Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faringo
Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:36

Super resultaat al! Volhouden zo!

MuSLi

Berichten: 5276
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:58

Mooie cijfers hoor @Tiwi :j Je bent goed bezig, dat blijkt maar weer!
Ik zit er momenteel ook lekker in, dus ik omarm dat lekker en geniet ervan :D

tirzasarah10

Berichten: 1839
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:19

Lekker bezig tiwi & MuSli!!

Vandaag bij de orthopeed geweest en had 0 verwachtingen zeker na jaren zoveel mislukte bezoekjes te hebben gehad. Ik heb al 14 jaar extreem veel zenuw pijn aan mijn rechter enkel e daar is geen oorzaak voor te vinden, nu links ook begon mee te doen werd ik geen leuk persoon. Dacht dat de HA alleen links had gedaan maar door een summiere omschrijving hebben ze van de verwijzing 2 voeten gemaakt! Hele lange dag in het ziekenhuis gehad en voor het eerst foto's uit een andere hoek gemaakt. Blijkt dat de voet in een rechte lijk had moeten lopen en bij mij als een soort trappetje. Dit geeft dus veel klachten en blessures (scheenbeen ontsteking oa). Beide voeten zullen met een operatie als het ware recht gezet worden en ik zal uiteindelijk minder pijn of zelfs pijn vrij worden aan mijn enkels *\%/* lange revalidatie maar ik zal dus meer kunnen bewegen straks :D

Ander voordeel was dat ik zo overstuur ben geweest afgelopen week dat ik 1kg kwijt ben geraakt.

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:47

Wat fijn nieuws tirzasharah10!! Al een idee wanneer de operatie is?

Hier al 2 soort van goede dagen. Last van m'n buik en misselijk, voordeel is wel dat ik ook geen trek heb in slechte dingen :P

Rocamor

Berichten: 10966
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:55

Dat zijn fijne berichten Tiwi, knap dat je zo snel al zoveel bent afgevallen. Je kunt echt trots op jezelf zij joh!

Tirzasarah, dat is nog een geluk bij een ongeluk. niet dat je geopereerd moet worden, maar wel dat ze beide voeten bekeken en er nu eindelijk een oorzaak is!!

Hier ging het ook goed, ondanks een boel stress. Moest met het knol naar de kliniek voor nieuwe ijzers. Maar paard is ontzettend rot te laden en vandaag kreeg ik dus een dikke "NEEE!!!!" en een lading middelvingers. Heb afspraak moeten cancelen. Stress uiteraard en ben een stressvreter. Ik had nog niet geluncht voordat we weg zouden gaan dus toen ik eindelijk klaar was met paard, toch eerst maar (gezond) gegeten en ondanks dat, kwamen de emoties er zwaar doorheen, het eten smaakte niet eens echt (terwijl ik wel trek had na enkel een ontbijt). Vond ik positief.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 22:12

Tirza fijn dat ze de oorzaak van de pijn hebben gevonden en dat ze er wat aan kunnen doen.
En een kilo of meer lichter is straks met revalideren in je voordeel.
Sowieso voor de operatie al beginnen met spieren versterken als dat lukt met de pijn, dan revalideer je makkelijker en kom je beter met krukken uit de voeten.

Rocamor, heel naar zo’n lastige lader. Snap heel goed dat je daar stress van hebt. Ik hij geblesseerd dat je naar de kliniek moet voor ijzers?
Wel goed dat je je emoties niet hebt omgezet in een eetbui.

Koseh beterschap!

Ik heb weer beweging genoeg gehad vandaag. Vanmorgen pony deken afgedaan, daarna fysio en fitness, tuin gedaan en vanavond pony een borstelmassage gegeven (en mijn armspieren getraind goed voor de kipfillets) en tegelijkertijd onthaard.
Nu op de bank tot de ontdekking gekomen dat ik nog best veel mag/moet eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:43

Faringo schreef:
Na een baaldag gisteren (afwijzing nr. 3 na een eerste sollicitatiegesprek) gaat vandaag de knop weer om. Al lekker 5,5 km gewandeld tijdens het opkomende zonnetje. Nu aan het werk en zo m'n ontbijtje oppeuzelen (kwark met fruit en wat gebroken lijnzaad). Om 17 uur nog een rondjes wandelen en tijdens m'n lunchpauze even naar de supermarkt om wat gezonde dingen in te slaan.


Ik zit op dit moment aan de andere kant; wij zitten volop in de sollicitanten. Dertig brieven, zes gesprekken en mijn hemel wat is het moeilijk. 1 hele duidelijke nee. 4 mensen met voor- en nadelen. En 1 waar we het beiden over eens waren.

Wat ik zeggen wil; het ligt niet aan jou. De perfecte kandidaat is echt een heel specifiek profiel.

