Knobbeltje in borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16895
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:23

Succes vanmiddag

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:52

Zie je topic net pas maar wat een schrik!
Wens je heel veel succes vanmiddag!

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:35

Succes vandaag!

Anoniem

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:23

Succès vanmiddag.

Ik las net dat het knobbeltje pijnlijk is. Mijn gynaecoloog zegt me altijd dat knobbeltjes in de borst die pijnlijk zijn, quasi altijd goedaardig zijn. Ik ga er dan ook van uit dat jij straks gewoon goed nieuws krijgt.

pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:09

Zonnebloem hopelijk valt het allemaal mee. Ik denk al de hele middag aan je.
Knuffel!

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:21

Hopelijk is het allemaal meegevallen en zien ze dat het onschuldig is. Ik duim voor je!!

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:30

Ik ben tot nu toe een stille meelezer maar wil toch even van me laten horen.

Ik denk de hele middag al aan je, ook ik duim voor je!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:15

Succes vanmiddag ts. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:29

Nou ik heb een echo gehad en het zag er niet kwaadaardig uit. Voor de zekerheid moet ik wel een punctie laten maken maar daarvoor weer een nieuwe verwijzing van de huisarts -O- die waren vanmiddag dicht dus maandag maar bellen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:31

Oh dat is mooi, meestal klopt de eerste inschatting wel. Wel vervelend dat je dan 2x moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:31

Wachten is echt zo vervelend met dit soort dingen; jammer dat dit weer via de huisarts moet. Maar fijn dat er nog geen alarmbellen rinkelen. Hopelijk ben je snel aan de beurt en is de uitslag van de punctie ook goed. Wel fijn dat ze het serieus nemen!

pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:39

Fijn nieuws en balen dat je niet gelijk de verwijzing hebt.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:46

Zonnebloem92 schreef:
Nou ik heb een echo gehad en het zag er niet kwaadaardig uit. Voor de zekerheid moet ik wel een punctie laten maken maar daarvoor weer een nieuwe verwijzing van de huisarts -O- die waren vanmiddag dicht dus maandag maar bellen.

Wat gek, hier doen ze alles in 1x. Ze nemen ruim de tijd voor een mammo, een aanvullende echo en indien nodig een punctie. Ook in deze tijd ben je binnen een week aan de beurt en wordt alles in 1 afspraak afgehandeld. Een knobbeltje vinden is al stress genoeg, daar willen ze geen extra wachtstress aan toe voegen.

pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:30

Anoeska27 schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Nou ik heb een echo gehad en het zag er niet kwaadaardig uit. Voor de zekerheid moet ik wel een punctie laten maken maar daarvoor weer een nieuwe verwijzing van de huisarts -O- die waren vanmiddag dicht dus maandag maar bellen.

Wat gek, hier doen ze alles in 1x. Ze nemen ruim de tijd voor een mammo, een aanvullende echo en indien nodig een punctie. Ook in deze tijd ben je binnen een week aan de beurt en wordt alles in 1 afspraak afgehandeld. Een knobbeltje vinden is al stress genoeg, daar willen ze geen extra wachtstress aan toe voegen.


Anoeska, hier doen ze alles super snel. Mijn vriendin had een mammo, daarna een echo, 's middags in het universiteitsziekenhuis een punctie en na 2 uur de operatie (kwaadaardig aggressive kanker zeer op tijd bij).

Ik had een mammo, toen een echo, 3 weken later een punctie want de arts was niet zeker.
Dus het is echt goed nieuws dat Zonnebloem heeft gehad want geloof maar bij een ander beeld was ze gelijk doorgestuurd. Nu willen ze niet die kleine kans hebben van vergissen,net als bij mij. Dus het zit wel goed en de verwachting is dat de punctie ook goed zal zijn.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:03

Gelukkig! Fijn dat het nog even extra gecheckt wordt.

Ik heb vandaag een oud collega begraven, die begon ook met een knobbeltje in de borst. 39 jaar, laat 3 kleine kindjes na, dat gaat je door merg en been.

Ben blij dat je het zelf zo serieus neemt en na laat kijken. En dat dus het eerste bericht gewoon goed is.

Want bijna altijd is het niets, maar als het kwartje verkeerd valt dan is vroeg er bij zijn erg belangrijk.

Zag ergens een stuk terug iemand die er al langer mee rond loopt, please laat je nakijken. Snap dat het niet altijd goed uitkomt maar neem je gezondheid serieus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:54

MarliesV schreef:
Gelukkig! Fijn dat het nog even extra gecheckt wordt.

Ik heb vandaag een oud collega begraven, die begon ook met een knobbeltje in de borst. 39 jaar, laat 3 kleine kindjes na, dat gaat je door merg en been.

Ben blij dat je het zelf zo serieus neemt en na laat kijken. En dat dus het eerste bericht gewoon goed is.

Want bijna altijd is het niets, maar als het kwartje verkeerd valt dan is vroeg er bij zijn erg belangrijk.

Zag ergens een stuk terug iemand die er al langer mee rond loopt, please laat je nakijken. Snap dat het niet altijd goed uitkomt maar neem je gezondheid serieus!

Ja jeetje heftig hoor!
Dat is ook echt mijn angst, dat mijn kinderen op zouden groeien zonder mij.
Gelukkig ziet het er voor nu in ieder geval niet kwaadaardig uit, maar echt gerust ben ik nog niet.

Aanstaande maandag heb ik de afspraak voor de punctie, heeft iemand een idee hoelang het duurt voordat je de uitslag krijgt?

pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:58

Nee weet ik niet. Ik moest in Frankrijk wel 2 weken wachten . Sterkte meid.

Tip, hier kreeg ik een buisje met arnica korrels die ik voor de punctie moest innemen. Tevens moest ik rustig aan doen. Ik heb buitengewoon weinig last gehad. Die arnica kan ik je echt adviseren. Doen ze hier standaard.
De punctie deed ook niet zeer. Ik vond het ongemakkelijk maar heb me 100% eraan overgegeven.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:10

Ik heb niets voor of na de punctir genomen, geen enkele pijn of zwelling gehad. Hooguit een dag if 2-3 bij druk (bh) of arm omhoog.
Vond het minder vervelend dan een vulling bij de tandarts .
Ik had na een dag of 3 uitslag, maar dat is echt volledig afhankelijk van de drukte op een histologisch lab, daar kun je niets aan voorspellen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:13

nou spannend tot de uitslag er is, ik duim voor je

robeer

Berichten: 1411
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:24

Zonnebloem92 schreef:
MarliesV schreef:
Gelukkig! Fijn dat het nog even extra gecheckt wordt.

Ik heb vandaag een oud collega begraven, die begon ook met een knobbeltje in de borst. 39 jaar, laat 3 kleine kindjes na, dat gaat je door merg en been.

Ben blij dat je het zelf zo serieus neemt e n na laat kijken. En dat dus het eerste bericht gewoon goed is.

Want bijna altijd is het niets, maar als het kwartje verkeerd valt dan is vroeg er bij zijn erg belangrijk.

Zag ergens een stuk terug iemand die er al langer mee rond loopt, please laat je nakijken. Snap dat het niet altijd goed uitkomt maar neem je gezondheid serieus!

Ja jeetje heftig hoor!
Dat is ook echt mijn angst, dat mijn kinderen op zouden groeien zonder mij.

Gelukkig ziet het er voor nu in ieder geval niet kwaadaardig uit, maar echt gerust ben ik nog niet.

Aanstaande maandag heb ik de afspraak voor de punctie, heeft iemand een idee hoelang het duurt voordat je de uitslag krijgt?


Hier op vrijdag biopt genomen en op woensdag de uitslag. Was helaas kwaadaardig maar dat was al duidelijk na de mammo en echo. Die uitslag was eigenlijk alleen van belang om de soort tumor vast te stellen.

pien_2010

Berichten: 43696
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:29

:knuffel: o Joe Robeer.......wat verdrietig, sterkte meid. Wat een poedersuiker uitslag!

robeer

Berichten: 1411
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:34

Is inmiddels alweer 3,5 jaar geleden....heb het hele circus dus gelukkig al achter me. Pluk wel nog iedere dag de vruchten van de gevolgen van de chemo, maar dat is een ander verhaal :D
Ik weet nog dat ik erg onder de indruk was dat ik binnen één uur weer buiten stond, met de diagnose borstkanker.......

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:43

Zonnebloem92 schreef:
MarliesV schreef:
Gelukkig! Fijn dat het nog even extra gecheckt wordt.

Ik heb vandaag een oud collega begraven, die begon ook met een knobbeltje in de borst. 39 jaar, laat 3 kleine kindjes na, dat gaat je door merg en been.

Ben blij dat je het zelf zo serieus neemt en na laat kijken. En dat dus het eerste bericht gewoon goed is.

Want bijna altijd is het niets, maar als het kwartje verkeerd valt dan is vroeg er bij zijn erg belangrijk.

Zag ergens een stuk terug iemand die er al langer mee rond loopt, please laat je nakijken. Snap dat het niet altijd goed uitkomt maar neem je gezondheid serieus!

Ja jeetje heftig hoor!
Dat is ook echt mijn angst, dat mijn kinderen op zouden groeien zonder mij.
Gelukkig ziet het er voor nu in ieder geval niet kwaadaardig uit, maar echt gerust ben ik nog niet.

Aanstaande maandag heb ik de afspraak voor de punctie, heeft iemand een idee hoelang het duurt voordat je de uitslag krijgt?


Bij mij hebben ze tegelijk zo'n biopy genomen bij de echo.
Was gelukkig niet kwaadaardig maar ze weten ook niet wat het wel is.
Moest van de week na een half jaar weer controlerende echo maken hij is iets kleiner geworden.
Nu moet ik over een jaar weer terug.
Elke keer had ik na een paar dagen de afspraak voor de uitslag.
Sterkte die onzekerheid is zo killing

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:00

Ik lees dat je al bent geweest, maar ik ben 47 en heb nu al 5x een knobbeltje gehad. Eerste keer was een ontstoken melkklier en is met plaatselijke verdoving verwijdert.

Jaren niks en ergens rond 2013 weer een knobbeltje. Eerst weer mammo en toen echo. Dag later hebben ze hem leeggezogen.
Vrij vlot daarna weer een knobbeltje. Daar hebben ze toen wat uitgezogen en zagen ze a typische cellen en moest het direct operatief verwijdert. Uitslag was gelukkig goed.

Nu raak ik niet snel meer in paniek. In Januari voelde ik echt een vrij grote knobbel, huisarts stuurde me meteen naar ziekenhuis die alles in 1 dag doen. Dus mammo, echo en daarna weer leeggezogen.

Ik heb de een na laatste keer wel een metalen marker in mn borst gekregen en zit vol kalk spatjes.

Ik menstrueer niet, want heb geen baarmoeder meer, maar het kan wel door hormonen komen.

Hoe vaak ik ook ben geweest en het steeds goed was, zijn ze altijd super vriendelijk en geven aan het altijd te blijven controleren en blijven melden. Zowel in Harderwijk als Hoogeveen wordt je heel snel geholpen en proberen ze veel ter plekke te doen.
Alleen met die a typische cellen was het even een weekje wachten op operatie.

Ze zeggen ook altijd dat als het los zit en beweegbaar is, je wel kan uitgaan van een cyste, dus doe ik maar. Niet dat ik het niet serieus neem, maar je raakt minder in paniek en wacht dan onderzoeken en resultaten wat meer af.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:03

Sizzle schreef:
Ik heb niets voor of na de punctir genomen, geen enkele pijn of zwelling gehad. Hooguit een dag if 2-3 bij druk (bh) of arm omhoog.
Vond het minder vervelend dan een vulling bij de tandarts .
Ik had na een dag of 3 uitslag, maar dat is echt volledig afhankelijk van de drukte op een histologisch lab, daar kun je niets aan voorspellen.


Ik heb ook geen enkele keer pijn gehad, maar laatste keer waren beiden borsten wel even gevoelig na de mammo. Was ook een beetje een ruwe dame. En op zich niet erg tot je aan het stoeien bent met honden en of katten. Dat viel even tegen.

Maar ik heb veel nare darmonderzoeken gehad en vind een Mammo echt vervelend, maar geen pijn doen.