Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26067
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:38

friezenfan2 schreef:
Ik vroeg me al af hoe het nu ging. Gelukkig zijn jullie weer corona vrij en heb jij het niet gehad.

Geen idee of Germie eens langs kan komen nu. En dan kan je misschien een stukje verder naar buiten.

Nee, dat kon helaas niet. Anders had ik het gedaan. En nu lukt het mij ook niet meer helaas, want iets met zuidelijk halfrond e.d.

Ik hoop wel Sandorra dat je snel naar huis kunt.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 16:26

Helaas is mijn datum wederom uitgesteld begrijpelijk ik moet me alleen kunnen redden en ik zie zelf ook in dat dat nu nog niet gaat voorlopig 23 dec naar huis…..

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:30

Pff ik hoop echt voor je dat je dan zover bent.
Nog net voor de Kerst naar huis.

Fijn dat het Corona gebeuren weer voorbij is en je je beter voelt.

En best leuk toch even zo Sinterklaas op bezoek, leuke afleiding.

Hoe gaat het met revalideren?

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 02:10

Revalidatie gaat uiterst langzaam…. Maar we maken wel mini stapjes vooruit echt inimini……mijn linkerbeen is vooor de 2e keer getaped verder wil ik veel sneller als mijn lichaam wil en kom ik mezelf tegen als ik te veel doe. Inmiddels ben ik aan het afbouwen met de pijnmedicatie zodat ik niet te veel doe en de pijn me tegen houd.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:36

Pff je hebt helaas nog wel een lange weg te gaan als ik het zo lees.

Wat moet je kunnen voordat 'jezelf redden' aan de orde is? Lijkt me ontzettend moeilijk allemaal.
Knuff

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 15:50

Zelfstandig in en uit bed kan het been nog niet hoog genoeg tillen en met het uit bed gaan is het been te zwaar ik kan het nog niet tegenhouden valt als het ware hard naar beneden. En trap kunnen lopen ik moet een trap op om in huis te komen er is geen lift aanwezig en traplopen hebben we na mijn blessure nog niet gedaan omdat dan alle kracht wel op mijn linkerbeen en kuit aan komt. En ik wil eigenlijk niet te hard van stapel lopen omdat dan nu weer te snel te proberen en terug bij af te zijn.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:01

Nee dat snap ik, maar als je mag trap lopen met 1 kruk bijvoorbeeld, dan scheelt dat al heel veel tov helemaal zonder krukken.

Hoop gewoon zo voor je dat je lekker met de Kerst en zo in je eigen huis kan zitten!

black_kelpie

Berichten: 7846
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:21

Ik duim mee dat de 23e lukt!

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:20

Jeetje TS, wat een heftig verhaal.. Sowieso al een mega pittige operatie en dan nu ook zo intens veel tegenslag met het revalideren. Om maar niet te spreken van revalideren in een verzorgingstehuis tussen allemaal oudjes :(:) Veel sterkte!! Ik duim ook keihard voor je dat je asap naar huis kunt.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 09:22

Renee1991 schreef:
Jeetje TS, wat een heftig verhaal.. Sowieso al een mega pittige operatie en dan nu ook zo intens veel tegenslag met het revalideren. Om maar niet te spreken van revalideren in een verzorgingstehuis tussen allemaal oudjes :(:) Veel sterkte!! Ik duim ook keihard voor je dat je asap naar huis kunt.


Thnx voor je kaartje hij is aangekomen.

Pfff nou maandag traplopen weer geprobeerd maar dinsdag was het gelijk weer mis helaas. Dinsdag andere fysiotherapeut gehad die de kuit goed gemasseerd heeft….dat deed erg zeer maar was ook hoognodig. Gisteren flink veel spierpijn gehad en was het nog steeds pijnlijk vandaag mooie blauwe plekken.
Verder helaas vandaag geen fysio doordat ze kerstpakketten kunnen ophalen komt mijn tijd om 16:00 te vervallen ik baal enorm want daarvoor zit ik hier juist. Gevraagd is ander tijdstip mogelijk maar dat was er niet -:(-….. zucht. Aanstaande dinsdag controle in ziekenhuis met röntgenfoto’s en krijg ik hopelijk te horen dat ik weer meer mag belasten op rechts en kracht mag gaan opbouwen en meer als 30 graden buigen ( dat buigen is ook heel hinderlijk brace voorkomt dat ik verder kan buigen) en vandaag volgt er weer een overleg of ik volgende week naar huis kan maar zie het somber in…. :n zoals het maandag avond was na het traplopen en dinsdag weer zoveel pijn…..

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:14

Ronduit belachelijk dat je vandaag geen fysio krijgt!

Waarom ben je daar dan?

Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk naar huis en daar heb je therapie voor nodig,

Sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:21

Wat een ellende TS! En zo te lezen zit je er nog wel even :\
Echt heel erg vervelend ook dat je vandaag geen fysio krijgt :n

Heb je eenmaal thuis wel voldoende hulp daar? Woon je alleen?

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 11:34

@petpa idd helaas niks aan te doen denk ik maar Jah ik ben gewoon boos en flink gefrustreerd erover maar het helpt niks ……
@cayenne nee thuis ben ik alleen maar om in huis te komen moet ik een trap op er is geen lift. Dat lukt nu niet en voor de veiligheid moet ik wel 2x op dag de trap op en af kunnen maandag 2x 5 treden geoefend dus 2x per dag trap op en af lukt nog niet ook is het verstandig wat reserve op te bouwen qua kracht etc om ook thuis het koken staan etc vol te houden. Rolstoel is in mijn kleine appartement niet mogelijk keuken is te klein

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 16:01

En zoals verwacht is datum om naar huis te gaan inmiddels uitgesteld naar 04-01-2024 ;(
Ik weet zelf ook dat nu naar huis gaan nog niet kan maar wat zou ik graag naar huis willen ……

black_kelpie

Berichten: 7846
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:05

sandorra schreef:
En zoals verwacht is datum om naar huis te gaan inmiddels uitgesteld naar 04-01-2024 ;(
Ik weet zelf ook dat nu naar huis gaan nog niet kan maar wat zou ik graag naar huis willen ……

Ik voel dit zo hard. Sterkte :knuffel:

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 17:12

Ahhhh dan ben je gedurende kerst en nieuwjaar niet thuis.

Dat zal even hard aankomen.

Maar houd moed!

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 17:52

sandorra schreef:
@petpa idd helaas niks aan te doen denk ik maar Jah ik ben gewoon boos en flink gefrustreerd erover maar het helpt niks ……
@cayenne nee thuis ben ik alleen maar om in huis te komen moet ik een trap op er is geen lift. Dat lukt nu niet en voor de veiligheid moet ik wel 2x op dag de trap op en af kunnen maandag 2x 5 treden geoefend dus 2x per dag trap op en af lukt nog niet ook is het verstandig wat reserve op te bouwen qua kracht etc om ook thuis het koken staan etc vol te houden. Rolstoel is in mijn kleine appartement niet mogelijk keuken is te klein


Wat is de achterliggende gedachte achter dat 2 x per dag de trap op moeten kunnen?

Met aangepaste thuiszorg zou in principe veel mogelijk moeten zijn, ook koken kan prima vervangen worden door alternatieven natuurlijk (tafeltje dekje of maaltijden van iets als 'uitgekookt'). Heb je wel het idee dat er in oplossingen wordt gedacht en is er iemand die met je mee denkt over dit soort zeken (buiten dit huis om)?

Met excuus voor de vele vragen, maar ik vind het zo sneu dat je (tegen je wil eigenlijk) de feestdagen niet thuis bent. Qua therapie zal er waarschijnlijk toch het e.e.a. uitvallen, dus zelfs als je maar tijdelijk naar huis zou kunnen zou dat misschien een opsteker zijn.

En, misschien een confronterende vraag: ligt het alleen aan je fysieke gesteldheid dat terugkeer naar huis nog niet mogelijk is?

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 18:26

Wat een nare toestand TS...ik benijd je niet.
Ben je bekend met de Luisterlijn? Daar kun je altijd naartoe bellen, als je even de tijd wilt doden, praatje maken of je hart wilt luchten, je kan er terecht voor een lach en voor een traan. Ze zijn dag en nacht bereikbaar en de lijn wordt bemand door heel toffe mensen. ( ik weet dat, werk daar :D ) je kan ook chatten als dat fijner is.

www.deluisterlijn.nl

Sterkte, ik hoop dat je snel naar huis kan.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:45

black_kelpie schreef:
sandorra schreef:
En zoals verwacht is datum om naar huis te gaan inmiddels uitgesteld naar 04-01-2024 ;(
Ik weet zelf ook dat nu naar huis gaan nog niet kan maar wat zou ik graag naar huis willen ……

Ik voel dit zo hard. Sterkte :knuffel:



Bedankt <3


Petpa schreef:
Ahhhh dan ben je gedurende kerst en nieuwjaar niet thuis.

Dat zal even hard aankomen.

Maar houd moed!


