Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:04

@roulette, ik wens jullie heel veel sterkte. Wat een heftige tijd voor jullie :knuffel:

Ik ben hier een hele tijd niet actief geweest maar meer een stille meelezer :o

redbutton
Berichten: 1003
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:23

@roulette wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte.

x_Nadia

Berichten: 1371
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:57

@roulette, he bah wat een naar bericht…
Ik weet eigenlijk niet zoveel te zeggen dan alleen heel veel sterkte en ik stuur een dikke knuffel jou kant op :knuffel:

jasz

Berichten: 2234
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:13

Wat verschrikkelijk roulette, heel veel sterkte! :knuffel:

Lien_

Berichten: 2500
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:35

Roulette wat verschrikkelijk verdrietig |( heel veel sterkte gewenst Y;(

suus_toes

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:27

Roulette, tsja wat moet je zeggen... Woorden te kort...
Ouders geworden van een prachtig zoontje die helaas niet meer bij jullie mag zijn.
Heel veel sterkte en kracht gewenst!
En wat fijn dat hij toch nog even echt thuis mag zijn.

:knuffel: Y;(

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:08

Enorm veel sterkte roulette... wat verschrikkelijk.. geen woorden voor :(:) Y;(

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:24

@roulette, heel veel sterkte!

Even een echo post, te veel reacties om op iedereen te reageren. :x
Ik heb lang niet gereageerd. Drukke weken achter de rug met veel werken.
Inmiddels 24+3 weken zwanger en krijgen een meisje <3

Heb wel af en toe last van mijn bekken maar dat is vooral wanneer ik verkeerd gezeten heb. Ook heb ik een laag HB via vingerprik 6,4 mmol/l, via bloedprikken 6,8 mmol/l. Merk vooral dat ik snel buiten adem ben, bleek zie en veel moe ondanks veel slapen. Ik heb morgen een afspraak bij de verloskundige, dan ook het HB bespreken en kijken hoe nu verder.
Sporten doe ik nog wel, wel minder intensiefs dan eerst nog steeds met de gewichten heen en weer. Paardrijden doe ik sinds 16 weken niet meer.

redbutton
Berichten: 1003
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:34

@tova ik slik ijzer omdat mijn hb gezakt was. Tegen mij zei de verloskundige dat een punt zakken heel normaal is. Pas op met je bekken, pak echt op tijd je rust.

Ik ben sinds vandaag stront verkouden en ben nu al buiten adem na 100m lopen, best ernstig. Net een week vakantie deze week dus beetje jammer.
Vanochtend naar de verloskundige geweest, onze kleine is nog steeds te groot maar heeft een afbuigende groei dus moeten over 2 weken voor een nieuwe groeiecho. Ze lag nu wat minder ver boven de curve. De verloskundige maakte zich niet heel druk gezien het feit dat mn buik ook voorloopt. Maar we gaan het zien.

jasz

Berichten: 2234
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:03

Wat leuk Tova een meisje!

Ik slik ook al jaren ijzer bij en dat helpt altijd wel goed. Bij m'n oudste was m'n hb ook te laag en toen begonnen met ijzer op aanraden van de verloskundige en daarna altijd blijven slakken omdat ik ook geen vlees eet.

Fijn dat de verloskundige zich niet druk maakt redbutton, hopelijk valt het allemaal mee met de grootte.

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:21

redbutton schreef:
@tova ik slik ijzer omdat mijn hb gezakt was. Tegen mij zei de verloskundige dat een punt zakken heel normaal is. Pas op met je bekken, pak echt op tijd je rust.

Ik ben sinds vandaag stront verkouden en ben nu al buiten adem na 100m lopen, best ernstig. Net een week vakantie deze week dus beetje jammer.
Vanochtend naar de verloskundige geweest, onze kleine is nog steeds te groot maar heeft een afbuigende groei dus moeten over 2 weken voor een nieuwe groeiecho. Ze lag nu wat minder ver boven de curve. De verloskundige maakte zich niet heel druk gezien het feit dat mn buik ook voorloopt. Maar we gaan het zien.


Ik slik al extra floradix maar dat doet niet echt wat. Ook veel groene groentes, appelstroop etc maar het werkt niet. Heb veel klachten van het lage hb. Hoor ook regelmatig dat ik voor een ADHD'er erg rustig ben. :')


Wel fijn dat de verloskundige zich niet druk maakt en ze het goed in de gaten houden.

jasz

Berichten: 2234
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:04

Maar neem je ook echt ijzertabletten? Dat doet meestal een stuk meer.

