Scheve pink/strekpees zit verkeerd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justme_24
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-10-18

Scheve pink/strekpees zit verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 19:46

Heyy allemaal,

Aangezien ik er op internet nagenoeg niks over kan vinden, ga ik hier maar eens proberen of er mensen zijn die dit herkennen/kunnen helpen.

Ik heb al (zo lang als ik me kan herinneren) een scheve pink (staat vrij ver naar buiten) aan mijn rechterhand.
Nu heb ik daar steeds meer en vaker last van, gezien bij het buigen van de pink er steeds iets knakt in het midden van de vinger.
De handtherapeut heeft inmiddels vastgesteld dat mijn strekpees bij de pink niet over het midden van de knokkel gaat (zoals het hoort) maar rechts langs de knokkel ligt.
Dit is dus waarschijnlijk ook de oorzaak, dat de pees de pink scheef trekt.
Ik heb nu een brace zodat mijn pink op de juiste plek blijft staan, maar ik vraag me af als dit niet voldoende werkt wat de andere opties/oplossingen zijn?? Wellicht een operatie, maar hoe zwaar is deze dan en hoe lang is het herstel etc.

Bijgevoegd een foto van hoe de pink staat bij ontspanning van de hand.


Afbeelding



Alvast bedankt!!

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Scheve pink/strekpees zit verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:57

Ik zou hiermee naar een osteopaat of chiropractor mee gaan.
Ik ben therapeut en wij geven ook handtherapie in onze praktijk. Een spalk gaat niet zoveel uithalen als de pees niet goed zit. Telkens als je de brace niet om hebt trekt ie krom en wss duwt je vinger erg tegen je brace met drukplekken en ongemak als gevolg?

Ik zou dit aan een osteo voorleggen. Zeer waarschijnlijk is dit met een simpele techniek te verhelpen.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Scheve pink/strekpees zit verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:14

Ik zou eerst naar de orthopeed gaan die precies na kan gaan (foto/echo) wat er binnenin niet goed is en welke therapie zou kunnen helpen.