Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:12

Het punt dat je kan twijfelen tussen ‘is ze nu gewoon dik of is ze zwanger’ vind ik ook zo’n ongemakkelijke fase :')

Op die foto heb jij een mooi buikje Doubtless en zou ik zeker niet twijfelen of het nu door eten of een baby komt!

Ik ben benieuwd hoe lang snel ik nu een buikje ga krijgen. Bij mijn dochter heeft het lang geduurd en bij 20 weken had ik nog collega’s die twijfelden of de kleine wel goed groeide, want ik bleef zo slank in hun ogen (ze groeide prima, p86 met de 20 weken echo en geboren met een gewicht van 4210).

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 09:26

lucifertje schreef:
Meld zich :D je hebt wel dit topic lopen voor ook de winter en daar had ik mij ook al gemeld [MWS] Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Ik ben 18 januari uitgerekend! We willen weten wat het wordt. Heb vorige week de uitslag van de NIPT met neven bevindingen gehad en daar waren geen afwijkingen gevonden. Maandag de 13 weken echo!

Bij mij zie je nog niet zoveel maar ik ben al stevig/zwaarder van mijzelf. Denk dat dat ook wel echt een verschil maakt.


Daar lees ik mee maar omdat ik (we) uitgerekend zijn in 2024 dit topic aangemaakt gezien die voor 2023 is

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:41

Dustinlover schreef:
Wat leuk zoveel mensen!

Ik heb sowieso een maatje meer dus ik zit nu ook echt op zo'n gevalletje van ik word dikker maar voor sommige zal het nu nog lijken dat ik gewoon dikker word :').

Dat heb ik dus ook haha :')

Bij mijn eerste zwangerschap heeft het ook best een tijd geduurd voordat ik echt een zwangere buik kreeg. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik meer in de breedte groeide dan naar voren.

Hier de afgelopen dagen extreem moe geweest en veel misselijk. De afgelopen weken was het vaak maar 1 dag extreem moe (dat zelfs mn telefoon vast houden zwaar voelde en ik alleen maar wilde slapen), maar nu een paar dagen achter elkaar gehad. Het helpt dan natuurlijk ook niet dat ik veel misselijk was, weinig at, dan gaat je energielevel natuurlijk ook omlaag.

Gelukkig gaat het weer wat beter en kan ik weer wat werk doen (kantoorwerk, grotendeels thuis).

Vorige zwangerschap dit veel minder gehad, bijzonder om de verschillen te merken.

Voor degenen die ook al een zwangerschap hebben gehad, merken jullie ook veel verschil al met de vorige keer?

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:47

Maartje1990 schreef:
Hebben jullie het al aan jullie omgeving bekend gemaakt trouwens? Wij familie iets eerder maar de rest vanaf 12 weken.


We hebben dit keer gewacht met onze ouders en mijn broers tot de eerste echo met 7 weken. Vorige keer het wel meteen verteld na de positieve test, maar ik heb voor mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad (kwamen we achter met de echo met 8 weken, hartje klopte niet, miskraam moest op gang gebracht worden) dus dit keer toch even gewacht tot we een kloppend hartje zagen.

Mijn beste vriendinnen wisten het wel al eerder, meteen na de test, maar dat komt ook omdat ik tijdens een weekendje weg met hen ook een test had gedaan (was nog nét iets te vroeg) en omdat één van hen ook zwanger is (zit 6 weken tussen).

Op mijn werk heb ik het mijn leidinggevende ook al snel verteld, nu zijn wij ook vrij close (was eerst mijn directe collega). Maar ook omdat ik soms al dagen had dat ik zo extreem moe was het toch ook verteld, zodat we hier wat rekening mee kunnen houden indien nodig.

De rest van de familie en vrienden vertellen we het straks met 12/13 weken. Liefst wacht ik eerst even de 13 weken echo af en de uitslag van de NIPT test met nevenbevindingen. Eerst even zeker weten dat alles goed is.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:35

Maartje1990 schreef:
lucifertje schreef:
Meld zich :D je hebt wel dit topic lopen voor ook de winter en daar had ik mij ook al gemeld [MWS] Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Ik ben 18 januari uitgerekend! We willen weten wat het wordt. Heb vorige week de uitslag van de NIPT met neven bevindingen gehad en daar waren geen afwijkingen gevonden. Maandag de 13 weken echo!

Bij mij zie je nog niet zoveel maar ik ben al stevig/zwaarder van mijzelf. Denk dat dat ook wel echt een verschil maakt.

:)
Daar lees ik mee maar omdat ik (we) uitgerekend zijn in 2024 dit topic aangemaakt gezien die voor 2023 is


Naja, de winter van 2023 loopt natuurlijk door in 2024 :+ maar dat is geneuzel om niks.

