Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:01

Allereerst: Onali, wat ben je een vreselijk botte hork. Dat zeg je toch niet zo! 8)7
Ik kan veel tegen veel uitspraken, maar dit is onbeschoft.

TS, wat goed van je dat je dit traject ingaat, ik weet niet of ik het zo zou doen. Een one-night-stand zou toch in mijn gedachten zijn opgekomen, of misschien een goede vriend.
Maar wat je nu doet ik goed overdacht, je hebt gewikt en gewogen en ik duim voor jou dat je vlug zwanger zult raken.

Jorex

Berichten: 9999
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:04

Ik volg even mee, erg dappere beslissing TS. Ik ben erg benieuwd naar hoe je traject gaat zijn.

@Onali een kind krijgen is niet te vergelijken met het hebben van een paard. Een paard jankt je niet wakker 's nachts, kan niet praten etc, woont niet bij je in huis (zou wat wezen). Ik vind dat zolang een kind liefdevolle ouders/een liefdevolle ouder heeft dat het recht heeft te bestaan. En eenieder die de behoefte heeft wel zijn genen door te zetten naar de volgende generatie, dat die de kans daartoe krijgt. Ik vind TS haar beslissing dan ook vele malen beter dan de vele vechtscheidingen die ik om me heen hoor en zie, alsof het kind daar zoveel beter van wordt.

capopjekop

Berichten: 30681
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:06

Gefeliciteerd. Wat fijn dat je goedkeuring hebt. Het lijkt mij heel pittig, vooral het eerste jaar. Mijn broertje en schoonzus waren gesloopt de eerste maanden met snachts eruit en werken en die zijn dan samen.

Heb je al voldoende oppas geregeld zodat je af en toe bij kan tanken?

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:07

Succes! En respect!

Ik heb zelf helemaal niks met kinderen, maar vind dit altijd heel mooi.

Iemand die er echt overna heeft gedacht en er 100% voor gaat. Niet omdat het je is overkomen, maar omdat je het wil.

Gaat helemaal goedkomen met jullie! :)

Sizzle

Berichten: 35719
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:08

Succes TS!
Ik heb 2 vriendinnen die ook in dit traject zitten :)

Ik kwam er laatst achter dat het in Zwitserland verboden is :oo 8)7

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 18:08

Ik moet er misschien bij vermelden dat ik lesbienne ben dus in had hoe dan ook naar het ziekenhuis gemoeten.
Net die schuimecho gehad. Dat was eventjes sterven. Maar mijn eileiders zijn beide doorgankelijk.
25/11 is de volgende afspraak om het dossier te bespreken en dan zal ik ook weten hoe lang de wachtlijst is ongeveer voor een donor.

Oppas is zeker geregeld.
Ik heb 3 zussen en mijn mama wilt zeker in springen.

Onali

Berichten: 18507
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:09

Imker schreef:
Allereerst: Onali, wat ben je een vreselijk botte hork. Dat zeg je toch niet zo! 8)7
Ik kan veel tegen veel uitspraken, maar dit is onbeschoft.


Fijn voor jou dat je je gedachten goed kunt verwoorden.
Ik kan dat niet, ik probeer het netter te maken door voorbeelden en vergelijkingen te maken.

Dat ik dan een botte hork ben mag je vinden, net zo goed als dat ik iets mag vinden van TS dr beslissing.
Ze zal zich niet laten weerhouden door mijn mening en dat is haar goed recht.
En Imker als mijn reacties je tegenstaan dat is er rechtsboven een X of anders tik je het rode ! aan, maar volgens mij doe ik niks verkeerds.


En nee Verootjoo waarschijnlijk heb ik geen idee hoe dat voelt, ik heb immers die wens niet.
Ik kan me echt niet voorstellen hoe dat aan zou moeten voelen.

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:12

Onali schreef:
Imker schreef:
Allereerst: Onali, wat ben je een vreselijk botte hork. Dat zeg je toch niet zo! 8)7
Ik kan veel tegen veel uitspraken, maar dit is onbeschoft.


Fijn voor jou dat je je gedachten goed kunt verwoorden.
Ik kan dat niet, ik probeer het netter te maken door voorbeelden en vergelijkingen te maken.

