Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:42

Molfre hoe was de hoop les?
Ik heb dit ooit gedaan maar vond het zo veel pijnlijker.

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:37

Hoop was erg leuk, maar voor mij wel een fun to do, no priority gevalletje. ZO VEEL pijnlijker dan de paal :knuffel:

Ik heb inmiddels ook sticky leggings gekocht. Ik zweet zo ontzettend veel (van mezelf) dat ik eigenlijk ook nu een ventilator nodig heb, wat dan tot een hoop geklaag van mijn studiogenootjes leidt. Nu 2 lessen mee gedaan en ik vind het echt zo'n uitkomst! Enige dat even wennen is is wel klimmen.

Inmiddels ook door naar level 2 *\o/*

Hier mijn eerste progress met een extended butterfly en een baby jade.

Afbeelding

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:54

Nou dames, ik roep al jaren dat dit me zo'n leuke sport lijkt, en nu heb ik me dan eindelijk ingeschreven voor een beginnerscursus :D ik maak me een beetje zorgen over mijn hernia been ( en teveel aan vetjes _O- ) maar ik ben heel benieuwd! Hebben jullie tips voor welke broekjes fijn zijn? Ik heb nu via zalando twee besteld, maar ik wil eigenlijk iets zonder naad in het midden.

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:44

har166 schreef:
Nou dames, ik roep al jaren dat dit me zo'n leuke sport lijkt, en nu heb ik me dan eindelijk ingeschreven voor een beginnerscursus :D ik maak me een beetje zorgen over mijn hernia been ( en teveel aan vetjes _O- ) maar ik ben heel benieuwd! Hebben jullie tips voor welke broekjes fijn zijn? Ik heb nu via zalando twee besteld, maar ik wil eigenlijk iets zonder naad in het midden.


Leuk hoor! :D

Qua broekjes. Sowieso niet te lange pijpjes. Heb je alleen maar last van stof wat in de weg zit ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:57

Ik heb hotpants van Zumba :D Maar Flexmonkey en Dragonfly vind ik ook erg fijn... Flexmonkey is trouwens van een Nederlandse dame (Cai Sanders)... en zij levert hele goede kwaliteit... :)

Hoe gaat het hier met trainen bij iedereen? Ik doe regelmatig mee aan challenges op Instagram, en daar leer ik toch ook wel veel nieuwe dingen van... ik heb bv. de Betty Boop voor het eerst gedaan... zag er best moeilijk/pijnlijk uit, maar dat was het geen van twee... de Felicity staat als intermediate optie bij een challenge, maar die vond ik een stuk makkelijker dan de beginnersoptie... en de side sit hug... dat was de beginnersoptie, maar die vind ik dus verrot moeilijk... en de Teddy heb ik maar gewoon overgeslagen... die is moeilijk en heel pijnlijk... en ik had daarvoor al de Yogini gedaan (met nog een hand aan de paal... zonder hand aan de paal ga ik die echt niet doen... aan mn oksel hangen is niet leuk :n

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:03

Deze tijd van het jaar is het bij mij altijd wat rustiger. En we zitten hier tijdelijk in een woonunit waardoor ik mijn paal thuis niet meer kwijt kan. Ben voor een paar maanden aangewezen op de paal van de dansstudio, dus gewoon even één keer per week :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:22

Je mag hier ook wel komen trainen? Lesgeven kan ik hier niet in, maar vrij trainen (samen) kan altijd :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:58

har166 schreef:
Nou dames, ik roep al jaren dat dit me zo'n leuke sport lijkt, en nu heb ik me dan eindelijk ingeschreven voor een beginnerscursus :D ik maak me een beetje zorgen over mijn hernia been ( en teveel aan vetjes _O- ) maar ik ben heel benieuwd! Hebben jullie tips voor welke broekjes fijn zijn? Ik heb nu via zalando twee besteld, maar ik wil eigenlijk iets zonder naad in het midden.


Wat leuk!

je kan ook op Pole Junkie kijken voor leuke outfits. Kun je kijken naar Dragonfly of Pole addict voor een beetje de basics voor een leuke prijs.

Hier lekker druk bezig met het paaldansen. Focus mij voornamelijk op flow en dans en minder op de tricks. Ook voornamelijk op hakken aan het dansen :o

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:01

Banjer schreef:
Je mag hier ook wel komen trainen? Lesgeven kan ik hier niet in, maar vrij trainen (samen) kan altijd :)


Oh, dat is wel een keer leuk om te doen ja! Als de drukte van de feestdagen weer een beetje voorbij is en alles weer in zijn normale ritme dan bericht ik je wel even ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 01:08

Helemaal goed :D

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:36

Heeft iemand ervaring met handschoenen voor pole fitness? Ik gebruik nu liquid chalk maar blijf zweethanden houden en daardoor glijden. Nu zag ik op een paar websites van die handschoenen maar ik vraag me af of dat wat is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:44

Ik heb ze, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit.... ze geven echt heel veel grip... misschien wel teveel.... :o

Ik heb ze trouwens altijd in mn rugzak zitten... stel dat ik een mooie paal tegenkom op straat, voor street poling... :D

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:24

Banjer schreef:
Ik heb ze, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit.... ze geven echt heel veel grip... misschien wel teveel.... :o

Ik heb ze trouwens altijd in mn rugzak zitten... stel dat ik een mooie paal tegenkom op straat, voor street poling... :D


Welk merk heb jij?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:39

har166 schreef:
Heeft iemand ervaring met handschoenen voor pole fitness? Ik gebruik nu liquid chalk maar blijf zweethanden houden en daardoor glijden. Nu zag ik op een paar websites van die handschoenen maar ik vraag me af of dat wat is.



