Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:26

alle zieken: Beterschap!
Wat grappig dat de baby's zo reageren! Ik ben heel benieuwd waar die van ons op gaat reageren

@Redbutton wat fijn dat alles onder controle is. Lekker dat je je laatste werkdag hebt gehad. Goed dat je nu aan jezelf gaat denken en rustig aan gaat doen.

@Jasz fijn dat alles perfect was met de 20 weken echo. Weer een geruststelling. Twee in die leeftijd en zwanger, ik kan me voorstellen dat dat wel pittig is.

@Suus_toes wat schrikken van je pony! Hopelijk knapt hij snel op

@Kabayo het zou zomaar kunnen inderdaad maar het is nog niet duidelijk en zou ook nog een spier kunnen zijn die spastisch is of een darm. Het is ook nog vroeg, ben nu 16 weken Ik hoop dat het binnenkort duidelijker wordt. die krampen herken ik wel, zelf heb ik het idee dat de baby dan mijn baarmoeder lekker aan het rekken is, eens kijken hoever dat kan want het neemt ook altijd weer heel snel af.

@Roulette leuk hoor lekker met de babykamer bezig!

Komende week ga ik beginnen met sporten voor zwangere. Ben heel benieuwd wat ik kan verwachten maar het leek mij wel handig aangezien ik hypermobiel ben. Het wordt begeleid door een fysiotherapeut dus erg fijn. Verder groeit mijn buik ook flink, de kilo's merk ik alleen nog niet maar goed gezien de baby goed groeit maak ik me daar maar geen zorgen over.

Lien_

Berichten: 2500
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:37

suus_toes wat rot van je pony, sterkte en hopelijk verbetert het :(:)

Farjen ja, ik heb al zoveel bloed afgestaan, elke maand een feestje. Aan het begin van de zwangerschap getest voor mijn bloedgroep (2 aparte afnames), immuniteit voor een aantal ziektes en toxoplasmose, bloedbeeld, en wat vitamines. Maandelijks urinetesten voor suiker, pre-eclampsie en infectie, en bloed voor toxoplasmose omdat ik geen immuniteit heb. Rond de zesde maand doen ze hier nogmaals een bloedbeeld bepaling. Ik heb ook nog een bloedgroep test voor de baby tussendoor gehad, omdat ik groep O- heb; mijn man ook, maar ze wilden alsnog testen (mijn verloskundige vertelde dat ze wel eens gezien had dat een baby alsnog rhesus positief was, toen heeft ze maar haar mond gehouden := ). Gelukkig zit er een labo in ons dorp

Beterschap jasz!

Kabayo dat klinkt niet prettig :(:) goed op jezelf passen

Roulette wat grappig, onbewust trendsetter :)

tijger, veel plezier alvast, is het in een sportschool of zoiets als aquagym?

Hier gaat alles wel prima verder. Fysiek heb ik nog vrij weinig last, alleen dat ik soms wat kortademig ben, alsof ze in de weg zit. Ik heb nu wel het gevoel dat we alles in huis moeten halen, de weken vliegen voorbij maar over drie maanden kan ze hier al zijn. Ik zie ons al last minute winkelen :')

jasz

Berichten: 2234
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:32

@kabayo, ook dat klinkt echt niet fijn! Hopelijk trekt dat snel ook weer weg.

@dimphyl, wat vervelend ook! Alleen als je veel hebt gezeten of de hele dag?

@roulette, gelukkig gaat het goed! Ja zo'n buik kan wel echt zwaar zijn voor je rug, goed dat je er rekening mee houdt! Welke kleur wordt het ledikant?

@tijger, oh dat klinkt heel leuk en fijn dat het dan ook goed begeleidt wordt. Juist fijn dat je nog niet veel kilo's merkt toch?