Dat ik dan een botte hork ben mag je vinden, net zo goed als dat ik iets mag vinden van TS dr beslissing.
Ze zal zich niet laten weerhouden door mijn mening en dat is haar goed recht.
En Imker als mijn reacties je tegenstaan dat is er rechtsboven een X of anders tik je het rode ! aan, maar volgens mij doe ik niks verkeerds.


En nee Verootjoo waarschijnlijk heb ik geen idee hoe dat voelt, ik heb immers die wens niet.
Ik kan me echt niet voorstellen hoe dat aan zou moeten voelen.



Ik snap je hoor, al het over kinderen/kinderwensen gaat ben je al gauw een hork als je een tegengeluid laat horen.

Succes TS.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:15

Onali, je hebt je punt gemaakt, denk ik. Misschien is het leuker voor de TS om het hier bij te laten. Ze heeft het traject ingezet, dus jouw mening doet er niet zo heel veel meer toe. Laten we het positief houden.

TS, superspannend en heel veel succes!

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:15

Ik vind je niet bot. Nouja, soms wel, maar je merkt wel dat het voortkomt uit een stukje onwetendheid.

Je vergelijking met een paard laat weer zien dat jij vindt dat een kind minder krijgt als er geen 2 ouderfiguren aanwezig zijn. Je vergelijkt het met een slechte huisvesting voor een paard. Dat mag je vinden, maar is echt gebaseerd op een gevoel van jou. Objectief is er geen enkele reden om aan te nemen dat een kind een mindere basis meekrijgt met maar 1 ouderfiguur.

Onali

Berichten: 18507
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:17

Anoeska schreef:
Onali, je hebt je punt gemaakt, denk ik. Misschien is het leuker voor de TS om het hier bij te laten. Ze heeft het traject ingezet, dus jouw mening doet er niet zo heel veel meer toe. Laten we het positief houden.

TS, superspannend en heel veel succes!


Dus ik mag mezelf niet verdedigen tegen iemand die mij een botte hork noemt ....

As usual ben je pariah als je geen oeh en aah zegt.
Flikker toch op :evaw:





Ts, ik wens je heel veel sterkte met je beslissing, traject en zwangerschap.

capopjekop

Berichten: 30681
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:25

De toon maakt de muziek. Ik snap je punt, maar de manier waarop je het brengt vind ik ook richting het botte gaan

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:36

Ts wat een dappere keuze! Ik wens je veel success en sterkte de komende tijd.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:39

Wat spannend TO! Ik begrijp je keuze erg goed. Hopelijk gaat alles voorspoedig.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:04

Ik snap Onali wel eerlijk gezegd. Maar ik kijk dan ook misschien wat meer uit christelijk oogpunt dat ik denk dat een goede liefdevolle basis bij een kind meestal (!) voortkomt uit een vader en moeder die beide met veel liefde voor een kindje gaan. Helaas gaat het ook veel anders maar ik snap wat dat betreft Onali wel. Ken genoeg mensen hier in mijn omgeving die een vader of moeder figuur onwijs missen. En als ik geen vader had gehad had ik zo onwijs veel gemist. Omdat ze beide zo anders zijn qua man en vrouw wat ik precies nodig had in mijn ontwikkeling in opvoeding en ben meer dan dankbaar dat ik zowel veel van mijn moeder als van mijn vader heb geleerd. Maar er zullen vast ook mensen zijn die het prima vinden.

Maar dat doet er verder ook niet toe. Ik vind het keistoer van je TS! En ik wil je ook alleen maar heel veel geluk toewensen en ik ga je zeker volgen! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en kan je heel veel liefde geven aan je kindje die je hopelijk kan verwachten! :)

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:06

Amado7 schreef:
Ik snap Onali wel eerlijk gezegd. Maar ik kijk dan ook misschien wat meer uit christelijk oogpunt dat ik denk dat een goede liefdevolle basis bij een kind meestal (!) voortkomt uit een vader en moeder die beide met veel liefde voor een kindje gaan. Helaas gaat het ook veel anders maar ik snap wat dat betreft Onali wel. Ken genoeg mensen hier in mijn omgeving die een vader of moeder figuur onwijs missen. En als ik geen vader had gehad had ik zo onwijs veel gemist. Omdat ze beide zo anders zijn qua man en vrouw wat ik precies nodig had in mijn ontwikkeling in opvoeding en ben meer dan dankbaar dat ik zowel veel van mijn moeder als van mijn vader heb geleerd. Maar er zullen vast ook mensen zijn die het prima vinden.