Ik hou moed tuurlijk komt ook wel weer goed maar duurt alleen zo lang…..

turtlelito schreef:
sandorra schreef:
@petpa idd helaas niks aan te doen denk ik maar Jah ik ben gewoon boos en flink gefrustreerd erover maar het helpt niks ……
@cayenne nee thuis ben ik alleen maar om in huis te komen moet ik een trap op er is geen lift. Dat lukt nu niet en voor de veiligheid moet ik wel 2x op dag de trap op en af kunnen maandag 2x 5 treden geoefend dus 2x per dag trap op en af lukt nog niet ook is het verstandig wat reserve op te bouwen qua kracht etc om ook thuis het koken staan etc vol te houden. Rolstoel is in mijn kleine appartement niet mogelijk keuken is te klein


Wat is de achterliggende gedachte achter dat 2 x per dag de trap op moeten kunnen?

Met aangepaste thuiszorg zou in principe veel mogelijk moeten zijn, ook koken kan prima vervangen worden door alternatieven natuurlijk (tafeltje dekje of maaltijden van iets als 'uitgekookt'). Heb je wel het idee dat er in oplossingen wordt gedacht en is er iemand die met je mee denkt over dit soort zeken (buiten dit huis om)?

Met excuus voor de vele vragen, maar ik vind het zo sneu dat je (tegen je wil eigenlijk) de feestdagen niet thuis bent. Qua therapie zal er waarschijnlijk toch het e.e.a. uitvallen, dus zelfs als je maar tijdelijk naar huis zou kunnen zou dat misschien een opsteker zijn.

En, misschien een confronterende vraag: ligt het alleen aan je fysieke gesteldheid dat terugkeer naar huis nog niet mogelijk is?


Hoi

Ze willen je met wat ‘reserve’ naar huis sturen dat van de trap op kunnen en moeten is lochisch stel er breekt brand uit oid en ik moet zo snel mogelijk naar beneden dan wil ik dat ook kunnen als het moet en dus moet het verantwoord zijn om minimaal 2x trap op en af te kunnen ( brievenbus zit ook beneden die moet ook geleegd worden komen ze niet boven brengen heb ik al naar geïnformeerd bij de postbezorger in mijn wijk.

Thuiszorg zou alleen nodig zijn bij douchen dat durf ik echt niet ivm gladde badkamervloer niet alleen. Verder ben ik bekend met alle etens bezorg en kant en klare maaltijden echter zit hier ook een behoorlijke prijskaartje aan en kan ik mijn geld beter gebruiken. En er wordt echt wel in oplossingen gedacht en die probeer ik zelf ook wel aan te dragen. 1e kerstdag vieren wij kerst. Dan ga ik overdag naar mijn ouders toe om toch kerst bij hun te vieren. 2e kerstdag weet ik nog niet wat te doen. Therapie is er idd op die beide dagen niet.

En het ligt idd puur en alleen aan de fysieke gesteldheid geestelijk ben ik al lang en breed thuis…..

Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:47

Heb je misschien een mogelijkheid om een tijdje bij familie of vrienden in te trekken voor wat extra fysieke steun? Of een plek waar geen trappen zijn bijvoorbeeld.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 21:26

Celebi schreef:
Heb je misschien een mogelijkheid om een tijdje bij familie of vrienden in te trekken voor wat extra fysieke steun? Of een plek waar geen trappen zijn bijvoorbeeld.


Nee helaas niet bij iedereen moet ik trap op om in badkamer te komen. Ik wil mijn vader niet nog weer extra zorg geven van mij hij zorgt al voor mijn moeder als mantelzorger.

Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:49

Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Vind je het leuk om kaartjes te ontvangen? Zoja dan mag je mij het adres wel even in een privé bericht sturen

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 00:17

Froukje_J schreef:
Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Vind je het leuk om kaartjes te ontvangen? Zoja dan mag je mij het adres wel even in een privé bericht sturen



Ja hoor kaartjes zijn welkom zal adres kopiëren staat ook in beginpost op 1e pagina.

sandorra schreef:
Boshof
Beilerstraat 38
9401PM Assen
T.a.v
N.c.t Niemeijer
Verdieping 1 kamer 107

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 00:38

Hoe zit het met bezoek(tijden) TS?
Misschien dat ik ergens het weekend voor kerst wel even langs kan komen.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 11:09

Roodvos schreef:
Hoe zit het met bezoek(tijden) TS?
Misschien dat ik ergens het weekend voor kerst wel even langs kan komen.

Hoi roodvos
Bezoek is welkom er zijn geen bezoektijden alleen tijdens therapie kan bezoek niet mee. (Zaterdag en zondag is er geen therapie.)

Gisteren uiteindelijk toch iemand van de fysio langs geweest om mijn kuit te voelen en het is gemasseerd zeer duidelijke pijnlijke harde plekken in beide kuitspieren….. massage deed enorm zeer ( tranen liepen me over de wangen)…… zucht vanmorgen voelde het ook niet lekker toen ik net uit bed kwam vanacht ook kramp gehad in dezelfde kuit.

Kerstcadeautjes maar via internet bestellen want zelf ophalen lukt niet hopelijk komt alles op tijd binnen.