Jouw tijd komt nog :j Fijn dat je je dag verder wel positief oppakt.

Rocamor

Berichten: 10966
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:55

Lente schreef:
Faringo schreef:
Na een baaldag gisteren (afwijzing nr. 3 na een eerste sollicitatiegesprek) gaat vandaag de knop weer om. Al lekker 5,5 km gewandeld tijdens het opkomende zonnetje. Nu aan het werk en zo m'n ontbijtje oppeuzelen (kwark met fruit en wat gebroken lijnzaad). Om 17 uur nog een rondjes wandelen en tijdens m'n lunchpauze even naar de supermarkt om wat gezonde dingen in te slaan.


Ik zit op dit moment aan de andere kant; wij zitten volop in de sollicitanten. Dertig brieven, zes gesprekken en mijn hemel wat is het moeilijk. 1 hele duidelijke nee. 4 mensen met voor- en nadelen. En 1 waar we het beiden over eens waren.

Wat ik zeggen wil; het ligt niet aan jou. De perfecte kandidaat is echt een heel specifiek profiel.

Jouw tijd komt nog :j Fijn dat je je dag verder wel positief oppakt.


Helemaal mee eens!

Faringo, kun je de recruiters feedback vragen? Waar ben je op afgewezen, willen of kunnen ze je advies geven? Kan je wellicht wat mee tijdens een ander gesprek

Ik zit - gelukkig - ook aan de andere kant. Nu even wat minder. Maar de "ik werk nu 3 weken plus 2 dagen bij dit bedrijf (bij wijze van spreken) en ben wel toe aan een nieuwe uitdaging.

Succes... bij ons is learning on the job, duurt 6-12 maand en soms wel langer. Dan kunnen we niet hebben dat iemand na een half jaar alweer wat anders wil.

Tiwi, ze is in september 2023 geopereerd aan een keratoma. Nu op speciale ijzers omdat ze nogal krompotig staat. Vandaag moest dus een ijzerwissel worden. Nu is ze ook snel kramperig en dan is kliniek wel handig om even wat sedatie te geven. Werkt beter voor alle partijen. Maar ja, moet het beestje wel die kar in en het is al drama voordat ik haar kocht (bij de handelaar toen ze 2.5 was, ze is nu 13). Ik sla nu een andere weg in voor haar. De "normale" werkt niet

Faringo
Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:09

Tirzasarah10, wat fijn om na zoveel jaar nu eindelijk te weten wat de oorzaak is. Pittig traject voor de boeg met de operaties en revalidatie, maar als dat werkt dan is het het wel waard.

Kosseh, niet fijn om last van je buik/maag te hebben, maar inderdaad het scheelt wel qua voedselinname.

Rocamor, heel herkenbaar een paard wat niet wil laden. Die van mij was ook een drama, heb er nog een blijvend litteken van om mijn hand. Wel heel vervelend dat hierdoor de ijzerwissel niet lukte.

Tiwi, lekker actief dagje gisteren met de pony, bij de fysio en fitness. Doe je goed.

Ik zie de afwijzingen ook zeker niet als persoonlijk en krijg van recruiters ook echt wel positieve reacties. Deze laatste had simpelweg geen tijd om me wat meer te begeleiden/in te werken op een punt waar ik wat minder ervaring mee heb. Verder alleen maar positief. Dus pure pech. Maar ik heb alweer een nieuwe vacature gezien dus daar reageer ik vanmiddag even op.

Ik zit inmiddels al bijna 13 jaar bij dezelfde werkgever. Vorig jaar een overname geweest en daar is het niet beter van geworden. Zit er vast, er is geen ruimte voor ontwikkeling en groei. Dus ja, dan houdt het op en ga ik toch de stap zetten naar iets anders. Agelopen jaar zijn er ook al 4 collega's vertrokken van mijn afdeling dus dat zegt genoeg.

Gisteren heb ik ondanks de werkdag (zittend werk) toch nog 17.000 stappen gezet dus tevreden. Qua eten had het iets beter gekund. De afgelopen 14 dagen heb ik er een kilo aan gesnoept, maar weet wat de oorzaak is. Vanmorgen lekker ontbeten met een bosvruchten smoothie met een hand spinazie er door. Lang niet gehad, was lekker. Nu aan het werk en dan om 17 uur lekker weekend.

MuSLi

Berichten: 5276
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:18

Positieve instelling @Faringo. Dat helpt je altijd vooruit :j

Wat fijn @thirzasarah dat je eindelijk weet wat er aan de hand is. Je gaat nu dan even een heel traject in, maar hopelijk kom je daar sterker uit terug en kun je straks zonder pijn je ding doen :) Het is je van harte gegund.

