Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:57

Kristy1998x schreef:
Hier al 1,5 week thuis.

Hoesten
Keelpijn
Kortademig
Lichte verhoging
Gigantische hoofdpijn

Lig veel op de bank of in bed, slaap is vrijwel nergens te bekennen. De hoofdpijn laat dit helaas niet toe.
Contact gehad met huisarts, advies;
binnenblijven tot 24 uur klachtenvrij.

Boodschappen, huishouden en paard welke in eigen beheer staat gaat helaas gewoon door. Sommige dagen gaat het wat beter, andere dagen al bekaf als ik naar de keuken toe loop voor een glaasje water. Tot nu toe nog geen verbetering na 1,5 week. Enkele symptomen verslechterd en enkele symptomen hetzelfde gebleven.

Geen idee of het nou dus daadwerkelijk corona is of een flinke griep. Al moet ik zeggen dat ik de griep altijd anders heb ervaren en me niet zo lamlendig heb gevoeld als nu. Maar wachten tot het over is denk ik dan maar. Milde klachten testen ze toch niet en zolang de symptomen niet opname waardig zijn zien we wel hoe het er volgende week voor staat :Z.


Boodschappen hoeft je toch niet de deur voor uit? Kan iemand anders ook voor je doen, vind dat wel een enorm risico voor een ander, als je nu de deur uit gaat naar een supermarkt, terwijl je klachten hebt.

Paard ok snap dat je die moet voeren ed, maar stond jij niet vorige week nog achterop een menwagen? Of heb ik dat verkeerd gezien?

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:09

@Morrow_Less Dankje <3.

Klopt. In Amerika doen ze dit via de neus.
Zag er niet geheel pijnloos uit %).

Citaat:
Ik las met een swab, achter in de keel met kokhalseffect.


Ik zal wel moeten, niemand anders die mijn boodschappen kan doen. Aldi zit hier om de hoek. Auto in, auto uit, boodschappen voor de gehele week in de mand, afrekenen en weer weg. Uiteraard rekening houdend met de voorschriften van het RIVM.

Onze hond gaat in de tuin, hier maak ik momenteel geen wandelingen mee. Dat is in mijn ogen te onverantwoord. Hebben een klein hondje dus dat gaat prima zo. Alleen boodschappen is toch iets wat ik echt zelf zou moeten doen. En de verzorging van mijn paard gaat dagelijks natuurlijk ook door. Maar goed dat is ook auto uit en weer in. Kom op de weide met niemand in contact dus daar vrijwel geen gevaar op het besmetten van een ander. Als weide eigenaar aanwezig is houden we iniedergeval een gepaste afstand tussen elkaar.

Ophelia schreef:
Kristy1998x schreef:
Hier al 1,5 week thuis.

Hoesten
Keelpijn
Kortademig
Lichte verhoging
Gigantische hoofdpijn

Lig veel op de bank of in bed, slaap is vrijwel nergens te bekennen. De hoofdpijn laat dit helaas niet toe.
Contact gehad met huisarts, advies;
binnenblijven tot 24 uur klachtenvrij.

Boodschappen, huishouden en paard welke in eigen beheer staat gaat helaas gewoon door. Sommige dagen gaat het wat beter, andere dagen al bekaf als ik naar de keuken toe loop voor een glaasje water. Tot nu toe nog geen verbetering na 1,5 week. Enkele symptomen verslechterd en enkele symptomen hetzelfde gebleven.

Geen idee of het nou dus daadwerkelijk corona is of een flinke griep. Al moet ik zeggen dat ik de griep altijd anders heb ervaren en me niet zo lamlendig heb gevoeld als nu. Maar wachten tot het over is denk ik dan maar. Milde klachten testen ze toch niet en zolang de symptomen niet opname waardig zijn zien we wel hoe het er volgende week voor staat :Z.


