De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:01

Ik vermoed dat de hoeveelheid oxytocine (hormoon en neurotransmitter zorgt mede o.a. voor op gang brengen van de bevalling, op gang komen borstvoeding, binding met het kind) die vrij komt voor, tijdens en na de bevalling ervoor zorgt dat de herinnering aan de pijn snel vervaagt. Die luxe heb je bij andere soorten pijn niet of in mindere mate.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:04

Mijn drie bevallingen hebben lang op nummer 1 gestaan qua pijnbeleving.
Het was echt heftig, maar het duurt niet zo lang en je krijgt er ook wat voor terug.

Toen ik een idiopatische neuralgische amyotrofie kreeg was dat vele malen erger.
Laten we zeggen een 12 op de schaal van 1 tot 10...
Ik wist niet dat een mens zoveel pijn kon hebben.
Bij mij heeft die acute zenuwpijn die maanden geduurd, dat is echt heel lang.
Pijnmedicatie; Amytripiline, twee soorten morfine, NSAID's en paracetamol, hielpen bijna niet.
Ik hoop echt dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.
Laatst bijgewerkt door Myca op 24-09-17 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:04

Was het maar zo'n feest he Kaka!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:11

Ik de dagen nadat ik een trap van een paard had gekregen tegen mijn heup aan (was volledig mijn eigen schuld). En toen ik tegen iemand was aangefietst en frontaal met mijn heup op het harde asfalt viel. Toen ik thuis kwam stond ik in het midden van de kamer huilen stil omdat ik niet verder kon lopen zo pijn. Gelukkig was in beide gevallen mijn heup niet gebroken.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:29

Botpijn in mijn kaak nadat ik naar de kaakchirurg was geweest om mijn verstandskies te verwijderen. Die bleek dwars in mijn kaak te zitten, dus hebben ze in mijn kaakbot geboord om te kies te kunnen weghalen. Ik heb een week lang bijna tegen de muren omhoog gekropen van de pijn.

Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:44

Pijn in hoofd of mond is echt verschrikkelijk, daar word je echt knettergek van.

Heb een longenembolie gehad met allerlei complicaties, dat deed ook echt pijn. Een deel van je long die niet functioneert , je hartslag die veeeel te hoog is en je kunt uiteraard amper ademhalen :(

Bevallen was voor mij net als naar de tandarts gaan voor controle. Zo gepiept en geen pijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:46

Anoniem schreef:
SusanH schreef:
Je kan nog zo'n hoge pijngrens hebben, maar complicaties heb je niet zelf in de hand helaas.


Snap ik, maar ik reageerde nav bruintje haar post dat gezien de bevallingsverhalen hier bevallen zo erg schijnt te zijn dat je na 1 kind zou stoppen.
Ik wilde alleen aangeven dat niet iedere bevalling een horrorbevalling is.

Die hier te lezen zijn toch wel :D

Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:50

Ja, omdat de gene waar t makkelijk ging, dat niet hier plaatsen, want dat zou geen juist antwoord zijn op de vraag van de TS ;-)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:51

Ja, dus het komt toch vaak voor en dan zeg ik, je zou verwachten dat er veel minder kinderen zijn.
Is dat zo'n rare gedachte dan met zoveel bevallingspijnen in dit topic?

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:53

Mijn verwaarloosde nierbekkenontsteking. Zoveel pijn dat ik niet meer kon staan en uberhaupt ademen. Op nummer 2 staan denk ik wel mijn gebroken polsen.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:55

Pijn, de ergste pijn die ik ooit gevoeld heb. Verbrijzelde knie (en ambulance broeder die even knieschijf terug dacht te zetten), gebroken botten, ja... zenuwpijn nadat ze tijdens OK mijn rug braken en nog steeds.

Maar de ergste pijn ooit, hersen- en buikvliesontsteking met een drain in de hersenen en buikholte en extreem hoge hersendruk. Die combinatie. Dat is wel de ergste pijn die ik ooit gevoeld heb, dan waren de botbreuken en verbrijzelde botten niets bij. :+

Al, de keren met vreselijke (na)pijn na de verschillende hersenoperaties toch ook wel heel hoog staan...

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:43

bruintje123 schreef:
In dit topic zou je eigenlijk toch vermoeden dat er meer dan de helft minder kinderen zouden moeten zijn.
En er na de eerste nooit meer 1 zou komen.


Je schijnt het te vergeten. Nou vond ik dat wel de grootste fabel die ik van te voren heb gehoord. 'Als je je kind in je armen hebt ben je het vergeten en was het je alles waard'. Nou ammehoela, dikke neus, het staat me nog steeds op m'n netvlies gebrand en ik trap er denk ik niet nog een keer in :+

Maar misschien vergeten andere mensen het wel ofzo en trappen ze er nog voor een tweede/derde/vierde keer in :')

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:46

Of vinden ze het waard om die pijn eventueel nog eens mee te maken.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 24-09-17 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:47

Die pijn is precies de reden waarom ik geen kinderen hoef :')

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:09

Ik twijfel, heb best wel pijn gehad maar welke het ergste was?

