat huishoudelijke taken over te nemen.
want een kleine,weinig slaap 's nachts,.... dan ontbreekt je vaak plots de tijd en zin om nog een heel huis te onderhouden ook.

qua regelen kan ik je niet helpen,ben belg,hier zijn de dingen net wat anders.

wil je vriend iets of wat betrokken worden bij de geboorte?of totaal niet?
(want ook al dingen gehoord van mannen die niets met de kleine te maken wilden hebben,maar toch wel betrokken wilden worden bij de bevalling,en als ze dan hun beebje zien,komen ook bij hen vadergevoelens naar boven en stonden ze plots weer met 2 in het opvoedingsverhaal,dus ook dat kan)

bedenk je ook hoe je wil bevallen.
thuis,zh,.... en ga op zoek naar de juiste hulp hiervoor.

heel veel succes,maar met zo'n ingesteldheid ben ik er zeker van dat alles op zijn pootjes terecht komt!


Hoe ik wil bevallen is dus iets wat ik nog niet de revue had laten passeren en het ook een beetje zou vergeten daar over na te denken.


Die vraag was anders bij je verloskundige vanzelf langsgekomen.

tengeltje11
Berichten: 7151
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:54

en waarom zou je daar niet over nadenken?

ik vind zoiets net wel belangrijk.....
sommige mensen dromen van thuis bevallen,anderen krijgen de kriebels bij dat idee.

beiden moet je andere mensen gaan opzoeken en het lijkt me nu net handig dat je tijdens je volledige zs/bevalling,dezelfde mensen rond je hebt toch?

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:04

tengeltje11 schreef:
en waarom zou je daar niet over nadenken?

ik vind zoiets net wel belangrijk.....
sommige mensen dromen van thuis bevallen,anderen krijgen de kriebels bij dat idee.

beiden moet je andere mensen gaan opzoeken en het lijkt me nu net handig dat je tijdens je volledige zs/bevalling,dezelfde mensen rond je hebt toch?


Ik kan me wel voorstellen dat er heel veel dingen zijn waar de ts nu eerder mee bezig is. Opvang, erkenning, financiële situatie, rechten van de vader, enzovoorts. Bevalling hoort daar wel bij, maar kan ook nog wat later besloten worden. Ze is 18 weken zwanger... Opvang moet hier - als je plek wilt hebben - zodra je zwanger bent, anders krijg je nooit de dagdelen die je nodig hebt.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:10

Erkennen en ouderlijk gezag zou ik inderdaad even uitzoeken en samen bespreken. Erkennen zorgt er voor dat hij op papier de juridische vader is. Meer eigenlijk niet.
Ouderlijk gezag kun je pas regelen na het erkennen. Daarmee neem je ook bepaalde plichten op je. Zo moet je dan samen gaan beslissen over diverse dingen zoals naar welke school, bezoek aan de huisarts, op vakantie. Dit zou ik even navragen hoe dit in de praktijk zal gaan moeten voor jullie als de vader eigenlijk geen opvoedende rol wilt spelen. Want als hij samen met jou het ouderlijk gezag heeft, zal hij steeds toestemming moeten geven voor bepaalde belangrijke dingen (vakantie, inschrijven voor een school, huisarts/ziekenhuis). Wellicht vindt hij enkel erkennen voldoende.

In mijn gemeente was het erkennen van de ongeboren vrucht vele malen simpeler dan het erkennen na de geboorte. Mijn vriend heeft de kinderen tijdens de zwangerschap erkent. Dit was in 15 min. geregeld bij de gemeente. We kregen daarna formulieren mee die we op moesten sturen om zo ook het ouderlijk gezag te regelen. Als we dit allemaal na de geboorte zouden doen, hadden we naar de rechtbank gemoeten. Maar volgens mij is dit per gemeente verschillend.


Verder lijkt het me fijn als er de eerste week iemand voor je klaar staat, maar het is misschien nog fijner om iemand na je kraamweek achter de hand te hebben. Dan is de kraamverzorgster weg en sta je er echt alleen voor. Misschien ben je heel fit en kan je alles zelf, maar misschien is hulp nog wel fijn.
Ik zou trouwens ook even kijken wie het kindje aan gaat geven. Is dit iets wat hij wel voor je wilt doen? Anders kun je de verloskundige die bij de bevalling was vragen om dit te doen of iemand anders die erbij was. Dit moet binnen 3 dagen na de geboorte en de kans is groot dat jij hier dan zelf totaal niet zit te wachten :+
Naast jijzelf of de juridische vader mag de aangifte alleen gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig was.