@lien, haha klinkt alsof de nesteldrang begonnen is. Dat gevoel van haast herken ik heel erg en m'n vriend was dan van: oh maar we hebben toch nog eeuwen de tijd.
Fijn dat het fysiek nog zo goed gaat

Hier weer zo goed als opgeknapt na 2 dagen ziek, wel gelijk een halve kilo afgevallen, maar dat is niet erg.

Ik moest vorige zaterdag ook elke 2 weken bloedprikken vanwege m'n cholestase, wel irritant, maar je doet er vrij weinig aan helaas. Deze zwangerschap nog maar 2 keer tot nu toe gelukkig.

Ik zou ook graag weer wat actiever willen zijn, dit hangen de hele dag is niks voor mij. Maar zolang m'n bloeddruk nog zo extreem laag is kan ik de energie nog niet echt vinden. Zo'n zwangerschaps sportles lijkt me wel heel leuk!

redbutton
Berichten: 1001
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:45

@tijger, ik doe ook zwangerfit en vind het heel erg leuk. Voordat ik ga mis ik de energie maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het toch wel fijn.

Mijn vriend heeft vanochtend voor het eerst de baby gevoeld, zo speciaal <3

Hoe is het met de zieken verder?

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:00

Hier weer een echo gehad.
Kleine doet het nog steeds goed. Konden al de armpjes beentjes en teentjes zien.
Was alleen erg eigenwijs met zn billen ergens tegen aan geplakt.

Ben wel door voor de onderzoeken naar het ziekenhuis, is niet erg anders had het toch een keer er van gekomen.
Verder de niptest met nog iets dat ze ook meer kunnen zien aan afwijkingen.

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:54

@Lien jemig dan moet je echt vaak bloed afgeven...
Het sporten is bij een fysiotherapiepraktijk en dan in een zaal bij hun.

@Jasz zeker fijn ik ben hypermobiel dus goede ondersteuning is nu wel fijn. Zeker prima hoor maar had het niet verwacht, waar ik laatst nog dacht 700 gram te zijn aangekomen zit ik ondertussen alweer op mijn startgewicht maargoed zolang de baby goed groeit zal het wel.
Wat naar dat je zo'n last hebt van zo'n lage bloeddruk. Logisch dat actief zijn dan niet wilt.

@redbutton goed te horen dat het jou bevalt. Ik ben erg benieuwd.
Wat een mooi en speciaal moment! Heerlijk samen genieten

@sweetgirl fijn dat de echo goed was. Sterkte met de onderzoeken in het ziekenhuis. Hopelijk valt het allemaal mee en kunnen jullie genieten van de extra echo's.

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:20

Het is niet erg ofzo. K ben wst steviger van me zelf en daarom daar het ziekenhuis. Ook wel fijn wegens mn vriend zijn hersen ziekte, epilepsie. Dus we zijn daar wel gerust op.

Alleen nu hebben ze me weer op 2 november gezet dus denk dat ik moet wachten op nieuw tipic voor de winter kindjes

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 08:01

Kabayo wat vervelend van je buikpijn na het plassen, misschien blaasontsteking? Dat schijnt wat anders te voelen tijdens een zwangerschap…

Jasz wat goed dat je ondanks je lage bloeddruk toch sport!
Ik wil het ook proberen maar momenteel zit ik op 80/45, ik ben al 3x bijna flauwgevallen en sta te tollen als ik gebukt heb dus ik wacht er even mee tot hopelijk mijn bloeddruk na 20 weken weer wat stijgt. Ik zat altijd al laag, zo rond de 90/60 zonder zwanger te zijn, maar 80/45 is dan wel weer erg extreem natuurlijk.

Heeft er iemand hier ook nachtdiensten? Ik werk 36u + 1 wachtdienst in de nacht, de laatste weken word ik telkens opgeroepen en heb ik niks aan mijn vrije dag. Ik merk dat ik extra vermoeid ben maar vind het ook nog erg moeilijk om daaraan toe te geven en aan te geven dat ik met de dienst wil stoppen…

Redbutton wat leuk je dat je vriend het ook kan voelen!