Fenn

Berichten: 6167
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:21

Vervelend Tova, vriendin had het ook en alleen voldoende rust nemen hielp haar. Maar dat is zo'n suf advies. En fijn dat de echo verder goed was.

En beterschap Redbutton! Verkouden zijn is niets aan.

Hier zit mijn eerste dag verlof erop. Had een massage cadeau gekregen en voor vandaag ingepland en dat was echt genieten. Morgen langs bij de verloskundige. En nu ik rijd heb toch maar aan het zoeken naar ademhalingsoefeningen voor tijdens de bevalling. Iemand nog tips? Vorige keer had ik avontuur van 40 weken aangeschaft, maar die is verlopen.

suus_toes

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:45

Fenn schreef:
Vervelend Tova, vriendin had het ook en alleen voldoende rust nemen hielp haar. Maar dat is zo'n suf advies. En fijn dat de echo verder goed was.

En beterschap Redbutton! Verkouden zijn is niets aan.

Hier zit mijn eerste dag verlof erop. Had een massage cadeau gekregen en voor vandaag ingepland en dat was echt genieten. Morgen langs bij de verloskundige. En nu ik rijd heb toch maar aan het zoeken naar ademhalingsoefeningen voor tijdens de bevalling. Iemand nog tips? Vorige keer had ik avontuur van 40 weken aangeschaft, maar die is verlopen.


Ik heb de online cursus van pleunie teunis, ze is ook te vinden op insta.
Weet zo niet of er op haar insta ademhaling oefeningen staan. Maar je kan eens een kijkje nemen *D


Ik heb vanmiddag de 3d echo en laat die omzetten naar 8k ... Ben zo nieuwsgierig! Hahaha.
Hopelijk ligt de kleine man eens één keertje goed. Zou wel heel fijn zijn. :')
Vandaag ook 28 weken,. En die echo zou het beste zijn tussen de 27 en 29 weken, ivm ligging van de placenta.

redbutton
Berichten: 1003
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:54

@suus hoe was de echo? Wilde de kleine meewerken?

@fenn aan het genieten van je verlof? De zon is wel eindelijk gaan schijnen.

Vanochtend de volgende groeiecho gepland, ben benieuwd. Maar zoals de verloskundige ook zei als ze iets kleiner is als met de 20 weken echo is het ook een stuk fijner bevallen haha. Ze zat toen vrij hoog in de curve, nu ligt ze er maar minimaal boven.

Fenn

Berichten: 6167
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:06

Verlof is heerlijk! Babybedje in elkaar gezet, de luiers maat 1 hangen aan de lijn en ik heb net een terrasje gepakt met een vriendin. Vanavond weer sporten. Van het weekend heel veel geslapen en dat merk ik nu wel. Eindelijk echt weer energie.

Tnx voor de tip Suus_toes , ik ga kijken. Hoe ging de echo?

Fijn dat het groeien wat minder hard gaat en dat je goed onder controle staat Red_button.

redbutton
Berichten: 1003
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:37

Luiers aan de lijn? Heb je bij de eerste wasbare luiers gebruikt? Ik vind dat ontzettend interessant maar ben er nog niet echt ingedoken over het hoe en wat. Heb jij all in ones? Of 2 lagen?

Lien_

Berichten: 2500
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:12

Tova leuk een meisje! Ik slik ook al tijden ijzer bij (veganistisch/vegetarisch dieet), even opletten dat je ijzersupplementen apart van calcium neemt (dat verhindert opname) en het liefst samen met iets met vitamine C. Alle 'natuurlijke' bronnen is wel leuk maar doet niet zoveel als je al een tekort hebt

redbutton beterschap! Fijn dat ze de groei zo goed controleren :)

Fenn wat heerlijk een massage en verlof! Ik ben ook benieuwd naar wasbaar als je je ervaring wil delen. Mijn man ziet wasbaar alleen niet zitten denk ik := maar ik kan het altijd proberen

suus_toes hoe was je echo?

