[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemm

Berichten: 231
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:12

Ik heb de kyleena nu 3 weken en ben nu soort van ongesteld (veel minder hevig dan normaal). Ik heb echt sinds 3 dagen echt flinke steken in mijn onderbuik, alsof iemand er een mes in zet.. voor m'n spiraal had ik die niet in deze mate bij ongesteldheid. Daarnaast nu ook last van mn (onder)rug (voelt als hevige spierpijn/stijfheid). Ik lees wel dat dat er een beetje bij hoort maar vroeg me af; wordt dat nog beter :+ mss dat t heftiger is omdat het mijn eerste ongesteldheid is met spiraal? Geen idee :,).

Laura_1986
Berichten: 117
Geregistreerd: 22-09-09

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:35

Bloemm, grote kans dat het nog beter wordt hoor. 3 weken een Kyleena is echt nog heel kort. Je lichaam kan 3-6 maanden nodig hebben. Dus geef het vooral even tijd en wacht je komende menstruaties af. Als je die flinke krampen (als messteken) nog hebt na je menstruatie, zou ik even contact opnemen met degene die je spiraal geplaatst heeft voor overleg.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:44

Ik kreeg na plaatsen kyleena ook iets vroeger de volgende 'ronde' en de maanden daarna bleef het, op wat spotting na, uit. Hoop dat het bij jou ook zo verloopt!

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:29

Ik heb ook de beslissing genomen toch voor een hormoonspiraal te gaan. Van de week even bellen met de huisarts om het verder te bespreken. Hoe klein de kans ook is met een condoom, ik moet er niet aan denken dat het toch misgaat. Het wordt dan sowieso een abortus, maar dat lijkt me mentaal nogal wat om te verwerken.

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:42

Ik lees hier al een tijdje mee en ga nu toch mijn kwestie er ook maar eens ingooien aangezien ik fijne reacties voorbij zie komen.

Ik heb een Mirena spiraal, voor de 2de keer. De vorige keer na plaatsen niet meer ongesteld geweest, alleen wat lichte buikkrampen wanneer mijn menstruatie normaal gesproken zou zijn. Verder nergens last van gehad.
Deze is er december 2021 uitgegaan. Daarna zwanger geworden en in december 2022 huidige laten plaatsen. Ik heb nu een ruim jaar na plaatsen nog steeds regelmatig bloedverlies. Het is niet veel maar ook niet regelmatig. Kan een paar dagen zijn, dan een paar dagen niks en dan ineens weer wel of juist 2 maanden niet.
Ook het idee dat deze meer klachten geeft zoals lage buikkramp bij bewegen, hoofdpijn, gevoelige borsten, wat een misselijk gevoel regelmatig.

Ik kan de draadjes voelen zitten dus verwacht dat het spiraal nog wel goed zit, maar kan het zijn dat een zelfde spiraal zulke andere klachten geeft dan de eerste keer?

Laura_1986
Berichten: 117
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:29

Maaaarije schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee en ga nu toch mijn kwestie er ook maar eens ingooien aangezien ik fijne reacties voorbij zie komen.

Ik heb een Mirena spiraal, voor de 2de keer. De vorige keer na plaatsen niet meer ongesteld geweest, alleen wat lichte buikkrampen wanneer mijn menstruatie normaal gesproken zou zijn. Verder nergens last van gehad.
Deze is er december 2021 uitgegaan. Daarna zwanger geworden en in december 2022 huidige laten plaatsen. Ik heb nu een ruim jaar na plaatsen nog steeds regelmatig bloedverlies. Het is niet veel maar ook niet regelmatig. Kan een paar dagen zijn, dan een paar dagen niks en dan ineens weer wel of juist 2 maanden niet.
Ook het idee dat deze meer klachten geeft zoals lage buikkramp bij bewegen, hoofdpijn, gevoelige borsten, wat een misselijk gevoel regelmatig.

Ik kan de draadjes voelen zitten dus verwacht dat het spiraal nog wel goed zit, maar kan het zijn dat een zelfde spiraal zulke andere klachten geeft dan de eerste keer?