Wij hebben het vrij snel bekend gemaakt. Aan mijn moeder op een banketstaaf manier. Die kwam naar mij en had voor de lunch paling, zalm en filet American meegenomen. Dan heb je precies alles wat je niet mag eten. Het flapte er ook uit dat ik dit niet mocht eten. Zie het dan nog maar eens geloofwaardig recht te breien. Voor de rest van de familie hebben we mooie kaartjes gemaakt om uit te delen :)

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:49

ik kom mij ook voorzichtig hier melden !
inmiddels zit ik op 10 weken en in verwachting van ons eerste kindje
uitgerekende datum 13 februari
voor ons best speciaal 14 februari 2019 kreeg ik de diagnose lymfeklierkanker en nu 5 jaar later schoon en wordt ik mama als alles goed gaat <3
eerste echo met 7 weken was goed en een kloppend hartje! 21 juli mogen we weer spruit kijken <3

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:50

- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Toffeltje - 17 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - willen geslacht weten
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten

Eilinora

Berichten: 11940
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:07

Welkom allemaal!

Voor degenen die de NIPT al gehad hebben hoe lang duurde het voor jullie de uitslag kregen?

Mij staat iets bij dat ik het bij de meisjes al in 2 dagen had.

Heb afgelopen maandag bloed geprikt en nog niks gehoord van de verloskundige.

Zie dat tot nu toe iedereen het geslacht wil weten,maar wie houdt het geheim en wie niet?

Bij onze oudste wisten we het niet tor geboorte (al had ik wel een heel sterk voorgevoel en had ook gelijk)
De 2de wilden we het weten maar hebben we het geheim gehouden.
Nu willen we het weten en maken we het ook bekend,is toch veel praktischer

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:23

Daiswees heel bijzonder zeg, van harte gefeliciteerd!

@Eilinora: Wij zijn er vorige keer heel open over geweest, maar deze keer houden we het geheim :D

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 15:44

Eilinora schreef:
Welkom allemaal!

Voor degenen die de NIPT al gehad hebben hoe lang duurde het voor jullie de uitslag kregen?

Mij staat iets bij dat ik het bij de meisjes al in 2 dagen had.

Heb afgelopen maandag bloed geprikt en nog niks gehoord van de verloskundige.

Zie dat tot nu toe iedereen het geslacht wil weten,maar wie houdt het geheim en wie niet?

Bij onze oudste wisten we het niet tor geboorte (al had ik wel een heel sterk voorgevoel en had ook gelijk)
De 2de wilden we het weten maar hebben we het geheim gehouden.
Nu willen we het weten en maken we het ook bekend,is toch veel praktischer


Binnen 10 dagen zou je de uitslag moeten hebben (dagen, niet werkdagen)

CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:15

Maartje1990 schreef:
Hebben jullie trouwens ook aan bepaalde dingen geen behoefte meer? Tot voor kort dronk ik nog (uiteraard gematigd!) Kopje koffie, maar het idee staat me niet meer aan nadat ik er meerdere keren misselijk van werd. :+



Herkenbaar, vooral de koffie. :')
Ik vind het heerlijk ruiken, maar zodra ik een slok neem denk ik gadverdamme, waar ben ik aan begonnen :=
Dus nu zet ik koffie voor mijn vriend dat ik tijdens het bereiden wel even kan snuffelen :')

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:36

Ik had de uitslag van de nipt met 1 week. Op woensdag afgenomen en week later bekend.

Wij houden het geslacht niet geheim maar ik doe niet aan gender reveal.

Ik heb vrijwel geen klachten. Enige wat ik heb gehad is dat ik super moe ben maar dat neemt ook af nu. Qua eten heb ik ook nog niet echt iets waar ik wel of geen zin in heb.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:14

Ik heb 1 collega verteld een dag na mn positieve test.. Het voelde zo als awkward silences als we even niet aan het praten waren, dat ik dacht dat ze wel moest denken dat er iets aan de hand was (onzin natuurlijk) en ik MOEST het van mijn hart! Ze voelde zich erg vereerd :') .

Daarna kwamen mijn schoonvader, schoonzusje en haar verloofde, want we waren mee op een cruise genomen door mijn schoonvader. Ik was kotsmisselijk, moe én mocht natuurlijk geen lekkere wijntjes, cocktails, sushi, medium/rare steak (en ga zo maar door), dus dat moesten we wel vertellen.
Rest van de familie en vrienden kwamen erna.. Mijn zoontje in een "only child - big brother" t-shirt gehezen.. Maar die had ik beter niet kunnen kopen.. op 1 vriendinnetje na zag niemand dat...

Wat betreft het geslacht geheim houden.. Dat doe ik ook niet :) .
Ik ben echt kei gemakkelijk wat dat betreft.. "zolang het maar gezond is" O:) .

NIPT uitslag had ik op maandag, nadat ik de dinsdag ervoor bloed had laten prikken.
Ze hadden bij mij aangegeven dat het algemene bloedbeeld na +/- 2 dagen idd al binnen was (maar ze hier alleen bij afwijkingen over zouden bellen) en NIPT binnen 10 dagen.

