De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:15

Bevalling gehad zonder verdoving maar dat vond ik minder erg dan die ene keer dat mijn vinger volledig geplet werd door een dichtklappende stoel :o

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:16

Robin_S schreef:
Bevalling gehad zonder verdoving maar dat vond ik minder erg dan die ene keer dat mijn vinger volledig geplet werd door een dichtklappende stoel :o
You rock girl *\o/*

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:17

Pijn is zo variabel. En hoe het ervaren wordt ook denk ik.

Bij mij met stip op nr 1: kiespijn.
En dan het soort kiespijn dat je 's nachts wakker houdt. In wanhoop een cocktail pijnstillers aan fikse dosis genomen. Toen lag ik wakker door de maagkrampen :+ .
Bleek ontstoken wortel te zijn, antibiotica en de pijn was gelijk over.
Zo ongeveer al m'n verstandskiezen hebben dit grapje gedaan. Ze zijn er uit en ik vertik het om nog naar een tandarts te gaan als het niet absoluut nodig is (uithalen was ook geen lachertje).

Op 2: menstruatiepijn. In m'n tienerjaren ging ik gewoon out van de pijn en niet enkel tijdens de periode, gebeurde geregeld dat de rugpijn 10 dagen ervoor al begon. Heb vaak geroepen dat ze de hele handel er maar uit moesten halen.
Heb er nu eigenlijk nog zelden last van.

Al de rest, gebroken neus, oorontsteking, blaasontsteking, trap in maag door paard, half vertrappeld door koe (niet aan te raden), geblokkeerde rug (deed geen pijn zolang ik niet bewoog :+ ) en de hele verzameling blauwe plekken en kneuzingen deden wel pijn, maar was niets vergeleken bij de 2 bovengenoemde.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:18

Bevallen! Vreselijk wat een complete hel was dat.
Nierbekken ontsteking was ook niet tof maar lag niet zo erg als bevallen van een schattige dochter die met er hand naast er gezichtje kwam.
Ik weet inmiddels wel hoe de middeleeuwen gevieren deelt ongeveer moet voelen

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:24

Veruit het ergste voor mij is menstruatiepijn (icm met obstipatie). Ik wist niet meer hoe is moest zitten of liggen. Kruipend en huilend ging ik over de grond.

Ik vind het zo gek, het klinkt niet zo ernstig maar doet toch echt het meeste pijn. Heb namelijk wel mijn voet zeer ernstig verbrand maar daar kan ik me dan helemaal niet echt veel pijn van herrineren. Ook stuk glas in m'n been gehad, ik zag het bot zitten toen ik het eruit haalde. Ook dat deed niet zoveel pijn.

Arm uit de kom deed wel pijn, maar kan ermee doorgaan. Tot het moment dat ze het weer terugzetten. Dát was geen pretje :=

En zwaar gekneusde ribben en dan enorm moeten hoesten is niet zo grappig..

Edti. De pijn van m'n menstruatie voelt ook echt als weeen (denk ik, ik ben nog nooit bevallen :') ) dus ben echt super benieuwd als ik ooit moet bevallen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een bevalling nog meer pijn doet -O- :oo
Laatst bijgewerkt door snuffie123 op 23-09-17 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

wortel115

Berichten: 2132
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:25

Absoluut mijn bevalling. Ruggenprik werkte niet voldoende. Vervolgens paste beeb niet door de uitgang en trok gyneacoloog zo hard dat mijn baarmoeder binnenstebuiten ook mee kwam. Dat was echt een hel.
Laatst bijgewerkt door wortel115 op 23-09-17 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:25

Wat een heftige dingen staan hier tussen zeg :o

Voor mij met stipt op 1 de nierbekkenontsteking die ik had toen ik 8 jaar was in combinatie met het bijkomende misgeprikt worden in mijn pols voor het infuus. Wat een hel. Toen ik een dag na die ervaring opnieuw ingeprikt moest worden heb ik me vastgeklampt aan zo'n beetje alles wat er in die behandelkamer stond en de dokter gekrabt/geslagen/gebeten dat het een lieve lust was. Ik heb nog steeds medelijden met die arme vent, en met mezelf := Achteraf nog wekenlang een onbruikbare pols gehad.

Blaasontstekingen krijgen een goede 2e plaats. Dat is altijd gewoon 2 dagen janken op het toilet ;(

Laura1589
Berichten: 1363
Geregistreerd: 04-03-07

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:40

Voor mij is dat denk ik de keer dat een paard het topje van mijn vinger af beet. Maar eigenlijk weet ik niet of de pijn het ergst was of de aanblik van mijn vinger waar het bot uit stak etc.

Maar een goede tweede is de drain die uit mijn buik verwijderd werd pas geleden. De drain zat zo'n 20-30 cm in mijn buik en dat gevoel als die verwijderd word is niet te omschrijven, brrrr..

Suzanne F.

Berichten: 49347
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:43

wortel115 schreef:
Absoluut mijn bevalling. Ruggenprik werkte niet voldoende. Vervolgens paste beeb niet door de uitgang en trok gyneacoloog zo hard dat mijn baarmoeder binnenstebuiten ook mee kwam. Dat was echt een hel.


