Slecht begin van 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Slecht begin van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 22:08

Na al de nodige medische dingen te hebben gehad had ik de stille hoop 2024 beter te beginnen en als goede voornemen niet geopereerd of opgenomen te hoeven worden.

Een afspraak bij de plastisch chirurg 27 december gooide al roet in het eten wat betreft niet geopereerd te hoeven worden in 2024. Helaas heb ik door verschillende operaties een groot litteken op mijn buik. Dit litteken is zo onrustig en zo aan het verkleinen dat als ik rechtop sta wordt mijn navel omhoog getrokken wat voor veel ongemakken zorgt. Nu kan de plastisch chirurg hier wat aan doen door middel van een z-plastie. Helemaal prima. Dus de eerste goede voornemen van 2024 kon gedeeltelijk al een streep door.

Nu heb ik sinds november al af en aan buikpijn en soms enorm hevig. Zo hevig dat het dus dwars door alle pijnstillers heen komt. Nu was ik in november al bij de huisarts geweest en bloed laten prikken waar niks uit kwam. Toch bleef ik veel pijn houden. Uiteindelijk in de nacht van 2 op 3 januari zoveel pijn dat ik 3 januari de huisarts weer gebeld heb. Afspraak gehad en stuurde mij door naar maag darm lever arts omdat ik een uitgebreide voorgeschiedenis heb. Ik heb slokdarmkanker gehad en bij mij loop het een en ander dus anders. Maag darm leverarts schrok van de buikpijn en ook wat de klachten waren en heeft direct voor de volgende dag onderzoeken aangevraagd en ik moest direct blijven voor zwaardere pijnmedicatie. Weg was mijn andere helf van mijn goede voornemen

Inmiddels lig ik een week in het Martini ziekenhuis. Uit de scans bloedonderzoeken en maagscopie kwam niks er zijn diverse andere medicatie geprobeerd maar ik bleef pijn houden. Vandaag hebben ze een Pet ct scan gemaakt en daaruit blijkt dus dat er bij het matje tegen de littekenbreuken in mijn buik wat te zien is. Nu gaan ze morgen in overleg met de chirurgen om te kijken wat er moet gebeuren om hopelijk van alle pijn en ongemak af te komen. Ik wacht het morgenmaar af wat ze gaan zeggen.

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:14

Wat heftig, veel beterschap!
Alleen ik denk dat een goede voornemen meer iets is waarop je invloed kunt hebben..Dus niet hoop maar bv ik wil stoppen met roken of ik wil afvallen. Mbt je gezondheid en ziek zijn heb je geen keuze of wil. Was dat maar zo!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Slecht begin van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:49

Jeetje, dat is geen fijn begin :knuffel:

Wel fijn dat ze iets op de scan zagen. Dat geeft ook aan dat je het niet verbeeld. Hopelijk krijg je morgen nieuws dat je direct kan worden geholpen en daarna pijnvrij aan de rest van het jaar kan beginnen.

Lokii

Berichten: 178
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Slecht begin van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:42

Wat een vervelend begin :( .
Heel veel sterkte en hopelijk kunnen ze een manier bedenken om jou pijn vrij te krijgen.

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Slecht begin van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 10:22

Inmiddels als een ping Pong bal tussen twee afdelingen in heen en weer geduwd. Op de pet ct scan zien ze dat mogelijk mijn pijn wordt veroorzaakt door iets wat gaande is bij mijn matje in mijn buik.Dat kan een sluimerende ontsteking zijn. Dit valt niet onder de maag darm lever artsen en ik moet dus onder de chirurgie vallen. Die zijn langs geweest en er moest maar een spuit met verdoving in om te kijken of de pijn daar wel vandaan zou komen. De pijnafdeling heeft de chirurgen laten weten dat ik dan 2 uurtjes van de pijn af zou zijn maar dat dit geen oplossing voor langere termijn zou zijn. Ook zou dit een hele nare pijnlijke prik zijn dus is er besloten mij die niet te geven. Omdat mijn bloeduitslagen verder goed zijn en ik alleen veel pijn heb zien de artsen van de chirurgie mij niet als een acute patiënt. Ze willen mij niet overnemen in het ziekenhuis op hun afdeling en ik ben idus naar huis gestuurd. Ik heb de zware morfine die ik kreeg in het ziekenhuis niet meegekregen maar andere minder zware pijnstillers en moet dus nu wachten op een afspraak op de poli chirurgie om het te bespreken met de chirurg die het matje in mijn buik heeft geplaatst.

