Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:23

Ik ben ook weer terug om alles aan te scherpen. Heb via esn flavor poeder voor door de kwark besteld en wat een top spul is dat! Nu word kwark opeens heerlijk!

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:54

Yenni schreef:
Ik ben ook weer terug om alles aan te scherpen. Heb via esn flavor poeder voor door de kwark besteld en wat een top spul is dat! Nu word kwark opeens heerlijk!

Die zijn lekker hè? Ik heb de chocolate fudge smaak. <3
Ik heb van ESN ook de isoclear en proteïne koffie. Was er echt positief verrast over qua smaak!

Jorex

Berichten: 9995
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:23

Ik heb me nu als stok achter de deur aangemeld bij een fit-groep op werk. Ik heb de snoeppot buiten bereik gezet en gisteren allerlei gezonde snacks aangeschaft. Ik at altijd al s middags een banaan in plaats van een koekje. Nu heb ik ook snackwortels in plaats van chips en gewoon druiven voor de lekker. Maar ik moet eigenlijk ook weer met de ringfit bezig. Ik kan alleen die motivatie niet vinden. Doel van het programma van mijn werk is permanent voeding veranderen en nieuwe gewoontes aanleren. Ik ben ook 1.60 dus streven is dat ik tussen de 60 en 65 beland, zit nu op de 70. Heel knap degenen met meer overgewicht en alles wat jullie al kwijt zijn!

Cambionn

Berichten: 847
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:05

Ff een update. Ik vind een maand namelijk veel te lang om niks te doen, daar kom ik ook veel te makkelijk voor aan. Dus hier de dingen waar ik tegenaan loop en hoe ik daar mee om ga.

Heb hier in Vietnam geen meetlint en we vonden vandaag pas een weegschaal maar de batterijen zijn leeg dus die moeten we nog ff kopen. Dus zo ver is het allemaal op het oog. Maar, het lijkt alsof mijn gewicht aardig stabiel blijft! Mijn lichaam lijkt niet heel anders in de spiegel, ik pas mijn op maat gemaakte (strake) kleding (ao dai) nog welke op dag 1 zijn aangemeten, en er komt nog geen vet over mijn broekrand rollen (hetgeen waar ik echt een hekel aan heb, samen met flabby armen. Helaas kom ik ook juist snel aan op taille, buik en heup).

Kwa bewegen:
Lopen is hier bijna niet te doen. De voetpaden staan op veel plekken vol met scooters en straatverkopers. De wegen vol scooters en auto's die alle kanten op door elkaar rijden. Aan mijn dagelijkse stappen kom ik dus niet "gewoon".

Wat ook niet helpt is dat de lucht hier zo vervuilt is dat ik continue een masker op moet buiten om nog beetje normaal te kunnen addemen en mijn longen dus niet in topvorm zijn. Zorgt niet direct voor een hoger gewicht, maar maakt sporten enzo wel lastiger en brengt de algemene gezondheid naar beneden wat daardoor indirect wel effect heeft.

Mijn man en ik hebben een maandabbonement op de gym in ons appartementgebouw genomen. Daar ga ik bijna dagelijks met mijn vriend heen, de ene dag intensief en de andere rustig afhankelijk van hoe mijn lichaam voelt. Echt motivatie is lastig, gym is niet voor mij. Maar dat ik samen ga met mijn man geeft een stok achter de deur, samen met dat er een paard op me staat te wachten (nouja niet letterlijk, het is een manegepaard die ik wil leasen na terugkomst, dus die is gewoon nog bezig. Maar je snapt het. Niet fit en te hoog gewicht == niet paardrijden laat staan lease). Doel: dagelijkse beweging, callorieverbranding en fit blijven zodat ik niet te veel moeite heb zodra ik weer het paard op klim na een maand vakantie.

Ook proberen we af en toe te lopen op de paar plekken waar het wel kan, maar dat is erg gering. Alsnog, alle beetjes helpen.

