Miradry behandeling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 12:50

Beste bokkers,

Ivm overmatig zweten en dagelijks grappige opmerkingen over vlekken onder mijn oksels staat in juni mijn afspraak bij de dermatoloog gepland voor een gesprek over de MiraDry behandeling.
Ik vraag me vooral af hoe de behandeling zelf is, of het pijn doet, werkt en hoe lang je er last van blijft houden.
Vandaar de vraag of er meer bokkers zijn die deze behandeling hebben gehad.
:D

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:54

Geen ervaring, maar is de Odorex Extra Dry depper geen tijdelijke oplossing tot dan?
's Avonds oksels wassen, beetje deppen en laten intrekken, 's ochtends afspoelen (washandje of douche) en daarna paar dagen geen drup zweet. Werkt voor mij heel goed op de warme dagen (en voor zweetvoeten ook *\o/* ).

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 15:34

Rebel_Jits schreef:
Geen ervaring, maar is de Odorex Extra Dry depper geen tijdelijke oplossing tot dan?
's Avonds oksels wassen, beetje deppen en laten intrekken, 's ochtends afspoelen (washandje of douche) en daarna paar dagen geen drup zweet. Werkt voor mij heel goed op de warme dagen (en voor zweetvoeten ook *\o/* ).


Heb deze helaas al gehad, net als alle andere crèmes en deo smeerseltjes -O-
Baal er echt van, ik ben dan ook heel blij dat er wat aan gedaan kan worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:16

Ik heb wel al 2x een intakegesprek gehad voor de Miradry, maar ben steeds niet overtuigd. Ik heb veel gegoogled naar ervaringen, ook op Amerikaanse sites, omdat de behandeling daar al langer wordt gedaan. Maar ik heb het idee dat het na een tijdje toch best vaak weer terug komt. Er is nog weinig bekend over de werkzaamheid op lange termijn. En dan is het wel een hoop geld vind ik.

Is botox voor jou geen optie? Dat wordt onder voorwaarden als je wordt doorverwezen soms wel vergoed.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 16:43

Botox vind ik niet een ideale behandeling omdat mijn dermatoloog zei dat je die behandeling sowieso jaarlijks of zelfs halfjaarlijks moet laten uitvoeren. Dan heb ik liever iets wat wel wat langer zit.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 21:26

Omdat hier niemand met ervaringen te vinden was zal ik de mijne delen.
Donderdag heb ik de behandeling gehad en het is mij ontzettend mee gevallen, na twee dagen rustig aan kon ik vandaag weer lekker aan het werk en ik heb zowaar geen last meer van zweetstraaltjes en vlekken! Voor mij was dit het helemaal waard

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:43

Fijn dat het goed gegaan is! Hoe lang heb je hier profijt van?

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:46

Ik heb het meteen opgezocht op google maar helaas word de behandeling niet vergoed....
Erg jammer!

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:52

Ja dat is ontzettend jammer. Totaal ben je 2.500 kwijt.

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:55

Pppfff das veel geld....
Het zou voor mij wel ideaal zijn, want ik ben die natte oksels bij het minste of geringste wel beu

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:14

Ik had de mail ook gehad. Krijg ook botox onder de oksels.
Eerst dacht ik dat ik wel wilde informeren naar de behandeling tot ik de prijs zag. Ik blijf maar gewoon 2 keer per jaar pijn lijden... dat word wel vergoed voor mij :+

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 08:09

Voor mij was de behandeling maar 1500. Gelukkig een eindexamencadeautje van mijn ouders. We hebben van botox afgezien omdat dat halfjaarlijks moet en aangezien ik pas 18 ben dat nog aardig wat beurten zouden worden. In het ziekenhuis zeiden ze dat mensen aan een behandeling genoeg hebben voor de rest van hun leven maar dat sommigen terugkomen omdat ze echt helemaal niet meer willen zweten (bv ook niet bij intensief sporten e.d.) maar verder niet. Ben benieuwd of dat voor mij ook geldt met de jonge leeftijd waarop ik het heb laten doen

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:13

Ik heb gelukkig geen last van zweten maar dit klinkt als een uitvinding! Fijn Lonni dat het goed verlopen is, hopelijk heb je er lang profijt van.

Ik vind de kosten overigens meevallen als dit voor de rest van je leven werkt of zelfs maar voor 10 jaar.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:22

amies100 schreef:
Ik heb gelukkig geen last van zweten maar dit klinkt als een uitvinding! Fijn Lonni dat het goed verlopen is, hopelijk heb je er lang profijt van.