Ik voel de baby denk ik soms wel, maar vind het nog moeilijk te herkennen. Mijn placenta ligt ook vooraan.

redbutton
Berichten: 1001
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:04

Ik heb in mijn werk ook oproep diensten. Ben op 13 weken al gestopt met de doordeweekse nachten (1 nacht per week) om dezelfde reden. Ik trok het niet om er uit te moeten snachts.
Weekenden heb ik tot vorig weekend gedaan, maar de laatste was er wel 1 teveel (gelukkig alleen overdag opgeroepen)

Fenn

Berichten: 6164
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:05

Wat vervelend die lage bloeddruk zeg :(:) kan me voorstellen dat het in de weg zit. Gelukkig heb ik daar geen last van en kan ik nog twee keer in de week krachttraining volgen. Voor wie er wel last van heeft, wat zegt de verloskundige ervan? Zijn er goede tips?

Tijger, hier ook hypermobiel! Heb je er verder veel last van?

Leuk Redbutton dat je vriend de baby ook kon voelen. Mooi moment he? <3

Nachtdiensten lijkt me zwaar Horsiegek. Niet gek om aan te geven dat je daarmee moet stoppen.

Wat een topweer trouwens he! Ik vind het zo fijn. Zon, lekker naar buiten. En ik heb veel leukere zwangerschapszomerkleren dan winterkleren. Dus de jumpsuits en jurkjes zijn de kast uit *\o/*

jasz

Berichten: 2234
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:18

horsiegek schreef:
Kabayo wat vervelend van je buikpijn na het plassen, misschien blaasontsteking? Dat schijnt wat anders te voelen tijdens een zwangerschap…

Jasz wat goed dat je ondanks je lage bloeddruk toch sport!
Ik wil het ook proberen maar momenteel zit ik op 80/45, ik ben al 3x bijna flauwgevallen en sta te tollen als ik gebukt heb dus ik wacht er even mee tot hopelijk mijn bloeddruk na 20 weken weer wat stijgt. Ik zat altijd al laag, zo rond de 90/60 zonder zwanger te zijn, maar 80/45 is dan wel weer erg extreem natuurlijk.

Heeft er iemand hier ook nachtdiensten? Ik werk 36u + 1 wachtdienst in de nacht, de laatste weken word ik telkens opgeroepen en heb ik niks aan mijn vrije dag. Ik merk dat ik extra vermoeid ben maar vind het ook nog erg moeilijk om daaraan toe te geven en aan te geven dat ik met de dienst wil stoppen…

Redbutton wat leuk je dat je vriend het ook kan voelen!

Ik voel de baby denk ik soms wel, maar vind het nog moeilijk te herkennen. Mijn placenta ligt ook vooraan.


Haha sport juist niet hoor. Maar werk wel in de horeca in de keuken, dus daar wel genoeg beweging. Maar ik wil juist wel wat meer gaan doen weer. Ben normaal wel heel actief. Ik zit op 90/50, ik val niet flauw, maar wel de hele dag licht in m'n hoofd en draaierig en misselijk.

Ik doe normaal ook krachttraining en loop bijna elke dag ook 10.000 stappen. Maar sinds deze zwangerschap echt nog amper wat gedaan helaas

Als je een beetje van die plopjes/bubbels voelt is dat waarschijnlijk de baby!

Edit: ja stijgt je bloeddruk weer na 20 weken? Ik begreep dat dat pas vanaf 3e trimester zou gebeuren. Ik zit ook altijd laag, maar normaal rond 110/60

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:41

Horsiegek het is niet na het plassen. Meer als ik het te lang ophoudt. Het is dan weer weg na het toiletbezoek. Lijkt wel op krampen die je hebt als je een wind moet laten :+
Ik heb gelukkig geen nachtdiensten meer. Wordt ook afgeraden na 20+ weken omdat je wel je (nacht) rust moet nemen. Ik zou als ik jou was luisteren naar je lichaam en geen nachtdiensten meer draaien.