Kwa eten:
Aziatisch eten staat soms bekend als gezond, maar dat valt best tegen. Veel sauzen zijn hier zwaar in callorieën en veel eten is bewerkt of in vet gefrituurd. Suiker zit bijna overal in grote hoeveelheden in tegenwoordig (Coca Cola houd ervan om in armere landen suikervolle dranken te pushen. Suikerverslaving in een markt waar veel niet de educatie hebben om tegen de vele marketing in te gaan is erg lucratief). Om nog niet te spraten over de lage eisen rondom pesticide en andere troep. Ook wordt een groot deel van de voedingstoffen en ingredienten niet op verpakkingen opgeschreven en je eet veel buitenshuis (van straatverkopers tot restaurants), en dingen als proteïneyoghurt zijn hier niet te koop. Dus het is erg opletten en zelf nadenken en gokken kwa voedingstoffen om zowel gezond als niet te veel te eten.

Ik probeer vooral niet te veel te eten. Vooral van alles 1 of 2 proberen, kleine porties nemen. Ik let op kip en tofu voor de proteïne, en eet met regelmaat yoghurt en andere melkproducten omdat mijn lichaam daar goed op doet. Verder is het beetje go with the flow. Zelfs mijn schoonmoeder lijkt inmiddels door te hebben dat ik echt geen grote portie eten hoef elke keer als ik binnen kom. Ze bedoelt het goed :') .

Kwa drinken leef ik vooral op thee en Coca Cola Zero (helaas 1 van de gezondste dranken die je hier kan kopen, thee is niet altijd een optie). 1 máx 2 keer per dag mag ik iets met suiker van mezelf. Ze hebben hier echt geweldige drankjes, bubble tea is oud nieuws hier en heeft duizend soorten en er zijn nog tich andere (en vaak imho lekkerdere) dranken die net zo erg zijn. Gezien het vakantie is en dat in Nederland niet te krijgen is wil ik er dus wel van genieten, maar met mate. Ik ben hier lang genoeg om zo alles te proeven.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:35

Zijn hier mensen welke weight watchers doen?
Na 5 jaar twijfel om terug in te schrijven :)

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:04

Ook toevallig...
Wil net vragen of er ervaringen zijn met WW.

Ik wil gewoon echt een kilo of 10 afvallen.
En ik weet allemaal wel hoe en wat 'gezond' is, maar vind gewoon lastig om vol te houden.
Paar kilo lukt steeds wel maar dan stagneert weer.

En ik vind gewoon fijn om iets te 'volgen', zodat je beetje richtlijnen aan kan houden.

Mi_Amore schreef:
Zijn hier mensen welke weight watchers doen?
Na 5 jaar twijfel om terug in te schrijven :)

Anke_Amigo

Berichten: 829
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:57

Hai ik meld mij graag aan voor dit topic, ik worstel eigenlijk al een leven lang met eten en mijn gewicht :D hopelijk vind ik met jullie wat meer motivatie

Ik heb wel eerder ww gedaan. Via de app. Heel prettig! via enkele vragen word je ingedeeld in een kleur met bijbehorende 'regels of grensen' Ik ben toen in een maand of 3 bijna 15 kilo kwijt geraakt, en totaal zo'n 18 kilo. Super fijn. Helaas, zoals dat bij mij gaat veranderde er wat in mijn leven waardoor ik weer ging eten en kwam ik weer aardig wat aan. Ik dacht met ww de touwtjes weer terug te kunnen pakken, maar helaas hadden ze toen alles veranderd waardoor het bij mij totaal niet meer aansloot. Ik kon er niets mee en na een paar weken heb ik het abonnement dan ook weer opgezegd. Geen gram mee afgevallen, maar dat komt dan ook omdat ik er niets mee kon. Moet dus echt bij jou passen of niet. Eerdere methode werkte bij mij

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:15

Was er dan zoveel veranderd?

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:24

Ik hoorde van een collega die WW volgt dat zij bijvoorbeeld bananen onbeperkt mag eten. Wat ik me dan afvraag, wordt er bij hun niet gerekend met kcal? Want als je boven je behoefte blijft eten val je onder de streep ook niet af.
Ik ben verder niet bekend met WW overigens, dus ik kan alleen af gaan op wat ik hoor maar dit vond ik wel wat bijzonder.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:35

Mandarijn schreef:
Ik hoorde van een collega die WW volgt dat zij bijvoorbeeld bananen onbeperkt mag eten. Wat ik me dan afvraag, wordt er bij hun niet gerekend met kcal? Want als je boven je behoefte blijft eten val je onder de streep ook niet af.
Ik ben verder niet bekend met WW overigens, dus ik kan alleen af gaan op wat ik hoor maar dit vond ik wel wat bijzonder.


Nee klopt! WW rekent niet met kcal maar met punten. En ze hebben bepaalde etenswaren ingedeeld als 0 punten voedsel, dus die mag je onbeperkt eten. Zoals eieren, kipfilet, groenten en fruit. Maar dat betekent niet dat je die natuurlijk ook onbeperkt kan eten. Ik heb het zelf ook gevolgd en ben er toen 5 kg mee afgevallen. Alleen op een gegeven moment mocht ik bijv. 23 punten op een dag en vond ik het gewoon echt niet logisch meer dat je bepaalde dingen wel mag, en andere dingen punten kosten zoals een cracker terwijl die minder kcal bevat dan een banaan.

Het uitgangspunt is heel goed: dat je basis zou moeten draaien om gezonde vullende etenswaren (de nul punters) en dat je die aanvult met pasta of rijst oid. Maar ik kan zo 3 eieren naar binnen werken, terwijl die kcal gewijs toch best aantikken. Maar ik zit er nu ook weer over te twijfelen of ik ermee wil beginnen. Alleen dan met boerenverstand haha

Anke_Amigo

Berichten: 829
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:08

nou exact weet ik het niet meer. maar wat mij bij staat is dat ik eerder een duidelijk profiel had die mij een soort aanspoorde om bepaalde producten wel of niet te eten, die dus paste bij mijn profiel. Nu was alles meer in 1 lijn, dus voor iedereen gelijk. Ik heb veel richting nodig en meer strakke lijnen, die waren voor mij nu meer weg

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:50

Oké dus wel 1 en ander veranderd.

Ik vind best lastig je kan zelf ook veel vinden.
Bijvoorbeeld via app calorieën en macro’s bijhouden, maar vind dan toch lastig om vol te houden. En mis dan beetje de tips van wat nou wel of niet handig is qua voeding.

Zijn ook wel op Insta enz veel pagina’s die je kan volgen, maar vind toch lastig, verschillende ideeen en meningen.

Iemand tips?

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:12

Ik vind zelf Lot Beukers erg fijn, heeft goede nuchtere tips en deelt ook regelmatig recepten.
Ze heeft ook een "familie" waar je lid van kan worden, dat doe ik niet maar ik volg haar wel op instagram.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:04

Mandarijn schreef:
Ik vind zelf Lot Beukers erg fijn, heeft goede nuchtere tips en deelt ook regelmatig recepten.
Ze heeft ook een "familie" waar je lid van kan worden, dat doe ik niet maar ik volg haar wel op instagram.


idd lotbeukers en fitmetmarije vind ik ook fijn. Zij plaatst ook wel eens weekmenu's voor avondeten inspiratie

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:42

Thanks!

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:45

Citaat:
Het lijstje :
Angie - 20 kg - 0,0kg
Ania -18 kg - 5 kg
Bonnie1998 - 25kg - 13.9kg
Celine_Famke - 30kg - 23,5kg
Cheytjuh - 20kg - -2,1kg
Chubby - 20 kg - -17 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
Deugenietje - 20kg / -1.0 kg
DideH - 9 kg - 1 kg
EmptyWords - 60 kg - -2.1kg
Esmee_RS - 10 kg - 10,6 kg
Faringo - 5kg - 1,3 kg
Idylle - 8.8 kg - - 1,7 kg
Indy_Mouse (1,67m): 93/-15kg / -3,7kg / 89,3kg
Jorex -10 kg- 5.6 kg
Kanzi -10 kg - 0 kg
Kitty (1,77 m.) - 15 kg - 5,5 kg (nu 76,5)
Mandarijn - 15kg - -9,1kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Mariekeoo - 31,6 kg - 28,2 kg (nu 80.5)
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Momo94 - 40 kg - 5 kg
Netjuh 6 - 25kg
Olle - 20kg - 1,3 kg
Renee1991 - 10 kg - -8,2 kg
Secricible -15kg -9,5kg
Soepblik - 59,9 - 0kg
Vliendertje - 7,5 - 4,2
Veriye -12kg; -11
xPearl - 15 kg - -1,3
Zerena - 40 kg - 6 kg
Zertab - 20kg - 5,0 kg
Zonnetje81 - 85 kg - 15 kg - 76,5kg - 8,5 kg
Lotthje - 20 - 3.4kg


Gaat best steady zo! Ik heb door stage weinig tijd om echt te sporten dus let vooral veel op m’n voeding. Door medicatie heb ik nu ook een veranderd patroon in eten en eet ik niet meer omdat het moet maar puur als ik honger heb en dat is voor mij zo fijn, veel snaaien is uit m’n patroon verdwenen. Soms hele dagen dat ik geen koekje eet. Ik ben echt wel trots nu, maar het gaat wel een beetje op en neer. Vorige week zat er weer wat bij op.

Iemand nog leuke lunch recepten? Ik vind m’n broodjes nogal saai worden, maar pasta enzo is ook niet zo handig.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:06

Wraps? Die maak ik regelmatig als ik thuis werk.
Of kwark met verschillende toppings (gepofte spelt, banaan of ander fruit etc). Ik doe daar dan flav'n tasty van ESN door, zonder vind ik het niet te hachelen. :')

Kirrietje
Berichten: 518
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:28

Mag ik me hier ook aanmelden? O:)

Ik struggle heel erg met mijn gewicht, vooral omdat ik niet zo groot ben (1,50) kan 1 kilo al veel verschil maken.

Rond mijn 18e woog ik het minst namelijk 45 kilo, dit was alleen niet op een gezonde manier.

Nu 25, happy in het leven alleen niet happy met het zelfbeeld, ik zit nu op mijn zwaartste gewicht ooit 68,4 kilo ;(
Mijn doel is 20 kilo af vallen. Wel op een gezonde manier uiteraard, onder de 50 kilo zou ik fantastisch vinden en is met mijn lengte een gezond BMI.

In de tussentijd heb ik veel verschillende dieeten geprobeerd, shakes, boeken, koolhydraatarm etc. Maar het helpt even en dan hou ik t niet meer vol en zit het er net zo hard weer aan. Ik heb gewoon altijd een honger gevoel.

Momenteel probeer ik in een calorie tekort te zitten en echt op mijn voeding te letten. Daarnaast gewoon weer lekker de sportschool oppakken uiteraard.
Sommige dingen vind ik alleen echt lastig om te eten, vooral kwark :+ Ik kan totaal niet tegen de structuur en ga er nog net niet van over mijn huig. Sochtends neem ik dan maar wat yoghurt, dat krijg ik beter weg maar mochten er tips voor zijn graag. Dingen zoals kipfilet voor op brood vind ik ook echt verschrikkelijk :o

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 06:54

Mandarijn schreef:
Wraps? Die maak ik regelmatig als ik thuis werk.
Of kwark met verschillende toppings (gepofte spelt, banaan of ander fruit etc). Ik doe daar dan flav'n tasty van ESN door, zonder vind ik het niet te hachelen. :')


Ik zat idd te denken over wraps. Kwark met toppings neem ik wel eens mee in de trein maar dat is voor mij echt een ontbijt, als lunch vind ik dat niet te eten :’)

Wat voor wraps maak je?

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 06:55

Kirrietje schreef:
Mag ik me hier ook aanmelden? O:)

Ik struggle heel erg met mijn gewicht, vooral omdat ik niet zo groot ben (1,50) kan 1 kilo al veel verschil maken.

Rond mijn 18e woog ik het minst namelijk 45 kilo, dit was alleen niet op een gezonde manier.

Nu 25, happy in het leven alleen niet happy met het zelfbeeld, ik zit nu op mijn zwaartste gewicht ooit 68,4 kilo ;(
Mijn doel is 20 kilo af vallen. Wel op een gezonde manier uiteraard, onder de 50 kilo zou ik fantastisch vinden en is met mijn lengte een gezond BMI.

In de tussentijd heb ik veel verschillende dieeten geprobeerd, shakes, boeken, koolhydraatarm etc. Maar het helpt even en dan hou ik t niet meer vol en zit het er net zo hard weer aan. Ik heb gewoon altijd een honger gevoel.

Momenteel probeer ik in een calorie tekort te zitten en echt op mijn voeding te letten. Daarnaast gewoon weer lekker de sportschool oppakken uiteraard.
Sommige dingen vind ik alleen echt lastig om te eten, vooral kwark :+ Ik kan totaal niet tegen de structuur en ga er nog net niet van over mijn huig. Sochtends neem ik dan maar wat yoghurt, dat krijg ik beter weg maar mochten er tips voor zijn graag. Dingen zoals kipfilet voor op brood vind ik ook echt verschrikkelijk :o


Heb je cottage cheese al eens geprobeerd? Daar kan je echt alles op doen, van zoet tot hartig. Ik eet t wel eens met jam of met sciracha :)

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:55

Wauw oké, na 2 jaar geleden onder de 90 kilo geweest, 2 maanden geleden mijn vader overleden en gaan stress eten schrok ik mij net rot 101kg zo zwaar ben ik nog nooit geweest.
Nu wil ik dus gaan afvallen maar weet niet hoe!
Ik ben een slechte eter en lust behalve een boterham,kwark,yoghurt, prakje met aardappelen eigelijk vrij weinig.
Ik beweeg te weinig dus nu.
Mijn plan niet meer snoepen, porties aanpassen meer water drinken en meer bewegen minimaal 7500 stappen per dag om te beginnen!.
Wish me luck.
Hopelijk heb ik wat aan jullie steun en tips en andersom.

Cambionn

Berichten: 847
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 06:21

Gecondoleerd Indi_Vito! Meestal zijn er grote stappen te halen in minder snoepen, calorieloos drinken en meer bewegen dus klinkt als een zeer goed begin!

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:41

lotthje schreef:
Mandarijn schreef:
Wraps? Die maak ik regelmatig als ik thuis werk.
Of kwark met verschillende toppings (gepofte spelt, banaan of ander fruit etc). Ik doe daar dan flav'n tasty van ESN door, zonder vind ik het niet te hachelen. :')


Ik zat idd te denken over wraps. Kwark met toppings neem ik wel eens mee in de trein maar dat is voor mij echt een ontbijt, als lunch vind ik dat niet te eten :’)

Wat voor wraps maak je?

Wisselend. De ene keer met (vega) kip/gehakt en dan met groentes en kaas.
En de andere keer met bijv kruidenkaas spread (light), sla/tomaat/komkommer/kipfilet. Of met een ei erdoor (ei bakken, dan de wrap erop zodat je een soort eggwrap krijgt).
Je kan er eindeloos mee variëren. :D

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:03

Cambionn schreef:
Gecondoleerd Indi_Vito! Meestal zijn er grote stappen te halen in minder snoepen, calorieloos drinken en meer bewegen dus klinkt als een zeer goed begin!


Dankjewel

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:11

gecondoleerd Indi.

Geef je zelf ook rust. Want je bent door een heftige periode heengegaan, maar helaas zal het rouwproces nog wel even lopen.
Ik denk om op gewicht te komen het belangrijkste is om weer balans te vinden en dat vind je denk ik pas als je tijd geeft na zo'n trauma van verlies.
Maak het jezelf op dit moment niet te zwaar en straf jezelf niet af. Wat je nu doormaakt is al zwaar genoeg.