Welke kinesiotape?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 20:12

De cure tape heeft een dupe die er heel dicht bij in de buurt komt, namelijk de sporttape van de action. Onze zoon heeft ook langere tijd tape gebruikt en de fysio van hem stond versteld van de kwaliteit ervan. Scheelt een hoop in de portemonnee. Bij onze zoon bleef hij een dag of 3 netjes zitten op zijn knieën naar gelukkig had de fysio mij geleerd hoe het te tapen en konden we het dus zelf weer opnieuw plakken

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 20:29

Jannie79, hoe lang geleden is dat, want de tape van de Action is op een gegeven moment veranderd. Waar ik er eerst redelijk tot goed tegen kon, verdraag ik juist die tape nu niet meer, tenzij ik het er dezelfde dag nog afhaal. Leuk dus om mijn instabiele pols voor een krachttraining wat te ondersteunen, maar dan weer niet voor langdurig gebruik.

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 20:39


Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:44

Annick75 schreef:
Jannie79, hoe lang geleden is dat, want de tape van de Action is op een gegeven moment veranderd. Waar ik er eerst redelijk tot goed tegen kon, verdraag ik juist die tape nu niet meer, tenzij ik het er dezelfde dag nog afhaal. Leuk dus om mijn instabiele pols voor een krachttraining wat te ondersteunen, maar dan weer niet voor langdurig gebruik.


Wij hebben hem afgelopen zomer veel gebruikt in afwachting op een flinke operatie (die 2 januari plaats gaat vinden)

Ashleytjuhh

Berichten: 6666
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:37

hier gebruik ik ook de tape van de action wanneer het nodig is.

voor knie en enkel blijft echt 3 of 4 dagen zitten ook met douche. Als ik het langer nodig heb verander ik wel na 2 dagen maar dat is omdat ik het zelf frisser vind.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 01:05

Ik krijg blaren en wonden van de curetape. Weet je waar ik gek genoeg het beste tegen kan? Een rolletje van de Action van twee en een halve euro..

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:18

Jannie79 schreef:
Annick75 schreef:
Jannie79, hoe lang geleden is dat, want de tape van de Action is op een gegeven moment veranderd. Waar ik er eerst redelijk tot goed tegen kon, verdraag ik juist die tape nu niet meer, tenzij ik het er dezelfde dag nog afhaal. Leuk dus om mijn instabiele pols voor een krachttraining wat te ondersteunen, maar dan weer niet voor langdurig gebruik.


Wij hebben hem afgelopen zomer veel gebruikt in afwachting op een flinke operatie (die 2 januari plaats gaat vinden)



Hmm, die verandering is al langer geleden, maar ik gok het toch maar niet meer.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:03

De rollen van de action zijn idd ook prima, maar dan moet je wel iedere 2/3 dagen opnieuw tapen idd, terwijl de curetape met zijn veel betere lijmlaag makkelijk 2 weken blijft zitten dus zit je denk ik uiteindelijk evenduur

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:22

Curetape zit bij mij ook zeker geen twee weken hoor. Hoogstens een dag langer. Dan de goedkope. Veel langer dan een dag of 5 a 6 zit het niet. Dan laat het ook los. En plak ik een paar keer kort achter elkaar dan wordt mn huid rood, blaren en wondjes an dat heb ik bij die van de Action dan weer veel minder.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:35

Ik ben zelf fysiotherapeut en heb voorheen altijd curetape gebruikt. Nu moest ik laatst ergens anders bestellen en heb ik Leukotape K besteld. Ik ben echt verrast over hoe goed dat blijft zitten!

Mijn cliënten zijn vaak erg gevoelig voor lijmproducten en uitstekende peuteraars, maar deze tape blijft echt zitten.

Curetape is uiteraard ook nog altijd een goede optie.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 13:37

Als het goed is dan komt de Cure Tape vandaag binnen, dus dan kan ik 'm gaan testen :)

Ik mag van mezelf max. 2 keer per jaar naar de Action (of soortgelijke prulwinkel) en zit al aan de limiet, dus dat wordt 'm even niet :D Volgens mij heb ik trouwens weleens die tape geprobeerd via een vriendin en kreeg ik er jeuk van.

Leukotape K staat op het reservelijstje, bedankt voor je tip!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:56

https://www.lidl.nl/p/sensiplast-kinesi ... p100283394
Ik heb deze en het is de enige die ik redelijk verdraag. Van de anderen krijg ik jeuk, blaren, echt vreselijk. En deze niet, dus als ik naar de fysio ga neem ik mijn eigen rolletje mee. Eerst was hij heel sceptisch maar moest erkennen dat het uitstekend spul is.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:53

Hoe bevalt de tape? :))

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 20:09

Jij kunt gedachten lezen he? :))

Hij bevalt best goed. Het belangrijkste: geen jeuk. De kleefkracht vind ik middelmatig. De eerste dag zit ie goed. De tweede dag gaat ie wat opkrullen en de volgende dag is echt helemaal op.

Ik denk dat ik de sport-versie eens ga bestellen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:23

Een tip voor betere plak kracht is de tape meteen na het plakken goed warm wrijven. Hoe beter hij op lichaamstemperatuur is meteen na het plakken, hoe beter en langer het blijft zitten.

En hoekjes afronden hè, maar dat weet je denk ik wel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Welke kinesiotape?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 20:43

Oh, dat is een goede tip! Dat wist ik niet! Thanks :)

De hoekjes afronden doe ik inderdaad wel en dat scheelt best wat.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:52

Dat aanwrijven/warm wrijven staat bij Curetape idd specifiek in de beschrijving en dat doe ik ook altijd braaf.

Als ik dat doe, blijft het bij mee meerdere dagen, tot wel een week zitten, inclusief flink sporten/zweten meermaals douchen en zelfs zwemmen.

Sterker nog, ik heb soms dat het eraf kan, terwijl het nog niet echt los wil laten en dan zit het er toch al minstens 3 dagen op. Lostrekken is dan net zo vervelend als een pleister los moeten trekken.