:oo := -O-

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:45

wortel115 schreef:
Absoluut mijn bevalling. Ruggenprik werkte niet voldoende. Vervolgens paste beeb niet door de uitgang en trok gyneacoloog zo hard dat mijn baarmoeder binnenstebuiten ook mee kwam. Dat was echt een hel.


Jeetje zeg, van alleen het lezen krijg ik al de rillingen over mijn lijf.
Is het weer goed gekomen met je baarmoeder?

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:46

De ergste pijn die ik ooit heb gevoeld was toen ik mijn binnenste meniscus en voorste kruisband scheurde. Dat is ook echt de enige keer dat ik het uitgegild heb. De ergste pijn trekt op zich wel snel weg, maar het moment van scheuren is iets dat me wel echt nog bijstaat. De bijbehorende kruisbandreconstructie was trouwens ook absoluut geen pretje, maar zeurende pijn is toch beter te behappen :+

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:48

Bij mij het plaatsen van een spiraaltje voordat ik zwanger was, alweer een jaar of 15 geleden.
De pijnscheuten waren zo heftig dat ik flauw viel en iedere keer als ik weer bijkwam, schakelde mijn lichaam zichzelf weer uit en viel ik weer flauw.

Mijn bevallingen vielen me erg mee. Ook pijnlijk maar die pijn kon ik opvangen. Sowieso heb ik 2 goede bevallingen gehad zonder al te veel pijn.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:50

Verdovingsspuit onder mn teen.. ja bah ze moesten een wrat weg snijden.

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:53

Toen ik mijn elleboog volledig brak , er twee pinnen in moesten en ik hem regelmatig stootte tegen deurposten, muren,etc. Dan verging ik bijna, en dat deed zoveel zeer dat ik er van moest braken. -O-

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:55

Robin_S schreef:
Bevalling gehad zonder verdoving maar dat vond ik minder erg dan die ene keer dat mijn vinger volledig geplet werd door een dichtklappende stoel :o


Weet je wat het is met bevallingen; idioot pijnlijk maar je krijgt er tenminste nog wat voor terug :') Voor die geplette vingers of het stoten van je kleine teen krijg je niks moois... :7

Mijn pijnlijkste moment in mn leven was het moment dat bleek dat mn gebroken been niet goed aan elkaar gegroeid was en dat die hork van een arts zei: 'oh daar moet even een wigje in' en dat vervolgens ook gewoon maar even deed zonder verdere uitleg of enige vorm van verdoving :\ m.a.w. brak ie gewoon de breuk opnieuw om de stand beter te maken en de twee helften goed te zetten.
Mijn volledige scheldvocabulaire vloog door de kamer heen.

veneri
Berichten: 883
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:55

injectie in de pols vanwege carpaal tunnel syndroom.
het werd echt even zwart voor mijn ogen.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:58

Mijn ergste pijn was toch wel mijn gescheurde milt. Naar huis gestuurd in ziekenhuis met gekneusde ribben. Heeeel veel pijn gehad die nacht ( logisch open wond binnen in je) door huisarts acuut naar ziekenhuis gestuurd en kreeg toen pas pijnstilling volgende dag dus.

Hield niks binnen savonds dus ook geen pijnstilling. O en als ik niet s nachts naar voren zat de hele tijd was ik dus doodgebloed. Wat een hel was dat

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:03

De napijn van mijn keelamandelen die verwijderd werden op mijn 21e. Ze zaten zo diep vergroeid dat ze echt hebben staan wroeten om ze er uit te halen.Mijn mond en tong waren helemaal blauw. Toen ik uit de narcose kwam werd ik gek van de pijn. Ik kreeg morfine toegediend maar toen ik aan de maximale dosis zat merkte ik nauwelijks verschil. Echt helse pijn. Het schijnt dat deze pijn heel erg lastig te bestrijden is en dat heb ik gemerkt..Terwijl als ze je ze laat verwijderen als je nog kind bent, je er nauwelijks last van hebt. Uiteindelijk 2weken lang op diclofenac en vanillevla geleefd. Wel 6 kilo eraf, vlak voor de zomer was dat dan wel weer een meevallertje :-) Ik vond deze pijn vele malen erger dan mijn 2 bevallingen.. ( incl. weeënstorm, been- en rugweeën en geen tijd voor verdoving)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:09

wortel115 schreef:
Absoluut mijn bevalling. Ruggenprik werkte niet voldoende. Vervolgens paste beeb niet door de uitgang en trok gyneacoloog zo hard dat mijn baarmoeder binnenstebuiten ook mee kwam. Dat was echt een hel.


:oo :oo auw! Hopelijk wel weer helemaal goed gekomen?