Dat kan, je hebt een flinke hormonale verandering doorgemaakt door je zwangerschap en dan kunnen de hormonen van een Mirena spiraal anders uitpakken. Wat je eens zou kunnen proberen is 2 maanden een pil slikken (dus zes weken achter elkaar) om te kijken of deze reset je klachten van onregelmatig bloedverlies wegneemt. De andere klachten die je beschrijft kunnen bijwerkingen zijn. Die zullen alleen verdwijnen als je de spiraal laat verwijderen of een Kyleena laten plaatsen (ook een hormoonspiraal, maar de helft minder hormonen, maar ook iets meer kans op onregelmatig bloedverlies).
Heb je een echoscopische controle gehad van je spiraal na enkele weken? Anders zou je dat ook nog kunnen overwegen, om zeker te zijn dat de spiraal goed zit en niet je klachten veroorzaakt.

Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 23:37

Hoi allemaal,
Ik loop een beetje vast betreft mijn anticonceptie. Ik gebruik eigenlijk al sinds 2016 de pil, zonder problemen. Sinds 2020 sukkelde ik wat met mijn gemoedstoestand dus besloot ik om te stoppen met de pil en om voor een koperspiraal te gaan om te kijken of ik mij wat beter zou voelen. Na 2,5 maand gaf ik het al op, wat een drama! Enorme haaruitval (kale plekken), onder de acne, huilen etc etc. Ik had mij nog nooit zo ellendig gevoeld. Afijn, spiraal eruit, terug naar de pil. Mijn haaruitval stopte vrijwel direct en mijn acne verdween als sneeuw voor de zon.

Tot eind vorig jaar…. Ik kreeg ineens een wat pijnlijke arm, mijn ader over mijn boven arm verkleurde zwart, het bleek een bloedpropje te zijn. Na 6 weken bloedverdunners ben ik daar gelukkig van af. Ik kreeg het advies om goed na te denken over mijn anticonceptie en dat ze mij zeker aanraadde om te stoppen met de pil.
Ik slik de pil nu nog steeds… met alle risico’s van dien. Maar ik weet ook echt niet hoe verder?
Voor vele mensen is het misschien ‘maar’ haaruitval maar ik vond het echt verschrikkelijk! Ik was nog nooit zo ongelukkig met mijzelf als toen.

Ik twijfel nu over een hormoon spiraal. Wat zijn jullie ervaringen over de overstap van de pil naar een hormoonspiraal? Klachten qua haaruitval en acne?

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:19

Dingle_s schreef:
Hoi allemaal,
Ik loop een beetje vast betreft mijn anticonceptie. Ik gebruik eigenlijk al sinds 2016 de pil, zonder problemen. Sinds 2020 sukkelde ik wat met mijn gemoedstoestand dus besloot ik om te stoppen met de pil en om voor een koperspiraal te gaan om te kijken of ik mij wat beter zou voelen. Na 2,5 maand gaf ik het al op, wat een drama! Enorme haaruitval (kale plekken), onder de acne, huilen etc etc. Ik had mij nog nooit zo ellendig gevoeld. Afijn, spiraal eruit, terug naar de pil. Mijn haaruitval stopte vrijwel direct en mijn acne verdween als sneeuw voor de zon.

Tot eind vorig jaar…. Ik kreeg ineens een wat pijnlijke arm, mijn ader over mijn boven arm verkleurde zwart, het bleek een bloedpropje te zijn. Na 6 weken bloedverdunners ben ik daar gelukkig van af. Ik kreeg het advies om goed na te denken over mijn anticonceptie en dat ze mij zeker aanraadde om te stoppen met de pil.
Ik slik de pil nu nog steeds… met alle risico’s van dien. Maar ik weet ook echt niet hoe verder?
Voor vele mensen is het misschien ‘maar’ haaruitval maar ik vond het echt verschrikkelijk! Ik was nog nooit zo ongelukkig met mijzelf als toen.

Ik twijfel nu over een hormoon spiraal. Wat zijn jullie ervaringen over de overstap van de pil naar een hormoonspiraal? Klachten qua haaruitval en acne?