Klinkt erg knullig, maar schrijf de naam die je het kindje gaat geven duidelijk op papier om mee te geven aan degene die aangifte gaat doen. Een spelfout is zo gemaakt en verander je niet zomaar meer daarna.

Hoe je wilt bevallen en waar (thuis, ziekenhuis, kraamhotel) kun je nog best laat in je zwangerschap beslissen. Zelfs op het moment dat je bevalling begonnen is kun je nog kiezen om thuis of in het ziekenhuis te bevallen, al is het handiger op voorhand een idee te hebben.
Je kunt een bevallingsplan schrijven, maar probeer er een beetje relaxed en los in te gaan. Een bevalling laat zich niet plannen en verloopt bijna nooit zoals verwacht. Een plan vooraf is prima, maar hang hier niet teveel aan vast. Bespreek je wensen wel met de persoon die bij de bevalling aanwezig is (je moeder bijv.).
Bespreek hoe je denkt over pijnstilling, wat je absoluut liever niet zou willen en wat wel. Stel dat je kindje direct na de bevalling even mee moet naar de kinderafdeling dat je moeder bijv. mee gaat.

Verder denk ik dat de verloskundige je ook al heel veel nuttige info zal geven.

Ik vind trouwens dat jullie er samen goed uitkomen als ik dit zo hoor! Fijn dat jullie ondanks jullie verschillende wensen goed kunnen communiceren en afspraken kunnen maken! Ik wens je een goede zwangerschap toe!!

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 11:24

Delphi schreef:
Ik zou trouwens ook even kijken wie het kindje aan gaat geven. Is dit iets wat hij wel voor je wilt doen? Anders kun je de verloskundige die bij de bevalling was vragen om dit te doen of iemand anders die erbij was. Dit moet binnen 3 dagen na de geboorte en de kans is groot dat jij hier dan zelf totaal niet zit te wachten :+
Naast jijzelf of de juridische vader mag de aangifte alleen gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig was.

Klinkt erg knullig, maar schrijf de naam die je het kindje gaat geven duidelijk op papier om mee te geven aan degene die aangifte gaat doen. Een spelfout is zo gemaakt en verander je niet


Dat wist ik niet! Was ik vast op geattendeerd tzt maar toch vast fijn om te weten!

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:28

Even ter info, als vader het kindje erkend heeft hij niet automatisch gezag over het kind.
Mijn ex heeft mijn zoontje wel erkend maar hij heeft er geen gezag over. Maw hij is verplicht mij financieel bij te staan maar alle belangrijke beslissingen, waar dus gezag voor nodig is, neem ik alleen.

Ondanks dat je nu denkt dat je vader door en door kent wil ik ook toch adviseren alles zwart op wit te zetten. Mijn ex is zelfs nog bij de bevalling geweest maar deed daarna dingen die voor mij niet door de beugel konden waardoor wij er zelfs met een mediator niet meer uit kwamen. En ik kende hem door en door en kon zijn gedachte lezen, het kan dus gewoon omslaan.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:48

Als het kan zou ik het gezag zelf dragen. Scheelt zoveel ellende later: toestemming om naar het buitenland op vakantie te gaan, toestemming voor een nieuw paspoort, toestemming voor schoolkeuze, toestemming voor medische handelingen enz.
Erkennen van de ongeboren vrucht, maar geen toestemming voor gezag.

Esplendido
Berichten: 3135
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:00

Erkennen kan voor de geboorte en het is ook handig om dit voor de geboorte te regelen. Gezamenlijk gezag laten vastleggen kan echter pas na de geboorte. En dat kan dan gewoon via de site van de rechtbank met je digiD geregeld worden.

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:08

Vanillia schreef:
Kimbers schreef:
Ondanks dat je vriend er zo in staat op dit moment.. sta niet raar te kijken als dat nog gaat veranderen. Ik zou wel echt adviseren om dingen zwart op wit te regelen.


Dit inderdaad. Dat soort dingen leg je juist vast voor als het even niet zo lekker gaat. Dat ben je imo niet alleen jezelf verplicht, maar zeker ook je kindje.

Begrijp ik goed dat jullie nog wel een relatie hebben?

