Zwanger en er alleen voor komen te staan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:56

Wat ik vooral mis is gek gezegd de boel vanuit het kindje later bekeken. Wel erkend,geen gezag. Welke achternaam en hoe dat contact zegmaar. Besef je,dat wanneer je nu laat erkennen en bijvoorbeeld wel zijn achternaam gaat geven,en het loopt mis... Dat je daar spijt van kunt krijgen. ook naar je kindje toe, bedoel het is niet niks als je vader/verwekker eigenlijk niet op jou zit te wachten...
Ik weet hoe het is,en daarom deze tips om hier voor jezelf wat dieper over na te denken. Ook gezien in welke mate je hem laat meebeslissen in alles voor het kindje verder,naam etc.

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:15

zonnetje1903 schreef:
Liselot schreef:
Ga je ook zwangerschapsgym oid doen? Ik heb daar echt mega fijne vriendinnen aan overgehouden (en het is zo fijn omdat je allemaal in dezelfde fase zit met je kindjes). T is bijna 2 en we hebben nog dagelijks contact over de app :j


Weet het niet zo goed. Sport al 3 dgn in de week bij de sportschool. Nog een clubje erbij wordt financieel misschien een beetje veel. Hoewel het natuurlijk wel leuk is gelijkgestemde naast je te hebben.



Ik kan het je echt aanraden, de contacten zijn me enorm dierbaar en het mag gewoon alleen over baby's gaan. Daar zijn je andere vrienden snel zat van :+
Als je aanvullend verzekerd bent wordt het nog (deels) vergoed ook!

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 07:33

Saskia9 schreef:
Wat ik vooral mis is gek gezegd de boel vanuit het kindje later bekeken. Wel erkend,geen gezag. Welke achternaam en hoe dat contact zegmaar. Besef je,dat wanneer je nu laat erkennen en bijvoorbeeld wel zijn achternaam gaat geven,en het loopt mis... Dat je daar spijt van kunt krijgen. ook naar je kindje toe, bedoel het is niet niks als je vader/verwekker eigenlijk niet op jou zit te wachten...
Ik weet hoe het is,en daarom deze tips om hier voor jezelf wat dieper over na te denken. Ook gezien in welke mate je hem laat meebeslissen in alles voor het kindje verder,naam etc.


Het kindje gaat mijn achternaam krijgen. We hebben samen wel zitten brainstormen over de naam maar hij laat dat verder aan mij.

Verder ga ik de ouder zijn en zal zijn rol vooralsnog minimaal en op afstand zijn. Het kind heeft later alle recht om te weten wie zijn vader is en dat contact gaat er ook mogen zijn als daar later behoefte aan is.

jaime_andrea
Berichten: 542
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Noord Holland

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:49

Hier een (bewust) alleenstaande moeder. Inmiddels al 11 jaar. Ik kan iet anders zeggen dan HEERLIJK.
Nooit geen gedoe met beslissingen,omgangsregelingen,financien.. nee alles is mijn eigen verantwoording.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:56

zonnetje1903 schreef:
Saskia9 schreef:
Wat ik vooral mis is gek gezegd de boel vanuit het kindje later bekeken. Wel erkend,geen gezag. Welke achternaam en hoe dat contact zegmaar. Besef je,dat wanneer je nu laat erkennen en bijvoorbeeld wel zijn achternaam gaat geven,en het loopt mis... Dat je daar spijt van kunt krijgen. ook naar je kindje toe, bedoel het is niet niks als je vader/verwekker eigenlijk niet op jou zit te wachten...
Ik weet hoe het is,en daarom deze tips om hier voor jezelf wat dieper over na te denken. Ook gezien in welke mate je hem laat meebeslissen in alles voor het kindje verder,naam etc.


Het kindje gaat mijn achternaam krijgen. We hebben samen wel zitten brainstormen over de naam maar hij laat dat verder aan mij.

Verder ga ik de ouder zijn en zal zijn rol vooralsnog minimaal en op afstand zijn. Het kind heeft later alle recht om te weten wie zijn vader is en dat contact gaat er ook mogen zijn als daar later behoefte aan is.


