Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:36

Ik vind Beemster ook fijn om te gaan, luxe en medium tot groot zou ik zeggen. Niet zo groot als bijv Berendonck of Bussloo qua terrein oppervlak, wel meer een beleving omdat je in een oud fort bent binnen.

Is ondertussen wel 3 jaar geleden denk ik dat we er geweest zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:09

Nieuweschans is wel heel speciaal, met een mooi thermaal buitenbad enzo, maar ik vind het verder wel wat gedateerd. Plus het restaurant is ook heel goed, en net wat extra's (wel ervaring van een paar jaar geleden).

Nieuwe in Zuidwolde klinkt goed. Is dat een uitbreiding van die ene die er altijd al zat of een hele nieuwe?

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:10

Prairy schreef:
Ik vind Beemster ook fijn om te gaan, luxe en medium tot groot zou ik zeggen. Niet zo groot als bijv Berendonck of Bussloo qua terrein oppervlak, wel meer een beleving omdat je in een oud fort bent binnen.

Is ondertussen wel 3 jaar geleden denk ik dat we er geweest zijn.


Dit is ook mijn favoriet en er zit een fantastisch restaurant bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:40

Rije schreef:
Nieuwe in Zuidwolde klinkt goed. Is dat een uitbreiding van die ene die er altijd al zat of een hele nieuwe?


Vervanging van 2 sauna's.. 1 is afgebrand en 1 stond op het water en viel bijna uit elkaar van ellende. Dus die 2 zijn nu terug in de nieuwe. Zit wel helemaal op nieuwe plek.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:25

Hier ook weer eens geweest,we waren op landal stroombroek incl gratis sauna,we wilde op woensdag maar bij aankomst bleek hrt badpakkendag te zijn,dagje later gegaan

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:01

Prairy schreef:
Wij hebben een nieuwe vaste sauna *\o/*

Elaisa wellness in Maasmechelen. Hele mooie sauna aan een mijn terril meer met de mijn terrils eromheen, beetje het idee dat je in de bergen zit (beetje dan). Hele mooie bos tuin er ook bij, goed eten, en ruim voldoende sauna's. Regelmatig korte concerten in het mineraal bad dat op de bovenste verdieping ligt. Ook veel andere belevenissen, mijn favoriet is de volle maan temazcal.

Het is niet goedkoop, maar wij vinden het het geld waard, je krijgt echt veel meer als bijv bij een Blue wellness die ondertussen ook niet goedkoop meer zijn.

Hadden eerst 10x avond entree en hebben nu 30x entree pas gekocht, nog voor de oude prijs. Gelukkig had ik net mijn motor verkocht, kwam mooi uit.


Ooh, ik ben ook heel erg benieuwd naar Elaisa Wellness, die is voor ons niet zo ver weg. Ik heb er zoveel fijne verhalen over gelezen en gehoord. :j

We houden alleen echt niet van het massale, de drukte en het gevoel te 'verdwalen' in het complex, daarom twijfelen we wel een beetje, zeker in combinatie met het entreetarief.. En ik meen eens ergens te hebben gelezen dat er ook een aantal dingen zijn waar je alsnog apart aan moet bijbetalen om ergens gebruik van te mogen maken of aan deel te mogen nemen?

Hoe ervaar jij dat, Prairy? :) Is het ook echt druk e.d? Is het gebouw ook heel groot en uitgestrekt?

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:34

In het weekend is het druk, dat klopt. Maar goed, waar niet. Wij gaan eigenlijk niet meer een hele dag, alleen nog in de avond. En dan hebben we alsnog hetzelfde gevoel eigenlijk, alleen een stuk minder geld uitgegeven :P

Inderdaad zijn er dingen die extra kosten, zoals de temazcal kost geloof ik 29 euro pp, maar dat is wel een ervaring van 1,5u. Maar bij andere sauna's betaal je ook extra voor bepaalde activiteiten.

Concerten in het minerale bad en opgietingen zijn gratis, en de laatste opgieting om 21.15 is meestal een live muziek opgieting en vinden wij erg leuk.