Ik heb sinds november ook een koperspiraal.

Maar mijn haaruitval is daarvoor al gestart. Het kan ook gewoon 'ontpillen' zijn... Je lichaam is natuurlijk al jaren die hormonen gewend en moet nu alles resetten.
Ik ben ruim 2 jaar terug gestopt met de prikpil en heb ook mega veel klachten gehad, pas sinds een half jaartje is het rustiger aan het worden.

Ik heb gelukkig van mezelf heel dik haar, dus ik mis het optisch niet echt. Maar ik heb momenteel het idee dat het om stress gaat bij mij. In die zin is het hormoonvrij leven na jaren hormonen ook gewoon een vorm van stress voor het lichaam.

Qua ervaring heb je wellicht niks aan mij, maar ik wilde toch even reageren :)

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:41

Klopt je lichaam moet eerst flink resetten en daar hoort acné bij helaas.Het verdwijnt vanzelf.
Haaruitval had ik ook. Maar dat komt vanzelf weer goed.

Mijn koperspiraal zit er inmiddels 6 jaar in en ik wil niks anders meer.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:06

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 03-02-24 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de Boktregels

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:54

Ik heb afgesproken met de dokter dat ik bij mijn volgende menstruatie een Gynefix spiraal laat plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb de FAQ op de website maar ben wel nog op zoek naar echte ervaringen

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:01

Ik ben inmiddels 3 maanden aan de 1fase pil. De eerste 2 maanden waren rond mijn menstruatie een drama, meer buikkrampen dan ooit enz. Terwijl er weinig bloedverlies was, maar wel 8 dagen buikpijn en ellende. Inmiddels menstruatie nummer 3 gehad en niets. Geen buikpijn, geen bloedverlies. Het lijkt er dus op dat de pil zijn werk is gaan doen. Fingers crossed dat het zo blijft.

Alleen mijn libido en vooral staat van opwinding zijn afgezwakt. Gelukkig kan ik daar met mijn wederhelft goed over praten en hebben we ook daar een oplossing voor gezocht.

Dingle, ik zou voor een hormoon spiraal gaan. Want blijkbaar ga jij wel goed op hormonen.

De genoemde spiraal hier boven ben ik niet bekend mee.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 08-02-24 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:02

Laura_1986 schreef:
Maaaarije schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee en ga nu toch mijn kwestie er ook maar eens ingooien aangezien ik fijne reacties voorbij zie komen.

Ik heb een Mirena spiraal, voor de 2de keer. De vorige keer na plaatsen niet meer ongesteld geweest, alleen wat lichte buikkrampen wanneer mijn menstruatie normaal gesproken zou zijn. Verder nergens last van gehad.
Deze is er december 2021 uitgegaan. Daarna zwanger geworden en in december 2022 huidige laten plaatsen. Ik heb nu een ruim jaar na plaatsen nog steeds regelmatig bloedverlies. Het is niet veel maar ook niet regelmatig. Kan een paar dagen zijn, dan een paar dagen niks en dan ineens weer wel of juist 2 maanden niet.
Ook het idee dat deze meer klachten geeft zoals lage buikkramp bij bewegen, hoofdpijn, gevoelige borsten, wat een misselijk gevoel regelmatig.

Ik kan de draadjes voelen zitten dus verwacht dat het spiraal nog wel goed zit, maar kan het zijn dat een zelfde spiraal zulke andere klachten geeft dan de eerste keer?


Dat kan, je hebt een flinke hormonale verandering doorgemaakt door je zwangerschap en dan kunnen de hormonen van een Mirena spiraal anders uitpakken. Wat je eens zou kunnen proberen is 2 maanden een pil slikken (dus zes weken achter elkaar) om te kijken of deze reset je klachten van onregelmatig bloedverlies wegneemt. De andere klachten die je beschrijft kunnen bijwerkingen zijn. Die zullen alleen verdwijnen als je de spiraal laat verwijderen of een Kyleena laten plaatsen (ook een hormoonspiraal, maar de helft minder hormonen, maar ook iets meer kans op onregelmatig bloedverlies).
Heb je een echoscopische controle gehad van je spiraal na enkele weken? Anders zou je dat ook nog kunnen overwegen, om zeker te zijn dat de spiraal goed zit en niet je klachten veroorzaakt.