Gescheurde enkelbanden, meerdere keren dus daar wen je aan :')
Nierbekkenontsteking
Galsteenaanvallen, ongeveer 10 jaar lang voor ze er achter kwamen wat het was. :+
Kaakbotontsteking

Maar wat me tot nu toe het meest bij staat is vrij recent, 4 weken geleden. Een ontsteking aan m'n zweetklier in m'n bovenbeen waar ze mij te lang mee door hebben laten lopen waardoor uiteindelijk m'n hele bovenbeen ontstoken was en op spanning stond. Wat heb ik gehuild van de pijn.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:29

Toen ik struikelde en dat ik met mijn teen (het uiteinde van mijn nagel) op de grond kwam.. hierdoor schoot mijn nagel terug, scheurde het nagelbed en brak mijn nagel bij het begin van de nagel af... Ik heb 5 uur bij de huisarts en later bij het ziekenhuis gezeten om het bloeden te stoppen.. Ik moest een tijd lang om de dag naar de huisarts. Ik heb drie weken op krukken gelopen en heb uiteindelijk 3/4e jaar elke dag verband om mijn teentje gehad..

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:31

Oh, zeker weten toen ik wakker werd uit de narcose nadat er een thoraxdrain was geplaatst. Het eerste wat door mijn hoofd ging was degedachte: "Dit is het, ik ga dood." en tranen stroomden over mijn wangen zonder dat ik ze voelde aankomen. Zonder twijfelen een 10 op de pijnschaal aangegeven bij de zuster.
Brr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:32

Het tegelijk zwaar kneuzen van mijn knie en enkel. Dat was niet ontzettend prettig. De pijn van mijn knie was zo intens dat ik pas de volgende dag ontdekte dat mijn enjel het ook niet meer deed.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:40

Met stip op één mn keizersnede waarbij de ruggenprik niet goed werkte. Ze hadden wel getest of ik niets voelde, ik voelde wel wat maar dacht dat dat normaal was, omdat ze zeiden dat je altijd wel íéts voelt. Tot ze gingen snijden... ze hebben me toen gauw onder narcose gebracht, maar dat duurde lang genoeg om die pijn in mn geheugen te prenten. Zo goed, dat ze de pijntoen ik eenmaal weer wakker was bijna niet onder controle konden krijgen, alleen met extreem veel morfine was het min of meer uit te houden.

limagirl

Berichten: 274
Geregistreerd: 16-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:46

Brandwonden, door een ongelukje op de manege. Het onweerde en het paard waar ik op zou rijden was heel bang. Uiteindelijk heeft hij hard aan het halstertouw lopen trekken terwijl ik het touw nog vasthield.
Diepe tweedegraads brandwond op m'n pink en heel veel blaren. Aantal keer bijna flauwgevallen van de pijn :=.

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:47

Mijn arm die bijna dwars doormidden was door een val van een stoel. Was bijna doormidden en er kwamen ook nog meerdere spoedgevallen tussendoor, waardoor het erg lang duurde voordat ze een foto hadden gemaakt etc. Dat presteer ik als vier jarige :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:00

Nou idd pijn vergeten als je kind in je armen ligt forget it. Toen ze eindelijk in mijn armen lag zijn ze nog anderhalf uur met me bezig geweest en dat kon niet allemaal verdoofd worden :+ maar ja, ik wilde koste wat kost niet naar die OK. Ze hadden me best onder zeil willen brengen maar dat wilde ik zelf niet. Dus heb wel even op mijn tanden moeten bijten.

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:04

meerdere botbreuken gehad waarvan ik er 1 in mijn pols, nooit gevoeld heb := hoge pijngrens denk ik
(kwamen we achter door foto's van mijn rug waar mijn arm aangesloten aan mijn lijf lag)
de pijnlijkste daarvan was mijn rug, abosluut zonder aarzelen

maar ik denk dat mijn menstruatie pijn het wint van alles!! :')

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:08

ik heb spastische darmen en die kunnen soms zulke krampen geven dat je je adem inhoudt en je niet meer kan bewegen, of kruipend naar de wc moet

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:11

Mijn 1e bevalling: 36 uur rug weeën omdat mijn kind verkeerd lag en met zijn achterhoofd op mijn ruggenwervel drukte. Gevolgd door een knip van 10 cm om alles eruit te krijgen. Daarna tig hechtingen waarbij per ongeluk door een spier genaaid is.
Als goede 2e een nierbekken ontsteking.

En nee, die pijn van bevalling ben ik nooit vergeten. Toch nog 2 kinderen erna gekregen .