Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

In slaap vallen

 
Profiel   

Op de middelbare school had ik hier nooit last van, maar sinds ik studeer merk ik dat ik de afgelopen jaren tijdens hc's echt moet vechten om wakker te blijven.. Soms tijdens het studeren zelf ook. Ogen worden enorm zwaar en zijn nauwelijks meer open te houden.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En wat kan ik er aan doen?

Slaaptekort is een mogelijke oorzaak, maar ik ga eigenlijk niet uit etc, dus buiten wat eerder gaan slapen kan ik niet echt iets bedenken op dat gebied.
Verschil met school is dat ik toen er heen fietste, dus je start de dag al met het aanzetten van je lichaam en met het rondpompen van zuurstof.. Maar verder..

Lotgenoten?
En wie o wie heeft de tip op wakker en geconcentreerd te blijven? :Z
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:23 



 
Profiel   

Wat is je gemiddelde eet en beweegpatroon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:26 



 
Profiel   

Ik heb een soortgelijk iets, alleen is het bij mij tot nu toe meer met werk zo. Misschien bezoekje aan de HA?

Mij hebben ze getest op Pfeiffer, heb even een betere periode gehad maar merkte dat het weer terug kwam. Weer naar HA geweest en zijn nu bezig met een uitgebreider onderzoek.

Misschien het idee om even het een en ander uit te laten sluiten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:28 



 
Profiel   

Ik herken het wel, wel minder erg dan bij jou denk ik. Ik reis bijna anderhalf uur met de trein, wat ook niet echt helpt want daar word ik vaak nog slaperiger van. Slaap je wel genoeg uur per nacht en slaap je ook goed? Dus niet telkens wakker worden of slecht in slaap kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:36 



 
Profiel   

Scholen zijn net weer begonnen, je hebt een lange periode vrij gehad en gedaan wat je wilde. Je hele ritme is weg, je moet erin komen en dat vergt van de 1 meer als van de ander.
Op tijd naar bed en echt ritme aanhouden en volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:38 



 
Profiel   

vitamine d , b12 tekort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:39 



 
Profiel   

Eet je veel suiker? Ik krijg daarna namelijk een enorme dip, dat je het idee hebt dat je ogen dicht vallen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:47 



 
Profiel   

Misschien is het in de collegezaal wat muf en is de luchtcirculatie niet optimaal. Weet niet waar je zit als je thuis studeert, maar op je kamer kan het hetzelfde zijn, dan zou je het raam een stukje open kunnen zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:50 



 
Profiel   

Kahawa schreef
Misschien is het in de collegezaal wat muf en is de luchtcirculatie niet optimaal. Weet niet waar je zit als je thuis studeert, maar op je kamer kan het hetzelfde zijn, dan zou je het raam een stukje open kunnen zetten.


Thuis weinig last, maar in studie gebouwen is het wel erg. Denk dat je een goed punt hebt met zuurstof tekort. Heb alleen het idee dat anderen er minder last van hebben dan ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:56 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
Scholen zijn net weer begonnen, je hebt een lange periode vrij gehad en gedaan wat je wilde. Je hele ritme is weg, je moet erin komen en dat vergt van de 1 meer als van de ander.
Op tijd naar bed en echt ritme aanhouden en volgen.


Heb de afgelopen weken dagelijks gewerkt vanaf vroeg, dus denk niet dat dat het is. Was wel buiten. ;)


Laatst bijgewerkt door Deoiridh op 11-09-17 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:57 



 
Profiel   

Ik heb hier ook vooral tijdens hoorcolleges last van. Ik heb het idee dat het bij mij vooral komt door de combinatie van 2 dingen. Ik ben de hele tijd aan het gapen, verwacht dat dit door een gebrek aan zuurstof komt. En daar naast is het met een hoorcollege natuurlijk vooral veel droge stof, waardoor ik het ontzettend lastig vind om op te blijven letten en dan steeds meer afdwaal. Het enige wat bij mij redelijk werkt is heel veel aantekeningen maken, zodat ik m'n aandacht er goed bij hou. Maar aan het eind van een lange dag is het nog steeds erg lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:58 



