Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:20

Dreamy schreef:
@Corelli, bedankt voor de uitleg en de tips! :) Denk dat ik dat binnenkort maar eens ga bijwonen dan!

Graag gedaan, lekker doen! Ben benieuwd wat je er van vindt :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:23

alexonline schreef:
Maanlicht schreef:
Ik ben ook fan! Ga graag naar Soesterberg want lekker dichtbij, al vind ik dat sauna theater echt vreselijk.
Weesp vind ik ook super, dat is eigenlijk mijn favoriet. Die gaan ze helemaal verbouwen dus ik ben heel benieuwd wat dat wordt.

Ik wil binnenkort ook weer even gaan, naar Soesterberg. Alleen ben ik nog nooit alleen geweest. Als iemand het leuk vind om aan te haken of zo :)


Hahaha, ik vond de sauna theater wel spectaculair, maar het is meer een show dan een goede opgieting waar je goeie wappers krijgt.
Enige nadeel van alleen naar de sauna gaan vind ik, dat je niet zo gauw in je eentje een hapje gaat zitten eten.

Geen moeite mee. Dat is het voordeel van palestra. Daar valt alleen eten niet op.

Opgietingen voor mij vaak een overgewaardeerd item van een sauna. Het moet voor mij functioneel zijn en niet vooral show en hele dansjes. :n in busslo vertik ik het ook om een opgieting mee te doen veel te massaal en klappen na afloop. Tjsa :+

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:26

De woudfennen in Joure,Fontana Nieuweschans, Sauna Het Kuurhuys Hippolytushoef(prive sauna) fort Beemster. Heeeeerlijk even ontspannen ga in de winter/herfst zomer eigenlijk nog nooit geweest.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:26

O ja nieuweschans heerlijk. Eens onverwachts onderkoeld gestrand. Wil daar graag weer heen, alleen eind rijden

alexonline

Berichten: 313
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: In het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:33

Hahaha, ik vond de sauna theater wel spectaculair, maar het is meer een show dan een goede opgieting waar je goeie wappers krijgt.
Enige nadeel van alleen naar de sauna gaan vind ik, dat je niet zo gauw in je eentje een hapje gaat zitten eten.[/quote]
Geen moeite mee. Dat is het voordeel van palestra. Daar valt alleen eten niet op.

Opgietingen voor mij vaak een overgewaardeerd item van een sauna. Het moet voor mij functioneel zijn en niet vooral show en hele dansjes. :n in busslo vertik ik het ook om een opgieting mee te doen veel te massaal en klappen na afloop. Tjsa :+[/quote]

Persoonlijk kan ik van beide genieten, de beste functionele opgietingen zie je meer in Duitsland , hele andere sauna cultuur. Daar weet je gewoon dat de opgietingen iets pittiger zijn en je verzekerd bent van het kippenvel momentje ookal heb ik daar ook geregeld klappen na afloop meegemaakt hahaha.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:37

Ik ben ook saunafan! Alleen ga ik wel altijd op badkleding dag. Mijn vriendin vind dat anders niet zo fijn.

Voor mij is op stip nummer 1 Rudasbad in boedapest. Het oude romeinse gedeelte is prachtig. En het nieuwe gedeelte is een goede tegenhanger. Met een panorama bad op het dak waarbij je uitkijkt op boedapest. In boedapest zelf ben ik ook nog bij Szechinyi geweest. Zeer mooi maar wel heel druk. Maar dat kwam denk ik ook door het festival.

In nederland ga ik het liefste naar de veluwese bron. Lekker veel afwisseling voor waar ik dan net zin in heb.

De zwaluwhoeve vond ik tot nu toe de grootste tegenvaller. Tjeetje wat was het druk.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:50

Grappig al die verschillende ervaringen en voorkeuren. Zo hebben wij veluwse bron altijd veel drukker ervaren dan bussloo. Doordat het groter is valt t misschien minder op, maar wel heel vaak gehad dat we er niet bij konden in een kruidenbad, de bubbelbaden zijn echt áltijd vol, en ook soms geen tafel op het terras of restaurant. Bij Bussloo nog nooit gehad, ondanks dat we altijd in opgietweekenden gaan, dan zitten ze maximaal vol. Maar goed, zal net een kwestie van mazzel/pech zijn.
Wat ons vooral over de streep trok was het ontzettende vriendelijke personeel bij bussloo, niets is ze te gek.