Maar doe je zelf boodschappen dan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:13

-O- nee je houdt je niet aan de voorschriften, bij klachten blijf je thuis. Of bel desnoods de winkel op of ze afleveren. Heb ik ook moeten doen. Met dergelijke klachten hoor je niet in een winkel thuis :n hond uitlaten is een minder risico dan naar de winkel gaan. Alles wat je aanraakt kun je besmetten met virusdeeltjes.

Ook voor jou geldt dan thuisisolatie. Niet leuk wel nodig,

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:14

3timesmom schreef:
Hoe wordt het eigenlijk getest? Via bloedonderzoek?


Met een neus en keelswab.
En kan je vertellen dat voelt niet fijn

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:14

Zal helaas wel moeten als er niemand anders is die je boodschappen halen kan. Voordat ik de winkel binnenga zijn mijn handen iniedergeval ontsmet en mocht ik moeten hoesten dan hou ik dit in. Daarnaast volg ik in de supermarkt gewoon de richtlijnen van het RIVM op om zo min mogelijk risico te zijn voor anderen.

Ik denk dat je iemand anders voor je hebt. ;)
Ik men niet en ken ook geen mensen hier in de omgeving welke mennen. Wel een paar overigens maar dit zijn mensen die je via via kent.
Ga iniedergeval nooit mee met de wagen.
Citaat:
Boodschappen hoeft je toch niet de deur voor uit? Kan iemand anders ook voor je doen, vind dat wel een enorm risico voor een ander, als je nu de deur uit gaat naar een supermarkt, terwijl je klachten hebt.

Paard ok snap dat je die moet voeren ed, maar stond jij niet vorige week nog achterop een menwagen? Of heb ik dat verkeerd gezien?
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 23-03-20 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:16

Bij het advies wat ik vanuit de huisarts en het GGZ gekregen heb werd vermeld dat als het niet anders kan je gewoon naar de supermarkt mag zolang je je aan de voorschriften houd van het RIVM. Tevens ontsmet ik mijn handen voordat ik uberhaupt naar binnen ga of iets aanraak. Ik raak ook enkel de dingen aan die ik nodig heb en pak niet iets om het dan weer terug te leggen. Ik hou hierin zo veel mogelijk rekening zodat ik een laag risico blijf maar ik heb toch echt mijn boodschappen nodig. Ga mijn hond nu liever niet uitlaten met al die 'dagjes uit' mensen om mij heen welke er massaal met hun gezin op uit trekken. Wekelijks een enkeltje supermarkt en het onderhouden van mijn paard blijft het bij. Meer kan ik zelf momenteel ook niet aan.

karuna schreef:
-O- nee je houdt je niet aan de voorschriften, bij klachten blijf je thuis. Of bel desnoods de winkel op of ze afleveren. Heb ik ook moeten doen. Met dergelijke klachten hoor je niet in een winkel thuis :n hond uitlaten is een minder risico dan naar de winkel gaan. Alles wat je aanraakt kun je besmetten met virusdeeltjes.

Ook voor jou geldt dan thuisisolatie. Niet leuk wel nodig,

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:18

Ah, dan haal ik je door de war met iemand anders, vond het al vreemd!

Er is op Facebook een Corona pagina van de gemeente Hellendoorn. Daar kan je prima een oproepje voor boodschappen op plaatsen. Dan hoeft je zelf de deur niet uit.
AHHellendoorn.nl bezorgt trouwens ook binnen 24 uur bij je thuis, niet ah.nl maar de site van de winkel in Hellendoorn zelf.

Je hoeft dus echt de deur niet uit voor boodschappen. Met of zonder maatregelen, dat is super onverantwoord!

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:21

Je kunt ook boodschappen laten bezorgen natuurlijk. Je hoeft je huis niet uit voor boodschappen, ook al heb je niemand om ze voor je te halen.
Handen ontsmetten helpt niet tegen een virus. En hoesten inhouden? Dat lukt volgens mij niemand.

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:22

Huh? Hoe kom je er toch bij? Je mag helemaal de deur niet uit. Heb je geklapt voor de zorg? Je had evengoed een middelvinger op kunnen steken met dit gedrag.