Kom nog even terug hierop, allereerst bedankt voor je reactie!
Spiraal is gecontroleerd enkele weken na plaatsen.
Vanmorgen bij de huisarts geweest en ook nu zit hij nog goed. Er is in eerste instantie een uitstrijkje gemaakt om dingen uit te sluiten.
Anders was inderdaad bij hun ook de optie tot tijdelijk de pil. Of er uit en paar maanden aanzien.
Het was ook mogelijk dat het “gewoon niet helemaal meer lekker bij me past” na de zwangerschap gaf hij aan.

Voor nu eerst dus uitslag afwachten

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:22

Even een korte update: ik heb net een Mirena laten plaatsen en het viel me echt heel erg mee! Twee keer een korte gemene kramp en dat was het. Ik werk vandaag lekker thuis en doe het de rest van de dag rustig aan. Ik gebruik ook voor het eerst in iets van 20 jaar weer maandverband :')

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:08

Dingle_s schreef:
Hoi allemaal,
Ik loop een beetje vast betreft mijn anticonceptie. Ik gebruik eigenlijk al sinds 2016 de pil, zonder problemen. Sinds 2020 sukkelde ik wat met mijn gemoedstoestand dus besloot ik om te stoppen met de pil en om voor een koperspiraal te gaan om te kijken of ik mij wat beter zou voelen. Na 2,5 maand gaf ik het al op, wat een drama! Enorme haaruitval (kale plekken), onder de acne, huilen etc etc. Ik had mij nog nooit zo ellendig gevoeld. Afijn, spiraal eruit, terug naar de pil. Mijn haaruitval stopte vrijwel direct en mijn acne verdween als sneeuw voor de zon.

Tot eind vorig jaar…. Ik kreeg ineens een wat pijnlijke arm, mijn ader over mijn boven arm verkleurde zwart, het bleek een bloedpropje te zijn. Na 6 weken bloedverdunners ben ik daar gelukkig van af. Ik kreeg het advies om goed na te denken over mijn anticonceptie en dat ze mij zeker aanraadde om te stoppen met de pil.
Ik slik de pil nu nog steeds… met alle risico’s van dien. Maar ik weet ook echt niet hoe verder?
Voor vele mensen is het misschien ‘maar’ haaruitval maar ik vond het echt verschrikkelijk! Ik was nog nooit zo ongelukkig met mijzelf als toen.

Ik twijfel nu over een hormoon spiraal. Wat zijn jullie ervaringen over de overstap van de pil naar een hormoonspiraal? Klachten qua haaruitval en acne?


Je kunt ook natuurlijke anticonceptie overwegen, dan heb je dit hele gezeur niet. Alleen dan moet je wel écht weten wat je doet en dan zal je dus de cursus moeten doen à paar honderd euro. Maar dan ben je wel van alle ellende af.
Stuur gerust een pb het is niet spelen met vuur zoals mensen nu gaan waarschijnlijk gaan roepen in 3, 2, 1....

PotjeMayo

Berichten: 575
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:21

Ik heb vanochtend de pil meegekregen van de huisarts om te kijken of het helpt bij mijn klachten.
Maar ik merk dat ik er toch wel tegenop zie? Vind het nu toch best eng :o
Zo van wat zal het doen met mij? En of het m'n klachten gaat verminderen?

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:27

Dorine92 schreef:
Dingle_s schreef:
Hoi allemaal,
Ik loop een beetje vast betreft mijn anticonceptie. Ik gebruik eigenlijk al sinds 2016 de pil, zonder problemen. Sinds 2020 sukkelde ik wat met mijn gemoedstoestand dus besloot ik om te stoppen met de pil en om voor een koperspiraal te gaan om te kijken of ik mij wat beter zou voelen. Na 2,5 maand gaf ik het al op, wat een drama! Enorme haaruitval (kale plekken), onder de acne, huilen etc etc. Ik had mij nog nooit zo ellendig gevoeld. Afijn, spiraal eruit, terug naar de pil. Mijn haaruitval stopte vrijwel direct en mijn acne verdween als sneeuw voor de zon.

