Meer nagelbijters op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:26

Ik ben zo goed als gestopt, en merk nu ook na een aantal maand dat mijn nagels een stuk harder zijn :') dus het doet nu ook pijn aan mijn tanden als ik het probeer
soms doe ik het nog wel hoor, vooral bij stress maar heb ze nu vaker lang dan kort en ik knip ze tegenwoordig ^^

heb het wel zeker 10 jaar gedaan

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:27

Kijk, maar dit wel goed he (Nouja, de stress is niet goed natuurlijk :+ ), nu heb je direct een oorzaak. Dan dus de oorzaak aanpakken. School kan heel druk en heel veel en heel spannend zijn, maar niet dusdanig dat je standaard je nagels moet bijten. Zoek daar een alternatief voor om met je handen bezig te zij

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 20:28

Ik dor het uit verveling, met nagellak ga ik ook de nagellak eraf krabben :=

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:28

Maak voor jezelf ook een beloningen lijstje.
Als ik 1 mm heb mag ik dit
Als ik 2 mm heb mag ik dat,
Etc

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:29

LadyMadonna schreef:
Kijk, maar dit wel goed he (Nouja, de stress is niet goed natuurlijk :+ ), nu heb je direct een oorzaak. Dan dus de oorzaak aanpakken. School kan heel druk en heel veel en heel spannend zijn, maar niet dusdanig dat je standaard je nagels moet bijten. Zoek daar een alternatief voor om met je handen bezig te zij

Maandag begint school weer, dus ik ga naar iets opzoek. Dankjewel :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:31

Stressballetje of fidget cube zou jou misschien wel kunnen helpen

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:33

Fidget cube heb ik sinds deze vakantie inderdaad. Ga ik uitproberen :)

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:34

Vroeger wel, die vieze spulletjes hielpen niet, als de smaak niet meer zo sterk was begon ik weer, echter hielp een beugel wel: Er was geen manier meer mogelijk, ik kon niet meer nagelbijten!
(Nu zijn ze miscchien iets te lang).

Ik schrap wel mijn nagel eraf met mijn beugel.. oeps haha.

Dat schrappen doe ik als ik zenuwachtig, bang of verdrietig ben, of ergens heel veel zin in heb haha.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:36

Ik bijt ook, maar dat is omdat ik echt een naar gevoel krijg van een nagelschaartje. Kan daar echt niet tegen

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:41

Zo zien mijne er nu uit, heb ooit wel eens een poging tot stoppen gedaan maar dat hield ik een week vol
Afbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:41

Klant van me, foto is 1,5 jaar oud trouwens, toen was ze ca 1,5 jr klant bij me. Nooit een kunstnagel op gehad, enkel gelpolish. En ja, ze vrat tot bloedens toe...Afbeelding

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:42

Oo die nagelfotos, ik walg daar stiekem een beetje van!
Niks tegen een persoon maar gewoon die afgebeten korte nagels, ik heb erg lange vingers, met lange nagels, erg dun, dat heeft mijn familie ook en ik kan nu geen andere nagel meer zien, echt erg, al vind ik die nagels boven mij mooi (die paarse) <3

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:47

Heel veel naar foto's van mooie lange nagels kijken en daar motivatie uithalen :j

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:53

4leggedmates schreef:
Heel veel naar foto's van mooie lange nagels kijken en daar motivatie uithalen :j


Nou dat helpt bij mij helaas niet -O-

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:53

leuk topic, ook ik ben een fanatieke bijter.

Ik heb hele korte nagels, en soms bijt ik ook iets te ver dat het gewoon pijn doet.
En waarom? Geen idee, het is een gewoonte, voor ik het weet betrap ik me weer met een vinger in mijn mond. Het gaat gewoon vanzelf.

Ik heb wel eens geprobeerd te stoppen, maar het probleem is dat mijn leven zo ver is terug getrokken dat ze bij het minste of gemisten al weer een scheurtje of haakje hebben en dan moet en zal ik dat wel even weg knabbelen. Ze zijn erg kwetsbaar. Ook mijn nagelriemen blijven niet ongeschonden.

Ik vind het echt een vieze gewoonte, maar ik merk dat ik het erg lastig vind om er van af te raken.