Ik vind juist opgietingen met wat spectakel leuk. Dat klappen hoeft van mij dan weer niet zo, maar ze maken er echt een feestje van. Als je de juiste opgieter treft krijg je ook echt nog wel prima wappers. Enige echte nadeel vind ik de drukte, je zit bijna bij elkaar op schoot.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:28

alexonline schreef:
Hahaha, ik vond de sauna theater wel spectaculair, maar het is meer een show dan een goede opgieting waar je goeie wappers krijgt.
Enige nadeel van alleen naar de sauna gaan vind ik, dat je niet zo gauw in je eentje een hapje gaat zitten eten.


Ik wel hoor. Vind het heerlijk! Als ik alleen ga (alleen ‘s zomers bij goed weer) neem ik een boekje mee en ga ik die dag uitgebreid in m’n uppie op het terras lunchen én dineren. Ik kom dan aan rond 11 uur, pak een paar sauna’s en ga dan rond 12 uur lunchen. En rond half 6 heb ik ‘t vaak wel weer gehad met de sauna, dan ga ik rustig dineren (op ‘t terras) en ga ik vervolgens naar huis toe. :j

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:47

Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op degenen die gewoon alleen gaan.
Dat durf ik dan weer net niet. :o :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:03

Hoezo niet? Enige dat kan gebeuren is dan mensen naar je gaan kijken alsof je zielig bent. :') in de sauna zelf of in zwembad of bubbelbad merkt geen mens het. Alleen bij eten is het mogelijk wat ongemakkelijk de eerste keer.

Mars

Berichten: 33286
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:15

Oh ik vind t echt niet raar of zielig als ik iemand alleen zie eten in de sauna. Groot gelijk juist om lekker ff solo de rust op te zoeken :j

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:35

Ik vind iemand ook absoluut niet zielig. Waarschijnlijk zie ik het geeneens. Plus dat ik vaak wel in gesprek kom met andere bezoekers als ik alleen ben. Nog nooit gehad dat mensen me raar aankeken als ik alleen ging hoor.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:46

Meld zich!
Heerlijk, sauna’s. Echt een verwendagje altijd, want als ik ga (met vriendinnen, mams, en zelfs jaarlijks met de dames van de familie) ga ik wel voor heel de mikmak: lunch, diner, massage oid :D

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:49

Nog geen liefhebber, ga binnenkort (deze of volgende maand) voor het eerst naar de Sauna, nu moet ik zeggen dat ik het best wel spannend vind, ik ga heel snel bij spanning verkeerd ademen etc. Dus ik dacht ik meld me hier toch maar even of jullie als sauna liefhebbers misschien tips voor mij hebben, en misschien kom ik dan na mijn sauna bezoek mee praten als ook sauna liefhebber ! :)

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:51

alexonline schreef:
Maanlicht schreef:
Ik ben ook fan! Ga graag naar Soesterberg want lekker dichtbij, al vind ik dat sauna theater echt vreselijk.
Weesp vind ik ook super, dat is eigenlijk mijn favoriet. Die gaan ze helemaal verbouwen dus ik ben heel benieuwd wat dat wordt.

Ik wil binnenkort ook weer even gaan, naar Soesterberg. Alleen ben ik nog nooit alleen geweest. Als iemand het leuk vind om aan te haken of zo :)


Hahaha, ik vond de sauna theater wel spectaculair, maar het is meer een show dan een goede opgieting waar je goeie wappers krijgt.
Enige nadeel van alleen naar de sauna gaan vind ik, dat je niet zo gauw in je eentje een hapje gaat zitten eten.


Dan had ik zeker mazzel, vond juist de wappers zeldzaam goed :o
Maar zag wel dat het voor heel wat mensen te heftig was, vertrokken er heel wat voortijdig omdat ze het "te" vonden -O-

Soesterberg en Busloo vind ik best ok verder, goed eten in Soesterberg maar er gaat voor mij niets boven Putten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:52

Hoezo vindt je het spannend? Dat iedereen bloot is of dat je bekeken gaat worden of het onbekende van het sauna gevoel?

Bloot is hooguit eerste uur wat ongemakkelijk maar daarna zie je het niet eens meer.

Je zou bv bad nieuweschans kunnen bezoeken. Dat is toch een iets andere opzet met een badkleding en bloot stuk sauna. Misschien als eerste keer een mooie locatie

Putten een keer geweest en we waren er zo weer weg ook. Hoefden niet te betalen toen ook. Voelde me ongemakkelijk onder de naar mijn borsten starende groepen mannen. Werkelijk nooit gehad in een sauna maar daar wel. -O- was wel langer geleden maar toch, ik hoef niet meer

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:55

Ik ga graag naar Thermen Goirle, niet te klein, niet te groot, netjes.

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:56

Ik vind het juist heerlijk om alleen te gaan. Dan kan je echt heerlijk uitrusten.

