Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:43

Ok, ik stuur je wel even een PB'tje :D

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:49

Is er niets is van een online opleiding die je kan volgen? Of iets wat je inderdaad zou kunnen leren waar je straks weer profijt van hebt. Iets van de nood een deugd maken zegmaar.

Ik heb met een gebroken enkel toen ook best een tijd gezeten, je gaat toch al snel tv kijken en entertainment zoeken. Maar achteraf had ik er spijt van dat ik niet iets nuttigs ben gaan doen :P

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 17:53

Roodvos schreef:
Ok, ik stuur je wel even een PB'tje :D


Ik stuur straks antwoord

Damelza schreef:
Is er niets is van een online opleiding die je kan volgen? Of iets wat je inderdaad zou kunnen leren waar je straks weer profijt van hebt. Iets van de nood een deugd maken zegmaar.

Ik heb met een gebroken enkel toen ook best een tijd gezeten, je gaat toch al snel tv kijken en entertainment zoeken. Maar achteraf had ik er spijt van dat ik niet iets nuttigs ben gaan doen :P


Ik had net 2 gesprekken met werkcoach gevoerd van de gemeente om rustig aan weer te gaan kijken wat te doen. Echter lukte dat niet om voor de operatie aan rondt te krijgen en nu geprobeerd weer contact te krijgen maar is coach ziek.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 13:41

Zo kuit vrijdag getaped door de fysio voelt goedmaar vanmorgen is het toch weer stijf en zeer pijnlijk warme douche voelt goed maar af en toe schiet de kramp erin….. dat doet zo gruwelijk veel pijn…… het is dan zo lastig om de kuit weer te ontspannen zodat de kramp ophoudt.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:58

Wat een gedoe toch zo... Ken je niet iemand met zo'n massagegun/theragun? Dat kan ook heel fijn zijn.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:05

Is je bloed (onlangs nog) nagekeken? Op bv magnesium/kalium waarden? Spierpijn/kramp na inspanning kan natuurlijk en is logisch, maar dit duurt best lang.

En mag je zwemmen (of fietsen op de hometrainer?).

De tip hierboven van een opleiding vind ik trouwens heel goed. Hoeft niet vanuit gemeente o.i.d., tegenwoordig is er heel erg veel (gratis) te volgen online, altijd wel iets van je gading.

viphorse

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 18:43

Ts als je behoefte hebt om gewoon te praten dan pb maar !

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:24

Het is wel allemaal zeer rot. Sterkte en mijn aanbod staat hoor om te Skype of zo iets.

Het idee van een opleiding of cursus is misschien wel wat. En een nieuwe taal leren?

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 09:36

Controle dag in ziekenhuis brief van fysiotherapie mee om ook naar linkerbeen te kijken. We gaan zien wat het wordt 10:10 afspraak röntgenfoto. 11:00 uur afspraak bij chirurg…..

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:39

Ga duimen voor duidelijkheid en iets waar je mee vooruit kunt. Want het lijkt een beetje tot stilstand te komen, of interpreteer ik het onjuist?

Hopelijk dus een plan vooruit, met minder pijn, meer zelfstandigheid en werken aan terug naar huis :(:)

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 11:09

Afbeelding
Afbeelding
Hierbij alvast de röntgenfoto’s. Pas over uur naar de arts….. wat mij opvalt is dat het botstukje na 6 weken nog steeds los lijkt te liggen, en alleen door schroeven op plek wordt gehouden. . We zullen straks wel horen.

MarliesV klopt ligt op dit moment atil enigste wat nog moet is traplopen voor de rest rest ik me zelfstandig.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:14

Kijk, dit zijn ze van de buitenkant:
Afbeelding
:)) (pen er even bij gedaan voor afmeting).

Succes vandaag! Ik mocht overigens 12 weken niet belasten, dus dat het nu na 6 weken nog niet vast zit, zou mij niet verbazen := Maar wat hadden ze jou daarover van tevoren verteld dan?

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 11:28

6 weken brace 30 graden lopen op 2 elleboog krukken of rollator. Dan controle ( dat is nu) foto maken arts afspraak afhankelijk van hoe het eruit ziet verder beleid afspreken. Ik hoop zo dat de brace wel aangepast wordt naar meer graden buigen maar dan komt er wel meer kracht op de pees en het in mijn ogen nog loszittende botstukje. We zullen het straks wel horen.
Laatst bijgewerkt door sandorra op 19-12-23 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:31

Ik snap het ook niet, ik mocht met een mini breukje 12 weken niet belasten en daarna vanaf 0% heel langzaam opbouwen. Het heeft alles bij elkaar ruim een half jaar geduurd voor ik weer volledig belastbaar was.