Tot eind vorig jaar…. Ik kreeg ineens een wat pijnlijke arm, mijn ader over mijn boven arm verkleurde zwart, het bleek een bloedpropje te zijn. Na 6 weken bloedverdunners ben ik daar gelukkig van af. Ik kreeg het advies om goed na te denken over mijn anticonceptie en dat ze mij zeker aanraadde om te stoppen met de pil.
Ik slik de pil nu nog steeds… met alle risico’s van dien. Maar ik weet ook echt niet hoe verder?
Voor vele mensen is het misschien ‘maar’ haaruitval maar ik vond het echt verschrikkelijk! Ik was nog nooit zo ongelukkig met mijzelf als toen.

Ik twijfel nu over een hormoon spiraal. Wat zijn jullie ervaringen over de overstap van de pil naar een hormoonspiraal? Klachten qua haaruitval en acne?


Je kunt ook natuurlijke anticonceptie overwegen, dan heb je dit hele gezeur niet. Alleen dan moet je wel écht weten wat je doet en dan zal je dus de cursus moeten doen à paar honderd euro. Maar dan ben je wel van alle ellende af.
Stuur gerust een pb het is niet spelen met vuur zoals mensen nu gaan waarschijnlijk gaan roepen in 3, 2, 1....


Hoe gaat het hormoon vrij (wat de 'natuurlijke anticonceptie') is, helpen bij de klachten die ze ervaart als ze zonder hormonen door het leven gaat?

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:40

MarliesV schreef:
Dorine92 schreef:

Je kunt ook natuurlijke anticonceptie overwegen, dan heb je dit hele gezeur niet. Alleen dan moet je wel écht weten wat je doet en dan zal je dus de cursus moeten doen à paar honderd euro. Maar dan ben je wel van alle ellende af.
Stuur gerust een pb het is niet spelen met vuur zoals mensen nu gaan waarschijnlijk gaan roepen in 3, 2, 1....


Hoe gaat het hormoon vrij (wat de 'natuurlijke anticonceptie') is, helpen bij de klachten die ze ervaart als ze zonder hormonen door het leven gaat?

Goed lezen ze ervaart juist klachten van de spiraal en de pil. Alleen ze wil niet zwanger raken. Dan is natuurlijke anticonceptie de perfecte oplossing. Niet de aller makkelijkste omdat je wel dingen moet bijhouden en opmeten enz, maar je lichaam is heel duidelijk en er is zeker niet meer risico op zwangerschap dan met pilgebruik (afhankelijk van hoe je de methode precies gebruikt kun je het risico zelfs terugbrengen naar 0,0%, iets wat met de pil onmogelijk is)
En dan heb je dus geen last van de vervelende bijwerkingen van hormonen.

Laura_1986
Berichten: 117
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:24

Tiggs schreef:
Even een korte update: ik heb net een Mirena laten plaatsen en het viel me echt heel erg mee! Twee keer een korte gemene kramp en dat was het. Ik werk vandaag lekker thuis en doe het de rest van de dag rustig aan. Ik gebruik ook voor het eerst in iets van 20 jaar weer maandverband :')


Fijn dat het meegevallen is! Hopelijk bevalt je Mirena spiraal!

Laura_1986
Berichten: 117
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:27

PotjeMayo schreef:
Ik heb vanochtend de pil meegekregen van de huisarts om te kijken of het helpt bij mijn klachten.
Maar ik merk dat ik er toch wel tegenop zie? Vind het nu toch best eng :o
Zo van wat zal het doen met mij? En of het m'n klachten gaat verminderen?


Ik weet niet welke klachten je ervaart en dus waarom de pil is voorgeschreven? Is het bedoeld als langdurige oplossing of als tijdelijke (bijv. bij onregelmatig bloedverlies bij een hormoonspiraal)?

xColorCross

Berichten: 1673
Geregistreerd: 16-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:32

Pas alsjeblieft op met natuurlijke anticonceptie..