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:57

LiannePuthzy schreef:
4leggedmates schreef:
Heel veel naar foto's van mooie lange nagels kijken en daar motivatie uithalen :j


Nou dat helpt bij mij helaas niet -O-


-O-

Piekosjj

Berichten: 5456
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:14

LiannePuthzy schreef:
Zo zien mijne er nu uit, heb ooit wel eens een poging tot stoppen gedaan maar dat hield ik een week vol
[ [url=m/BKVhcM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LGE9YD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo fijn om te zien dat ik niet de enige ben met van die ontiegelijk lelijke vingers/nagels :') Ik ben geen bijter maar een pulker, inderdaad in geval van stress/verveling/eigenlijk alles. En ik vind 't zo lelijk en ik loop zo ontzettend vaak rond met zere handen maar ik kom er maar niet vanaf :oo Als ik klaar ben met afstuderen wil ik nog eens een keer een nieuwe poging proberen.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:16

Ik doe het als ik nerveus ben :').
Ik pulk vooral.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:17

Piekosjj schreef:
LiannePuthzy schreef:
Zo zien mijne er nu uit, heb ooit wel eens een poging tot stoppen gedaan maar dat hield ik een week vol
[ [url=m/BKVhcM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LGE9YD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo fijn om te zien dat ik niet de enige ben met van die ontiegelijk lelijke vingers/nagels :') Ik ben geen bijter maar een pulker, inderdaad in geval van stress/verveling/eigenlijk alles. En ik vind 't zo lelijk en ik loop zo ontzettend vaak rond met zere handen maar ik kom er maar niet vanaf :oo Als ik klaar ben met afstuderen wil ik nog eens een keer een nieuwe poging proberen.


Ik ben zowel een bijter als een pulker

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:18

4leggedmates schreef:
Heel veel naar foto's van mooie lange nagels kijken en daar motivatie uithalen :j

Ik wil echt geen lange nagels, nu heb ik soms een wit randje van 2 mm en dat doet al pijn als ik met hooinetten sjouw :')

Wil gewoon geen bloedende vingers -O-
Ik bijt uit stress en gewoonte en verveling :o

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:20

Ik heb in de salon liever een nagelbijter dan een velletjes pulker... Kan je écht nare ontstekingen van krijgen :j

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:21

Vroeger beet ik ook nagels, dat kunnen stoppen maar nu ben ik verslaafd aan die randjes naast m'n nagel eraf te bijten/pulken. Echt super vervelend omdat ik vaak ontstoken vingers erdoor krijg en probeer er ook mee op te houden maar zodra ik een beetje een randje voel gaat het automatisch weer.. iemand daar tips voor :')

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:22

Ik heb ook altijd m'n nagels afgebeten, tot bloedens toe. Maar sinds ongeveer 1,2 jaar geleden is het mij gelukt om te stoppen. Allemaal anti-bijt dingen hielpen bij mij niet want ik deed t onbewust. Ik heb voor mezelf 2 nagels uitgekozen waar ik nog op mocht bijten en de rest niet. Verder altijd nagellak erop. En in het begin niet te lang laten groeien want dan gaan ze haperen/breken en dan ben je weer bij t begin.. Ohja ik heb ook nog een tijdje acrylnagels laten zetten maar dat werd een duur grapje die ik onnodig vond, dus dat was ook een extra motivatie want dan kon ik van t geld wat ik eerst aan m'n nagels uit gaf ergens anders aan uitgeven :)

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:28

Ik bijt echt heel erg, tot bloedens toe. Het ergste is dat ik het vel om mijn vingers heen er ook af trek. Naast dat het er niet uitziet vind ik het met een dierenopleiding ook niet bepaald hygiënisch. Op school/onderweg doe ik het niet, maar mijn vingers liggen wel vaak open.. Ik doe het al vanaf mijn 4e, vanuit 'verveling'.

Ik durf er niet eens een foto van te maken :')

Piekosjj

Berichten: 5456
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:31

T ergste vind ik nog dat mijn nagels echt van die vierkante stompjes geworden zijn. 't roze is echt zo'n frummeltje geworden met de jaren |(