Wandelloopband

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Wandelloopband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 13:40

De laatste tijd zie ik veel reclames ed voorbij komen voor wandelloopbanden die je aan je bureau kunt gebruiken.
Nou heb ik sinds een tijdje ook een kantoorbaan met veel thuiswerken, waardoor ik niet altijd aan mijn stappen/beweging kom voor de dag. Het lijkt mij zeker een oplossing kunnen zijn.

Nou ben ik natuurlijk op zoek naar ervaringen en adviezen. Wat werkt, wat niet?
Ik zie ook veel snufjes als hartslagmeter en bluetooth voor muziek, dat lijkt me allemaal niet zo nodig.
En hoe ruim je hem op wanneer je hem niet gebruikt?

Hardlopen hoef ik er niet op te kunnen, dus dan zijn de loopbanden in het goedkopere segment een optie lijkt me.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wandelloopband

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:07

Ik volg. Lijkt mij ook handig zo’n loopband. We hebben wel een fiets staan op kantoor, een bureaufiets. Maar lopen is fijner denk ik.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wandelloopband

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:08

Toevallig ben ook ik aan rondkijken voor een loopband dus lees graag mee

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Wandelloopband

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:27

Ik heb er sinds corona tijd eentje, toen ik veel moest gaan thuiswerken en calls had.
Het beviel mij heel goed, vooral met vergaderingen vond ik het fijn, al had ik na even oefenen ook geen problemen met dingen typen enzo, vooral met de muis gaat prima.

Momenteel heb ik vrijwel geen vergaderingen meer dus ik gebruik hem niet zo vaak. Ik denk telkens ik moet het weer oppakken maar mijn werk bestaat nu grotendeels uit mails beantwoorden enzo, dus dat moet ik dan weer even oefenen :P

Bij mij ligt ie gewoon vast onder mijn bureau. Dat is breed genoeg om er op het andere stuk nog met een stoel te zitten dus effectief gebruik ik nu maar een derde van mijn bureau, maar kan m dus altijd activeren.
Het scheelt dat ik gewoon een flinke kantoorkamer heb en er verder ook niemand is die er last van kan hebben dus ik hoef m niet op te bergen.

Ik heb toendertijd de loopband en mijn sta-zit-bureau tegelijk aangeschaft bij een bedrijfje die allemaal dat soort dingen verkoopt. Een goede wandelloopband schijnt wel duurder te zijn omdat er juist voor langzaam meer druk op de motor komt, maar dat is al paar jaar geleden dus misschien zijn er een hoop nieuwere innovaties tegenwoordig :)
Mijn combi was niet goedkoop iig.

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:48

Ik heb een goedkope wandelloopband :Y)
De mijne is van Fitfirst en tot nu toe bevalt hij goed (nu een paar maanden in dienst) De mijne heeft een beugel die je voorop kan monteren als je wat extra steun wilt of eraf kan laten als hij onder een bureau moet bijvoorbeeld. Hij is ook heel plat, dus schuift hier zo onder de bank wanneer hij niet nodig is.

Lente
Berichten: 27804
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Wandelloopband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:32

Dit vind ik een mooi idee! Wij gaan binnenkort mogelijk met ons kantoor verhuizen en ik dacht al eerder aan een sta-zit bureau maar als we dit hiermee zouden kunnen combineren...

Wat valt onder "goedkoop"?

IngeK
Berichten: 878
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Wandelloopband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:03

Ik heb een op zich fijne die ik niet gebruik. Had al lang op marktplaats gestaan als ik de stroomkabel niet kwijt was -O-


De mijne kon tot 6 km/u. Ervaring is dat je wandelen lang vol kan houden, maar;
- ik kreeg het binnen no time heel warm
- bij sneller wandelen dan 2/3 km/u kon ik niet meer typen / muizen qua motoriek
- bij videobellen/ vergaderen kon ik wel sneller lopen, maar soms hoorde men het geluid

Maar verder heb ik hem veel gebruikt. Waarom ik hem niet meer gebruik? Ik denk omdat ik nu weer minder thuiswerk. En sinds een paar jaar paarden aan huis, dus beweging krijg ik wel :D

Captain

Berichten: 21395
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wandelloopband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:09

Ik lees ook even mee.. Wij hebben zo'n fiets voor onder ons bureau maar ik denk dat ik een loopband toch prettiger vind. Moet ik nog wel een sta-zit bureau aanschaffen.
Ik heb wel de ervaring dat als ik een serie kijk in de sportschool op de loopband ik toch wat 'misselijk' kan worden, maar wellicht is dat een kwestie van wennen?

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:10

Ik heb er een sinds een aantal weken, ben er super blij mee. Voor mij meer noodzaak aangezien er een paar maanden geleden heupartrose is vastgesteld en voor mij zitten het meest pijnlijk is. Werk (gelukkig) veel thuis en heb een zittend beroep. Lopen is voor mij het prettigste, maar om nu met de laptop buiten rondjes te gaan lopen is ook zo raar :') Na wat googlen uitgekomen op een wandelloopband.

Ik heb de Flowfitness walker DTM 100i.
Deze kan je ook "opvouwen/dubbelklappen" waardoor de band makkelijker opgeborgen kan worden. Als ik de band niet gebruik staat hij opgevouwen naast mijn bureau.

Wandel tempo die ik het meest fijn vind terwijl ik typ is rond de 2,5/3 km per uur maar dat zal per persoon wel verschillen.

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Wandelloopband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:11

Ja voor mij was 2,5 ook de ideale snelheid om nog alles te kunnen werken, bij meetings met alleen luisteren zette ik hem op 3 of 4 maar dan raakte ik soms ook beetje buiten adem.
2,5 voelt nuttig qua bewegen en je kan ook nog gewoon je ding doen.