Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:55

Oh ja, dat klopt idd

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:30

Als je veel verre reizen wilt maken, zul je nog een paar prikjes moeten :D Ik heb dit jaar een herhaling van de DTP gehad, gele griep en HEP A. Die ga ik laten herhalen dit jaar, dan beschermt die levenslang of heel lang dacht ik.
Laatst bijgewerkt door poes op 25-09-17 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:34

Ze zeggen levenslang, maar dat is officieel 25 jaar. ;)
Mijn DTP moet ik aankomend jaar weer herhalen. Dan is hij na 10 jaar verlopen.
Ik heb toentertijd inentingen gehaald voor Turkije. Nodig of onnodig. Ik heb een gigantische naaldenfobie, dus ik kan ze maar gewoon hebben. Mocht ik ze ooit nog echt nodig gaan hebben :D

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:29

Vaccinaties zijn sowieso heel vaak niet "nodig" en er is ook absoluut geen wetenschappelijke consensus over het nut, de werkzaamheid, de gevaren en of en hoe lang het dan zou beschermen. Sowieso is dat per individu verschillend.

Bij de 1 "pakt" het helemaal niet, bij de ander zijn er via titrering "anti-stoffen" terug te vinden na 3 jaar maar niet meer na 10 jaar, bij weer een ander kunnen deze weer korter of langer aanwezig zijn.

Maar sowieso zegt het aantal anti-stoffen schijnbaar niks over hoe goed beschermd je bent tegen een ziekte. Daar komt meer je algehele weerstand bij kijken en vaccinaties doen daar wellicht meer kwaad dan goed aan.

Tetanus is sowieso een een dubieuze vaccinatie. Voor veel meer info over Tetanus:
https://www.vaccinvrij.nl/tetanus-vaccin/

Naar het buitenland is het schijnbaar ook lang niet zo verplicht als men wel wil doen geloven, vaak is het een aanbeveling en ook bij studies / werk zijn er vaak nog wel mogelijkheden om er onderuit te komen, maar helaas niet altijd. Sommige mensen vinden dat reden om dan de studie of dat werk te stoppen en wat anders te gaan doen waar ze dergelijke verplichtingen niet opdringen.

Vaccineren is gewoonweg niet zonder gevaar, er zit een berg hulpstoffen in waarvan niemand weet wat die precies gaan doen in je lichaam.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-10-17 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:32

pmarena schreef:
Tetanus is sowieso een een dubieuze vaccinatie. Voor veel meer info over Tetanus:
https://www.vaccinvrij.nl/tetanus-vaccin/


...en hou daarbij in het achterhoofd dat iedereen op het internet mag kwakken wat ie wil over vaccinaties. Ook als het klinkklare onzin is.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:34

Zou je willen vertellen wat voor jou onzin is? Of ga je gewoon voor het gemak maar "af" op de website waar de info op staat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:38

pmarena schreef:
Zou je willen vertellen wat voor jou onzin is? Of ga je gewoon voor het gemak maar "af" op de website waar de info op staat :P


Het enige wat ik mensen mee wil geven is: geloof niet alles wat je leest. Mensen kwakken de grootst mogelijke waanzin op het internet over vaccinaties en andere medische aangelegenheden.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:46

Daar ben ik het helemaal mee eens +:)+

Waanzin en onzin over het onterechte volle vertrouwen dat het allemaal echt wel veilig en goed getest zal zijn enzo ;)

ElinaSK

Berichten: 2657
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:47

Ik heb een jaar of 2 nog een tetanusprik gehad,gewoon bij de huisarts omdat ik in mijn duim had gezaagd :D.

Mijn vriend heeft voor zijn werk alle hepatites vaccinaties gehad. Dit werd overigens vanuit zijn opleiding met een ziekenhuis geregeld :).

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:50

Ik heb de vaccinaties tegen Hepatitis B gehad, omdat ik in het ziekenhuis werk. Ik kon ook nog een vaccinatie krijgen tegen bepaalde varianten van baarmoederhalskanker, maar omdat dat nogal een dubieuze vaccinatie was heb ik hem niet gehaald.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 16:55

Bedankt iedereen voor de nuttige info! Ik ga toch eens informeren bij de huisarts.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:59

Je krijgt geen standaard injecties nee. En aangezien het in veel landen niet verplicht is om geent te zijn, hoef je niet per se nog injecties te krijgen. Raadzaam is het wel.
Zo heb ik onlangs Hep A + DTP laten zetten omdat ik voor het eerst naar Egypte op vakantie ga. Ook moet ik binnenkort eens informeren hoe lang mijn tetanus nog actief is. Dat vind ik toch wel prettig om te hebben..