Sterkte de komende tijd! :(:)

Precies dit wat de andere al noemden.
Er komt een tijd dat je wel echt los bent van elkaar wat betreft relatie gevoelens. Dan kan er een ander komen in het leven van hem en die kan best veel invloed op hem krijgen en dan kan er maar zo veel veranderen.
Juist nu jullie nog goed met elkaar kunnen praten en bespreken zou ik het ook vast leggen, als de toon van het gesprek veranderd is er vaak niet veel meer terug te vinden van de eerst zo goede bedoelingen.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:14

Dingen zwart op wit zetten heeft niets met wantrouwen te maken hoor. Mensen die een fantastische relatie hebben laten ook van alles vastleggen bij een notaris, omdat het eigenlijk gewoon noodzakelijk is voor het kind. Het 'wat als' scenario is gewoon iets waarmee je rekening moet houden. Imo een must als toekomstig ouder om te regelen.

Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan wat als 1 van jullie komt te overlijden.. of allebei.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:28

Ik lees hier wat dingen die in ieder geval in Nederland niet kloppen.
Erkennen kan op elk gewenst moment, voor en na de bevalling. Het enige verschil is dat als je voor 20 weken erkend, je op de geboorteakte vermeldt wordt als vader, anders krijg je een apart dokument met de erkenner. Beide is in een kwartiertje geregeld. Gezag is weer een heel ander verhaal en kan pas na de geboorte geregeld worden.
Tijdens de erkenning kun je ook naamkeuze doen. Krijgt het kindje de naam van de moeder of van de erkenner? In jouw geval zou ik de achternaam die van jou laten, maar dat is natuurlijk een keuze.

En wat betreft het vastleggen, daarin ga ik mee met Liselot. Dingen kunnen nog zo goed lijken en je kunt nog zo hopen, maar uiteindelijk kan alles echt heel anders lopen. Dan kun je de dingen maar beter op papier hebben, in ieder geval voor het kindje.

Dan nog iets over alimentatie. Op het moment dat de vader erkend, is hij verplicht alimentatie te betalen. Of jij dit nu wil of niet. Dat geld moet ook naar jou toe en jij mag het eventueel op een spaarrekening zetten. Je hoeft ook geen verantwoording af te leggen voor wat je met dat geld doet.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:28

Ik heb het ook alleen gedaab. Was 3 maanden zwanger en hij kon het niet meer aan. Woonde samen en ik stond dus zwanger op straat.
Ben naar mijn moeder gegaan waar ik gelukkif mocht blijven.

Heleboel stress etc met geregel.
De grootste tip die ik je kan geven is. Vergeet niet te genieten van je zwangerschap. Maak fotos dat ben ik helaas door alle stress en verdriet vergeten.

Verder heb ik nadat mijn zoon een jaar was weer contact opgebouwt met zijn vader. En daar is hij nu ook regelmatig. Is super belangrijk dat jullie onderling goed blijven communiceren.

Ik wens je heel veel sterkte. Het js allemaal echt te doen en haalbaar en kinderopvang komt echt wel goed.

Ga idd voor je kinderkamer eens op mp neuzen of tweedehands winkels

Kinderwagens etc staan met bakken op mp.

Maar allerbelangrijkste geniet geniet geniet. Ondanks alles

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:32

En als toevoeging zijn vader heedt hem idd pas erkent toen mijn zoon 1.5 was en we hebben toen ook laten vaststellen dat we gezamelijk ouderschap hebben. Wij hebben niks vast laten leggen. En mijn zoon is nu 13 en het loopt prima. En het is voor ons super. Want je zit niet vast aan data. Er word makkelijk geruild etc. Er zijn mondelinhe afspraken over hrt aantal weekenden en dat loopt al 11 jaar als een trein.
Vastleggen kan ook averechts werken en alles rigide maken. Doe vooral waar je je goed bij voelt. Je kent hem en jezelf het beste.

Ik ben ook tegen iedereen in gegeaan door geen afspraken te maken en voel me er het beste bij en mijn zoon ook en zijn vader ook

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:35

zonnetje1903 schreef:
Delphi schreef:
Ik zou trouwens ook even kijken wie het kindje aan gaat geven. Is dit iets wat hij wel voor je wilt doen? Anders kun je de verloskundige die bij de bevalling was vragen om dit te doen of iemand anders die erbij was. Dit moet binnen 3 dagen na de geboorte en de kans is groot dat jij hier dan zelf totaal niet zit te wachten :+
Naast jijzelf of de juridische vader mag de aangifte alleen gedaan worden door iemand die bij de bevalling aanwezig was.