Wij gaan de komende dagen naar Italië, laatste uitstapje voor ons tweeën, en even familie/vrienden zien. Zin in :) ik voel me gelukkig nog goed. Bedje is vandaag geleverd, dat kunnen we volgende week oid in elkaar zetten. We moeten eerst de inrichting van onze slaapkamer wat veranderen zodat alles past, nadeel van klein wonen :') het is net tetris

Fenn

Berichten: 6167
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:14

Bij de eerste ook wasbare luiers gebruikt, ze gaan dus nu nog een rondje mee. We hebben totsbots en combineren een binnenluier met een buitenluier. Voor ons werkte het goed bij de eerste en hopelijk ook bij de tweede :) scheelt afval (onze container wordt niet vaak opgehaald dus geen stinkende container) en scheelt geld (zeker met een tweede). We hebben een goede droger en wasmachine en dan is het qua tijd ook goed te doen. Poep gaat in een vel en gooien we dus grotendeels weg. Op de opvang krijgt ze wegwerp aan (en komt de wasbare die ze aanhad mee naar huis) en op vakantie enzo ook. Als je vragen hebt mag je altijd een berichtje sturen. Ik ben dus wel fan van wasbaar, ook billendoekjes, maar kan me ook voorstellen dat iemand een andere keuze maakt.

suus_toes

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:24

Echo was ontzettend leuk! Bijzonder om te zien... Kindje ging zelfs even lachen.
Hij had het eigenlijk alleen maar druk om z'n arm op te eten.
was ook maar voor korte duur dat hij mooi in beeld was, toen had ie geen zin meer om mee te werken. haha!
Dus heb wel een paar leuke 3d echo's.. nu wachten tot de 6d echo klaar is.. ging ongeveer een weekje overheen.

Afbeelding

Fenn

Berichten: 6167
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:16

War grappig Suus_toes! Leuk aandenken. Zelf zou ik er niet zo snel aan denken zoiets te laten maken, maar kan me voorstellen dat het heel bijzonder is zoiets te hebben :)

redbutton
Berichten: 1003
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:14

Heel interessant Fenn, ik ben heel benieuwd met hoeveel je beginnen bent maar zal je wel even een pb sturen.

Mooie foto Suus! Mooi gezichtje <3

Farjen

Berichten: 8022
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:41

Tova, gefeliciteerd met jullie dochter!

Hier slik ik ook ijzer, maar vnl ook omdat ik vegetariër ben

Redbutton, oh veel beterschap! Hier ook strontverkouden nog (corona positief) maar de verhoging/koorts is wel weg gelukkig :) Hopelijk is de volgende groeiecho allemaal goed nieuws!

Fenn, oh fijn zo'n massage! Is dat van je rug, hoe doen ze dat dan want op je buik liggen is geen optie?

Lien, zalig Italie! Geniet er van!

Suus_toes, wat een leuke foto! Al een eerste blik hoe jullie kindje er gaat uitzien <3


Corona symptomen zijn hier al ietsje beter al heb ik wel de hele namiddag liggen slapen op de bank.
Maar ik heb zoveel pijn aan mijn buik/ribben, het stuk rechts onder mijn borst eigenlijk. Heel dat stuk is zowat gevoelloos en pijnlijk, herkent iemand het? Ik had het in het begin van de zwangerschap al eens enkele weken maar dan was het weggegaan. Maar ik denk omdat alles weer aan het uitrekken is, dat ik er weer meer last van heb maar het is soms echt ondragelijk irritant/pijnlijk. Als ik wat google, kom ik uit bij ACNES maar van die verhalen wordt ik niet vrolijk :(

redbutton
Berichten: 1003
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:15

Sinds ik de spier in mn rug verrekt heb heb ik ook last van een spier rechts net onder mn ribben. Gaat niet echt over en vooral pijnlijk bij lang zitten en als de kleine er tegenaan schopt :') ik zoek er niet teveel achter, denk een spier die wat overbelast is, nu met het hoesten wordt het er niet beter op.
Ik heb geen coronatest gedaan. Mijn vriend had dit vorige week, en of het nu de griep of corona is, het is toch uitzieken. Mijn vriend had er wel echt minder last van, ik heb nu toch minder longcapaciteit en energie en dat merk je. Maar vandaag is al beter, morgen een nieuwe dag. Ben blij met sex and the city op Netflix kijk wel lekker weg voor een paar uur haha

jasz

Berichten: 2234
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:46

Ik heb bij beide zwangerschappen ook pijnlijke ribben gehad en vooral ook rechts. Nu nog niet gehad, maar nu 24+3 en vorige keer begon dat ook iets later. Ik heb altijd gedacht dat het druk van de baarmoeder is die groeit en daarna ook de baby die ertegen aan ligt en schopt

Ik ging vandaag een stukje fietsen met de 2 kindjes op de fiets. Nou dat viel me nogal tegen :') jezelf er dan op heisen tussen die 2 stoeltjes en het fietsen zelf (niet elektrisch) was wel echt zwaar. Kijk wel uit naar weer m'n eigen lichaam en conditie terug. En als je dan bevallen bent dan mis je je buik :+