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:26

Zoals hierboven vermeld heb ik enkel aangehouden wat mij is verteld door de huisarts en het GGZ. Dus mij hierop persoonlijk aanvallen vind ik niet zo volwassen.

Overigens om terug te komen op je vraag.
Nee ik heb ik niet geklapt voor de zorg.

Rizette schreef:
Huh? Hoe kom je er toch bij? Je mag helemaal de deur niet uit. Heb je geklapt voor de zorg? Je had evengoed een middelvinger op kunnen steken met dit gedrag.

kiki1976

Berichten: 16891
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:26

Nou boodschappen bezorgen is hier in de regio nu zowat onmogelijk.
De ene vind 8 km te ver weg.
De andere nemen t/m mei geen nieuwe bestellingen meer aan.
dan heb je toch echt wel een probleem vrees ik.

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:27

Rizette schreef:
_Tarzan schreef:
Ikzelf niet maar eind januari is ons zoontje enorm ziek geweest, een hele week 40+ graden koorts, diarree, snotteren en alles, gewoon een doodziek kind, dat op een gegeven moment zelfs niet meer at/dronk!. Meerdere malen bij de dokter geweest maar niks te vinden, gelukkig was hij na 2 weken weer de oude.

Mijn vriend is meteen daarna ziek geworden en was er ook zo slecht aan toe, ook meerdere dagen flinke koorts, alles wat de kleine ook had en klaagde dat hij heel slecht lucht kreeg, ook bij de dokter geweest maar die wimpelde ook af met een luchtweginfectie en goed uitzieken.

Achteraf gezien zou het misschien al corona kunnen zijn geweest, alleen was het toen nog niet hier en in het nieuws ..

(Ik heb gelukkig een sterk immuunsysteem en heb mij maar 1 dag slecht gevoeld en 1 nacht koorts gehad)

Als je echt slecht lucht krijgt loop je niet meer rond maar lig je heel stil hopende dat er nog wat lucht binnen komt. Recht op gaan zitten lukt dan al niet zonder hulp

Hij heeft een week stil op de bank gelegen en ja dan is m’n vriend echt ziek, die blijft namelijk nooit thuis, ook niet met griep ;)

Dus denk toch dat het virus er al eerder was maar nu pas echt tot uiting komt bij iedereen?

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:30

Precies dit dus... mijn voorkeur ging ook uit naar laten bezorgen maar dit lijkt onmogelijk in deze tijd. Deze optie was zeker al overwogen. En toch zal ik boodschappen moeten hebben, dus dan maar de deur uit om 1x per week mijn boodschappen te halen. Ik begrijp dat het dan een risico is voor anderen maar wat als je niet anders kan? Je zou toch moeten.

Citaat:
Nou boodschappen bezorgen is hier in de regio nu zowat onmogelijk.
De ene vind 8 km te ver weg.
De andere nemen t/m mei geen nieuwe bestellingen meer aan.
dan heb je toch echt wel een probleem vrees ik.


Dat het onverantwoord is ben ik het ook zeker mee eens. Ondanks dat ik een zo min mogelijk risico probeer te zijn. Heb hierin enkel het advies van de huisarts en het GGZ opgevolgd.

Citaat:
Je hoeft dus echt de deur niet uit voor boodschappen. Met of zonder maatregelen, dat is super onverantwoord!


Een hoest is zeker wel in te houden.
Maar daar gaat het in dit geval niet om.
Alle supermartken die thuisbezorgen zitten al volgeboekt voor het afleveren van boodschappen.
AH is voor mij geen optie, ben prijsgericht gezien geen fan van deze supermarkt en omdat ik momenteel niet kan werken probeer ik hier toch wel op te letten.

Ik ga even een kijkje nemen op de gesuggereerde facebook pagina. Eventueel is hier iemand die op dit gebied hulp aanbied.

MairiMacBran schreef:
Je kunt ook boodschappen laten bezorgen natuurlijk. Je hoeft je huis niet uit voor boodschappen, ook al heb je niemand om ze voor je te halen.
Handen ontsmetten helpt niet tegen een virus. En hoesten inhouden? Dat lukt volgens mij niemand.