Mars

Berichten: 33286
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:58

Juist sinds ik saunabezoekster ben ben ik 10x zekerder over mezelf. Je ziet mensen in alle soorten en maten en níemand is perfect echt een eye opener haha.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:01

Iemand trouwens bekend met devarana?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:02

karuna schreef:
Hoezo vindt je het spannend? Dat iedereen bloot is of dat je bekeken gaat worden of het onbekende van het sauna gevoel?

Bloot is hooguit eerste uur wat ongemakkelijk maar daarna zie je het niet eens meer.

Je zou bv bad nieuweschans kunnen bezoeken. Dat is toch een iets andere opzet met een badkleding en bloot stuk sauna. Misschien als eerste keer een mooie locatie

Putten een keer geweest en we waren er zo weer weg ook. Hoefden niet te betalen toen ook. Voelde me ongemakkelijk onder de naar mijn borsten starende groepen mannen. Werkelijk nooit gehad in een sauna maar daar wel. -O- was wel langer geleden maar toch, ik hoef niet meer


Nee, staat er bij omdat ik snel bij spanning (of nieuwe dingen) de neiging heb verkeerd te gaan ademen bang ben dat ik dat dus ga doen ga hyperventileren weet ik veel. Ben er gewoon 0,0 bekend mee met sauna's :P
Heb via vakantieveilingen al een voucher voor sauna. :)

Dreamy

Berichten: 24071
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:14

Annet_Dottie schreef:
karuna schreef:
Hoezo vindt je het spannend? Dat iedereen bloot is of dat je bekeken gaat worden of het onbekende van het sauna gevoel?

Bloot is hooguit eerste uur wat ongemakkelijk maar daarna zie je het niet eens meer.

Je zou bv bad nieuweschans kunnen bezoeken. Dat is toch een iets andere opzet met een badkleding en bloot stuk sauna. Misschien als eerste keer een mooie locatie

Putten een keer geweest en we waren er zo weer weg ook. Hoefden niet te betalen toen ook. Voelde me ongemakkelijk onder de naar mijn borsten starende groepen mannen. Werkelijk nooit gehad in een sauna maar daar wel. -O- was wel langer geleden maar toch, ik hoef niet meer


Nee, staat er bij omdat ik snel bij spanning (of nieuwe dingen) de neiging heb verkeerd te gaan ademen bang ben dat ik dat dus ga doen ga hyperventileren weet ik veel. Ben er gewoon 0,0 bekend mee met sauna's :P
Heb via vakantieveilingen al een voucher voor sauna. :)


Dan raad ik je aan om eerst in iets van een zwembad te gaan ipv in een kabine, althans.. dat lijkt mij dan prettiger en dan heb je ook nog niet die hitte en misschien ook nog het gevoel dat je je nog enigzins kan "verschuilen" in het water. :j Als dat goed gaat dan kun je altijd nog een kabine in :)

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:22

En verder goed op je ademhaling blijven letten :j In een saunacabine kan je ook op de onderste tree beginnen, is het nog wat minder warm. Ik vind het zelf prettig om echt te gaan liggen in de sauna, maar daar is niet altijd plek voor. Bij het opstaan moet je daarna wel even zitten voor je echt weggaat.

Turks stoombad zou je ook nog kunnen proberen, door de stoom zie je vrij weinig. Maar door de hoge luchtvochtigheid is dat misschien niet prettig als je bang bent voor hyperventileren. Belangrijkste is vooral om je niet te druk te maken van tevoren en het eigenlijk maar gewoon te nemen zoals het komt.

sonrisa

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:56

Ik zou het ook graag een keer proberen.
Woon in omg Alkmaar weet iemand daar nog een sauna die ze aanraden?
En mischien stomme vraag maar ben je echt bloot bloot of kan je ook een handdoek of badjas omdoen?
Ben niet de dunste en daar wat onzeker over namelijk

Dreamy

Berichten: 24071
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:05

sonrisa schreef:
Ik zou het ook graag een keer proberen.
Woon in omg Alkmaar weet iemand daar nog een sauna die ze aanraden?
En mischien stomme vraag maar ben je echt bloot bloot of kan je ook een handdoek of badjas omdoen?
Ben niet de dunste en daar wat onzeker over namelijk


Je krijgt (of neemt ze zelf mee) een badjas en handdoek(en). Naar de sauna’s en zwembaden toe kun je die dus aan/omdoen en voordat je de kabine of het bad in gaat hang ze de badjas iig op en ga je naakt of met omgeslagen handdoek de kabine in :j
Althans, da’s mijn ervaring!