Té hoge bloeddruk... OEI!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Té hoge bloeddruk... OEI!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 14:58

Gaan we weer, ik in de medische mallemolen. Heb té hoge bloeddruk (laatste meting 150/115) en zelfs nog daarboven. Last soms van oorsuizen, te hoge hartslag. Gisteren nog een halfuurstest gedaan met de bloeddruk meter (gaat 6 x in een halfuur een meting doen en stil zitten en niet praten). Eerste meting was tegen de 180 aan maar zwakte later af naar de 140 regio (bovendruk). Van de arts moet ik in een potje plassen en gaan ze mijn bloed napluizen.

Gaat weer lekker zo met me. ;(

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Té hoge bloeddruk... OEI!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:31

Coonie wat is dat, heb je ergens iets (sorry sorry) lang geleden bij je aanvang leven iets meegekregen van onze Schepper of zit je leeftijd in de weg.

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 18:17

Morganlefay schreef:
Coonie wat is dat, heb je ergens iets (sorry sorry) lang geleden bij je aanvang leven iets meegekregen van onze Schepper of zit je leeftijd in de weg.

uh?......

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Té hoge bloeddruk... OEI!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 18:35

Een hoge bloeddruk kan heel gevaarlijk zijn, goed dat ze alles aan het controleren zijn! Hopelijk voel je je snel weer beter!

pien_2010

Berichten: 43448
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:43

Drink je wel voldoende water?

Citaat:
Heb je last van een hoge bloeddruk? Grote kans dat je te weinig water drinkt! Je bloedvaten trekken samen bij verdroging, waardoor je hart harder werkt en je bloeddruk stijgt. Water drinken is een eenvoudige manier om je bloeddruk snel wat te verlagen.


Goed dat ze er even naar kijken

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Té hoge bloeddruk... OEI!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 17:45

uitslag: kleine verhoging van Cholesterol

pien_2010

Berichten: 43448
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Té hoge bloeddruk... OEI!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:46

Wat noemen de artsen een kleine verhoging?

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 17:51

pien_2010 schreef:
Wat noemen de artsen een kleine verhoging?

Dat hebben ze er niet erbij gezegd maar zeiden dat het normaal was. (was binnen de marge) Zei de assistente van de huisarts
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 01-12-23 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43448
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:55

Verzadigde vetten wat meer laten staan, is vaak al genoeg. En bv meer vis eten (zalm) in plaats van varkens vlees. Gevogelte zit ook wat minder verzadigd vet in.
Noten is beter om te snacken als een vette hap van de friettent. Kaas is gezond maar iets minder dan ook minder verzadigde vetten krijg je binnen.
Meer bewegen door elke dag te wandelen of fietsen, zwemmen , sporten of werken in de tuin.

Je bent pas 48 jaar, dus ik zou gewoon wat gezonder eten en leven en dan zakt die bloeddruk ook, die ietwat verhoogd is.

Charaz

Berichten: 24318
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Té hoge bloeddruk... OEI!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:56

Goeie tip Pien_2010! (jij bent verpleegkundige toch?)

pien_2010

Berichten: 43448
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:16

Charaz schreef:
Goeie tip Pien_2010! (jij bent verpleegkundige toch?)


Officieel gediplomeerd doktersassistente. Officieel gediplomeerd maatschappelijk werkster en jaren in een verzorgings en verpleeghuis gewerkt.
Van cholesterol (de familiale aanleg en verhoging) weet ik veel vanaf. Zit in onze familie. Als je niet de erfelijke variant hebt zoals cartoon, dan is vaak op een vrij gemakkelijke manier de waarden omlaag te krijgen. En aangezien Cartoon nog zo jong is, dan is dit de moeite waard. Ik heb mijn vriendin geadviseerd (verhoogde cholesterol, niet familiaal) en die dook als een raket naar beneden ondanks dat zij al 68 jaar is en wel echt een verhoogd cholesterol had.
Dus over dit onderwerp durf ik wel te adviseren. Diëtiste gesprekken en literatuur lees ik veel en graag. Voeding is vaak de sleutel van oplossing bij lichte klachten.

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:36

Wellicht dat de overgang meespeelt?

https://www.hartkliniek.com/klachten-ha ... 20diabetes.

Hartklachten in de overgang (menopauze)
In de overgang verandert het lichaam van een vrouw doordat de aanmaak van het hormoon oestrogeen stopt. Hierdoor hebben vrouwen kans dat hun bloeddruk en cholesterolgehalte stijgt. Ook kunnen zij last krijgen van overgewicht en diabetes.

pien_2010

Berichten: 43448
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:38

Marie111 schreef:
Wellicht dat de overgang meespeelt?

https://www.hartkliniek.com/klachten-ha ... 20diabetes.

Hartklachten in de overgang (menopauze)
In de overgang verandert het lichaam van een vrouw doordat de aanmaak van het hormoon oestrogeen stopt. Hierdoor hebben vrouwen kans dat hun bloeddruk en cholesterolgehalte stijgt. Ook kunnen zij last krijgen van overgewicht en diabetes.


Nee dat speelt niet mee. Coonart is een man.

DuoPenotti

Berichten: 29716
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:39

Marie111 schreef:
Wellicht dat de overgang meespeelt?

https://www.hartkliniek.com/klachten-ha ... 20diabetes.

Hartklachten in de overgang (menopauze)
In de overgang verandert het lichaam van een vrouw doordat de aanmaak van het hormoon oestrogeen stopt. Hierdoor hebben vrouwen kans dat hun bloeddruk en cholesterolgehalte stijgt. Ook kunnen zij last krijgen van overgewicht en diabetes.

Misschien even het profiel van ts aanklikken?

kleine tip maar.... :+ :P

prompter

Berichten: 11157
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Té hoge bloeddruk... OEI!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:42

Heb ik ook gehad Coon. Door wat meer te bewegen, wat af te vallen, en minder zout te eten is mijn bloeddruk nu weer normaal, zonder medicijnen. Het is de moeite van het proberen waard!