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:43

Waarom reageer je niet op Marlies die aangeeft dat er wel mensen de boodschappen voor jou willen halen in jouw dorp als je een oproep plaatst? Geloof nooit dat je huisarts je heeft gezegd dat je wel boodschappen kunt gaan halen.

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:50

Zie hier mijn reactie op de suggestie van Marlies.

Rizette schreef:
Waarom reageer je niet op Marlies die aangeeft dat er wel mensen de boodschappen voor jou willen halen in jouw dorp als je een oproep plaatst? Geloof nooit dat je huisarts je heeft gezegd dat je wel boodschappen kunt gaan halen.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:00

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gezondheid

Je moet gewoon thuisblijven, punt!
Plaats een oproep op social media of hier op Bokt of iemand je uit de brand kan helpen met je boodschappen en blijf verder in je eigen bubbel. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, na álle informatie, richtlijnen en regels dat je dan nóg denkt dat jíj wel ff de supermarkt inkan. Dat virus is hartstikke besmettelijk, óók als je je adem inhoud. Echt te gek voor woorden dat je het risico neemt en zo misschien iemand (of meerdere) mensen kunt besmetten met alle gevolgen van dien :n

kiki1976

Berichten: 16891
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:08

Afbeelding
En bij de plus wilt de website niet laden.
Vormar komt niet in onze regio ondanks hier 8 km vandaan een winkel zit
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 23-03-20 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:08

Je kan het virus ook bij je dragen zonder dat je symptomen hebt en zo deze overdragen. Tevens geeft de website van de rijksoverheid ook aan dat je gewoon je boodschappen mag doen zolang je afstand houd.

Citaat:
Je kunt nog boodschappen doen, wandelen, fietsen en eten afhalen, maar probeer wel afstand te houden tot anderen.


Volgensmij heb ik al duidelijk aangegeven dat ik hierin het advies van de huisarts en het GGZ heb opgevolgd. Mij persoonlijk aanvallen is daarom ook niet nodig. Het is niet dat ik net terug kom van een gezellig dagje strand, of een avondje met vrienden. Ik ben afgelopen week 1x in de supermarkt geweest om mijn nodige weekboodschappen te doen, that's it. Ik heb vanaf dag 1 de optie om het te laten bezorgen al overwogen, echter zit dit vol. Dus ja ik ben 1x naar de supermarkt geweest om mijn spullen te halen en mij hierbij netjes aan de regels gehouden zodat ik een relatief laag risico ben. Aan een oproep plaatsen had ik toen nog niet gedacht en ga dit nu ook doen. Ik ga namelijk niet voor de lol in de supermarkt rondlopen terwijl ik het gevoel heb alsof ik zojuist de halve mount everest beklommen heb.

Ik begrijp dat het onverantwoord was maar om hier nou zo'n nadruk op te leggen terwijl dit al enkele keren benoemd is lijkt mij niet nodig.

Nogmaals kon ik op dat moment niet anders.
Overigens denk ik niet dat het slim is zo lang
je adem in te houden ;).

Ophelia schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gezondheid

Je moet gewoon thuisblijven, punt!
Plaats een oproep op social media of hier op Bokt of iemand je uit de brand kan helpen met je boodschappen en blijf verder in je eigen bubbel. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, na álle informatie, richtlijnen en regels dat je dan nóg denkt dat jíj wel ff de supermarkt inkan. Dat virus is hartstikke besmettelijk, óók als je je adem inhoud. Echt te gek voor woorden dat je het risico neemt en zo misschien iemand (of meerdere) mensen kunt besmetten met alle gevolgen van dien :n

Echwel

Berichten: 12490
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:16

Ach en de grootste roeptoeters zijn geen haar beter.
Gingen ondanks zelfdiagnose nog overal naartoe..

Dus ehhhhh

kiki1976

Berichten: 16891
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:17

Echwel schreef:
Ach en de grootste roeptoeters zijn geen haar beter.
Gingen ondanks zelfdiagnose nog overal naartoe..