Dat weet je toch helemaal niet? Als je was opgegroeid zonder vader was dat je leven en had je niet anders geweten dan dat.

Anastasia24

Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:06

Wat dapper TS! Ik wens jullie heel veel geluk toe! Kan zeggen dat ik mijn vader niet mis(te) in mijn leven. Heb een geweldig lieve moeder (en een huis vol dieren).

Veel geluk samen! :j

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:21

Dapper beslissing TS! Ik vind de 1e 2 jaar best pittig, ondanks dat ik het samen doe met mijn man.

We kunnen het uit alle oogpunten bekijken maar ik denk dat je beter 1 liefhebbende moeder kan hebben dan gescheiden ouders die mekaar ten onwille van het kind zwart maken, of een vader figuur die er niet is voor het het kind.

TS lekker je eigen gevoel volgen en je zeker niet laten leiden door bokt. Ik volg jou traject graag en hopelijk gaat het snel lukken!!

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:28

Ik ga je volgen TS!!

Ik ben overigens ook onwijs benieuwd of je een soort keus hebt in een donor figuur?

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:37

Esaqar schreef:
Succes! En respect!

Ik heb zelf helemaal niks met kinderen, maar vind dit altijd heel mooi.

Iemand die er echt overna heeft gedacht en er 100% voor gaat. Niet omdat het je is overkomen, maar omdat je het wil.

Gaat helemaal goedkomen met jullie! :)


Ik ook. Een vriendin van mij heeft hetzelfde gedaan. Haar zoontje is inmiddels 4 en een lekker wijs enthousiast mannetje.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:50

Stoere beslissing TS.
Ik denk dat je het prima gaat redden als mama.
Je hebt lieve familie als achterban. Dus alleen ben je nooit.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar was.
Beste keuze ooit.
Mijn biologische vader/donor nooit gemist.

Een tante van mij is BAM moeder.
Haar 2 kinderen hebben dezelfde donor als vader.

LuffB

Berichten: 1304
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:55

Super fijn dat het traject gestart is Carineken. Ik hoop dat je wens in vervulling mag gaan en dat zowel je zwanger raken als zwangerschap een mooie beleving mag zijn.

Ook mooi dat je hier het proces bespreekbaar maakt voor mensen die eventueel diezelfde wens hebben. Was de schuimecho pijnlijk?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:20

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel sneu voor het kind.
En hoe ga je het straks combineren met werken?
Uit oogpunt van het kind kan erg fijn zijn om ook een vader te hebben.
Dat men in een situatie komt van een scheiding kan ik mij wel íets bij voorstellen. Maar om bij voorbaat te kiezen voor 1 ouderschap vindt ik wel erg jij.

En hoe ga jij het later uitleggen aan je kind dat dit jouw keus is geweest dat die geen vader heeft? (Het komt in mijn ogen erg egoïstisch over.)

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:30

Wat goed van je dat je dit zo bespreekbaar maakt. Ik volg mee en wens je heel veel geluk!

Woestein

Berichten: 2847
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:45

Dikke knuf voor je TS!
Dapper dat je dit gaat doen en het ook hier verteld.
Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat en wens je heel veel succes!

Ik heb zelf jaren geen grote kinderwens gehad.
Uiteindelijk halverwege een relatie wel de wens gekregen maar partner wilde niet, 3,5 jaar geleden uit elkaar gegaan en de tijd nodig gehad om het leven weer op de rit te krijgen en mezelf weer te vinden.
De wens om een kleine is echter steeds sterker geworden maar nog geen nieuwe relatie gevonden om dit samen te gaan doen.
Nu ben ik bezig met het rondkijken naar of een donor of evt met een hele goede klik een Co-ouder via een website welke al meer mensen geholpen heeft (zitten ook in Belgie geloof ik)
Dit zal dan gebeuren via zelfinsimatie en in geval van een donor een donor verklaring waarin er goede afspraken staan.
Hierbij is de donor in de meeste gevallen getest op soa's en sommige ook op nog wat extra zaken.
Bij mij speelt mijn leeftijd een rol.
Overleg gehad met huisarts en geneacoloog en van beide groen licht gekregen om het te proberen.