Ahh kijk! Dat is heel fijn :)

pmarena

Berichten: 48196
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:15

Verstandig dat die lekker je eigen naam krijgt +:)+ Anders krijg je maar rare situaties als vader toch ineens helemaal wegvliegt.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:28

zonnetje1903 schreef:
Dat is super lief aangeboden Chiave! Ik ga het onthouden.

Bij mijn verloskundige praktijk hebben ze idd zo'n groep eens per maand. Het wordt alleen op de meest onmogelijke tijden gehouden. In mijn geval op vrijdagmiddag van 13.00-15.00. Ik kan moeilijk 1x per maand een dag vrij nemen daarvoor. Wel heel jammer want het had me wel heel leuk geleken!


Ik heb ook cp gedaan bij beide zwangerschappen. Ik vind het een echte aanrader. Heb er echt veel aangehad tijdens de zwangerschap maar vooral bij de eerste na de bevalling heb ik veel steun aan de groep gehad. Alles liep anders dan ik graag wou. 6 weken te vroeg o.a. waardoor een thuis bevalling in jet bad niet mogelijk was. Met die groep heb ik nu ruim 3 jaar later nog veel contact.
Ik zou eens overleggen op je werk wat er mogelijk is. Volgens mij moeten ze je ruimte daar voor geven.

Verder heb ik heel veel bewondering voor hoe jullie het doen.

P.s. mocht je nog meisjes kleren nodig hebben tegen die tijd laat maar weten heb heel veel staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:16

zonnetje1903 schreef:
Het kindje gaat mijn achternaam krijgen. We hebben samen wel zitten brainstormen over

Verder ga ik de ouder zijn en zal zijn rol vooralsnog minimaal en op afstand zijn. Het kind heeft later alle recht om te weten wie zijn vader is en dat contact gaat er ook mogen zijn als daar later behoefte aan is.


Bij een vriendin van me in een vergelijkbare situatie ging die minimale betrokkenheid enorm steken. Tijdens de zwangerschap ging het nog wel. Maar toen ze moeder werd veranderde het. Moeder worden, een klein kind in je armen hebben, is een bestwel intense ervaring. En hij bleef op afstand en toonde weinig interesse. Dat stak haar enorm. Ze kon zich met al haar moedergevoelens en moederliefde niet voorstellen dat hij zo weinig betrokken wilde zijn bij zijn dochter.

Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat lopen natuurlijk. Maar misschien wel iets om op voorbereid te zijn.

BigOne
Berichten: 38329
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:46

safina schreef:
zonnetje1903 schreef:
Het kindje gaat mijn achternaam krijgen. We hebben samen wel zitten brainstormen over

Verder ga ik de ouder zijn en zal zijn rol vooralsnog minimaal en op afstand zijn. Het kind heeft later alle recht om te weten wie zijn vader is en dat contact gaat er ook mogen zijn als daar later behoefte aan is.


Bij een vriendin van me in een vergelijkbare situatie ging die minimale betrokkenheid enorm steken. Tijdens de zwangerschap ging het nog wel. Maar toen ze moeder werd veranderde het. Moeder worden, een klein kind in je armen hebben, is een bestwel intense ervaring. En hij bleef op afstand en toonde weinig interesse. Dat stak haar enorm. Ze kon zich met al haar moedergevoelens en moederliefde niet voorstellen dat hij zo weinig betrokken wilde zijn bij zijn dochter.

Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat lopen natuurlijk. Maar misschien wel iets om op voorbereid te zijn.