 
Profiel   

Zo vervelend, ik heb dit ook vaak op werk gehad. Toen zei een collega van mij, probeer overdag eens geen koolhydraten te eten. En verdomd, als ik geen brood eet kom ik prima de dag door en als ik wel brood eet is het net alsof ik maar 2 uur geslapen heb s'nachts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 13:59 



 
Profiel   

Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar probeer zo vaak mogelijk even een wandeling te maken en bij voorkeur even naar buiten. Is echt een stuk beter voor je concentratievermogen en 'wakker-zijn'.
Ik herken het zelf ook wel, maar slaap dan ook vaak slecht of te weinig. Dus tja, stiekem wel logisch. Maar water drinken en af en toe even naar buiten scheelt een hoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:04 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Wat is je gemiddelde eet en beweegpatroon?


Bewegen is matig. Wat lopen tussen ov door. Verder de stallen en wat buiten werk dagelijks en een paar keer per week mijn paard trainen.
Verder geen sport.

Eten probeer ik zoveel mogelijk onbewerkt en vegan. (tussen 12 ochtend en 8 savonds sinds een aantal dagen. Daarvoor ook ontbijt maar toen was het wegsukkelen net zo erg)

Over suiker, dit weekeind wel te veel suiker gehad. Misschien dat ik het vandaag erger voel daardoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:08 



 
Profiel   

Ik heb hier ook heel erg last van. Ook gewoon met lezen enzo. wat bij mij helpt is een bril en op stage en school drink ik veel koffie

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:10 



 
Profiel   

droversrun schreef
Zo vervelend, ik heb dit ook vaak op werk gehad. Toen zei een collega van mij, probeer overdag eens geen koolhydraten te eten. En verdomd, als ik geen brood eet kom ik prima de dag door en als ik wel brood eet is het net alsof ik maar 2 uur geslapen heb s'nachts.

Heb je wel eens geprobeerd om 's nachts in slaap te komen wanneer je honger hebt? Dat gaat best lastig met een knorrende maag. Lijkt mij dat dat overdag net zo werkt, en dat je dus als je weinig eet ook overdag moeilijker in slaap valt. Kan alleen niet heel erg de bedoeling zijn om je vulling dan maar structureel achterwegen te laten.

TS, krijg je wel voldoende koffie binnen nu je niet meer ontbijt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:11 



 
Profiel   

tanjaatjuhh schreef
vitamine d , b12 tekort?


Goeie. Moet vit d potje is idd leeg. Maar nooit op laten testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:13 



 
Profiel   

oomens schreef
droversrun schreef
Zo vervelend, ik heb dit ook vaak op werk gehad. Toen zei een collega van mij, probeer overdag eens geen koolhydraten te eten. En verdomd, als ik geen brood eet kom ik prima de dag door en als ik wel brood eet is het net alsof ik maar 2 uur geslapen heb s'nachts.

Heb je wel eens geprobeerd om 's nachts in slaap te komen wanneer je honger hebt? Dat gaat best lastig met een knorrende maag. Lijkt mij dat dat overdag net zo werkt, en dat je dus als je weinig eet ook overdag moeilijker in slaap valt. Kan alleen niet heel erg de bedoeling zijn om je vulling dan maar structureel achterwegen te laten.

TS, krijg je wel voldoende koffie binnen nu je niet meer ontbijt?


