Vocht slecht opnemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:30

Kuggur schreef:
Méér zout? Je beseft je dat 1 enkel biscuitje genoeg zout bevat voor een dag? Het gemiddelde dieet bevat al veel te veel zout. Ook houdt zout geen water vast in het lichaam.

Zo, zo... jij eet koekjes met 6 gram zout? :wow:
Want dat is het maximale wat een mens per dag binnen mag krijgen. Liever minder natuurlijk.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:32

Tivoli schreef:
Kuggur schreef:
Méér zout? Je beseft je dat 1 enkel biscuitje genoeg zout bevat voor een dag? Het gemiddelde dieet bevat al veel te veel zout. Ook houdt zout geen water vast in het lichaam.

Zo, zo... jij eet koekjes met 6 gram zout? :wow:
Want dat is het maximale wat een mens per dag binnen mag krijgen. Liever minder natuurlijk.

Hij zegt genoeg, hij zegt niet maximum.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:34

Ik kan ook lezen :)
Laten we dan terugstappen op de minimaal benodigde inname van zout, 1,5 gram per dag. Dat is nog steeds een heel zout koekje :D
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 25-09-17 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:37

Met mijn verstand is niks mis hoor Kuggur,dank je :+ oh wacht, je hebt je bericht al verwijderd :wave:

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:38

Ik ken ook geen biscuitjes die 1.5gram zout per stuk bevatten (want dat is wat je ongeveer nodig hebt om voldoende natrium binnen te krijgen per dag).
Zout kan wel degelijk van invloed zijn bij het vasthouden van vocht. Nuance is het toverwoord.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Vocht slecht opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:43

Nah, homeostase is het toverwoord.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:53

Kuggur schreef:
Nah, homeostase is het toverwoord.

:(:) dat is iig een beter antwoord,dat je niet hoeft te verwijderen.


@ TS, ik ben ook een frequent 'te weinig-drinker'.
Op de dagen dat ik er echt scherp op ben om veel te drinken,moet ik ook vaker plassen. Dat is helemaal niet erg,je lichaam moet gewoon wennen aan de hoeveelheid vocht. Zou je structureel evenveel water blijven drinken, dan went je lichaam dáár weer aan en moet je wat minder vaak plassen. (Evt. Blaasproblemen buiten beschouwing gelaten)

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:53

ohja, dat was het Kuggur :)* Ik vergeet altijd dat heel bokt voedingsdeskundige en arts is. :evaw:

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Vocht slecht opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:58

Haha, het wordt me wat té stekelig hier.
Fijn doordrinken meisjes, en inderdaad, veel zout eten, om die doorgespoelde tekorten aan te vullen.
De term pismerrie komt in me op, maar is uiteraard niet van toepassing hier, prettige dag nog dames.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:00

Wat alleraardigst. Ook een prettige dag gewenst :):)

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Vocht slecht opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:04

Het zal wel die tijd van de maand zijn dat er vooral vocht verloren ipv opgenomen wordt :D

En even ontopic: suikerziekte kunnen ze je makkelijk op onderzoeken ts, heb ik ook laten doen vanwege veel drinken. Als dat in de familie zit gewoon even aangeven bij de dokter :j

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:24

Kuggur schreef:
Haha, het wordt me wat té stekelig hier.
Fijn doordrinken meisjes, en inderdaad, veel zout eten, om die doorgespoelde tekorten aan te vullen.
De term pismerrie komt in me op, maar is uiteraard niet van toepassing hier, prettige dag nog dames.


Nou het humeur van een pismerrie is lijkt me toch wel degelijk van toepassing, alleen niet op de TS. Dat is ook een hormonaal probleem geen probleem met de vochtbalans volgens mij.

Mijn huisarts heeft me inderdaad ook wel eens getest op suikerziekte ivm veel drinken. Kwam verder niets uit en mijn huisarts heeft me gewoon geadviseerd om te blijven drinken als ik dorst had en niet te drinken als ik geen dorst had, als je geen ziekte hebt of medicaties gebruikt die daar invloed op hebben dan drink je echt niet zomaar een overdosis en verdroog je ook niet zomaar als je gewoon drinkt als je dorst hebt?

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:51

Kuggur schreef:
Haha, het wordt me wat té stekelig hier.
Fijn doordrinken meisjes, en inderdaad, veel zout eten, om die doorgespoelde tekorten aan te vullen.
De term pismerrie komt in me op, maar is uiteraard niet van toepassing hier, prettige dag nog dames.



secricible schreef:
Ik ken ook geen biscuitjes die 1.5gram zout per stuk bevatten (want dat is wat je ongeveer nodig hebt om voldoende natrium binnen te krijgen per dag).
Zout kan wel degelijk van invloed zijn bij het vasthouden van vocht. Nuance is het toverwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:13

Memories schreef:
Het zal wel die tijd van de maand zijn dat er vooral vocht verloren ipv opgenomen wordt :D

En even ontopic: suikerziekte kunnen ze je makkelijk op onderzoeken ts, heb ik ook laten doen vanwege veel drinken. Als dat in de familie zit gewoon even aangeven bij de dokter :j




Ga ik doen. :j


Overigens drink ik die 1,5 liter niet in één keer, maar wel over de dag verspreid.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Vocht slecht opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:15

Ik zou idd, voor de zekerheid, gaan testen op suikerziekte.
Dit klinkt heel erg hetzelfde wat ik had, toen ik suikerziekte (type 1) kreeg. Ik had zo veel dorst, moest zo veel plassen, maar verder voelde ik me gewoon fit (to grooote verbazing van de artsen die mij met spoed naar de spoedeisende hulp stuurde omdat mijn bloedsuikers écht verschrikkelijk hoog waren (achterin de 30, voor langere tijd) :+ )
Ik heb het nu nog steeds, als mijn bloedsuiker echt te hoog wordt (> 15) dat ik dan heel veel moet plassen, dorst krijg, en hoofdpijn krijg.
Ik wil je niet bang maken ofzo, ik hoop ook dat je geen suikerziekte hebt, maar ik zou het wel gaan laten testen.