Wel knap ellendig de feestdagen daar, maar beter een week te lang dan een dag te kort. :(:) Gelukkig weleerste kerstdag naar je ouders

Benieuwd naar de mening van je arts

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:53

Ik had geen brace en moest juist passief buigen vanaf het begin (maar actief absoluut niet, wat misschien de reden van de brace is). Dus ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat, ik hoop dat je iets vooruit kan! Fingers crossed.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 13:40

Botstukje ligt idd nog los maar zit nu volgens de arts minuscuul vast genoeg ( niet te zien op de foto) om per 2-3 weken elke keer 10 graden erbij te krijgen. Brace is dus nu aangepast naar 40 graden buigen hihi. Dit voelt al zo heel raar aan. Door de frictie extra belasting wordt het bot ook gestimuleerd om extra botaanmaak te genereren en meer vast te groeien. Begin februari terugkomen voor rechterbeen. Linkerkant zit waarschijnlijk in pees een scheur dit heeft tijd nodig om te herstellen en wordt eigenlijk elke keer over belast doordat het rechts overneemt….. conclusie het heeft tijd nodig…..

maxie

Berichten: 2218
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 17:22

karuna schreef:
Ik snap het ook niet, ik mocht met een mini breukje 12 weken niet belasten en daarna vanaf 0% heel langzaam opbouwen. Het heeft alles bij elkaar ruim een half jaar geduurd voor ik weer volledig belastbaar was.

Wel knap ellendig de feestdagen daar, maar beter een week te lang dan een dag te kort. :(:) Gelukkig weleerste kerstdag naar je ouders

Benieuwd naar de mening van je arts


Ik mocht na mijn tibiaplateau breuk ook 6 weken niet belasten en een gestrekt been daarna nog 6 weken een brace en minimaal belasten. Zal wel aan het deel van de knie liggen.

Ben net 2 weken geleden geopereerd en een nieuwe achterste kruisband gekregen. Nu 2 weken brace in strekstand 0 graden dus. Maar mag hem wel wat belasten. Na 2 weken naar 90graden en belasten opbouwen, wel 24/7 brace om voor 6 weken en daarna tot 3 maanden overdag.

Kon gelukkig wel gewoon naar huis omdat traplopen etc wel goed gaat. Lijkt me erg ellendig in een revalidatie centrum.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 17:47

Al met al rechts dus nog niet belasten begrijp ik? En dan links dus helemaal prut nieuws..... Verdorie :knuffel:

Koper

Berichten: 30335
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:27

Lieve TS, ik hoop dat je aan de beterende hand bent en dat je weer helemaal zult herstellen. Ik ben iemand die normaal gesproken een kaartje zou sturen of bij je langs zou komen als je dat leuk vindt, helaas is momenteel mijn persoonlijke situatie er niet naar. Wat ik je nu kan bieden is dit berichtje :) Beterschap, en zet 'm op! +:)+

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 14:33

Bedankt ook weer voor de lieve kaartjes _/-\o_ :knuffel:

Afbeelding
Verder ben ik begonnen met borduren moet toch iets te doen hebben en puzzelen was eerst leuk maar wou wat anders nu…..
Afbeelding


Ik hou mij aan de regels van mijn arts…. Het zal voor iedereen verschillend zijn….. ligt misschien aan postuur plek waar breuk zit of het instabiel ( dus met gewicht erop kans op verplaatsing) of stabiele breuk is.

Bij mij is het stabiel zit immer vast met 2 schroeven echter kunnen die breken dus vandaar wel voorzichtig zijn.

@ koper vervelend dat bij jou momenteel ook niet zo lekker gaat heel veel sterkte….. dikke knuffel terug :knuffel:

Vandaag is er bloed geprikt om te kijken of de trombose waarde goed is ivm nog steeds veel klachten aan mijn linkerkuit. Hopelijk geen verdere problemen…. Vanacht wel slecht geslapen denk combinatie van drukke dag gisteren iets te veel gelopen ( eigenwijs :') ) en ook dat ik ineens meer graden kan buigen geeft wat meer pijnklachten. Dus nu lekker effe op bed liggen met been omhoog.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:36

Handwerken is gelukkig goed zittend te doen. Diamond painting zou ook nog kunnen voor de afwisseling.
Mijn zus is bv mutsen gaan breien, daar loopt nu de halve familie mee rond haha.

Kalm aan, goed om te zien dat er dus wel voorzichtig vooruitgang in zit. Ik zou me ook zeker aan de regels van de arts houden!

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 19:18

@roodvos *\o/* <3 :knuffel:

Super gezellig dat je langs bent geweest bedankt voor de kaart en de boeken.

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:29

Kijk dit vind ik lief. De kracht van bokt.
Jullie kende elkaar niet van te voren?

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 20:01

friezenfan2 schreef:
Kijk dit vind ik lief. De kracht van bokt.
Jullie kende elkaar niet van te voren?


Nee wij kenden mekaar niet.

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:30

Ik vond het ook super gezellig :j !

De TS is echt een super leuk mens! Dus voor iedereen die in de omgeving van Assen woont: vooral een keer langs gaan!