Drink nooit koffie eigenlijk. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:14 



 
Profiel   

Deoiridh schreef
Drink nooit koffie eigenlijk. :Y)
Tja, daar gaat het dan mis;)
Wist je dat die, als je hem zwart drinkt, prima in een veganistisch dieet past?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:16 



 
Profiel   

annaburg schreef
Ik heb hier ook vooral tijdens hoorcolleges last van. Ik heb het idee dat het bij mij vooral komt door de combinatie van 2 dingen. Ik ben de hele tijd aan het gapen, verwacht dat dit door een gebrek aan zuurstof komt. En daar naast is het met een hoorcollege natuurlijk vooral veel droge stof, waardoor ik het ontzettend lastig vind om op te blijven letten en dan steeds meer afdwaal. Het enige wat bij mij redelijk werkt is heel veel aantekeningen maken, zodat ik m'n aandacht er goed bij hou. Maar aan het eind van een lange dag is het nog steeds erg lastig.


Lopen en drinken etc zijn inderdaad goede hulpjes. Aantekeningen of samenvatten ook. Alleen soms vallen mijn ogen tijdens schrijven ook gewoon dicht.. Xd

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:17 



 
Profiel   

oomens schreef
Deoiridh schreef
Drink nooit koffie eigenlijk. :Y)
Tja, daar gaat het dan mis;)
Wist je dat die, als je hem zwart drinkt, prima in een veganistisch dieet past?


Haha. Maar vind het zo vies. Je moet toch ook zonder kunnen functioneren? Of is t echt een aanrader?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:20 



 
Profiel   

Zit nu ook te knikkenbollen en moeite met wakker blijven. Maar ben luchtweg patiënt met daardoor chronisch oververmoeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:21 



 
Profiel   

Ik heb het ook gehad een tijd tijdens mijn studie en ook toen ik al aan het werk was.

Ik heb vooral veel baat gehad bij weinig brood en allemaal licht verteerbare voedingsmiddelen. (at vooral rijst wafels met kalkoenfilet, heel veel groenten (paprika, komkommer, wortelen, rauwe broccoli), gekookte eieren, wraps met gebakken ei met spek, yoghurt met notenmix en blauwe bessen zonder verder te zoeten) en heel veel groene thee zonder suiker.

En vooral heel gevarieerd en veel eten. Thuis aangevuld met vanalles wat ik nog nodig had om aan mijn vitamine en mineralen behoefte te komen. Stamppotten in allerlei variaties, in de ochtend brood met verse smoothie, in de avond voor het slapen gaan 'wat lekkers' (handje chips, wat chocolade, oid)

En maakte vaak als tussendoortje muffins met banaan en havermout.

En ik at heel gevarieerd in granen soorten (spelt, boekweit, rijst, tarwe, etc etc) en yoghurt ook afgewisseld (gewone, kokos 'yoghurt', soja) Maakte pannenkoeken dan weer met gewone melk, dan met amandel of kokos melk)

Daar zat voor mij de oplossing. Heel veel variëren in eten en vooral veel eten. (heb ik ook wel een hele grote voedselbehoefte....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:25 



 
Profiel   

oomens schreef
droversrun schreef
Zo vervelend, ik heb dit ook vaak op werk gehad. Toen zei een collega van mij, probeer overdag eens geen koolhydraten te eten. En verdomd, als ik geen brood eet kom ik prima de dag door en als ik wel brood eet is het net alsof ik maar 2 uur geslapen heb s'nachts.

Heb je wel eens geprobeerd om 's nachts in slaap te komen wanneer je honger hebt? Dat gaat best lastig met een knorrende maag. Lijkt mij dat dat overdag net zo werkt, en dat je dus als je weinig eet ook overdag moeilijker in slaap valt. Kan alleen niet heel erg de bedoeling zijn om je vulling dan maar structureel achterwegen te laten.

TS, krijg je wel voldoende koffie binnen nu je niet meer ontbijt?


Alsof alles wat je kunt eten uit koolhydraten bestaat? :? Blijft echt nog genoeg over hoor, en ik zeg ook alleen dat ik het overdag niet eet, wat betekent dat je met een bord pasta bij het avondeten gewoon met een volle maag naar bed kunt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:32 



 
Profiel   

Nou geloof me Droversrun, er is maar heeeeeel weinig eten waar geen koolhydraten in zitten....geloof me dat verbaast je.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen