Knobbeltje in borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33286
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:25

Super rot joh, en idd je schrikt je de tandjes! Ik heb t ook gehad, mammografie gekregen en bij mij was t ook goedaardig klierweefsel wat gewoon soms wat knobbelig is (mastopathie).
Goed dat je er even naar laat kijken, ik duim mee voor je!

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:29

Ik had ook een hard bultje in mijn borst (erwtje) maar dat bleek een verstopte melkklier te zijn. Nooit last van gehad en is ook vanzelf weer over gegaan.
Mammografie deed mij geen pijn, was alleen onprettig omdat de huid strak naar voren wordt getrokken en daardoor je borstkas minder ver kan uitzetten (oftewel ik kon maar mondjesmaat ademen, voor ongeveer 10 seconden).
Laat het dus wel even checken maar het kan echt heel veel (goedaardigs) zijn.

Anoniem

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:32

Bedankt voor jullie reacties, geeft toch weer hoop.
Vanmiddag om 15.45 heb ik een afspraak bij de huisarts.

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:34

Schrikken TS!
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Succes vanmiddag.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:55

Succes TS. Ik ben ook al een paar keer geweest maar het waren steeds cystes gelukkig. De laatste keer had ik er ook echt last van dus hebben ze hem leeg gezogen. Ik ga gewoon iedere keer als ik wat voel. Huisarts en de kliniek raden dat ook aan. Ik mag zeker niet denken ohh het zal wel weer een cyste zijn en niet meer gaan. Want het kan zomaar iets anders zijn.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:58

Ik heb dit ook, ook implantaten, bij mij heet het een: fibroadenoom.
Niet kwaadaardig wel gewoon in de gaten houden.

Succes!

Anoniem

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:49

Nou ik zit in de wachtkamer, loopt uiteraard lekker uit.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:51

Ja !
Ts, zorg dat je meteen gaat voor foto's en of echo .....

Hier ook het geval ooit wel eens gevoeld, maar later weer niet meer dus ik ging er vanuit dat het een klier was.
En dat was een hele foute gedachte...op het moment dat ik naar de huisartsging met pijn in mijn oksel werd ik weg gestuurd met bloedprikken op pfeiffer want ik was zo moe en katte krab ziekte want ik had een dikke klier. Toen de uitslag niets was ging ik na een half jaar terug naar de huisarts en moest hij zelf eerst voelen en hij voelde niets dus moest hij er eens over nadenken nu met die corona en zijn reputatie als je iemand zomaar instuurt worden ze ook niet blij....ik was heel boos op hem omdat hij aan zijn reputatie dacht ipv mijn gezondheid!

Bij de foto zagen ze niets, maar de echo liet al 2 tumoren zien in mijn oksel (dit bleken er later 3)ook de punctie beloofde niet veel goeds, en de tumor in de borst was al 7! cm groot bleek na de pet scan.....

Ik zit nu midden in het bestralen ,de amputatie en de chemo heb ik al gehad en ik moet je zeggen het was echt kantje boord met de timing van het ontdekken.

Dus ja trek die loden schoenen aan en ga, hoe eerder ontdekt hoe beter!


Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:02

Kwita, wat fout dat je daarmee weggestuurd bent zeg :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:19

Wat heftig zeg Kwita.
Ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis, heb in principe vrijdagmiddag een afspraak alleen moet ik werken dus heb geprobeerd inval te regelen maar geen enkele collega kan helaas.
Dus ik wilde terugbellen voor een nieuwe afspraak, maar de poli was al dicht en morgen is het natuurlijk Koningsdag.
Dus woensdag bellen om de afspraak te verplaatsen, hopelijk kan ik dan begin volgende week terecht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-21 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:25

Fijn dat je snel terrecht kan :)

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:36

Zonnebloem92 schreef:
Wat heftig zeg Kwita.
Ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis, heb in principe vrijdagmiddag een afspraak alleen moet ik werken dus heb geprobeerd inval te regelen maar geen enkele collega kan helaas.
Dus ik wilde terugbellen voor een nieuwe afspraak, maar de poli was al dicht en morgen is het natuurlijk Koningsdag.
Dus woensdag bellen om de afspraak te verplaatsen, hopelijk kan ik dan begin volgende terecht.


Ik weet niet waar je werkt, maar lijkt me dat dit gewoon doorgang moet vinden. Vervanging of niet...

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:43

Lijkt mij ook, een ziekmelding.

Janneke2

Berichten: 22860
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:45

Ja hoor, gezondheid gaat voor!

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:50

Je gaat niet voor je lol naar het ZKH en dan ook nog voor een knobbel in je borst en gelukkig heel snel. Zou hier niet al te veel woorden aan vuil maken en afmelden/ziekmelden.

zonneglans
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-07

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:00

Dit valt onder calamiteitenverlof of kort verzuimverlof. Bij wet geregeld. Dit zijn bijzondere persoonlijke omstandigheden.

tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:04

Idd, gewoon melden en gaan, dit heeft gewoon voorrang!

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:06

tengeltje11 schreef:
Idd, gewoon melden en gaan, dit heeft gewoon voorrang!


Dit dus.

Dan ga je niet nog een week wachten.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:09

Oooh ik zeg het misschien heel lomp,maar laat ze alsjeblieft barsten op je werk.
Je gezondheid gaat voor alles vrouw!
Geen afspraak verzetten hoor,voor hetzelfde geld ben je dalijk pas een paar weken later aan de beurt

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:11

Ik vond vorig jaar een behoorlijke bult in mijn borst. Toen zaten we nog aan het begin van de coronauitbraak en de dokter wilde niet op het spreekuur hebben. Ik moest nog een paar weken wachten. Toen ik mocht komen werd ik gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis en kreeg een echo voor allebei de borsten. Er zit in allebei een behoorlijke cyste. Heb er gelukkig geen last van.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:30

kwita schreef:
Ja !
Ts, zorg dat je meteen gaat voor foto's en of echo .....

Hier ook het geval ooit wel eens gevoeld, maar later weer niet meer dus ik ging er vanuit dat het een klier was.
En dat was een hele foute gedachte...op het moment dat ik naar de huisartsging met pijn in mijn oksel werd ik weg gestuurd met bloedprikken op pfeiffer want ik was zo moe en katte krab ziekte want ik had een dikke klier. Toen de uitslag niets was ging ik na een half jaar terug naar de huisarts en moest hij zelf eerst voelen en hij voelde niets dus moest hij er eens over nadenken nu met die corona en zijn reputatie als je iemand zomaar instuurt worden ze ook niet blij....ik was heel boos op hem omdat hij aan zijn reputatie dacht ipv mijn gezondheid!

Bij de foto zagen ze niets, maar de echo liet al 2 tumoren zien in mijn oksel (dit bleken er later 3)ook de punctie beloofde niet veel goeds, en de tumor in de borst was al 7! cm groot bleek na de pet scan.....

Ik zit nu midden in het bestralen ,de amputatie en de chemo heb ik al gehad en ik moet je zeggen het was echt kantje boord met de timing van het ontdekken.

Dus ja trek die loden schoenen aan en ga, hoe eerder ontdekt hoe beter!




Wat naar dat je zo'n huisarts hebt die niet door pakt. Het is zó belangrijk! Heel veel sterkte met je behandeling!

In mijn geval zag ik in de spiegel een kuiltje onderin mijn borst, daarmee naar de huisarts, die zag en voelde niks, maar stuurde me wel door met de woorden, met borsten kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Ook op de mammo niks te zien, maar op de echo wel een gezwel van zo'n 5 cm. Gelukkig was het niks ernstigs maar wel bizar dat zoiets bijna onopgemerkt daar zit.

Sterkte met wachten TS, hopelijk ben je snel aan de beurt!

__Suzanne__

Berichten: 4299
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:32

Je leidinggevende moet gewoon iemand voor je regelen hoor, gewoon vrijdag gaan

kiki1976

Berichten: 16895
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:52

Idd niet je afspraak verzetten, je werk regelt het maar. Je eigen gezondheid gaat voor!

Wat kwita zegt, heel herkenbaar.
Mijn schoonmoeder voelde ook een bultje in haar borst. Dit was al ver voor de corona. En ze ging ermee naar de huisarts. Die zei dat het een ontstoken melkklier was. Waarop mijn schoonmoeder nog had gevraagd, dan doet het toch pijn? Waarop de ha zei dat je daar geen last van had.
Schoonmoeder beetje oude stempel en geloofde de ha. Wij zijn toen best boos geworden, want hij had dr gewoon afgescheept.
Hebben een nieuwe afspraak gemaakt en dat vonden ze eerst niet nodig dat ze opnieuw gezien werd. Toen zijn wij wederom boos geworden. Prima dat je haar niet wilt zien, maar dan regel je maar een verwijsbrief voor een foto. Maar hij bleef volhouden dat het niet nodig was. Ik heb toen gedreigd het via de zorgverzekering aan te vragen (de verwijzing) en dat als er wel iets uit zou komen ik hem hiervoor aansprakelijk stelde ivm grove nalatigheid ( ja sorry met dat soort dingen kan in een echte bitch zijn). Uiteindelijk mocht ze een verwijsbrief ophalen.
En nou helaas wel foute boel.
Maar gelukkig verder allemaal goed afgelopen uiteindelijk (na operatie, chemo, bestralen).

Anoniem

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:26

Nou ik heb de afspraak dus wel verplaatst, maar dan naar een ander tijdstip en op een andere locatie.
Dus wel gewoon op vrijdag, maar dan einde middag waardoor ik maar 1 uur eerder weg hoef van mijn werk en heb ik een collega gevonden die de telefoon kan beantwoorden.
Nu weet ik niet zo goed wat ik mij verder van het onderzoek moet voorstellen, volgens mij duurt het maar een kwartier?
En hoe zit het met de uitslag? Moet je daarvoor terug komen, krijg je die direct of krijg je deze later telefonisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:35

Zonnebloem92 schreef:
Nou ik heb de afspraak dus wel verplaatst, maar dan naar een ander tijdstip en op een andere locatie.
Dus wel gewoon op vrijdag, maar dan einde middag waardoor ik maar 1 uur eerder weg hoef van mijn werk en heb ik een collega gevonden die de telefoon kan beantwoorden.
Nu weet ik niet zo goed wat ik mij verder van het onderzoek moet voorstellen, volgens mij duurt het maar een kwartier?
En hoe zit het met de uitslag? Moet je daarvoor terug komen, krijg je die direct of krijg je deze later telefonisch?

Mammografie ben je een 15 minuten mee bezig en de echo ook zo ongeveer. Ik kreeg gelijk de uitslag.