Laura_1986
Berichten: 117
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:35

Citaat:
Goed lezen ze ervaart juist klachten van de spiraal en de pil. Alleen ze wil niet zwanger raken. Dan is natuurlijke anticonceptie de perfecte oplossing. Niet de aller makkelijkste omdat je wel dingen moet bijhouden en opmeten enz, maar je lichaam is heel duidelijk en er is zeker niet meer risico op zwangerschap dan met pilgebruik (afhankelijk van hoe je de methode precies gebruikt kun je het risico zelfs terugbrengen naar 0,0%, iets wat met de pil onmogelijk is)
En dan heb je dus geen last van de vervelende bijwerkingen van hormonen.


Ik ga hier niet teveel woorden aan vuil maken, maar 0,0% kan gewoon niet, hoe goed je ‘de methode’ ook toepast. Een cyclus wijkt altijd een keer af, bijvoorbeeld door stress of ziekte. Niks geks, maar een verkeerde interpretatie (heel menselijk) en iemand wordt toch zwanger…
Als je voor natuurlijke anticonceptie kiest, zorg dan dat je écht goed op de hoogte bent en ja, dat kost geld. Alleen dan kun je deze methode redelijk betrouwbaar maken, maar 0,0% kans op een zwangerschap, dat gaat er bij mij niet in.

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:36

Ik lees dat de pil goed bevalt, maar vanwege het bloedpropje een alternatief nodig is. Het koperspiraal bleek geen goed alternatief.

Mirena spiraal zou ik dan zeker een kans geven. Wie last krijgt van welke bijwerking is niet op voorhand te zeggen.

Mijn gynaecoloog raadde natuurlijke anticonceptie af.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:36

xColorCross schreef:
Pas alsjeblieft op met natuurlijke anticonceptie..

[ Video ]

Pas vooral op met deze gast. Hij heeft geen idee waar hij het over heeft.
Hij praat over natuurlijke anticonceptie zonder onderscheid te maken tussen de verschillende soorten natuurlijke anticonceptie en roept dan dat het gevaarlijk is
Dit is hetzelfde als geen onderscheid maken tussen verschillende soorten pillen en dan roepen dan het gevaarlijk is. Een vitamine C pil is iets anders dan een zelfmoordpil of een anticonceptiepil. Pas als je onderscheid gaat maken tussen verschillende pillen kun je een goed verhaal houden.
En zo is het ook met natuurlijke anticonceptie. It makes no sense om alles op 1 hoop te gooien en dan erover te gaan praten. Een vitamine C pil werkt niet tegen zwangerschap en een zelfmoordpil is nogal gevaarlijk, maar dit betekent niet dat een anticonceptiepil niet helpt tegen zwangerschap of gevaarlijk is
Er wordt ook letterlijk gezegd "influencers promoten ONBETROUWBARE anticonceptiemethoden". Het is dan ook niet raar dat je van het opvolgen van een onbetrouwbare methode zwanger raakt lijkt me
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 13-02-24 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:37

Slmt9 schreef:
Mijn gynaecoloog raadde natuurlijke anticonceptie af.

Dikke kans dat jouw gynaecoloog niet goed op de hoogte is dan. Zonde.
Of wat ook kan, is dat jouw situatie er niet geschikt voor is. Als jij elke dag van de maand onbezorgd seks wilt kunnen hebben, is deze methode niet geschikt voor je, want je kunt niet altijd maar seks hebben zonder zwanger te worden. Vruchtbaar = geen seks, andere soorten seks waar je niet zwanger van kunt worden, of condoom. Als dit niet past bij jou zou ik het je ook afraden als ik jouw gynaecoloog was.
Ook zou ik het afraden bij mensen die niet intelligent genoeg zijn om de methode correct te leren en toe te passen. En ik zou het ook afraden bij lakse mensen. En zo zijn er nog meer situaties die niet geschikt zijn voor deze methode