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Slecht begin van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:34

Jeetje dat is toch geen oplossing!
Ik wens je veel moed. Pijn weegt zo door, het put je helemaal uit. Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt. :knuffel:

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:14

fenja schreef:
Inmiddels als een ping Pong bal tussen twee afdelingen in heen en weer geduwd. Op de pet ct scan zien ze dat mogelijk mijn pijn wordt veroorzaakt door iets wat gaande is bij mijn matje in mijn buik.Dat kan een sluimerende ontsteking zijn. Dit valt niet onder de maag darm lever artsen en ik moet dus onder de chirurgie vallen. Die zijn langs geweest en er moest maar een spuit met verdoving in om te kijken of de pijn daar wel vandaan zou komen. De pijnafdeling heeft de chirurgen laten weten dat ik dan 2 uurtjes van de pijn af zou zijn maar dat dit geen oplossing voor langere termijn zou zijn. Ook zou dit een hele nare pijnlijke prik zijn dus is er besloten mij die niet te geven. Omdat mijn bloeduitslagen verder goed zijn en ik alleen veel pijn heb zien de artsen van de chirurgie mij niet als een acute patiënt. Ze willen mij niet overnemen in het ziekenhuis op hun afdeling en ik ben idus naar huis gestuurd. Ik heb de zware morfine die ik kreeg in het ziekenhuis niet meegekregen maar andere minder zware pijnstillers en moet dus nu wachten op een afspraak op de poli chirurgie om het te bespreken met de chirurg die het matje in mijn buik heeft geplaatst.


Jeetje wat heftig en vooral vervelend dat je naar huis bent gestuurd. Mijn vader had steeds terugkomende breuken naast alle matjes (die heeft een flinke rits van boven naar beneden op zijn buik na een zware kankeroperatie) die veel ongemak veroorzaakten. Is dat al uitgesloten bij jou?
Hij had op een gegeven moment 3 matjes en na de zoveelste breuk hebben ze er 2 vervangen door 1 grote. Helaas met het optillen van een zware bloempot zit er nu weer een breuk, maar van deze heeft hij geen last gelukkig. Ik weet niet in hoeverre het matje bij jou ligt, maar als er een ontsteking of flinke breuk zit, dan zou ik bij de eerstvolgende pijngolf toch echt de HAP bellen en zeggen dat je het niet meer trekt. Zeker met jouw achtergrond, vind ik dat je ze niet op de reguliere wachtlijst moeten zetten maar sneller moeten helpen. Sterkte en hopelijk kun je snel terecht!

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Slecht begin van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 00:06

Inmiddels vrijdag te horen gekregen dat de chirurg pas 29 januari plek had. Aangezien ik veel pijn heb en het super vervelend is maar gebeld met de poli vrijdag en het verhaal uitgelegd. Dit terwijl de aanvraag van de afspraak door de maag darm lever artsen doorgegeven was en er gezegd was dat ik volgende week een afspraak zou hebben. Na nogmaals zelf mijn verhaal te hebben gedaan bij de poli kon ik ineens wel voor aankomende dinsdag een afspraak krijgen. Dus nu nog even afwachten

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Slecht begin van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 00:51

Littekens vergroeien en kunnen zelfs vergroeien met onderliggende lagen (dus onder je huid, daar loopt een vlies dat ook al je organen omvat en beschermd). Dit vlies rekt niet mee en is niet elastisch. Dus bij vergroeiing krijg je een abnormale rek (die je hebt ervaren waarbij je navel omhoog trok en je zult wss het gevoel hebben gehad voorovergebogen getrokken te worden). Dit principe kan ook je buikpijn veroorzaken! Kijk eens of je eens langs kunt gaan bij een fascia therapeut, osteopaat of iets soortgelijks die daar eens wat zinnigs over kan zeggen. Want een operatie om het litteken te wijzigen, geeft ook weer een litteken en dus gevolgen.

Heel veel sterkte!