Ik vind de kosten overigens meevallen als dit voor de rest van je leven werkt of zelfs maar voor 10 jaar.

Maar dat is nog maar de vraag. Werkt het voor de rest van je leven of voor 10 jaar?
Mijn botox word gelukkig nog wel vergoed. En dan ga ik liever 2 keer per jaar deze behandeling doen met het feit dat het nog vergoed word dan 1500 neerleggen met de wetenschap dat het misschien niet helpt

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:49

Inmiddels nog steeds tevreden?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 16:53

Ik ben super tevreden met het resultaat ja :D
De gevoeligheid onder mijn oksels is sinds een maandje volledig weg, dus dat heeft wel een tijdje geduurd maar is volledig weggetrokken gelukkig. Ik merk dat het zweten wel wat terug is, maar enkel bij normale omstandigheden. Ik zweet nu alleen tijdens het sporten of wanneer ik met een (te) warme trui in de zon ga zitten. Het blijft goed weg in shirts of wanneer ik zelf iets spannend vind terwijl ik daar voorheen al natte plekken van kreeg.

Ik vind het ook wel goed dat het bij sporten weer wat terug is, het is natuurlijk toch een manier om je warmte etc. kwijt te kunnen. Het onnodige zweten is er voor mij af en daar ben ik dolblij mee, en het heeft eindelijk weer zin om wat deodorant op te doen :')

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:13

Fijn dat je zo tevreden bent! Ik heb besloten het ook te laten doen binnenkort als de corona ellende voorbij is.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:38

Hoe is het inmiddels met de mensen die de behandeling hebben gehad? Niet terug weer gaan zweten?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 16:48

Bij mij is alles nog steeds goed :D
Merk dat ik vanaf een graad of 30 en strakke shirtjes wel weer lichte zweetvlekjes krijg, maar dat vind ik niet gek of erg, voorheen liepen de stralen dan uit m'n oksels dus ben hier zeer tevreden mee.
Vind het ook een fijne gedachte dat ik niet compleet gestopt ben met zweten, het is toch een manier om je warmte mee kwijt te kunnen en ik was wel bang dat ik dat natuurlijke proces een beetje doodgeslagen had.

Dus ja, wel weer terug gaan zweten (maar in vorige post ook al benoemd zag ik), maar zeker niet tot het extreme waar ik voor de behandeling mee zat, en ook bij normale temperaturen of stress geen klotsoksels meer :D

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:50

Fijn topic dit. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen op lange(re) termijn.

Zelf heb ik nog circa 2 keer per jaar botox behandelingen en heb ik nog niet gekozen voor MiraDry. Het is wel erg jammer dat het niet vergoed wordt..

Vanwege andere aandoening heb ik toch al heel mijn eigen risico verbruikt elk jaar, dus voor eigen risico hoef ik die botox niet te laten staan inmiddels.

Maar het klinkt wel ideaal dat je iets zou hebben waardoor je nooit (of pas weer na een vrij lange termijn) meer in die zweet ellende terecht komt.. Ik blijf volgen

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:15

Botox wordt dus wel vergoed?

Super fijn dat je nog steeds tevreden bent!

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:19

Ja als je een verwijzing hebt van je huisarts naar de dermatoloog en de dermatoloog vindt dat je deze behandeling nodig hebt.
Het zit in de basisverzekering maar kost dus wel je eigen risico als je er gebruik van maakt.

Maar ik ben er zeker wel tevreden over hoor, al zou een definitieve oplossing uiteraard heerlijk zijn maar de kosten houden me nu nog tegen gezien van miradry niets vergoed wordt vooralsnog.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Miradry behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:30

Hier ook! Ik heb al zeker een half jaar of langer nergens last van met de botox.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 15:45

Inmiddels aan het twijfelen of ik voor een tweede behandeling ga -O-
Het is weer bijna volledig terug, heb contact gehad met de dermatoloog en zij raadde een tweede behandeling aan, maar dan weer geen garantie dat het blijft hoe het dan is :\

Vind het wel veel geld én veel ongemak (naalden in je oksels zijn echt niet chill) voor zo weinig garantie, maar ik word ook een beetje gek aangekeken met m'n zweetvlekken O:)

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:52

Nee snap ik dat je twijfelt.Wel eens een sousbras geprobeerd en /of wijde katoenen kleding?Strakke kleding onder je oksel is nooit handig .