Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29961
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:19

Wat lief van Germie.
Ja idd even stukje de straat op kan al fijn zijn.

Heel veel sterkte!

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:07

Ah gelukkig, stukje auto had ik gemist, ik las het zo dat ze je die 1.5km zou duwen maar dat niet kan ivm been hooghouden, vandaar dat ik dacht dat je geen beensteun hebt :)

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 13:39

Helaas zijn er meer gevallen van corona waardoor bezoek va buitenaf wordt beperkt tot (het liefst alleen directe) familieleden voor de was etc.Tot op heden heb ik nog geen klachten maar 2 personen waar ik de hele week met het eten naast heb gezeten zijn wel ziek helaas. Ik ben begin oktober gevaccineerd hopelijk sla ik over….

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:02

En is er iets dat je kunt doen als n kinderboek schrijven / groot letterboek schrijven over een modern verhaal of opnemen inspreken voor slecht zienden. of lunchen tussen de zustertjes, dan heb je gesprekken over dingen, belevenissen van mensen die jonger en actiever zijn. Dat gebeurt bij ons in’t verpleeghuis wel! En die persoon is zelfs als vrijwilliger gebleven voor” jongeren” net als jij. Wandelen, spelletjes ,knutselen, koken zelfs op de lokale school vrijwilligerswerk etc

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:30

Ow jee dat is slecht nieuws. Hopelijk krijg je het niet.
Misschien is het dan juist wel slim om nu aan dat dagboek wat eerder geopperd werd te beginnen.

black_kelpie

Berichten: 7846
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:02

Heel veel sterkte daar, het klinkt compleet waardeloos wat je doormaakt -O- Hopelijk knap je snel wat op en gaat Corona aan je voorbij.


Ik zit momenteel een beetje in hetzelfde schuitje. Dit is week 4 dat ik in het ziekenhuis lig na een hersenaneurysma, de vraag is of ik nog een keer geopereerd moet worden. Daarna word ik ook overgeplaatst voor revalidatie. Op dit moment kan ik niet goed lopen, ben ik mijn gehoor kwijt en zie alles dubbel. En laten we het over de hoofdpijn maar niet hebben. Het kan nog maanden duren voordat ik weer thuis ben en ik zie er verschrikkelijk tegenop.

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:28

Echt balen van die corona uitbraak en dat ze dan vragen om alleen maar familie lang te laten komen. Want dan zit je nog meer alleen. Ben je zelf nog steeds fit?
Want ook nog ziek worden is natuurlijk nog minder fijn en zal revalidatie ook niet versnellen.

Kun je wel genieten dat het zonnetje nu eindelijk schijnt buiten? Dat je wel een heel klein rondje buiten kunt maken?

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:26

Als een rondje niet gaat kan je ook gewoon vaker even jezelf naar buiten rollen. Gewoon even wat frisse lucht en een zonnetje (die ik hier niet zie) op je gezicht kan ook de dag wat meer breken.

scrabbel

Berichten: 956
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:55

Ik heb geen idee hoe groot je bent, maar ik heb mijn ben ook een tijd hoog moeten houden. Ik heb toen mijn been op het dashboard van de auto gelegd en werd zo naar de dierentuin gereden. In de rolstoel kom mijn voet wel omhoog. (Dan moet je alleen niet te groot zijn

DuoPenotti

Berichten: 29961
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:00

scrabbel schreef:
Ik heb geen idee hoe groot je bent, maar ik heb mijn ben ook een tijd hoog moeten houden. Ik heb toen mijn been op het dashboard van de auto gelegd en werd zo naar de dierentuin gereden. In de rolstoel kom mijn voet wel omhoog. (Dan moet je alleen niet te groot zijn