Ts en haar vriend hebben wat dat betreft al duidelijk uitgesproken over hoe en wat. Zelfs met hulp van buitenaf erbij. Dus steken?? Niet bij ts , ze is ook geen zwangere 17 jarige maar wel iemand die heel duidelijk voor dit kindje kiest, wat er verder ook gebeurt. En daar gaat het om, voor een kind is het heel belangrijk om gewenst te zijn. En dat hoeft echt niet altijd door twee personen te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:59

bigone schreef:
Ts en haar vriend hebben wat dat betreft al duidelijk uitgesproken over hoe en wat. Zelfs met hulp van buitenaf erbij. Dus steken?? Niet bij ts , ze is ook geen zwangere 17 jarige maar wel iemand die heel duidelijk voor dit kindje kiest, wat er verder ook gebeurt. En daar gaat het om, voor een kind is het heel belangrijk om gewenst te zijn. En dat hoeft echt niet altijd door twee personen te zijn.


Je weet niet of dat bij TS ook gaat steken. Dat kan je niet voor een ander invullen. Dat is voor jezelf al heel lastig om op voorhand te weten, lijkt mij. Laat staan dat je dat voor een ander kunt invullen.

Mijn vriendin was op dat moment 35 en vond het prima om het zelf te doen. Maar ze kon zijn houding niet rijmen met haar eigen gevoel. En dat had ze op voorhand niet verwacht, dat dat zou gebeuren.

Hopelijk gebeurt het TS en de vader in kwestie niet. Erop voorbereid zijn zou kunnen helpen. Dan valt het niet zo tegen.

BigOne
Berichten: 38329
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:04

safina schreef:
bigone schreef:
Ts en haar vriend hebben wat dat betreft al duidelijk uitgesproken over hoe en wat. Zelfs met hulp van buitenaf erbij. Dus steken?? Niet bij ts , ze is ook geen zwangere 17 jarige maar wel iemand die heel duidelijk voor dit kindje kiest, wat er verder ook gebeurt. En daar gaat het om, voor een kind is het heel belangrijk om gewenst te zijn. En dat hoeft echt niet altijd door twee personen te zijn.


Je weet niet of dat bij TS ook gaat steken. Dat kan je niet voor een ander invullen. Dat is voor jezelf al heel lastig om op voorhand te weten, lijkt mij. Laat staan dat je dat voor een ander kunt invullen.

Mijn vriendin was op dat moment 35 en vond het prima om het zelf te doen. Maar ze kon zijn houding niet rijmen met haar eigen gevoel. En dat had ze op voorhand niet verwacht, dat dat zou gebeuren.

Hopelijk gebeurt het TS en de vader in kwestie niet. Erop voorbereid zijn zou kunnen helpen. Dan valt het niet zo tegen.

Maar dat ligt dus heel erg aan je vriendin zelf, wanneer het uitgesproken is dan is dat zo. En ja, natuurlijk is het moeilijk wanneer je zelf hoteldebotel bent van het kind dat je gebaard hebt maar wanneer het dan steekt is dat toch eigen gevoel waar je aan moet werken. Een kind dragen,baren en daar onvoorwaardelijk van houden en voor gaan is heel iets anders dan alleen het zaadje afleveren.

pien_2010

Berichten: 43460
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:06

Dag Zonnetje, wat moedig dat je het kindje laat komen en alleen dit kindje gaat opvoeden.

Mijn dochter is heel bewust een ongehuwde moeder (is Donner kindje) en haar kindje is nu 2 maanden. Ze heeft hier erg veel voor moeten doen maar na een gelukkige zwangerschap heeft ze een prachtig kind gebaard en ze straalt helemaal van geluk net als haar prachtige jongetje <3 . Het gaat dus heel goed met hun beiden.

Wat ik je toewens is dat je de knop om kunt gaan zetten van de onverwachte zwangerschap en kunt gaan genieten hiervan. Dat je een fijne verloskundige hebt c.q gaat zoeken. Van mijn dochter weet ik dat als je alleen bent je dag en nacht!! kraamhulp moet hebben de eerste dagen. Zij heeft iemand gevonden die kramen niet meer kon combineren met haar eigen gezin en die dus gestopt was om structureel dit werk te doen. De kraamhulp was dolgelukkig dat ze weer eens 's nachts haar vak mocht uitoefenen. Dus wellicht ook een idee voor jou.