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:38

Uhm, je zegt net dat je DTP heb laten zetten? Waar dacht jij dat die T voor stond :P?

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:53

Ik heb een jaar geleden nog opnieuw tetanus laten zetten, omdat ik in het buitenland met dieren ging werken. Wel in Europa, dus geen rabiës genomen. Als je weg blijft van vossen en vleermuizen en de dieren echt opgevangen worden door mensen (beetje een asiel idee) dan zou ik me over rabiës geen zorgen maken. Buiten Europa wel slim om te doen, veel landen zijn nog lang niet vrij van rabiës.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:00

veerledec schreef:
Uhm, je zegt net dat je DTP heb laten zetten? Waar dacht jij dat die T voor stond :P?

En dan vraag je je af waarom de antivaxxers denken dat de wel-enters zich niet vooraf informeren? Geen idee waar ze dat vandaan hebben? :o?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:28

veerledec schreef:
Uhm, je zegt net dat je DTP heb laten zetten? Waar dacht jij dat die T voor stond :P?

Haha oeps :')
Soms he.. komt mijn blondheid naar boven :+

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:56

pmarena schreef:
Vaccinaties zijn sowieso heel vaak niet "nodig" en er is ook absoluut geen wetenschappelijke consensus over het nut, de werkzaamheid, de gevaren en of en hoe lang het dan zou beschermen. Sowieso is dat per individu verschillend.

Bij de 1 "pakt" het helemaal niet, bij de ander zijn er via titrering "anti-stoffen" terug te vinden na 3 jaar maar niet meer na 10 jaar, bij weer een ander kunnen deze weer korter of langer aanwezig zijn.

Maar sowieso zegt het aantal anti-stoffen schijnbaar niks over hoe goed beschermd je bent tegen een ziekte. Daar komt meer je algehele weerstand bij kijken en vaccinaties doen daar wellicht meer kwaad dan goed aan.

Tetanus is sowieso een een dubieuze vaccinatie. Voor veel meer info over Tetanus:
https://www.vaccinvrij.nl/tetanus-vaccin/

Naar het buitenland is het schijnbaar ook lang niet zo verplicht als men wel wil doen geloven, vaak is het een aanbeveling en ook bij studies / werk zijn er vaak nog wel mogelijkheden om er onderuit te komen, maar helaas niet altijd. Sommige mensen vinden dat reden om dan de studie of dat werk te stoppen en wat anders te gaan doen waar ze dergelijke verplichtingen niet opdringen.

Vaccineren is gewoonweg niet zonder gevaar, er zit een berg hulpstoffen in waarvan niemand weet wat die precies gaan doen in je lichaam.



Sorry, wát een onzin. Er zijn tal van wetenschappelijke ge-peer-reviewde publicaties over de werkzaamheid van vaccins. Dat jíj er niet in "gelooft", betekent niet dat je de wetenschap zomaar aan de kant kunt zetten.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:06

Ik denk dat je niet helemaal up-to-date bent wat onderzoeken en klokkenluiders betreft, er komt steeds meer kritisch geluid en ook dat komt gewoon uit de wetenschappelijke hoek. Dat het ondergesneeuwd wordt door de big pharma vaccinatie-maffia is een ander verhaal ;)

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:13

Zoveel verhalen, zoveel meningen, zoveel gedachtes, zoveel onderzoeken.....
Tegenwoordig weten we niet meer wat we wel en niet moeten geloven. En niet alleen wat betreft vaccinaties.

Gewoon je eigen gevoel en verstand volgen. Daarbij ben ik zelf gewoon voor vaccineren. Dus volgend jaar ga ik gewoon voor mijn DTP en mocht ik voor een vakantie extra vaccinaties nodig hebben dan laat ik die ook gewoon zetten. :)

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:32

Hoeveel zooi er ook in vaccins misschien mag zitten, ik en mijn ingeënte ouders zijn er nog niet aan gestorven.
Hoeveel medicijnen lees jij die zonder bijwerkingen zijn? Aan de pil zijn al zo veel meer vrouwen gestorven in totaal dan kinderen aan een vaccinatie. Dus al zou het bewezen zijn dat het door dat vaccin komt (wat ik betwijfel bij een gezond kind zonder 'verborgen gebreken' lees: aangeboren afwijkingen die nog niet ontdekt waren voor het vaccin gezet werd) dan nog is het risico dat mijn kind aan een van die ziektes zou overlijden in mijn ogen veel groter dan de kans dat ze overlijdt aan een vaccin.Ik overweeg wel eventueel mijn kind later voor alles apart in te enten (dus geen combinatie prikken te geven) maar wil wel tegen alles in laten enten. Behalve baarmoederhalskanker, want dat vond ik (in tegenstelling tot de rest dus!) wel een redelijk nutteloze vaccinatie.