Fenn ik heb ook een lage bloeddruk maar heb verder geen tips gekregen oid. Er wordt verder ook niks aan gedaan.
Ja dit weer is echt genieten!! Ik ben geen jurken mens, maar zal er dit jaar wellicht toch aan geloven. Heb al 1 de kast uitgetrokken voor een leuke foto :D

Sweetgirl wellicht kan je ook zelf een topic maken voor einde 2024, begi. 2025. Al ben je wat mij betreft altijd welkom hier hoor! :D Toch fijn dat jullie goed begeleid worden in het ziekenhuis. Wat super dat de echo goed was :j
Wat ik aan mijn oor heb gedaan, eigenlijk niet zoveel. Neusspray en verder uitzitten, helaas...

Tijger ik ken hypermobiel niet zo goed. Wat betekend dit voor jou in de zwangerschap?
Wel "fijn" dat je de krampen herkent. Ben niet de enige :+ Zal woensdag even met de verloskundige overleggen. De kleine voelen kan trouwens al goed hoor met 16 weken! Al is het natuurlijk wel vroeg. Wat leuk sporten! Met begeleiding lijkt mij ook wel fijn :j

Redbutton echt ziek was ik niet, wel wat verkouden. Dat gaat gelukkig weer de goede kant op. Wat leuk dat je man de kleine heeft gevoeld <3

Jasz lief dankje :* Ik hoop het ook. Fijn dat je weer wat opgeknapt bent. Begrijp wel dat je de energie mist. Ik heb zelf ook een lage bloeddruk, het zwemmen lukt mij nog wel. Dat is een halfuur zwemmen. Maar daarna moet ik wel weer even slapen

Lien_ Ik vind het wel heftig zoveel bloedprikken. Naja.. voor een goed doel. Wel fijn dat het lab dichtbij zit. Wil je wel even een knuffel geven. Lijkt mij niet fijn :(:)
Herkenbaar dat alles in huis willen halen. Heb ik ook haha! Net als de kortademigheid is herkenbaar, helaas

Suus_toes ik heb je topic al wat doorgelezen. Mijn Shetlander at trouwens iets van 2 weken nauwelijks met zo'n abces. Heel sneu... Maar alles is wel goedgekomen :j
Jij ook beterschap met je verkoudheid!

Roulette nee klopt. Moet zeggen dat mijn rug nou ook wel enorm zeer doet. Dit gaat nog wat worden.. Ik heb dan ook lichte scoliose (7°) en een vernauwing in de onderrug. Dus dat helpt ook niet mee.. Maar zo te lezen ben ik niet de enige. Mag ik vragen wat jij met je rug hebt?
Zo te horen ga je mooi met de trends mee :D

Dimphyl haha dan lijken we wel wat op elkaar qua muziek smaak :D Erg vervelend die krampen en steken! Ik vind het maar flauw van onze lichamen :+

Hier gaat het verder goed buiten de krampen en rugpijn om. Morgen alweer 27 weken.
Nog een leuk plaatje van gisteren :D
Afbeelding

suus_toes

Berichten: 991
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:07

@kabayo; wat ben je mooi zwanger! <3

....
Ik zit ook een beetje met m'n werk in tweestrijd.
Ik werkte voornamelijk diensten van 7.15 tot 13.30.
Dit was voor mij prima, daarna wel moe en snel rugpijn... Maar goed, was te overzien.
Daarna is die dienst tot 14.00uur verlengd... Dan heb je nog best zware klusjes te doen.

Maar nu, is die dienst tot 15uur verlengd.
Voor een keer geen probleem, maar ik heb die dienst heel erg veel.
(Volledige dagdienst is tot 15.45 bij ons, en ik weet dat ik daarna echt het lampje uit heb)
Dus ik zie er best tegen op om meerdere dagen die diensten tot 15uur te werken.
Ben bang dat ik in de loop van de week geen mens meer ben.