Klinkt erg knullig, maar schrijf de naam die je het kindje gaat geven duidelijk op papier om mee te geven aan degene die aangifte gaat doen. Een spelfout is zo gemaakt en verander je niet


Dat wist ik niet! Was ik vast op geattendeerd tzt maar toch vast fijn om te weten!


Tegenwoordig kun je in sommige ziekenhuizen ook na de geboorte direct aangifte doen via de IPad. Dit vond ik super prettig en scheelt heel veel gesleep en getrek na de bevalling, zeker als je er alleen voor staat. Wellicht ook iets om naar de informeren indien je in het ziekenhuis zou willen bevallen.

Ouderlijk gezag regel je tegenwoordig naar de bevalling van je kindje via digiD, waarna ja de papieren van de kantonrechter thuis gestuurd krijgt.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:18

Ik zou inderdaad even het topic van Liselot opzoeken, kan me nog wel herinneren hoe rooskleurig zij er over dacht dat ze echt hele goede vrienden waren en het echt heel fijn zou blijven gaan allemaal, het zou hun niet gebeuren....en toen toch hè -O- Natuurlijk gaat het soms (heel) goed...maar dat risico wil je niet nemen dat je nog minstens 18 jaar moet touwtrekken over het maken van belangrijke beslissingen.

Ik vind overigens de manier waarop je wilt bevallen zeer zeker wel iets om over na te denken :j

Maakt het je allemaal niet zoveel uit dan kan je gewoon aanmelden bij de eerste de beste verloskundige. Maar wil je bvb. graag een zo natuurlijk mogelijke thuisbevalling met zo min mogelijk bemoeienis en ingrepen en een verloskundige die zich zeer bescheiden opstelt zodat je zelf de baas blijft over je eigen bevalling, dan kan je beter verder kijken zodat ze op het moment suprème niet enorm met je aan de haal gaan en onder het motto van protocollen alles doen wat je je nu net specifiek niet wilde en wat bij een beter bij je wensen passende VK ook niet zou zijn gebeurd.

Of misschien wil je het juist graag zo medisch mogelijk, dan is het ook zaak om daar je VK op uit te zoeken.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:19

GabberGill schreef:
caro29 schreef:
Ik ben net 2,5 week geleden bevallen. Mijn ex heeft mij gedumpt toen ik 10 weken zwanger was. Ik was sinds augustus samen en gedumpt in januari. Ik heb besloten mijn kind te houden als alles gezond was. Ik weigerde mij door hem en anderen tot abortus te dwingen. Volgens zh had ik weinig kans op zwangerschap en was ik aan de pil. Totaal Ongepland en kinderwens had ik ook niet. Ik heb totaal geen contact meer met de vader. Ik heb alles bij de notaris geregeld, testament, voogdij en bewindvoering. Hij draagt mijn naam en is niet erkend. Ik wil geen alimentatie en ex weet ook niet dat hij geboren is. Mocht hij ooit contact willen staat de deur op een kier. Iedereen zei van te voren oh wat zwaar en pittig. Tot op heden valt het mij reuze mee. Mijn zoon slaapt veel waardoor ik goed kan herstellen van keizersnee. Ik doe alles alleen en dat gaat prima. Ik heb op een gegeven moment wel tegen mijn omgeving gezegd hou op met negativiteit en zeggen hoe zwaar het is. Probeer positief te blijven en als het teveel wordt geef het aan. Ik was door het zh doorverwezen naar maatschappelijk werk. In 1e instantie wilde ik niet maar ik trof een hele fijne vrouw waar ik veel aan heb.
Ik heb een vaste baan, koopwoning en een goede auto. Werk 36 uur dus financieel red ik mij prima. Daarnaast krijg je als alleenstaande veel toeslag. Bespreek goed wat je ex wilt en probeer te accepteren als hij niks wilt. Ik merk dat ik nu vooral boos ben op ex maar dan vooral op het feit dat mijn zoon zijn vader niet in zijn leven heeft. Dat vreet aan mij en de gedachte wat moet ik zeggen als hij naar zijn vader gaat vragen.

