Calorieën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Calorieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 17:08

Hoi, Weet iemand hier een goede calorieëntel app? Gratis zou fijn zijn maar als het een echte goede is wil ik wel iets betalen. (Liever geen maandelijks bedrag o.i.d.) Ik zie zelf echt door de bomen het bos niet als ik er eentje zoek. :p
Het zou fijn zijn als hij veel voedingsmiddelen kent, en als je er eventueel zelf Kcal of een product aan kan toevoegen als de teller het niet kent of kan berekenen, zodat je wel alles bijhoud en niet alsnog een deel vergeet.
Ik heb hele mooie plaatjes voorbij zien komen waarbij ook je eiwitten, vetten en koolhydraten, en soms ook andere stoffen (vitaminen, mineralen, essentiele aminozuren en vetzuren) bijgehouden worden. Lijkt me ook mooi maar heb geen idee welke hiervoor geschikt zijn..

Dus, iemand tips? Welke is dé aanrader? :)

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:10

Samsungshealth gebruik ik. Volgens mij is my fat secret er ook een.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 23-09-17 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Calorieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:10

Geen app maar site

Valtaf.nl

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Calorieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:13

MyFitnessPal, gratis te gebruiken en ook betaald dan zonder reclame en met wat extra's geloof ik.

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 17:15

lovemaylo schreef:
MyFitnessPal, gratis te gebruiken en ook betaald dan zonder reclame en met wat extra's geloof ik.


Handig dankje!
Wie een aanrader heeft: is een korte beschrijving van jullie misschien mogelijk? Wat kan de app ongeveer zegmaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:17

MFP. Je kan ook barcodes scannen en dan vind ie 't product zelf, wel altijd nakijken of het klopt.
Meeste producten kent ie maar je kan altijd zelf dingen toevoegen. Macros kan je ook bekijken.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:19

Ik heb die MyfitnessPal ook gehad! Erg fijne app.

Je kan ingeven wat je gegeven of gedronken hebt die dag, je kan zelfs de QR code van het product scannen zodat je de juiste hebt. Alleen wat ikmoeilijk vond was inschatten hoeveel gram ik had gegeten.
Ik was niet zo intensief dat ik alles op een weegschaal legde om te kijken hoeveel ik ging eten.

Op die manier telt de app de calorieën op. Je kan instellen hoeveel je per week wil afvallen en op basis daarvan rekent de app uit hoeveel calorieën je die dag mag gebruiken.

Je kan ingeven hoeveel beweging je hebt gehad die dag, die calorieën telt hij dan af.

Erg fijn om bij te houden zo!

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 19:05

_mexx_lady_ schreef:
Ik heb die MyfitnessPal ook gehad! Erg fijne app.

Je kan ingeven wat je gegeven of gedronken hebt die dag, je kan zelfs de QR code van het product scannen zodat je de juiste hebt. Alleen wat ikmoeilijk vond was inschatten hoeveel gram ik had gegeten.
Ik was niet zo intensief dat ik alles op een weegschaal legde om te kijken hoeveel ik ging eten.

Op die manier telt de app de calorieën op. Je kan instellen hoeveel je per week wil afvallen en op basis daarvan rekent de app uit hoeveel calorieën je die dag mag gebruiken.

Je kan ingeven hoeveel beweging je hebt gehad die dag, die calorieën telt hij dan af.

Erg fijn om bij te houden zo!



Dat klinkt super fijn. Ik denk dat ik die dan eens ga downloaden. Inschatten lukt denk ik wel als je een weekje weegt, dan krijg je dat inzicht ongeveer wel. :)

Bedankt voor de tips. :)

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:29

Lifesum :))!
Hij is bijna hetzelfde als MyfitnessPal. Je kan de barcode scannen, water invullen, sport/beweging invullen. En inderdaad ook wat je doel is (gezonder eten, afvallen, op gewicht blijven) en dan berekent hij een bepaald aantal calorieën :D.

Hij laat niet alleen het aantal calorieën zien maar ook het aantal koolhydraten, vetten en proteinen, aangezien 500 calorieën aan ijsbergsla anders is dan 500 calorieën hamburger zegmaar :).

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:01

Ik gebruikte die van het voedingscentrum. Daar kan je zelf producten ingeven en maaltijden die je vaker eet, opslaan. Scheelt heel veel klikken.
Duidelijk overzicht in kcal, percentage eiwit, vet en koolhydraten, vitamines en mineralen als je dat wilt.
Je kan ook je gewicht ingeven, dan krijg je een mooi grafiekje :+