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:17

Nipt was hier binnen 4 dagen!
Wij maken het geslacht wel gewoon bekend
Ik heb vooral wat andere kwaaltjes dan bij de eerste, vaker misselijkheidvlagen en moeite met de warme maaltijd.

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:32

Daiswees: Gefeliciteerd! Heel bijzonder dan zeg!

Eilinora: Wij maken het ook bekend, ik zou me te snel verpraten. Hier vorige vrijdag NIPT geprikt maar nog niks gehoord. Ze zeiden 5-10 werkdagen voor de nipt

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:07

Ik had op dinsdag bloed laten afnemen en donderdag avond kreeg ik een sms dat alles goed was voor de NIPT.

Daiswees dat is wel echt super mooi en bijzonder!

Het bekend maken heb ik voor mijn en zijn ouders meteen gedaan en mijn beste vriendinnen ook. Geslacht gaan we 23 juli voor dus zal het dan ook wel bekend maken. :)

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 10:42

Bellex schreef:
Daiswees: Gefeliciteerd! Heel bijzonder dan zeg!

Eilinora: Wij maken het ook bekend, ik zou me te snel verpraten. Hier vorige vrijdag NIPT geprikt maar nog niks gehoord. Ze zeiden 5-10 werkdagen voor de nipt

Volgens rivm moet het binnen 10 dagen (niet werkdagen) binnen zijn

Toffeltje

Berichten: 528
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:25

Wij hadden gisteren gelukkig een goede 13 weken echo. Toch altijd wel heel erg leuk om je kindje weer te zien op zo'n echo. Ik had blijkbaar wel mijn uitgerekende datum verkeerd onthouden. Ik dacht dat het 17 januari was, maar dat is blijkbaar 11 januari. Scheelt toch weer een paar dagen wachten hopelijk! Dus bij deze de lijst even aangepast:

- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - willen geslacht weten
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten

Eilinora

Berichten: 11940
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:42

Dat scheelt dan wel weer lekker,betekent ook een week eerder met verlof hihi.

Ik krijg echt net een mailtje met de NIPT uitslag.
Alles helemaal goed!

Maandag de 13 weken echo.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 13:47

Fijn dat alles goed is bij jullie!

@toffeltje hebben ze alles van "het lijstje" kunnen bekijken? Want dat hoeft nog niet bij de 13 weken als het niet lukt begreep ik?

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:14

Helaas hier wat minder nieuws vanmorgen de vroege echo gehad. Ik had nog geen regelmatige cyclus maar volgens de eerste dag van de laatste menstruatie zou ik nu 7,3 weken zijn.

Mijn baarmoeder ligt meer naar achter en achter me darmen dus een inwendige echo was nodig. Daar was alleen een vruchtzak en een dooierzakje op te zien en zonder vruchtje. Volgens de meting kwa vruchtzak zou ik 6,3 weken moeten zijn.
Nou heb ik ook wat "bloed" verlies gehad eigenlijk wat bruine afgeschijding na het plassen maar minimaal. Nu moeten we volgende week terug komen voor opnieuw een echo maar ze zag het niet positief in....
We gaan afwachten meer kunnen we toch niet doen

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:12

Fijn vande goede NIPT, toch altijd een fijn gevoel!

Charmfaith oh wat balen! Hopelijk valt het volgende week mee!

Toffeltje

Berichten: 528
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:38

@Charmfaith Wat een naar nieuws! Wat moeilijk dat jullie nu nog tot volgende week moeten wachten voordat jullie meer weten. Sterkte.

@Maartje1990 Volgens mij hebben ze alles van het lijstje kunnen checken. Na flink wat gepor in mijn buik draaide ons kindje zodat ze alles goed kon zien.

@Eilinora Wat fijn dat je een goede NIPT uitslag hebt!

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:54

oliebol Charm, dat is geen goed nieuws. Ik ga duimen voor je de komende week.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:43

CharmFaith schreef:
Helaas hier wat minder nieuws vanmorgen de vroege echo gehad. Ik had nog geen regelmatige cyclus maar volgens de eerste dag van de laatste menstruatie zou ik nu 7,3 weken zijn.

Mijn baarmoeder ligt meer naar achter en achter me darmen dus een inwendige echo was nodig. Daar was alleen een vruchtzak en een dooierzakje op te zien en zonder vruchtje. Volgens de meting kwa vruchtzak zou ik 6,3 weken moeten zijn.
Nou heb ik ook wat "bloed" verlies gehad eigenlijk wat bruine afgeschijding na het plassen maar minimaal. Nu moeten we volgende week terug komen voor opnieuw een echo maar ze zag het niet positief in....
We gaan afwachten meer kunnen we toch niet doen


:(:) ik hoop dat volgende week dan toch nog goed nieuws mag brengen voor jullie