Misschien moet je een andere soort grip gebruiken die beter bij je huidtype past.
Zijn tegenwoordig zoveel opties voor het paaldansen

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:08

Ja snap ik, er zijn tig merken. Maar om nou 10 verschillende flesjes te kopen is ook zo wat _O-

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 00:01


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 07:59

har166 schreef:
Banjer schreef:
Ik heb ze, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit.... ze geven echt heel veel grip... misschien wel teveel.... :o

Ik heb ze trouwens altijd in mn rugzak zitten... stel dat ik een mooie paal tegenkom op straat, voor street poling... :D


Welk merk heb jij?

Mighty Grip

har166

Berichten: 2043
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:45

Bedankt voor de tips!

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 09:38

Hey :) ik ben al jaren niet meer heel actief op bokt, maar kwam dit topic tegen, hopelijk vinden jullie t niet erg.
Heb nu 4 lessen gehad, na de 1e les dacht ik echt: nope nope nope...
Niet omdat ik t niet leuk vond, maar omdat ik echt barslecht ben _O-
Maar besloten door te zetten nu, want ik weet ook dat ik een perfectionist ben en dingen graag wil kunnen, maar het dus moeilijk vind om te oefenen en fouten te maken.
Na 4 lessen lijkt t nog nergens op hoor, t lijkt wel alsof mn lijf gewoon niet doet wat ik denk dat het doet :=
Bij anderen ziet het er dan al supersierlijk uit, en ik ben een soort bouwvakker in een paal _O-
Mgoed :) daar gaat het uiteindelijk niet om. Ik begin de verslavende factor ervan nu wel te merken :) heb 1x in de week, wil eigenlijk wel vaker maar gewoon geen tijd voor.
Hoe was het voor jullie in het begin?

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:13

Hoi Dott,

Welkom!

Het was voor mij in het begin ook meer lachwekkend dan dat het ergens op leek hoor :') . Je moet echt eerst wat kracht opbouwen voordat je het gevoel krijgt dat je ergens naartoe aan het werken bent en dan wordt het alleen maar leuker en leuker. Mijn tweede naam is ook perfectionist en ik vind het dus ook heel lastig als iets niet helemaal wil en dat heb ik nog steeds. Kan super gefrustreerd raken als een oefening gewoon net niet lukt :+ , maar uit ervaring kan ik ook zeggen dat het uiteindelijk wel gaat lukken als je niet opgeeft. En dan krijg je daar toch een adrenaline kick van :D .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:42

ik sluit me bij B aan... :D Mijn eerste lessen waren geschikt voor America's Funniest Home Videos :))

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:49

Weet iemand hier lessen in de buurt van Enkhuizen (West Friesland)?

Ik ben verhuisd en mis het!
In Hoorn wel ooit lessen gevolgd maar paste niet bij mij daar.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 09:45

BvanhetB schreef:
Hoi Dott,

Welkom!

Het was voor mij in het begin ook meer lachwekkend dan dat het ergens op leek hoor :') . Je moet echt eerst wat kracht opbouwen voordat je het gevoel krijgt dat je ergens naartoe aan het werken bent en dan wordt het alleen maar leuker en leuker. Mijn tweede naam is ook perfectionist en ik vind het dus ook heel lastig als iets niet helemaal wil en dat heb ik nog steeds. Kan super gefrustreerd raken als een oefening gewoon net niet lukt :+ , maar uit ervaring kan ik ook zeggen dat het uiteindelijk wel gaat lukken als je niet opgeeft. En dan krijg je daar toch een adrenaline kick van :D .


Superfijn om dit te lezen.
Ik vind t vooral lastig als ik allerlei anderen supersierlijk die dingen zie doen, en bij mij dan allemaal hoekig en horkerig en t lijkt nergens op hahaha.

Maar goed, ik vind het ook heel erg leuk, dus dat is uiteindelijk het belangrijkste :D

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 09:46

Banjer schreef:
ik sluit me bij B aan... :D Mijn eerste lessen waren geschikt voor America's Funniest Home Videos :))


Whahaha ja daar kan die van mij ook bij

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:57

Dott schreef:
Hey :) ik ben al jaren niet meer heel actief op bokt, maar kwam dit topic tegen, hopelijk vinden jullie t niet erg.
Heb nu 4 lessen gehad, na de 1e les dacht ik echt: nope nope nope...
Niet omdat ik t niet leuk vond, maar omdat ik echt barslecht ben _O-
Maar besloten door te zetten nu, want ik weet ook dat ik een perfectionist ben en dingen graag wil kunnen, maar het dus moeilijk vind om te oefenen en fouten te maken.
Na 4 lessen lijkt t nog nergens op hoor, t lijkt wel alsof mn lijf gewoon niet doet wat ik denk dat het doet :=
Bij anderen ziet het er dan al supersierlijk uit, en ik ben een soort bouwvakker in een paal _O-
Mgoed :) daar gaat het uiteindelijk niet om. Ik begin de verslavende factor ervan nu wel te merken :) heb 1x in de week, wil eigenlijk wel vaker maar gewoon geen tijd voor.
Hoe was het voor jullie in het begin?



Het sierlijke komt vanzelf. Je kunt niet verwachten dat je alles in 1x perfect kan. Daar zit dan ook helemaal geen uitdaging en is het plezier er ook snel vanaf lijkt mij.

Hier was ik ook bar slecht en kon nooit wat onthouden. Maar nu gaat het al een stuk beter.