En ik wil graag nog wel op de werkvloer blijven.... :=

Denk maar aanzien hoe het gaat, eerst nog even tot vrijdag vrij. 8-)

x_Nadia

Berichten: 1371
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:13

Wij hebben vrijdag weer een echo gehad <3
Kleine meneer gaat hartstikke goed en al mijn waardes waren ook goed.
Totaal anders dan met de zwangerschap van mijn zoon.
Wel zal hij een kleintje worden, maar zowel ik als m’n partner zijn niet groot dus ze maken zich geen zorgen.

Wij zitten echt heel erg in twijfel over de naam, we kunnen dé naam maar niet vinden, dus als jullie nog suggesties hebben kom maar door *\o/*
Wensen:
- geen Nederlandse naam
- het liefst beginnen met een R of J of eindend op een Y (Zoon heet Riley)


Buikje gister <3
Afbeelding

Farjen

Berichten: 8021
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:22

Hopelijk gaat het al wat beter met de zieken ondertussen?

Fenn, leuk dat de baby aanwezig is :D Dat is echt genieten

Kabayo, Ik beval eind Juli en vanaf Oktober zou ons kleintje naar de opvang gaan. In het begin voor 2 dagen, daarna 3 en uiteindelijk vanaf Maart 2026 van maandag tot vrijdag. We werken beiden fulltime (en ik kan in mijn sector niet van thuis werken) en we kunnen weinig beroep doen op grootouders.
Mooi buikje trouwens!

Dimphyl, herkenbaar die pijnscheuten! Maar sinds de kinesist het los masseert (bij mij is het blijkbaar een zenuw die gekneld zit) gaat het wel beter! Na de bevalling mag ze deze eindelijk manipuleren en zou ik er vanaf moeten zijn :')

Roulette, trendy mama :D

Tijger, wat fijn dat jullie sporten voor zwangeren hebben! Hier hebben we dat niet in de buurt (behalve Pilates om de 2 weken)

Lien, balen van alle bloedafnames. Ik heb bij het begin van het fertiliteit traject 2 weken 3 keer per week laten prikken, mijn aders waren ontstoken daarna :+ Ik ben ook niet immuun voor toxoplasmose en CMV, maar ze controleren dit niet elke maand. 1 keer voor de zwangerschap en 1 keer tijdens en normaal volgende week nogmaals.

Jasz, balen van die lage bloeddruk! Had je voor de zwangerschap ook al een lagere?

Redbutton, leuk voor je vriend dat hij de baby heeft gevoeld! <3

Horsiegek ook al zo'n lage bloeddrukken. Lijkt me heel vervelend!

Lage bloeddrukken herken ik niet, de mijne zijn eerder te hoog, 150/85 :( (mede door stress van het werk) Op de dagen dat ik thuis ben is hij gewoon normaal 120/70.

Wat gek dat jullie nog allemaal nachtdiensten enzo mogen doen? Op mijn werk was dat het eerste dat is afgeschaft, geen onregelmatige uren meer en enkel dagdiensten. Ik zou het toch bespreken met de arbeidsarts

Suus-Toes, mogen ze zomaar steeds je uren verlengen? Wat zegt je leidinggevende ervan?

Nadia ook al een mooi buikje!
Qua namen geen tips, we zijn ook nog op zoek :') Je hebt wel zo'n apps zoals "kinder" waar je beiden kan swipen


Hier een druk weekend gehad qua klusjes in huis en tuin, poetsen, boodschappen, .. en 2 keer een wat grotere wandeling gedaan. En het hele weekend de baby maar heel lichtjes gevoeld dus ik was al beetje bang dat ik teveel had gedaan. Zou dat kunnen? Deze ochtend is ze weer haar actieve zelve :D
En ik heb 2 moedervlekken die beginnen te veranderen qua vorm, ik kan gelukkig volgende week naar de dermatoloog om ze te laten controleren. Maar ik dacht gehoord te hebben dat zoiets kan door de zwangerschapshormonen?

suus_toes

Berichten: 991
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:54

Farjen;
Dat je huid gaat veranderen tijdens de zwangerschap kan inderdaad heel goed!
Ik ben zelf blijkbaar gevoelig voor pigment vlekjes.. met name met mooi weer, dus heb de afgelopen 2 dagen al lekker met zonnebrand gesmeerd. <<)
Dus denk dat het dan ook wel reactie kan geven op moedervlekken.
Maar even laten checken kan nooit geen kwaad natuurlijk.

Met drukke dagen merk ik de kleine ook veel minder. Dus dat kan zeker dat je de baby dan minder voelt.
Ze zeggen ook vaak, als je rustig zit dat de baby zich dan ook sneller meld. :)



Wat betreft mijn werk, en de langere dagen.
Dit heeft alles te maken met zorg indicaties.
We hebben weer stuk of wat zwaardere mensen erbij gekregen, en dat is voor ons weer extra tijd.
Dus ze hebben besloten om dat uurtje op de middag dienst te plakken.
Ik snap het ook wel, die tijd is gewoon nodig... Maar voor mij even wat minder..

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:33

Ik heb morgen de niptest met nevenbevindingen. Ben wel benieuwd zeker met mn vriend zijn probleem

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:38

@redbutton: overdag eens een weekenddienst doen zou ik ook echt niet erg vinden, die heb ik ook nog wel te gaan met de feestdagen, maarja... afgelopen Pasen had ik 2e paasdag +oproep nacht, dan gewoon overdag werken volgens rooster + oproep nacht. Dus eigenlijk gewoon 48h "aan" staan... Godzijdank niet opgeroepen in die beide nachten maar man, man, man, wat zag ik er tegenop en wat gaf het weer veel stress. Ik heb gevraagd om een extra dag vrij, maar kreeg als ik reactie dat ik de dag na mijn nacht "gewoon vrij ben" en kreeg dus geen akkoord voor een extra dag. Als ik het zo terug lees kan ik er weer boos om worden, maar op de werkvloer ben ik dan toch weer een zacht gekookt ei die tegen alles maar weer "ja" zeg. :(:)

Ik heb ook een vrij zwaar beroep, loop/sta de hele dag en het is stressvol. Maar ook een beroep waarin verwacht wordt maar gewoon door te gaan en klaar te staan voor je patiënten, en vanuit mijn hart wil ik dat ook ontzettend graag, maar echt heel verstandig is het wel eens niet. :Y)

@Fenn: tips zijn vooral bouillon/soepjes/zoute drop, genoeg drinken, rust en niet te lang achter elkaar staan.

@Jasz: O hahah sorry helemaal verkeerd begrepen! Maar met je werk zet je dan ook al heel wat stappen! Lastig dat je zo draaierig bent. Ik heb ook wel een licht gevoel in mijn hoofd en als het ff te gek is geweest heb ik oorsuizen en ben dan de halve dag doof.

@ Kabayo: wat een schattig buikje <3

@suus_toes: kan mij voorstellen dat een verlenging van je dienst je op dit moment met je zwangerschap en de zorgen om je pony je erg tegen staat

@x_Nadia: Roy, Jay, Rodney, Ricky, Robbie, ...?

@Farjen: Nachtdiensten hoef je officieel niet meer te doen, maar je mag zelf kiezen. Je moet het wel echt zelf aangeven tenzij je werkgever daar erg op hamert dat die het niet meer wil... Maar denk dat er weinig werkgevers zijn die dat uit zichzelf doen.

redbutton
Berichten: 1001
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:46

horsiegek schreef:
@redbutton: overdag eens een weekenddienst doen zou ik ook echt niet erg vinden, die heb ik ook nog wel te gaan met de feestdagen, maarja... afgelopen Pasen had ik 2e paasdag +oproep nacht, dan gewoon overdag werken volgens rooster + oproep nacht. Dus eigenlijk gewoon 48h "aan" staan... Godzijdank niet opgeroepen in die beide nachten maar man, man, man, wat zag ik er tegenop en wat gaf het weer veel stress. Ik heb gevraagd om een extra dag vrij, maar kreeg als ik reactie dat ik de dag na mijn nacht "gewoon vrij ben" en kreeg dus geen akkoord voor een extra dag. Als ik het zo terug lees kan ik er weer boos om worden, maar op de werkvloer ben ik dan toch weer een zacht gekookt ei die tegen alles maar weer "ja" zeg. :(:)

Ik heb ook een vrij zwaar beroep, loop/sta de hele dag en het is stressvol. Maar ook een beroep waarin verwacht wordt maar gewoon door te gaan en klaar te staan voor je patiënten, en vanuit mijn hart wil ik dat ook ontzettend graag, maar echt heel verstandig is het wel eens niet. :Y)

@Fenn: tips zijn vooral bouillon/soepjes/zoute drop, genoeg drinken, rust en niet te lang achter elkaar staan.

@Jasz: O hahah sorry helemaal verkeerd begrepen! Maar met je werk zet je dan ook al heel wat stappen! Lastig dat je zo draaierig bent. Ik heb ook wel een licht gevoel in mijn hoofd en als het ff te gek is geweest heb ik oorsuizen en ben dan de halve dag doof.

@ Kabayo: wat een schattig buikje <3

@suus_toes: kan mij voorstellen dat een verlenging van je dienst je op dit moment met je zwangerschap en de zorgen om je pony je erg tegen staat

@x_Nadia: Roy, Jay, Rodney, Ricky, Robbie, ...?

@Farjen: Nachtdiensten hoef je officieel niet meer te doen, maar je mag zelf kiezen. Je moet het wel echt zelf aangeven tenzij je werkgever daar erg op hamert dat die het niet meer wil... Maar denk dat er weinig werkgevers zijn die dat uit zichzelf doen.


Maar dat is ook mijn probleem. Ik werkte gewoon overdag en dan 1x in de week in de nacht oproep en als ik snachts gebeld werd was ik de dag erna amper in staat te werken. Dus daar ben ik op 13 weken ook mee gestopt want mijn collegas zagen ook in dat ze overdag veel meer aan mij hebben.
De weekenden is bij ons dag en nacht oproep van vrijdag 18u tot maandag 8u (en met pasen dan tot dinsdag 8u) en dat ging goed maar met pasen had ik 3 hele zware oproepen waardoor ik door mn rug ben gegaan en gezien de ibuprofen niet mag gaat het zonder rust ook niet over. Dus dat doen we ook niet meer.
Ik heb me vandaag ziek gemeld, moet even mn rug rust geven, morgen en overmorgen mag ik halve dagen komen. En dan hoop ik daarna weer helemaal terug te kunnen werken.
Maar ik werk ook fysiek en doe gewoon veel te veel, doe het te graag. Ik heb gelukkig wel een manager die me afremt en meedenkt. Ik vind het bij jou best suf.
Maar er zijn regels over nachtdiensten, dat staat in je cao misschien wel de moeite waard om na te kijken

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:54

Lastig met de nachtdiensten, lijkt me heel lastig om daar goed je grenzen te bewaken, dan helpt een fijne meedenkende manager wel.

Lien, dat is veel bloed prikken en testen, is dat standaard bij jullie?

Tijger, veel plezier met sporten! Goed dat je met je hypermobiliteit goed begeleid kan worden in het sporten door de fysio. Ik doe al vrij lang 1x per week Ruiterfit onder begeleiding van een cesar therapeut en vooral haar goede begeleiding in hoe de oefeningen moeten en vooral wat je dan juist wel of absoluut niet moet voelen helpt zoveel.

Succes met een naam vinden, Nadia, ik heb ook geen inspiratie voor je. Fijn dat de echo goed was!

Kabayo, leuke foto! Ik heb een paar jaar geleden twee rugwervels gebroken. De ene rugwervel is daardoor ongeveer 1/3 van de hoogte kwijt, al heb ik vooral iets hoger in mijn rug sneller last. Als ik maar blijf paardrijden dan gaat het meestal goed, maar ja, dat kan natuurlijk op enig moment niet meer en dat vind ik nog best spannend. Blijkbaar is het ook voor een eventuele ruggenprik van belang, mijn man heeft van de verloskundige al als taak gekregen om dan even te herinneren dat die wervel dus korter is. Gelukkig kan ik op dit moment nog prima rijden, ben zelfs dit weekend nog op wedstrijd geweest en onze eerste Z1 winstpunt gehaald. Zo blij met mijn lieve en super betrouwbare merrie. Komend weekend nog een pas de deux rijden en dan ga ik eens nadenken hoe lang ik nog fanatiek wil blijven trainen.

suus_toes

Berichten: 991
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:29

Vandaag de 24 weken aangetikt! **\O/**
Morgen weer hartje luisteren en bloeddruk meten (die zal nog wel toren hoog zijn met m'n gestrest van afgelopen week := )

Hebben jullie ook dat je hartslag direct gigantisch omhoog schiet?
Even naar boven lopen, of even de hond uitlaten... M'n hartslag denkt dat we aan het eind van een marathon zijn.
Heel vervelend!

Farjen

Berichten: 8021
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:38

Suus-toes, de veranderende moedervlekken zitten op mijn rug en die hebben nog geen zonlicht gezien :') Gelukkig mag ik volgende week al bij de dermatoloog. Mijn hartslag is ook standaard 20 slagen hoger dan normaal nu

Horsiegek, Phoe in Nederland lijken de jobs in de zorg toch niet zo goed geregeld qua moederschapsbescherming.. Nachten zou ik echt niet meer kunnen nu

Redbutton, goed dat je je ziek hebt gemeld, even je rust nemen!

Ik mag geen onregelmatige uren/weekends meer doen. Ook geen bloedprikken meer, …

Roulette, wat fijn dat je nog kan rijden! Jaloers :D

Gelukkig droeg ik op het werk al een grotere maat tshirt want binnenkort kan ik er niet meer in :=
De schort kan al even niet meer toe :')
Afbeelding

redbutton
Berichten: 1001
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:18

Wat een mooie buiken! Ik heb even geen recente foto, iets voor dit weekend.
De kat zoekt wel steeds mn buik op Afbeelding

Hier een halve nacht wakker gelegen van het geschop, dus ben super gaar

Farjen

Berichten: 8021
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 08:55

Oh wat schattig redbutton <3
Ik heb ook babybuik-stalkers :D

Afbeelding


Ik doe mee met het niet slapen :Z Niet van het geschop, ik weet niet goed waar het aan ligt..
Wel 2, 3 keer opstaan om te plassen en geen goede houding vinden. Maar sinds zondag heb ik telkens maar zo’n 5u geslapen :( Ik voel me zoooo moe maar slapen lukt niet

suus_toes

Berichten: 991
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 09:19

Redbutton & farjen;
Vervelend van het slechte slapen.
En wat zijn jullie mooi zwanger! Jaloers :Y)

Ik slaap zelf gelukkig nog wel aardig goed.. merk wel dat ik vaak wakker word bij het omdraaien... Waarschijnlijk van het gewicht wat dan weer de andere kant op klotst. _O-

Zien jullie de kleine ook al vanaf de buitenkant bewegen? Zodat je partner het ook kan zien/ voelen?
Ik heb dat nog helemaal niet opgemerkt...
Heb ook nu pas dat ik de bewegingen zelf wat duidelijker begin te voelen. Gisteren had de baby het ontzettend druk..


Zal nu eerst naar de verloskundige gaan, even weer een checkje halen :)