Ik vond dit wel een goed stuk. Alle anti-vaccinatie mensen mogen met horror verhalen komen. Zo lees je ook eens de andere kant:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/13/pr ... 6-a1541133

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:28

Floriske schreef:
Hoeveel zooi er ook in vaccins misschien mag zitten, ik en mijn ingeënte ouders zijn er nog niet aan gestorven.
Hoeveel medicijnen lees jij die zonder bijwerkingen zijn? Aan de pil zijn al zo veel meer vrouwen gestorven in totaal dan kinderen aan een vaccinatie. Dus al zou het bewezen zijn dat het door dat vaccin komt (wat ik betwijfel bij een gezond kind zonder 'verborgen gebreken' lees: aangeboren afwijkingen die nog niet ontdekt waren voor het vaccin gezet werd) dan nog is het risico dat mijn kind aan een van die ziektes zou overlijden in mijn ogen veel groter dan de kans dat ze overlijdt aan een vaccin.Ik overweeg wel eventueel mijn kind later voor alles apart in te enten (dus geen combinatie prikken te geven) maar wil wel tegen alles in laten enten. Behalve baarmoederhalskanker, want dat vond ik (in tegenstelling tot de rest dus!) wel een redelijk nutteloze vaccinatie.



Ik vond dit wel een goed stuk. Alle anti-vaccinatie mensen mogen met horror verhalen komen. Zo lees je ook eens de andere kant:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/13/pr ... 6-a1541133


Vaccinaties werken zó slecht, dat er bijvoorbeeld sinds de invoering van Tetanus-vaccinaties er in Nederland nog maar 5 personen per jaar tetanus krijgen (en met moeite overleven, je kunt van tetanus bijvoorbeeld heel goed doodgaan, maar zelfs als je niet doodgaat is het gruwelijk genoeg: door de hevige spasmen kun je zelfs botbreuken oplopen, dat zegt wel iets over wat het met je lichaam doet.
Voor (in 1957) de tetanus vaccinatie werd ingevoerd, stierven er jaarlijks 50 mensen aan die ziekte.
Zó "slecht" werken die inentingen dus. Oh ja, die 5 mensen per jaar die toch tetanus krijgen, blijken achteraf allemaal nooit ingeënt te zijn tegen tetanus.

Ook sterft er geen enkel kind in NL nog aan difterie, wat begin vorige eeuw nog doodsoorzaak nummer 1 was bij kinderen. De zeldzame gevallen van difterie die soms nog voorkomen in NL, komen allemaal uit het buitenland. (Erg dom dus om niet meer in te enten, een besmet persoon uit het buitenland kan het zó weer terugbrengen, als de anti-vaxxers te talrijk worden.)

nicole_floor

Berichten: 3233
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:58

Ik heb hepatitis B gehaald voor mijn opleiding. Verder ben ik als kind overal tegen ingeënt behalve de baarmoederhalskanker want die vond ik nutteloos. Het zou voor mij alleen wel een keer handig zijn om de tetanus te herhalen, i.v.b met het veel werken met dieren.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 00:01

Voor de baarmoederhalskanker was ik te oud. Maar dat is de enige die ik nutteloos vind, plus dat ik om mij heen meiden ken die daar veel nadelen van hebben ondervonden.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:03

Mijn zusje en ik mochten kiezen of we de baarmoederhalskanker vaccinatie wel of niet wilden laten halen. Er was toen al wel duidelijk dat dat vaccin wel veel bijwerkingen had. Daarnaast vonden wij dit vaccin niet erg nuttig. Niet gedaan. Wel heb ik voor stage en vakantie in het buitenland DTP Hepatitis A en B en Rabiës laten enten. Rabiës is nu wel verlopen, maar mocht ik nog een keer iets gaan doen met dieren, ga ik hem zeker weer halen.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:47

Het 'nutteloze' van de HPV vaccinatie zit 'm in de onvolledigheid.

Bij griep is er een wereldwijde groep influenza watchers, men maakt de beredeneerde gok welke 3 varianten van het griepvirus waarschijnlijk onze kant op komen en die cocktail krijg je dan.
Soms gokt men mis, maar het systeem is zinnig.

Mbt het HPV ben ik de cijfers/percentages vergeten :o , maar het kwam er op neer dat je na vaccinatie nog steeds niet beschermd bent tegen een aantal stammen die wel degelijk kanker kunnen veroorzaken.