Dus ehhhhh

Ja dat is wel erg dom (zachtjes uitgedrukt)

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:22

Via AH.nl werkt het bezorgen alweer, dus dat kun je ook doen.

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:24

raket schreef:
Ik ben positief getest.


Sterkte raket!

Mag ik vragen wat voor klachten je ervaart?

kiki1976

Berichten: 16891
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:25

Kinke schreef:
Via AH.nl werkt het bezorgen alweer, dus dat kun je ook doen.

Komt hier ook niet.

Nu ga ik gewoon zelf naar de winkel.
Maar voor oudere, zieke, mensen die slecht ter been zijn vind ik dit wel een domper. Nu snap ik de winkels ook hoor dat ze stoppen ermee.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:29

Ik ben thuis met klachten. Keelpijn, verhoging en een lam gevoel in mijn lichaam. Normaal zou ik met deze klachten gewoon gaan werken maar heb me ziek gemeld. Geen haar op me hoofd die er aan denkt dat ik nog boodschappen ga doen of buiten tussen de mensen ga lopen ik snap dat niet. Als ik alleen was geweest de hulp schiet als paddenstoelen uit de grond met mensen die aanbieden wat voor je te halen...

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:30

Kristy1998x schreef:
Je kan het virus ook bij je dragen zonder dat je symptomen hebt en zo deze overdragen. Tevens geeft de website van de rijksoverheid ook aan dat je gewoon je boodschappen mag doen zolang je afstand houd.

Citaat:
Je kunt nog boodschappen doen, wandelen, fietsen en eten afhalen, maar probeer wel afstand te houden tot anderen.


Volgensmij heb ik al duidelijk aangegeven dat ik hierin het advies van de huisarts en het GGZ heb opgevolgd. Mij persoonlijk aanvallen is daarom ook niet nodig. Het is niet dat ik net terug kom van een gezellig dagje strand, of een avondje met vrienden. Ik ben afgelopen week 1x in de supermarkt geweest om mijn nodige weekboodschappen te doen, that's it. Ik heb vanaf dag 1 de optie om het te laten bezorgen al overwogen, echter zit dit vol. Dus ja ik ben 1x naar de supermarkt geweest om mijn spullen te halen en mij hierbij netjes aan de regels gehouden zodat ik een relatief laag risico ben. Aan een oproep plaatsen had ik toen nog niet gedacht en ga dit nu ook doen. Ik ga namelijk niet voor de lol in de supermarkt rondlopen terwijl ik het gevoel heb alsof ik zojuist de halve mount everest beklommen heb.

Ik begrijp dat het onverantwoord was maar om hier nou zo'n nadruk op te leggen terwijl dit al enkele keren benoemd is lijkt mij niet nodig.

Nogmaals kon ik op dat moment niet anders.
Overigens denk ik niet dat het slim is zo lang
je adem in te houden ;).

Ophelia schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gezondheid

Je moet gewoon thuisblijven, punt!
Plaats een oproep op social media of hier op Bokt of iemand je uit de brand kan helpen met je boodschappen en blijf verder in je eigen bubbel. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, na álle informatie, richtlijnen en regels dat je dan nóg denkt dat jíj wel ff de supermarkt inkan. Dat virus is hartstikke besmettelijk, óók als je je adem inhoud. Echt te gek voor woorden dat je het risico neemt en zo misschien iemand (of meerdere) mensen kunt besmetten met alle gevolgen van dien :n


Dat afstand houden geld voor wanneer je geen klachten hebt. Bij klachten thuisblijven, geen klachten wel naar buiten maar afstand houden. Je haalt het door elkaar..

En deze roeptoeter gaat er zelf niet op uit. Pubers zitten al een week binnen, althans, ze maken 's avonds een wandeling met ons als ouders, daarnaast geen sociaal contact.

Kristy1998, ik wil je niet aanvallen, echt niet. Maar je kan echt niet zomaar een winkel in met jou klachten. Als je dichterbij had gewoont had ik je boodschappen graag willen doen..