Laatste keer op vrijdag was het vrij rustig, bijna te rustig.

Het gebouw is inderdaad groot, maar ik vind het niet vervelend. Berendonck was ook groot, ik denk dat het een beetje vergelijkbaar is, al vind ik Elaisa mooier en prettiger.

Ik vind het vooral buiten heel fijn, het uitzicht, het bos en het meer waar je in kunt dompelen of zwemmen.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:23

Heeft iemand tips voor een sauna / kuuroord in Duitsland. Liefst niet te ver van de grens

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:33

Welke kant op? De grens is best lang :P

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:37

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:24

Paardenfan25 schreef:
Heeft iemand tips voor een sauna / kuuroord in Duitsland. Liefst niet te ver van de grens


Thermen Bad Nieuweschans ligt in NL, maar heel erg dicht naast de Duitse grens.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:30

Paardenfan25 schreef:
Heeft iemand tips voor een sauna / kuuroord in Duitsland. Liefst niet te ver van de grens

Sauna park Epe! :)

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:38

Dank voor tips. Woon zelf bij Eindhoven. Is Duitsland anders dan Nederlandse sauna's? En kan je daar makkelijk in je eentje naar toe?

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:45

Ik vond die in Aachen wel leuk altijd. Palmen Paradies in Euskirchen was ook fijn.

Maar als je toch gaat rijden, dan zou ik eerder zeggen, ga naar Elaisa in Maasmechelen.

Wat me in Duitsland, vooral in Aachen, opviel was dat veel mensen hun eigen eten meenamen. En dat er qua beleving veel meer te doen is aan opgietingen etc.

Waarom zou je daar niet makkelijk alleen heen kunnen?

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:05

In Nederland is het niet “gek” om alleen naar de sauna te gaan, maar weet niet hoe het in andere landen is.
Eigen eten meenemen is best bijzonder :D

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:51

Nee hoor, daar zag ik ook wel mensen alleen :)

Zeker in Carolus Thermen in Aachen, dat is een beetje een lokale sauna, dus daar zie je ook veel mensen alleen.

En dan nog, gewoon niks van aantrekken :')

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:54

Ik was laatst bij berendonck en daar heb je ook ander kleur bandje als je alleen bent.. dat vond ik wel stom :+

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:02

Wat een onzin...

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:17

Is wat ik zeg onzin of dat ze dat zo doen? Ik had een wit bandje en alle stellen hadden geel.. ging erop letten en was echt zo.

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:26

Nee dat ze dat zo doen vind ik grote onzin.

Snap ook niet goed waarom.

Als je single bent is het misschien wel handig :))

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 06:56

Misschien heeft het te maken met het soort kluisje wat je krijgt? En is wit een klein kluisje en geel een groot gedeeld kluisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:55

x_spekkie_x schreef:
Misschien heeft het te maken met het soort kluisje wat je krijgt? En is wit een klein kluisje en geel een groot gedeeld kluisje.


Daar heb ik ook aan gedacht, maar volgens mij zijn het allemaal dezelfde kluisjes daar en je kiest er gewoon 1 die je met je bandje dichtdoet..

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:33

Ik denk dat het meer te maken heeft als je drankjes/ eten besteld en bij een stelletje alles op 1 rekening gaat ipv dan op ene bandje scannen en dan op andere bandje :)*

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 22:04

Relaxed schreef:
Ik was laatst bij berendonck en daar heb je ook ander kleur bandje als je alleen bent.. dat vond ik wel stom :+


Dan leggen ze ook lekker de nadruk erop zeg...heel onnodig, dan maak je de stap voor sommige mensen om nog een keer te gaan misschien nog groter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 22:28

happytime schreef:
Ik denk dat het meer te maken heeft als je drankjes/ eten besteld en bij een stelletje alles op 1 rekening gaat ipv dan op ene bandje scannen en dan op andere bandje :)*


Dat is pas onzin.. genoeg sauna's waar je gewoon 2 bandjes krijgt als stel en dan kun je zelf aangeven hoe je het afgerekend wil hebben, alles op 1 bandje scannen of ieder apart per bandje om apart af te rekenen.