Oh ja als je module gezinsplanning aanzet doe het dan ongeveer 2 maanden voor de uitgerekende datum. Scheelt een klap geld. Verder heb ik heel veel gratis spullen en kleding gekregen van vrienden en familie.


Hier een soortgelijk verhaal.

Geen gezeur van 2 kampen. Heerlijk. Mesen zeiden dat het zwaar werd, maar ik zei altijd. Ik weet wat ik van mij kan en mag verwachten. Ik bouw liever op mij dan op iets wat wankel staat. Tot nu gaat het geweldig!


Hier gaat het ook super. Heb na de bevalling 4 dagen zh gehad ivm slechte start zoon en keizersnee daarna 2 hele en 3 halve dagen kraamzorg. In het zh deed ik de laatste 2 dagen alles zelf. Ik moet wel zeggen dat ik amper pijn meer heb na de ks.
Ik heb het idee dat TS een nuchter persoon is. Vertrouw op jezelf en dan komt het vast goed en inderdaad laat alles op papier zetten mocht de vader omslaan dan heb je wat. Denk niet het komt wel goed.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:54

Kun je misschien nog aansluiten bij een Centering Pregnancy groep? Ik weet niet of je er behoefte aan hebt natuurlijk en of het mogelijk is bij je praktijk, maar bij CP zit je met een groep zwangeren die in dezelfde maand uitgerekend zijn. Je komt elke week samen en spart over allerlei onderwerpen, waaronder bevallen, opvang na de bevalling, and so on. Ik heb het ervaren als heel fijn. :D

Ik zie dat je dichtbij mij woont. Mocht je tzt nog een oppasadres zoeken, wil ik wel meehelpen hoor. Ik heb een zoontje van 5 weken nu en ben thuisblijfmoeder. Voel je absoluut niet verplicht, maar de deur staat open. Ook om eens lekker te sparren. ;)

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 21:52

Dat is super lief aangeboden Chiave! Ik ga het onthouden.

Bij mijn verloskundige praktijk hebben ze idd zo'n groep eens per maand. Het wordt alleen op de meest onmogelijke tijden gehouden. In mijn geval op vrijdagmiddag van 13.00-15.00. Ik kan moeilijk 1x per maand een dag vrij nemen daarvoor. Wel heel jammer want het had me wel heel leuk geleken!

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:54

Ga je ook zwangerschapsgym oid doen? Ik heb daar echt mega fijne vriendinnen aan overgehouden (en het is zo fijn omdat je allemaal in dezelfde fase zit met je kindjes). T is bijna 2 en we hebben nog dagelijks contact over de app :j

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:04

zonnetje1903 schreef:
Verder heb ik al geïnformeerd qua opvang bij mijn eigen werk. Daar kan ik helaas alleen hele dagen afnemen en heb werktijden waarbij ik maar halve dagopvang nodig heb. Ik ben nu dus op zoek naar een gastouder.

Ik ben bezig met het opstellen van een lijst met mensen die ik bij mn bevalling zou willen hebben en die me daarin bij zouden willen staan. Mijn moeder heeft al aangegeven dat ze er in de begin week wel hier wil komen logeren mocht ik hulp willen. In principe sta ik er zo in dat ik vind dat ik het alleen moet kunnen en dat ook graag wil proberen, maar het is fijn een achterwacht te hebben. Je weet idd niet hoe je uit een bevalling komt.

Mbt het erkennen door mijn vriend (noem hem nog zo, want het ligt ingewikkelder dan het lijkt) We zijn ontzettend open in onze ideeën en wensen naar elkaar toe. Alles is bespreekbaar en verwacht geen rare vervelende wendingen hierin als het gaat om eisen of rechten.


Neem de hulp van je moeder maar aan .
Kraamhulp is er maar korte tijd van de dag .
En de dag heeft 24 uur
Neem je rust tijdens die kraamweek
Ik deed dat niet
En heb t ge weten

Sterkte en succes

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 22:10

Liselot schreef:
Ga je ook zwangerschapsgym oid doen? Ik heb daar echt mega fijne vriendinnen aan overgehouden (en het is zo fijn omdat je allemaal in dezelfde fase zit met je kindjes). T is bijna 2 en we hebben nog dagelijks contact over de app :j


Weet het niet zo goed. Sport al 3 dgn in de week bij de sportschool. Nog een clubje erbij wordt financieel misschien een beetje veel. Hoewel het natuurlijk wel leuk is gelijkgestemde naast je te hebben.