En je kent niet de foto's van vakantiegangers die een ongeluk krijgen met de benen op het dashboard en de airbag vliegt open...
Niet doen dus... :)

https://www.ad.nl/auto/waarom-je-als-pa ... ~ae48a09f/

https://www.ad.nl/auto/waarom-je-als-pa ... ~a8b4495a/

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 12:23

kwita schreef:
En is er iets dat je kunt doen als n kinderboek schrijven / groot letterboek schrijven over een modern verhaal of opnemen inspreken voor slecht zienden. of lunchen tussen de zustertjes, dan heb je gesprekken over dingen, belevenissen van mensen die jonger en actiever zijn. Dat gebeurt bij ons in’t verpleeghuis wel! En die persoon is zelfs als vrijwilliger gebleven voor” jongeren” net als jij. Wandelen, spelletjes ,knutselen, koken zelfs op de lokale school vrijwilligerswerk etc



Kinderboek schrijven hmmm leuk idee vondt vroeger prentenboeken heel leuk vooral voor het slapen gaan misschien is dat een leuk iets om te bekijken. Zolang ik geen uitnodiging krijg om bij de zusters mee te eten ga ik er niet om vragen ….. niet alle verpleegsters zijn even aardig sommigen…… maar goed gelukkig kan ik met heel veel wel overweg.


friezenfan2 schreef:
Ow jee dat is slecht nieuws. Hopelijk krijg je het niet.
Misschien is het dan juist wel slim om nu aan dat dagboek wat eerder geopperd werd te beginnen.

Klopt hou inmiddels elke dag paar regels bij.


black_kelpie schreef:
Heel veel sterkte daar, het klinkt compleet waardeloos wat je doormaakt -O- Hopelijk knap je snel wat op en gaat Corona aan je voorbij.


Ik zit momenteel een beetje in hetzelfde schuitje. Dit is week 4 dat ik in het ziekenhuis lig na een hersenaneurysma, de vraag is of ik nog een keer geopereerd moet worden. Daarna word ik ook overgeplaatst voor revalidatie. Op dit moment kan ik niet goed lopen, ben ik mijn gehoor kwijt en zie alles dubbel. En laten we het over de hoofdpijn maar niet hebben. Het kan nog maanden duren voordat ik weer thuis ben en ik zie er verschrikkelijk tegenop.


black_kelpie ik wil jou ook veel beterschap en sterkte wensen vreselijk om op jou leeftijd ( heb effe gespiekt in je profiel ) dit mee te moeten maken hopelijk heb je en hou je niet veel letsel/ schade over en verloopt je verdere herstel voorspoedig….. ik leef erg met je mee en ik hoop dat het beter gaat als mijn herstel.


germie schreef:
Echt balen van die corona uitbraak en dat ze dan vragen om alleen maar familie lang te laten komen. Want dan zit je nog meer alleen. Ben je zelf nog steeds fit?
Want ook nog ziek worden is natuurlijk nog minder fijn en zal revalidatie ook niet versnellen.

Kun je wel genieten dat het zonnetje nu eindelijk schijnt buiten? Dat je wel een heel klein rondje buiten kunt maken?


Ik ben nog steeds fit gelukkig geen klachten extra behalve zere benen. Woensdag zijn mijn benen ingetaped door de oedeemtherapeut voor het vocht en tot nu toe lijkt het te helpen. Gisteren heeft de fysiotherapeut mijn linkerbeen onder handen genomen en het lijkt erop alsof er in de kuit een scheur in de spier zit bij de ‘troon’ geen idee hoe of wat maar het masseren was in het begin zeer pijnlijk gaandeweg ging het beter nadien wel wat meer last vanmiddag geen ze het weer doen.

Buiten kom ik heel klein stukje vanwege de helling en het geen kracht mogen zetten met linkerbeen lukt het me niet om verder bij de deur weg te komen. Maar effe luchtje scheppen lukt wel…..verder kijk ik nu ook serie op prime video greys anatomie tjah moet wat te doen hebben…..


friezenfan2 schreef:
Als een rondje niet gaat kan je ook gewoon vaker even jezelf naar buiten rollen. Gewoon even wat frisse lucht en een zonnetje (die ik hier niet zie) op je gezicht kan ook de dag wat meer breken.