Hier gisteren ook een goede dag gehad. Niet gesport, wel voldoende bewogen en netjes gegeten. Weinig verschil op de weegschaal de afgelopen dagen, maar dat mag de pret niet drukken. Het voelt in ieder geval beter als je weer gefocust bezig bent en tevreden bent over wat je doet _/-\o_ In plaats van teleurgesteld te zijn over de keuzes die je gemaakt hebt gedurende de dag...

Faringo
Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:31

Ja lukt niet altijd om positief te blijven maar met zo'n negatieve cirkel wordt het alleen maar slechter dus de focus gewoon op wat wel goed gaat.

Voldoende bewegen is ook prima Musli, je lijf een dagje rust geven door niet te sporten is ook goed voor het herstel. Klopt hoor, zolang het eetgedrag onder controle is en alles gewoon stabiel is dan is dat al een fijn gevoel en komt de rest vaak vanzelf. Voorheen stond ik dagelijks op de weegschaal zodat ik op die manier ging bepalen wat ik gedurende de dag mocht eten. Daar ben ik inmiddels vanaf gestapt. Heeft totaal geen zin.

Anouk_H

Berichten: 2178
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 12:37

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben na de feestdagen op 2 januari begonnen met afvallen. Ik ben de afgelopen jaren zo langzaam steeds iets meer aangekomen tot het punt dat ik zo langzaam omhoog ben gegaan tot 84,8. Daarbij ben ik in januari aan een nieuwe baan begonnen waarbij ik van fulltime lopen naar fulltime zitten ga, en ik wilde echt voorkomen dat het nog meer ging stijgen. Dus de knop omgezet en beter gaan letten op vooral de hoeveelheden die ik eet. En nu 2,5 maand verder zijn de eerste 9kg er al vanaf :) ik lees hier graag mee voor tips en om gemotiveerd te blijven, mijn doel is terug naar de 65kg, dus ik zit al bijna op de helft van wat ik kwijt wil :)

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:43

Goed bezig allemaal.

Ik kwam net foto's tegen van 16 kilo geleden |( |(

Vandaag op de site van Mariepure, bachbloesem een op maat gemaakt flesje besteld voor 3 maanden.
Wel eerst mail contact gehad om te zien wat ik nodig had.
Ik dacht ik ga het nog 1 kans geven.
Teveel issues voor 1 specifiek flesje.
Ik hoop dat dit weer wat in gang gaat zetten, zowel met afvallen, overgang en de daarbij behorende issues.
Baat het niet... ik eet gezond, 1 dag per week mag ik zondigen ik dacht ik probeer het gewoon.
Het ergste zou zijn dat je 90 euro kwijt bent.

Rocamor

Berichten: 10966
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:21

Ik heb gisteren niet eens zo gek gedaan. Wel 200 kg kunstmest met handstrooiertje over het land verwerkt.

Plus 2 kg. De sokken staan weer stijf in mijn benen |(

Reden temeer om stug door te gaan.

Anouk_H

Berichten: 2178
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:13

Ik heb vanochtend de -10kg bereikt, iedere 5kg maak ik even foto's, veel verschil te zien en daar ben ik heel blij mee <3

Spoiler:
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15192
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:18

Wauw, wat een mooi verschil! Superknap

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 16:27

Rocamor, heb jij niet “gewoon” last van vocht in je benen?

Anouk wat een verschil!

CupCakes_

Berichten: 3364
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:28

Wat een mooi verschil is dat! Chapeau! *\o/*

gelato

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-10-23

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:52

Wauw wat een mooi verschil hoor *\o/*

MuSLi

Berichten: 5276
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:02

Heel mooi @Anouk! Mag je trots op zijn :j

Anouk_H

Berichten: 2178
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:07

Hopelijk motiveert het andere ook om door te zetten :D sowieso helpt het ook voor jezelf. Als je langzaam afvalt heb je zelf het verschil niet zo in de gaten als je in de spiegel kijkt, maar zo kan je er zelf goed op terugkijken :)

Rocamor

Berichten: 10966
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:22

Anouk, prachtig zo die foto's!

Tiwi, zeker. Ik hou snel vocht vast. Maar het motiveert zo slecht.

In tegenstelling tot jullie berichten. Die doen goed

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:26

Wow wat goed.

Faringo
Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:33

Knap hoor Anouk!

Hier een weekend met een verjaardag dus wel meer gegeten. Morgen weer door met de goede drive.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 20:27

Vanmiddag even gevoetbald in de binnenbak met mijn kleinzoon terwijl mijn dochter de paarden binnen zette.
10 kg geleden had ik dat niet gedaan.

Rocamor heb je ook pijn van het vocht? Ik vind het heel oncomfortabel om dikke voeten te hebben dus draag vaak compressiekousen als ik veel op de been ben. Niet van die roze oma steunkousen maar leuke kleurtjes van SHEIN. Kost weinig en het scheelt heel veel.