Welke elektrische tandenborstel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee

Berichten: 3125
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 07:18

Ik heb altijd een simpele van oral b gehad maar sinds dit jaar zijn we overgestapt naar de IO (een van de oudere modellen). Daarin merk ik wel degelijk verschil in resultaat. Toen ik dit besprak met de mondhygiënist gaf die ook aan dat er inderdaad flinke verschillen zitten tussen de elektrische tandenborstels. Bij IO moet je bijvoorbeeld opletten met je tandvlees omdat de reiniging te heftig kan zijn. Dus het hangt heel erg van je poetsstijl af denk ik dan. Mij heeft het bijvoorbeeld we geleerd dat ik te zacht druk geef op mijn tanden. Terwijl ik jaren te horen kreeg niet te hard drukken :+

Ik denk dat ervaren de enige manier is om een tandenborstel te proberen maar eindeloos alle soorten proberen is geen optie. Aangezien je jaren goed heb kunnen poetsen lijkt me een goedkoper instap model ook al leveren wat je nodig hebt :)

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 18:28

Tip van een mondhygiënist:

Als je wat budget hebt is de IO serie top. Opzetborstels zijn wel duurder. De druksensor op deze borstels zijn ideaal. Zou beginnen met de sensitive stand, want ze draaien behoorlijk heftig.

Van de "normale" oral b adviseer ik vanaf de pro 3. Die is altijd ergens in de aanbieding, niet meer dan 40-50 euro voor betalen! Wel altijd orginele oral b opzet borstels gebruiken en niet die van de action oid. De crossaction borstels zijn wat harder!

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:14

Ik heb sinds een maand deze: https://www.trysuri.com/ en vindt het een hele fijne borstel.

Ik heb ruim 10 jaar geleden 1 van de eerste modellen van de Philips diamond clean gekocht via de vertegenwoordiger toen ik nog bij de tandarts werkte. Het was destijds een fijne borstel en hij doet het nog steeds maar langzaam aan wel echt oud aan het worden.

Ik heb ook Oral-B geprobeerd in het verleden maar de batterijen zijn gewoon niet meer zo goed als voorheen en hoor er veel problemen over (ik doe de klantenservice voor de Oral-B webshop)

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:21

Ik zag door de bomen het bos niet meer. Mijn oude elektrische tandenborstel had de geest gegeven. Sinds een kleine maand in het bezit van een oral-b smart. Vond hem budget vriendelijk. Inclusief borsteltje, oplader en reiscase. Die laatste miste is heel erg bij mijn oude tandenborstel. Diverse standen, dagelijkse reiniging, sensitive, voor gevoelig tandvlees, Whitening etc. Te koppelen aan je telefoon, vertelt je wanneer te hard drukt en de app motiveert je dmv scores en "uitdagingen". Batterij gaat lekker lang mee. M'n tanden voelen wel degelijk schoner als bij mijn oude oral-b tandenborstel. En dat dan voor €50,- bij de kruidvat. Een van de betere aankopen van dit jaar voor mij.

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:09

Mijn tandarts vraagt altijd hoe ik poets. Ik poets met een handtandenborstel al heeeel lang. Altijd raad hij electrisch aan maar dat vind ik niet fijn. Dus nu antwoord ik altijd dat ik electrisch poets en zegt hij heel goed :?

Ik heb gelukkig nooit wat.

Anoniem

Re: Welke elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:31

Na 10 jaar oral-b overgestapt naar sonicare, tanden voelen veel schoner! Aantal poetsbewegingen is ook een stuk hoger dan bij de oral-b, misschien dat het daarmee te maken heeft?

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:29

Morganlefay schreef:
Oral B en dan een zonder fratsen voor telefoon oid, dus de Genius. Ze zijn al duur(rond de €100,-) zat zonder die extra's


Ik heb er een met fratsen, de eerste ging na 11 maanden stuk, gelukkig nog net binnen de garantieperiode en heb ik een nieuwe gekregen. De vervanger is nu ook stuk, weer na 11 maanden… -O-

Ik twijfel of ik toch weer voor een Oral B ga maar dan zonder fratsen of een boombrush.