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:10

Oorontsteking, echt vreselijk :(
Scheurtjes in mijn middenvoetsbeentjes en enkel waren ook geen feest

Oh en trouwens kramp in je grote rugspieren was ook echt een hel. Heb een dag niet kunnen bewegen omdat ik zo bang was dat het er weer terug inschoot.
Laatst bijgewerkt door Desty op 23-09-17 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:10

met stip op nummer 1, het moment waarop ik mijn ruggenwervel brak door een val van mijn paard!

op nummer 2 de 6 ruggenprikken die ik daarvoor heb gekregen bij de pijnpoli.

xPabloBokt

Berichten: 9467
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:11

Oorontsteking. En toen ik vorig jaar mijn enkel brak na verkeerd terecht te zijn gekomen. De hele school heeft me horen gillen toen.. :')

rocky_1995

Berichten: 659
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:11

De ergste pijn, die ik ooit heb gehad was toch wel 2 jaar terug, dat ik van top tot teen volledig verkrampt raakte. Daar komt de zware longontsteking waar ik bijna door flauw viel van de pijn en ik toen nog 1,75 uur moest terugreizen vanuit Utrecht niet in de buurt. :=

Op vakantie kon ik alleen nog maar liggen van de pijn in mijn nek en schouders. Gelukkig gingen we na 3 dagen al naar huis met de touringcar vanuit Italië, maar ik heb heel de reis plat op de achterbank moeten liggen onder de pijnstilling en overal kussens onder tegen de pijn. Enkel toen ik thuis was 's avonds ging het helemaal mis. Ik tilde enkel maar mijn laptop op en zette deze 2m verder weer neer.
Ik kreeg daarna alleen zo'n pijn, dat ik languit ben gaan liggen op het ligbed in de tuin.
Enkel nam de pijn niet af, maar alleen maar toe en raakte ik van top tot teen volledig verkrampt. Ik kon mij nog geen mm bewegen en gilde en schreeuwde het echt uit van de pijn. Een deken konden ze nog geen eens over mij heen leggen voor de kou, laat staan mij heel zachtjes aanraken. :n Als je alleen al met een vinger wees richting mij flipte ik al volledig.
Ik moest ook mijn temperatuur opnemen van de hap, maar echt dat konden ze vergeten. Ik heb echt ruim 2 uur lang volledig verkrampt gelegen totdat de huisarts kwam. Van de pijn begon ik er ook nog door te hyperventileren, dus dat werkte al helemaal mee not.. :roll:
Volgens mij wil ik ook niet weten waarvoor ik de huisarts allemaal uitgescholden in die ruim 2 uur, dat ik heb liggen wachten met helse pijn. #) Gelukkig kon de huisarts mij aardig van mijn pijn verlossen door zware spierverslappers.
Maar goed achteraf bleken de buren tot zo'n 100m verderop mij nog gehoord te hebben... :o
Helaas pindakaas blijk ik nu naar veel onderzoeken chronische pijn te hebben, maar gelukkig heb ik nooit meer zo'n aanval gehad als toen!
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 23-09-17 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:13

Toch best wel veel typische "vrouwendingen" in dit topic (menstruatie, bevalling, en ook blaas/nierbekkenontsteking komt vaker bij vrouwen voor). We krijgen het wel te verduren := :+

Mer1980

Berichten: 18889
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:17

Ik heb 3 momenten die mij nog nader bij staan.

1) bevallen van mijn dochter. Ze zetten de ruggenprik gewoon uit het laatste uurtje, wat een hel was dat ik heb iedere mm die mijn flamoes uitscheurde gevoeld. Nooit meer had ik gezegd... en toen werd ik weer zwanger.

2) mijn 2e bevalling ;) dit keer niet het uitscheuren, want meneer wilde er niet uit. na 2 1/2 uur zonder weeen met 10 cm te hebben gelegen zonder resultaat (na 33 uur ellende) hadden ze mij al 2 1/2 uur met volgepompt met weeen opwekkers wat dus niet werkte. Toen de gyn besloot dat ik een keizersnede moest krijgen knalden alle opwekkers van het opsparen er in één keer in. Ik ben met 1 mega perswee van 25 minuten achter elkaar de OK opgereden. Door mijn geschreeuw van de pijn (ja echt schreeuwen) konden ze de ruggenprik niet zetten waardoor dat 3 x niet goed ging (heb daardoor nu nog last van harde geluiden en soms hoofdpijn). Tjeez wat doet dat een pijn zeg.... keizersnede zelf was een eitje en daarvan genezen ook.

3) de correctie van bevalling nummer één waar ik nooit ongeschonden uit ben gekomen. De boel down under was nogal losgeraakt en er flapperde onderdelen die daar niet hoorden te flapperen. Nu heb ik niet de ambitie om de carriére van Bobby Eden te evenaren dus daar hoefde ik mij geen zorgen om te maken, maar ik bleef er gewoon echt last van houden bij de 18+ activiteiten tussen mij en mijn man. Dat is dus 2 weken geleden gefixt. Echter de verdoving zetten was een hel en toen hij ook nog niet bleek te werken hebben ze de boel dus maar losgesneden, weer vastgezet en dichtgebrand ZONDER werkende verdoving. Geen aanrader......

Laat ik het zo zeggen alles wat met bevallen te maken heeft is ellende..... mijn man heeft god dank zijn leidingen laten knippen.... (dat scheen ook wel zeer te doen, maar was gelukkig zo weer over aldus hem).