Tevens heeft ze gekozen voor een aparte verloskundige. Je betaalt extra, maar het voordeel is dat deze verloskundige vanaf het begin van je bevalling bij je blijft totdat je het kind gebaard hebt. Als je naar het ziekenhuis zou moeten dan gaat ze met je mee en blijft ook daar bij je. Mijn dochter heeft dankzij haar verloskundige haar baby (weliswaar in het ziekenhuis toch nog onverwacht vanwege meconium houdend vruchtwater) op een natuurlijke manier kunnen krijgen. Als ik haar bevalling verhaal terug hoor, dan voel ik een diepe dankbaarheid en blijheid dat deze vrouw zo goed voor mijn dochter en kleinzoon heeft gezorgd, zowel thuis als in het ziekenhuis en met toestemming van de gynaecoloog een normale natuurlijke bevalling heeft kunnen doen, ondanks dat hij opteerde voor een keizersnee. Deze verloskundige kende haar vak en was niet voor een gat te vangen en mijn dochter vertrouwde haar volledig. Ik denk dat je op internet wel meer van deze vorm van zwangerschapsbegeleiding kunt vinden mocht je daar in geïnteresseerd zijn.

Heb je een goede vriendin of familie lid met wie je een aantal zaken kunt delen? Zou ook fijn zijn voor jou.

Kortom, ook al is deze zwangerschap niet tot stand gekomen zoals je graag gehad, en eigenlijk wilde je het helemaal niet, ik denk dat als je dit kunt accepteren je wel degelijk een fijne zwangerschap kunt hebben en kunt gaan genieten van je kind.

Als je niet kunt genieten van deze zwangerschap is dat jammer, maar niets meer of minder. Vanwege mijn vak heb ik echt heel veel vrouwen meegemaakt in deze situatie die als ze dan het kindje kregen er zielsgelukkig mee waren terwijl er nogal wat vrouwen bij waren die zo ongelukkig waren tijdens het dragen.

Dus ook al kan je niet helpen, ik wil je wel een riem onder het hart steken. Wat ik zo lees van je, komt het allemaal wel goed met jou en met je nog ongeboren kind. In ieder geval hoop ik dat. Sterkte met alles en proficiat met je zwangerschap en vele geluk wens ik jou/ jullie toe.

pmarena

Berichten: 48196
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:07

Ik vind het een goede waarschuwing :j Hij kwam in mij ook op, want ik kan me best voorstellen dat je eenmaal in die situatie met kind in je armen en de hele zorg op je eigen schouders, er toch weer heel andere gevoelens bij hebt.

Dat je je ineens dood gaat ergeren dat jij alles moet doen en alle lasten hebt, en hij alleen wat lusten mee pakt... nu is het makkelijk te zeggen dat je allang blij moet zijn als hij op die manier alsnog iets van een band op wil bouwen met zijn kindje, en dat is natuurlijk ook zo, hij zou ook compleet kunnen verdwijnen :j Maar op dat moment zelf kan ik me ook wel voorstellen dat je er van gaat balen want gevoel en verstand hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.

Maargoed dat zie je tegen die tijd wel, vooralsnog nog genoeg om je druk over te maken en je weet toch nooit hoe het gaat lopen, wie weet doe je alles met 2 vingers in je neus en gaat alles heerlijk naar je zin verlopen....daar gaan we maar voor :)

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:00

Ik vind de waarschuwing ook goed want ik vond het ook verrassend hoe je in alles verandert als je moeder bent geworden. Misschien onder invloed van hormonen (denk ik wel) maar je kijk op dingen en ook je emoties worden heel anders. Je ziet dingen anders en kan je dus inderdaad enorm irriteren aan dingen die je nu als vanzelfsprekend aanneemt.

pmarena

Berichten: 48196
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:13

Sowieso als je in zo'n roes komt van slecht uit een bevalling komen, en een lastige start direct gevolgd door extreem slaapgebrek en de stress van 24/7 "opgeroepen" kunnen worden en dan direct moeten kunnen handelen en constant de hele zooi klaar hebben staan en nog 1001 dingen moeten leren, uitzoeken en aanschaffen, constant zeer intensief er mee bezig zijn en weinig ruimte om even adem te halen....dat doet ook wat met een mens :=