Ik probeer idd ook 2x per dag luchtje te scheppen.


scrabbel schreef:
Ik heb geen idee hoe groot je bent, maar ik heb mijn ben ook een tijd hoog moeten houden. Ik heb toen mijn been op het dashboard van de auto gelegd en werd zo naar de dierentuin gereden. In de rolstoel kom mijn voet wel omhoog. (Dan moet je alleen niet te groot zijn



Ik ben best lang en groot en dit ga ik niet eens uitproberen idd om wat duopenotti zegt het is heel gevaarlijk ivm airback. En ik hou hele dag uit bed nog niet vol meestal slaap ik smiddags toch ook effe ivm medicatie pregabeline waar ik heel moe van wordt maar wel nodig heb voor de pijn.
DuoPenotti schreef:
scrabbel schreef:
Ik heb geen idee hoe groot je bent, maar ik heb mijn ben ook een tijd hoog moeten houden. Ik heb toen mijn been op het dashboard van de auto gelegd en werd zo naar de dierentuin gereden. In de rolstoel kom mijn voet wel omhoog. (Dan moet je alleen niet te groot zijn

En je kent niet de foto's van vakantiegangers die een ongeluk krijgen met de benen op het dashboard en de airbag vliegt open...
Niet doen dus... :)

https://www.ad.nl/auto/waarom-je-als-pa ... ~ae48a09f/

https://www.ad.nl/auto/waarom-je-als-pa ... ~a8b4495a/



Klopt ga ik dus ook niet doen thnx

Zal vanmiddag effe foto plaatsen van kaartjes tot nu toe super bedankt allemaal…… :knuffel:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:32

Revalideren is al aardig prut. Ik kon gelukkig het met dagrevalidatie en busje komt zo voor elkaar krijgen, maar in een saaie niet motiverende omgeving is het helemaal aardig waardeloos. -O- ik hoop dat de covid je voorbij gaat :(:)

Even een praktische tip wat betreft de rolstoel. Kom je met je goede been op de grond? Ik hanteer soms de achteruit methode. Dus rug in de rijrichting, handen aan de hoepels om te sturen en met mijn goede been afzetten. Daarmee kun je vaak makkelijker obstakels overwinnen zonder dat alle kracht al uit je armen is verdwenen. Wel goed achterom kijken zodat je nergens tegenaan rijdt :+

Op die manier kom ik best ver op een makkelijkere manier
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-12-23 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 12:36

karuna schreef:
Revalideren is al aardig prut. Ik kon gelukkig het met dagrevalidatie en busje komt zo voor elkaar krijgen, maar in een saaie niet motiverende omgeving is het helemaal aardig waardeloos. -O- ik hoop dat de covid je voorbij gaat :(:)

Even een praktische tip wat betreft de rolstoel. Kom je met je goede been op de grond? Ik hanteer soms de achteruit methode. Dus rug in de rijrichting, handen aan de hoepels om te sturen en met mijn goede been afzetten. Daarmee kun je vaak makkelijker obstakels overwinnen zonder dat alle kracht al uit je armen is verdwenen. Wel goed achterom kijken zodat je nergens tegenaan rijdt


Bedankt. En ik weet van het afzetten maar dat kan en mag dus nu effe niet ivm met mijn kuit dus ik moet het van ‘hand’ werk hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:39

Ook met je goede been niet? Ik mocht dat met een linkerbeen gesterkt in het gips en absoluut onbelast wel toepassen

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 12:48

karuna schreef:
Ook met je goede been niet? Ik mocht dat met een linkerbeen gesterkt in het gips en absoluut onbelast wel toepassen


Als je alles hebt gelezen…. Dan heb ik duidelijk verteld dat ik nu in mijn goede niet geopereerde been links dus. Een spierscheur heb in mijn kuit en er geen kracht of druk mee mag uitoefenen….. dus dit kan en mag nu niet.

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:51

sandorra schreef:
karuna schreef:
Ook met je goede been niet? Ik mocht dat met een linkerbeen gesterkt in het gips en absoluut onbelast wel toepassen


Als je alles hebt gelezen…. Dan heb ik duidelijk verteld dat ik nu in mijn goede niet geopereerde been links dus. Een spierscheur heb in mijn kuit en er geen kracht of druk mee mag uitoefenen….. dus dit kan en mag nu niet.