Als er dan af en toe een vader, wellicht heel ongelegen, aan de deur rammelt om alleen even leuk te komen doen maar niet eens even een rondje te willen wandelen met dat kind zodat je zelf even kan douchen ofzo....kan ik me voorstellen dat je hem wel kan schieten als die net aan de deur of telefoon komt terwijl je eindelijk even de binnenkant van je ogen lag te bekijken voor een zeldzaam uurtje :P

Maar zo hoeft het natuurlijk helemaal niet te gaan, je kan veel meer geluk hebben en goede afspraken en hulp van anderen kunnen een enorm verschil maken in de intensiteit van de hele belevenis :

Stel dat je bvb. af kan spreken dat de vader een paar keer per week komt eten en hij dan zorgt voor dat eten....dan heb je 3 vliegen in 1 klap :)

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:56

Ik heb respect voor jullie keuze. Lijkt me wel heel moeilijk. Ik snap alleen niet waarom hij jou niet meer wilt als je zwanger bent. Waarom is zijn liefde voor jou dan opeens over? Jij blijft toch hetzelfde mens?
Vind het dapper hoor dat je dit allemaal alleen gaat doen.

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:10

Weet je dat ik er niet eens raar van sta te kijken als hij steeds dichterbij zal komen.

Het is eng en voor een man makkelijk om afstand te doen als er een kindje komt dat niet gepland is. Als het kindje er eenmaal is ga je de leuke dingen van een kind ondervinden en merk je ineens dat het niet alleen hinder is.

fleurtjeuh
Berichten: 10333
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:11

Waarom blijft iedereen over doorgaan dat hij misschien wel zal omslaan het het kindje er eenmaal is?
Sommige mensen willen gewoon echt geen kinderen.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:31

fleurtjeuh schreef:
Waarom blijft iedereen over doorgaan dat hij misschien wel zal omslaan het het kindje er eenmaal is?
Sommige mensen willen gewoon echt geen kinderen.


Klopt. Maar in dat geval ga je het kind ook niet erkennen. En het kind af en toe willen zien toch?

Dit klinkt mij meer als wel de lusten niet de lasten. Of koudwatervrees.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:48

Sommige mensen hebben gezien hun eigen slechte voorbeeld een gigantisch gebrek aan vertrouwen in hun eigen kunde als ouder, of weten van zichzelf dat de ze eigenschappen die zij zelf graag in ouders zien missen. Dat kan een hele goede reden zijn om het voor een kind beter te vinden als de persoon zelf niet mee opvoedt. Dat is niet per se koudwatervrees of wel de lusten niet de lasten. Vooral als bij de beslissing op afstand te blijven ook een professional betrokken is geweest.

Dappere beslissing voor jullie allebei, denk ik. En ik denk dat jouw kind blij mag zijn bij zo'n betrokken ouder die er bewust voor kiest dat hij of zij welkom is. Ik hoop dat je de ruimte hebt om te genieten van je zwangerschap, en ik wens je een voorspoedige bevalling en kraamtijd.

Erkenning kun je inderdaad nu al regelen, bij de ambtenaar van de burgerlijke stand. Daar kun je samen een afspraak voor maken. Daar kun je ook de achternaamkeuze meteen vastleggen. De vader komt dan ook als vader op de geboorteakte te staan. Gezag wil hij ongetwijfeld niet, dus daar hoef je ook niets voor te regelen.

Als biologische ouder (en erkennende vader) is hij medeverantwoordelijk voor het onderhoud van je kind. Het kan geen kwaad het daar ook alvast over te hebben. En inderdaad: leg wat je afspreekt ook vast. Dat hoeft niet bij een notaris, dat kan ook gewoon met een eigen overeenkomst, maar doe dat netjes in tweevoud, een voor jou, een voor hem, bewaar de overeenkomst zorgvuldig en handel er ook naar. Als het met verloop van tijd toch anders loopt dan jullie hadden verwacht of afgesproken, kan je altijd nog een aanvulling of wijziging op de overeenkomst maken.