Waarom deze reactie TS?

Karuna probeert je alleen maar te helpen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:59

Dat had ik er in ieder geval niet uitgehaald. Dat wordt het inderdaad lastig

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:03

Geen goede benen dus, geen bezoek mogelijk buiten familie om wegens corona, dan wordt het erg saai.
Dat worden lange dagen zo. Sterkte.

Komt er nog wel familie langs?

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:14

Heb je een telefoon? Zijn genoeg mensen ook op bokt die veel op discord spelletjes spelen of misschien alleen al lekker een gesprek willen aangaan. Misschien is dat een optie ook om aanspraak te hebben

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:23

Stond er niet dat er alleen directe familie mag komen voor de was.

Ik maak zeer weinig mee maar zou best even met je willen bellen ofzo.
Of met een groepje zoomen? Of als er iemand Jackbox heeft zouden we met een groepje daar een spelletje kunnen spelen.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 23:08

Inmiddels niet helemaal fit eten laat ik staan geen trek of zin in pijn in mijn buik en verder geen klachten ook geen koorts. Al 2x gevraagd of ik voor de zekerheid niet moet testen…. Wil niet dat de oudere mensen risico lopen om mij . Maar als antwoord krijg ik nee zolang ik geen klachten heb die bij corona passen doen ze het niet ik mag wel zelf testen met een eigen test van huis …..maar die heb ik niet….. dus ik ben vandaag maar de dag op bed en in eigen kamer doorgebracht. ( mijn menstruatie komt er ook aan daar heb ik altijd al last van, door de bloedverdunners kan dat dus nu voor extra pijn zorgen en en kan mijn lichaam wat ontregeld zijn) dus ben begonnen met het uitzoeken van de volgende puzzel
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:07

Wat n pech ts ik kan weinig voor je doen behalve af en toe eens een kaarsje voor je branden. ik hoop dat het je helpen mag. Revalideren is meestal alleen maar afzien en soms beseffen dat je wel vooruit komt alleen dat je het zo graag sneller en anders wilt, net zoals nu de tegenslag met je goede been. blijf posten zo kunnen we elkaar ook moed inspreken.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:09

black_kelpie schreef:
Heel veel sterkte daar, het klinkt compleet waardeloos wat je doormaakt -O- Hopelijk knap je snel wat op en gaat Corona aan je voorbij.


Ik zit momenteel een beetje in hetzelfde schuitje. Dit is week 4 dat ik in het ziekenhuis lig na een hersenaneurysma, de vraag is of ik nog een keer geopereerd moet worden. Daarna word ik ook overgeplaatst voor revalidatie. Op dit moment kan ik niet goed lopen, ben ik mijn gehoor kwijt en zie alles dubbel. En laten we het over de hoofdpijn maar niet hebben. Het kan nog maanden duren voordat ik weer thuis ben en ik zie er verschrikkelijk tegenop.


phoe ee wat een pech echt veel sterkte in je lange traject naar herstel, :knuffel:

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 16:42

Gisteren zowaar Sint en 2 zwarte pieten op bezoek gehad en een heuse grote amandel speculaaspop gekregen.

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

(Foto van de Sint effe in spoiler gedaan weet niet of dat hier kan en mag ivm roetpieten etc…… dit waren ouderwets echte zwarte pieten)

En weer puzzel af Jan van Haasteren en strand

Afbeelding

Verder is coronagevaar geweken iedereen die het had is uit quarantaine en gelukkig zijn er hier boven geen nieuwe gevallen bij gekomen. Voel me zelf gelukkig ook veel beter als paar dagen geleden. Dus we gaan het zien
Afbeelding
En kaartjes tot nu toe fijn thnx :knuffel:

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:02

Ik vroeg me al af hoe het nu ging. Gelukkig zijn jullie weer corona vrij en heb jij het niet gehad.

Geen idee of Germie eens langs kan komen nu. En dan kan je misschien een stukje verder naar buiten.