Door het erkennen ontstaat ook een familieband met zijn familie. Misschien zijn er wel een opa en oma, of ooms en tantes - wat willen jullie daarmee? Het kan geen kwaad de afspraken daarover ook op papier te zetten.

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:58

Een overeenkomst is niet geldig als deze niet door een notaris of rechter vastgelegd is. Dat probleem had ik hier toen de vader mijn zoon bij mij weg hield op de dagen dat hij bij mij hoorde te zijn.
Dus als je wat op papier zet; altijd even langs de notaris!

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 19:01

Om even terug te komen op het 'misschien draait hij wel bij', dat zou natuurlijk best kunnen, maar hij is er nu heel duidelijk in dat hij niet de vwrantwoordelijke en zorgende rol wil innemen. Ik wil niet verder met het gevoel en dus de hoop van 'hij draait wel bij straks'. Dit is zoals het is nu en daar dealen we mee.
Over het feit dat hij erkent maar geen kinderen wil. Dit kindje komt er nu en daar wil hij voor zover hij dat voor zichzelf kan verantwoorden voor zijn.
Dat hij geen kinderen wil is echter zo duidelijk dat hij er iets aan laat doen.

De liefde is niet over maar er komt iets tussen waar hij niet voor kan gaan. En dan moet je een keuze maken, hoe moeilijk ook

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:25

Eigen baas en zelf alle beslissingen maken is fijn. Echter is het ook fijn om te overleggen. Hulp van iemand zoals je moeder kan veel steun bieden.

Verder idd alles goed vastleggen in je eigen voordeel. Er komen straks nog meer emoties en hormonen kijken en Hem ruimte geven kan altijd, ongeacht wat er op papier staat.

Zorg ook dat iemand bij je bevalling kan helpen, overleg wat je wel en niet wil, zodat die persoon je grenzen kan bewaken.
Dokters kijken vooral of het goed gaat met de baby en de moeder het overleeft.
Verder hebben ze ook te maken met drukte en statistieken.
Tenminste dat was mijn ervaring. Elk ziekenhuis verschilt hierin natuurlijk.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:58

Liselot schreef:
Een overeenkomst is niet geldig als deze niet door een notaris of rechter vastgelegd is. Dat probleem had ik hier toen de vader mijn zoon bij mij weg hield op de dagen dat hij bij mij hoorde te zijn.
Dus als je wat op papier zet; altijd even langs de notaris!


Een overeenkomst is wel degelijk geldig, als afspraak tussen twee personen. Maar in jullie geval: als iemand die overeenkomst naast zich neer wenst te leggen, zul je een rechterlijke uitspraak over de omgang moeten hebben voordat iemand er iets mee gaat doen. En de rechter zal zich in dat geval laten leiden tussen wat die zelf op dat moment in het belang van het kind vindt.

Dat is niet erg vergelijkbaar met deze situatie. In dit geval heb je al het probleem dat een rechter zich niet uit gaat laten over de afspraken in dit geval, omdat er maar één ouder met gezag is: moeders wil is wet. Als de vader zich daar niet bij neer wil leggen, kan hij naar de rechter gaan om een (andere) omgangsregeling vast te laten leggen.

Vastleggen bij de notaris heeft geen meerwaarde boven je eigen overeenkomst, tenzij iemand achteraf gaat roepen dat hij de afspraken zo niet bedoeld heeft. Dan heeft het papier dat bij de notaris vandaan komt meer bewijskracht.

Moraal van het verhaal: om afspraken te maken kun je gewoon met zijn tweeën om de tafel gaan zitten, maar het is verstandig om daar wel deskundig advies bij in te winnen.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Zwanger en er alleen voor komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:29

Niet leuk om over na te denken maar laat vast leggen wie voogd wordt als er wat met jou gebeurt en laat het vastleggen